Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hey psychedelia, jeg sad og ledte lidt rundt men synes ikke rigtig jeg kunne finde hvad jeg søgte.

Sagen er den at jeg skal gense en gammel efterskole kammerat her på fredag. Vi har aftalt det skal være en rigtig hygge aften med god røg, masser af slik og sodavand, gode film og ps3 spil.
Nu har jeg hørt en masse godt om at rødvin skulle være lækkert at blande med hash, så det havde jeg tænkt mig vi skulle prøve.
Hvilken vin ville foreslå en newbee som mig at vi kunne drikke, noget der smager godt hvis man også gerne vil igang med at drikke noget mere vin generelt, og hvor meget vi skulle drikke? - Vinen behøver ikke være specielt dyr.

Mvh. Weeerneeer :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg tror ikke du får nogen speciel effekt ud af at blande lige præcis rødvin og cannabis. Ikke anden effekt end du får med andet alkohol.

Men rødvin smager godt, så go for it. Hvis i sjældent drikker vin så bare køb en flaske til 50+ kr hos en tilfældig vinhandler (Eller supermarked for den sags skyld), det skal nok smage tilpas godt. Kan i alligevel ikke lide smagen af rødvin, så køb noget sprøjt til 20-25 kr hos netto eller lignende, det smager surt, men det er stadigvæk rødvin. Drik til i syntes i er fulde nok.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Vinen behøver ikke være specielt dyr.

Husk at pris og kvalitet hænger sammen!
Hashen behøver vel heller ikke at være specielt dyr :roll:?
Hvis du ikke har kendskab til vin, så kan jeg anbefale en Periquita fra Netto. Den koster kun 30-35 kr. men er en rigtig fornuftig frikadellevin alligevel og letdrikkelig! Køb generelt ikke vin til under denne pris - du ryger vel heller ikke standard hehe?
Du må ikke forvente, at du får en helt anderledes rus med rødvin og tjald end f.eks. kombineret med anden alkohol.
Den der med at GHB´en skulle være medvirkende til en behageligere rus kan jeg kun grine af - men hvis folk selv tror på den, så der det jo det vigtigste!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rbp: Jeg læste i en anden tråd at rødvin er godt at blande med cannabis, pga. det indenholder garvesyre, som skulle virke let euroforisk, og give cannabis rusen et lækkert twist. Det jeg bare gerne ville vide er hvilken vin folk ville anbefale, og hvor meget vi skulle drikke, uden af blive fulde af det som sådan :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
rbp: Jeg læste i en anden tråd at rødvin er godt at blande med cannabis, pga. det indenholder garvesyre, som skulle virke let euroforisk, og give cannabis rusen et lækkert twist. Det jeg bare gerne ville vide er hvilken vin folk ville anbefale, og hvor meget vi skulle drikke, uden af blive fulde af det som sådan :)

Garvesyre? Virke euforisk?
Nu holder I sgu op!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem: Nej jeg ryger aldrig std hash, synes det er spild af penge..

Men dette var bare hvad jeg læste i en anden tråd om vin:

Arturo Bandini:
"Jeg har tit oplevet god griner med rødvin og cannabis, hvorimod jeg for det meste oplever ultra stenethed og koldgåen ved bajer og cannabis.
Her må serotoninen vel også være den skyldige?
Er der andre der har samme erfaringer?"

Pivo_Cerveza:
"Rødvin + Cannabis er i min omgangskreds kendt som candy flippin..."

Noname:
"I min omgangskreds er candyflippin MDMA og LSD

Anyways, jeg kan gote følge dig, Arturo Bandini. Alkohol og hash giver alt for nemt en gåkoldert, hvis man går til en af delene, hvor rødvin og røg er meget mere opløftende. Og som Puny_pete siger, så er der humle i øller, og det bliver man døsig af"

Så tænkte det skulle prøves af :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
CannaChem: Nej jeg ryger aldrig std hash, synes det er spild af penge..

Men dette var bare hvad jeg læste i en anden tråd om vin:

Arturo Bandini:
"Jeg har tit oplevet god griner med rødvin og cannabis, hvorimod jeg for det meste oplever ultra stenethed og koldgåen ved bajer og cannabis.
Her må serotoninen vel også være den skyldige?
Er der andre der har samme erfaringer?"

Pivo_Cerveza:
"Rødvin + Cannabis er i min omgangskreds kendt som candy flippin..."

Noname:
"I min omgangskreds er candyflippin MDMA og LSD

Anyways, jeg kan gote følge dig, Arturo Bandini. Alkohol og hash giver alt for nemt en gåkoldert, hvis man går til en af delene, hvor rødvin og røg er meget mere opløftende. Og som Puny_pete siger, så er der humle i øller, og det bliver man døsig af"

Så tænkte det skulle prøves af :)

LOL
Hvordan fanden du kan twiste ovenstående subjektiviteter til en påstand om, at garvesyre/tanniner/polyphenoler virker euforisk, er mig en gåde.
Du burde fandme være/blive regeringspolitiker - skynd dig hellere at tage et glas af den gode drue, Hr. Løkke Rasmussen :)

Btw. Mht. standard er spild af penge - så kan samme analogi henledes på vinøse drikkevarer :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
´Vis jeg ikke tager meget fejl så frigiver garvesyren (som for det meste er i størst koncentration i rødvin) seronotin, som bevirker en mere euforisk, snakkesagelig, opkvikkende rus.. men ret mig endelig hvis det hele bare er noget placebo pjat..

