Hey
Jeg har oprettet denne tråd i håb om at nogle svampe 'nørder' kunne give mig en hånd med at samle lidt info om en svamp jeg fandt på den danske mark idag, under jagten på de oh så skønne Spids Nøgenhatte. I svampefunds tråden fik jeg konstateret at det ikke er en Spids Nøgenhat, men derimod Stropharia Aeruginosa. Jeg har søgt på google men jeg kan simplehen ikke finde noget info der kan bruges til noget. Jeg vil gerne vide lidt om hvad disse svampe indeholder, og om de evt. kan bruges til noget. Sagen er at mig og nogle mates har spist nogle af dem i vores SN koger, da de var tørret iblandt de andre normale SN som vi trippede på den aften. Ingen oplevede nogen form for ubehag og vi var alle godt brandt. Det skulle eftersigende være en form for fuglesvamp, så jeg blev lidt nysgerrig da jeg læste at den indeholdte en form for gift( uhhhhhh

) Jeg siger ikke at det var dem vi blev brandt på den aften, da der var massere af spids nøgenhat.
Dette har jeg stjålet fra wiki'en:
The French mycologist Lucien Quélet gave it its current binomial name in 1872, after it was initially described as Agaricus aeruginosus by William Curtis in 1784. The Dutch mycologist Michael Noordeloos placed it in the genus Psilocybe in 1995. The specific epithet aerūgǐnōsa is Latin for "covered in verdigris (copper-rust)".[1]Jeg fatter lige præcis et ord fra denne sætning og det er Psilocybe som of course, fangede min opmærksomhed.
Ja jeg oprettede tråden da jeg ikke vil til at misbruge Svampefunds tråden! Har allerede spammet et par posts som en mod er velkommen til at slette. Jeg har lavet tråden i Psilocybin svampe da jeg ikke aner hvor ellers jeg skal poste. I det mindste omhandler tråden svampe så det er da ikke HELT ved siden af!
På forhånd, undskyld... hahaha