Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Begge mine forældre ved godt at jeg ryger cannabis, synes ikke det er holdbart at lyve/holde det hemmeligt. Jeg tror også efterhånden, efter en del samtaler om emnet, at de acceptere mit forbrug, selvom jeg godt kan mærke, at de ikke er så glade for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har fortalt min mor at jeg har røget hash et par gange, for noget tid siden..
Men tror også godt hun ved at jeg ryger engang i mellem, eftersom jeg mange gange har diskuteret med hende omkring hash, hvor jeg virkelig har kæmpet bravt for at få hende overbevist om at det slet ikke er så slemt, som mange går og tror. ;) Hun er forholdvis meget i mod det. Men sjovt nok inviteret hun mig til gruppen "Ja til Coffe Shop's i Danmark!!! - Inviter alle rygerne!!" på facebook :D!
Men, eftersom jeg ALDRIG får røde øjne når jeg har røget, har hun ikke bemærket noget, når jeg har kommet pisse skæv hjem, men er også rimelig god til at opfører mig helt normalt når jeg er skæv.
Hvorimod dengang jeg startede med at "smug-drikke" kunne hun altid se det. øv øv.

Min far, har prøvet at ryge hash rigtig mange gange..
Han boede med 2 kammerater i et hus, da han var i min alder, (er 18 nu) hvor de hyggede sig godt. Han har fortalt omkring hans tider, og så gik det vidst helt galt, med hans hash forbrug, da ham og en af hans kammerater vandt 150.000 kr. i oddset, og brugte hele skidtet på hash! Haha..
Men ved faktisk ikke hvad hans syn er på det mere, snakker ikke så tit med ham. :-)

Junior medlem

mine forældre opdagede at jeg røg da jeg var 14-15 og så holdt jeg en pause på et halvt års tid og nu ryger jeg kun meget sjældent nok 1-2 gange værd 2 måned eller sådan noget ps min far ryger dagligt men synes dog at jeg skal vente til jeg bliver 18-20 og min mor hader hader det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Min far røg selv pot da han var i hæren som ung.
Og det fortalt han åben om da jeg spurgte ham.
Han ved også at min 22 årige storebror har røget igennem flere år, men nu er stoppet.
Jeg har dog ikke fortalt ham det, da jeg kun er 16 og han ville blive stiktosset.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjydeland
Tror sgu jeg selv fortalte mine forældre det, hvor deres reaktion var lidt forskellige.. Min kære moder synes det var helt fair, hvis jeg bare ikke går hen og bliver et eller andet narkovrag(hun går ind for fri hash :D).. Min kære fader reagerede dog med en trussel om tæsk, hvis jeg kom for langt væk på det.. Men det meget normalt han siger sådan og ikke gør noget ved det.. :D

Så ved bare ikke om jeg er lidt heldig med min kære moder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min mor er pædagog og hun ved godt at jeg ryger tjald. Jeg kan huske første gang mig og min søster kom skæve hjem, jeg var ca 14 år gammel. Hun spurgte om vi var skæve og vi indrømmede, så gik hun straks igang med at lave fråder. ja hun lærte endda mig og et par kammerater at suge bong. Til min nonfirmation fik jeg min første bong af hende. Hun har et meget afslappet forhold til hash, da hun er gammel hippie :D

Medlem
Brugeravatar

Mine forældre er også ret afklaret med at jeg ryger, de er dog skilt og min far dyrker selv, men kun for hyggen ikke noget han rigtig ryger. Min mor fandt lige ud af det her i sommers der jeg smed nogle planter i hendes køkenhave :peace:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Begge ved det - og accepter til dels.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Det er lidt et unspoken subject i min familie, de er godt klar over det, men de vender bare hovedet til det.
De kan jo alligevel ikke gøre ret meget ved det.

Medlem

Marcusdee skrev:
Det er lidt et unspoken subject i min familie, de er godt klar over det, men de vender bare hovedet til det.
De kan jo alligevel ikke gøre ret meget ved det.

Sådan er det også hos mig.

De gamle ved det sgu godt, men de siger ikke noget til mig omkring det.
Det blev slået fast med syvtommer-søm, da jeg havde politiet med hjemme.. Puha, ikke en sjov oplevelse.

