Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 18:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ved ikke om dette er en tråd værdig, men here goes..

Her igår nat da jeg sad alene og nød en god joint, kom jeg til at kigge mig omkring i stuen. Pludselig gik det op for mig, at alt i mit synsfelt bestod udelukkende af ideer. Jeg mener, alt hvad mine øjne faldt på, computer, bøger, cd'er, stole, sofa, bord osv, osv, på et eller andet tidspunkt har været en tanke i et menneskes hovede. Intet af alt dette finder man i naturen. Hvor ofte går passerer man et dvd-træ eller en madras-busk?

Især er det interessant, da jeg i weekenden diskuterede med en vens-ven, som i bund og grund mener at mennesket blot er et "dyr". Og jeg er enig i, at vi er en "art abe" men forskellen er så stor. Alt hvad jeg kan se, høre og "mærke" eksisterede ikke før mennesket. Ja, ikke engang for fucking 50 år siden!

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her, det er nok ikke en banebrydende tanke, men den ramte mig lidt som en hammer, da jeg ikke har tænkt på det på lige netop den måde før.

"If I is a monkey-I is a SPACEMONKEY!"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Uuh.. netop det der har jeg også oplevet før. Det der med at man sidder og kigger rundt i éns stue med éns egne ting i, og så tænker man.. "Jeg har ikke lavet nogen af de her ting..?" De er alle samme resultater af én eller andens fantasi, alt hvad jeg kigger på er udtænkt og skabt af ét bestem menneske, eller flere i samarbejde. Det er lidt mærkeligt når vi jo selv føler os helt bekendt med verden vi ser omkring os, og hele vores opfattelse af hvordan tingene hænger sammen er måske resultatet af noget nogle andre har fundet på. Men hvem er de? er de klar over jeg sidder og har den tanke om eks. mit bord, eller min computer som jeg skriver på lige nu, og det er jo er min computer, men jeg har ikke skabt den overhovedet, det er der nogle andre der har gjort, stadig, ja...

Det er en interessant vinkel at give tingene.
Flyt på kamuflage-Karen, her komme laser-Jørgen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Den tanke er vist meget normal- og det er vist meget normalt vi filosofere i en skævert.. det jo det der kan gøre det så fantastisk blandt andet.
Godt nok må jeg sige, at dine dvdbuske osv er en fucked tanke ;)
Men kunne da være okay fedt.. lige at ku gå hend og plukke en..
Jeg har haft den tanke før, at alt hvad jeg ser på, uanset hvad, så kommer det fra naturen.
Mennesket har ikke kunne lave den genstand uden et materiale eller andet fra naturen og dette syndes jeg er fantastisk.. tit når folk siger ( det der er unaturligt ) kan jeg aldrig lade vær at tænke ( er det nu også det ? ) jeg mener.. vi har gjort det unaturligt ved at blande det, behandle det, og rode rundt i det... og aligevelle er det jo ikke så unaturligt, vi har bare behandlet det... fanta- lastisk

Her har jeg en lille fantasi forklaring på hvordan jeg tror tingene udvikler sig- fek.s i krypdyrenes verden -
Altså det her har jeg ikke videnskabelige facts på, men noget af det er lidt sandhed :)

Vi er dyr, men vi er bare så heldige at vi udviklede os på denne her måde, og hurtigt, fordi vi havde brug for det.. det sådan jeg har forstået det.
Og når jeg siger brug for det mener jeg simpelt, at en reje eller en tangloppe ( JEG VED JEG LYDER FUCKED) har engang kravlet op på land.. blevet til en bænkebider eller andet i den stil.
Bænkebideren der kravlede op i danmark havde ikke fandens mange fjender, og udviklede derfor ikke rigtig noget forsvar, andet en et skjold og det at ku rulle sig sammen og gemme sig væk.

I thailand feks havde bænkebideren mange fjender, rigtig mange.
og det blev besværligt at gemme sig under en sten, eller ind under noget bark, fordi der var så mange andre dyr der ku æde den og få fat i den der også.
Så den udviklede sig.
Den blev længere så den havde plads til flere ben og derved blev hurtig, den udviklede giftkroge til at jage, og med stærk nok gift, til selv en tiger ville løbe skrigene bort af et bid.. den blev til en skolopender.
Lissom skolopenderen har mennesket udviklet sig efter sine naturlige omstændigheder og efter deres behov.
vi havde brug for at formere os.. overtage.. lave territorier, lissom myrene, og i vores størelse taget i betraktning blev vi så også nød til at være lidt klogere, så vi kunne bruge redskaberne i verdenen omkring os.

Relativistisk båthorn

Kaneda88 skrev:
og det blev besværligt at gemme sig under en sten, eller ind under noget bark, fordi der var så mange andre dyr der ku æde den og få fat i den der også.
Så den udviklede sig.

Hvis det virker sådan i naturen, så er danmark i øjeblikket igang med at hjælpe taleban til at blive stærkere og mere udviklet, plus alle andre der føres krig imod, som feks narko-brugere.
Så måske er danmark igang med faktisk at frem-elske et større og stærkere narko-miljø fordi de er fjendtligt indstillet overfor narko?
Det er vel ikke Umuligt?
Og i så fald er danmark måske ved at gøre os narko-brugere en stor tjeneste uden at de egentlig selv ønsker det?
Wow, interessant tanke :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
JEL skrev:
Kaneda88 skrev:
Så den udviklede sig.

Hvis det virker sådan i naturen, så er danmark i øjeblikket igang med at hjælpe taleban til at blive stærkere og mere udviklet, plus alle andre der føres krig imod, som feks narko-brugere.
Så måske er danmark igang med faktisk at frem-elske et større og stærkere narko-miljø fordi de er fjendtligt indstillet overfor narko?
Det er vel ikke Umuligt?
Og i så fald er danmark måske ved at gøre os narko-brugere en stor tjeneste uden at de egentlig selv ønsker det?
Wow, interessant tanke :)

jeg ved..... overhoved ikke hvad du taler om abeman ;)

Relativistisk båthorn

nej... :lol:

Medlem
Brugeravatar

Ikke nok med at de ting der hjemme i stuen, stammer ud fra nogen andres ideer. Det billede man har i hovedet af dem, er noget ens hjerne har gættet sig til. Det har den gjort ud fra en meget begrænset mængde viden, fordi der bliver sorteret ud i information når man for et sanseindtryk.

Kanada88. Jeg tror at JEL prøver at overføre "Det der ikke dræber dig, gør dig stærkere" til konflikten imellem samfundet og misbrugerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]