Medlem

heey Nirrus.

Jeg var lidt i samme båd som dig. Jeg røg første gang som 13 årig, mine forældre fandt ud af det da jeg kom hjem en Mandag(aldrig gøre det en hverdag). Jeg kom hjem og var blevet dårlig, jeg havde røget sammen med nogle venner, da jeg kom hjem kunne min far se det med det sammen, og deres reaktion var meget i mod at sådan noget skulle ske, så jeg skulle sammen med mine venner tale med politiet og ssp. Hvis jeg var dig ville jeg fortælle dem det, det er bedre du fortæller dem det, end de selv skal finde ud af det. så viser du at dine forældre kan stole på dig og du godt kan være åben over for dem.
:joint: :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Begge mine forældre ved det, og accepterer det.
Jeg besluttede mig for, at sige det til min far, efter at have fået en bøde på Christianshavn for besiddelse af 1,5 g god økologisk pot.
Han tog det rigtig pænt, og fnøs lidt, da der kun var tale om pot.
Min mor har vidst det i lang tid, men har ikke rigtig turde snakke med min fader om det - Hurra for kommunikation :D

Medlem

Jeg kan ikke forstå hvordan de kan finde 1,5 gram på folk, blev du taget i mens de havde en hund med, eller hvad.. ;D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Mine de gamle opdagede det for 20 år siden. Dengang var de nok ikke glade - idag har de accepteret at jeg lever mit liv og jeg har accepteret at de lever deres. Vi kalder det gensidig respekt :P

mknnet skrev:
Jeg kan ikke forstå hvordan de kan finde 1,5 gram på folk, blev du taget i mens de havde en hund med, eller hvad.. ;D

Kender du ordet "visitation"? :)

Junior medlem

mine forældre ved godt jeg ryger, jeg ryger også iblandt dem, og bliver de fulde nok, ryger de også, stille og roligt :).

Junior medlem

Så min mor ryge hash til sin 40 års fødselsdag og min far har også snakket om at det var ikke 'ukendt' for ham i hans unge dage, dog slet ikke noget han gør nu(han er total fitness freak nu og tør dårligt nok smage på sin egen whisky samling af frygt for at veje 0,1 gram ekstra i morgen), så jeg er ikke decideret bange for at de skal finde ud af at jeg ryger hash. Til trods for det har jeg ikke snakket med dem om det eksplicit og ser det heller ikke ske lige med det samme.

Jeg er 23 og har røget i et par år efterhånden med varierende intensitet(pt er det et par gange om ugen, og i ferierne mere eller mindre hver dag). Min far deler mange af de holdninger jeg har til medicinal marijuana og lovliggørelse, mens min mor snakker jeg slet ikke med det om(hun undrer sig i ny og næ over mit tøj lugter lidt af røg når jeg besøger dem på trods af jeg aldrig har røget cigaretter og stadig ikke gør D:)

Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa! Ny her :)

Jeg ryger selv næsten hver weekend og til tider i hverdagen.
Og mine forældre ved intet om det, og sådan skal det helst forblive :D.

Ved dog at min far ryger selv en fed til tider.
som f'eks når vi har Irsk/Dansk julefrokost, så har jeg lagt mærke til ham og hans andre irske landsmænd kører en fed rundt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
mknnet skrev:

Jeg blev hevet ind i på en bagtrappe på Christianshavn, hvor de kropsvisiterede mig og tjekkede min taske. :x
De ledte angiveligt efter våben, for at holde gaden sikker! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
jeg fortalte dem det for ca 2 år siden, men har en fornemmelse af at de tror jeg ikke gør det mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Mine forældre ved ikke at jeg ryger weed. Tror jeg hvertfald... :? Men i tilfælde af at de ville spørge mig en dag, så ville jeg højst sandsynligt svare ærligt... Har dog trådt de gamle over tæerne et par gange, så jeg tror ikke at jeg ville fortælle dem det, hvertfald ikke inde for de næste par år... Jeg orker simpelthen ikke diskutionen, og jeg kan huske hvordan min mor reagerede bare da hun tog mig i at ryge smøger, så det kunne godt tænkes at diskution omkring weed lige bliver udskydt et par år.. :)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]