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 48#p396748 :)

Jeg skal SÅÅÅEH meget sniffe garvsyre næste weekend!!11

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skidt indstilling folk har - meget uheldig :D

CAnnachem: lillemand vi snakker om rødvin her og ikke heroin. Så når det nu ikke er synderligt farligt eller dyrt at eksperimentere med så agter jeg at gøre det. Din negative indstilling tyder på du nok ikke har prøvet kombinationen (regner jeg stærkt med) - så hvorfor kan du ikke bare komme med noget konstruktivt, i stedet for alt det ævl og kævl, det er alligevel spild af både din og min tid :D

btw. tak for anbefalingen :D

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

husk:

ryg først
drik efter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
DACJ skrev:
husk:

ryg først
drik efter

Word! Alkoholen kommer snigende, mens røgen slår umiddelbart med det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ej man ryger da til smagen af rødvinen, det er jo det der er det fine. Synes det er synd at skille tingene ad på den måde :o :o

Medlem

Geografisk sted: Århus
Rolig nu. Nu skal de altså heller ikke sidde og drikke 3 flasker ød vin hver. En enkelt eller to havde jeg forestillet mig? Så er det umuligt at det går helt galt. Jeg synes det er pisse lækkert at blande cannabis samt rød vin. Rødvin har en tendens til at give en lidt andet alkohol rus.

De har faktisk mange udmærket vine i Aldi til billige priser. Gå efter vin der har høje procenter. Ellers kan få 3 flasker for en hund i netto fx.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg plejer bare at have de store lommer med mig når jeg køber vin; det er billigere :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har altid set vin som alkoholens svar på cannabis. Den giver en anden form for fuldhed hvor man bliver mere fjollet og knap så døssig som af øl, så kunne godt forstille mig at det gik godt sammen med vin.

Moderator
Brugeravatar

weeerneeer skrev:
Skidt indstilling folk har - meget uheldig :D

CAnnachem: lillemand vi snakker om rødvin her og ikke heroin. Så når det nu ikke er synderligt farligt eller dyrt at eksperimentere med så agter jeg at gøre det. Din negative indstilling tyder på du nok ikke har prøvet kombinationen (regner jeg stærkt med) - så hvorfor kan du ikke bare komme med noget konstruktivt, i stedet for alt det ævl og kævl, det er alligevel spild af både din og min tid :D

btw. tak for anbefalingen :D

Om jeg har prøvet kombinationen rødvin og hash? Nej du, så vild, gammel og risikovillig er jeg da godt nok ikke!!!
Jeg holder mig til mine barbiturater og opiater...

Du har en selektiv opfattelse af mit budskab. Læs hvad jeg skriver. Jeg påpeger blot folks tro, om at rødvin giver en anderledes rus, end f.eks. ren alkohol, fordi rødvin skulle indeholde GHB, antioxidanter (find selv på flere!). Det er der ikke noget videnskabeligt som peger entydigt på.
Drik og ryg du bare - du har ret i, at det ikke er synderligt farligt og det lyder som du blot skal kaste dig ud i det - udvide din horisont og høste nogle erfaringer :wink:

Hvis du næste gang læser og forstår hvad jeg skriver, så slipper jeg for at bruge tid på efterfølgende at forklare hvad jeg mener :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Den med at garvesyren frigiver serotonin skulle vidst være rigtig nok.

http://cypern.s-10.dk/?pid=25

Der henvises til
Citat:
Jarman 3., V. Glover and M. Sandler. Release of [14 C)5-hydroxytryptamine (serotonin) from human platlets by red wine.
Lifesci. 48:2297(1991).

Derudover som Malkavian nævner i den anden tråd, indtages rødvin ofte i forbindelse med mad.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg skal da prøve det. Som optakt til noget god mad. Det vil uanset hvad blive en god aften.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Canna: ja du har helt ret; den helt utrolige twistede komposition du lagde for dagen der, gjorde at jeg missede hendtydningerne i mellem linjerne.. lol.

Hvis du vil have et svar på tidligere spørgsmål: Hvorfor skulle jeg ikke kunne danne mig et indtryk ud fra hvad andres subjektive erfaringer og oplevelser (same same thing), er det ikke sådan vi lærer at hinanden? hvordan tror du videnskab opstår? Jeg behøver ikke videnskabelige faqs på om hvorvidt at garvesyren reelt har en virkning eller ej - hvis et større antal folk siger det virker - placebo eller ej - hvorfor så ikke? Jeg modsiger dig ingen gang!?
btw. synes jeg ikke altid man bør have en videnskabelig indgangsvinkel på tilværelsen - det kan tage glæderne og overraskelserne - eller endda nedlægge dem helt før forventningernes glæde opstår.

Tak til alle de andre for deres positive indvendninger :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bærnelin skrev:
Den med at garvesyren frigiver serotonin skulle vidst være rigtig nok.

http://cypern.s-10.dk/?pid=25

Der henvises til
Citat:
Jarman 3., V. Glover and M. Sandler. Release of [14 C)5-hydroxytryptamine (serotonin) from human platlets by red wine.
Lifesci. 48:2297(1991).

Derudover som Malkavian nævner i den anden tråd, indtages rødvin ofte i forbindelse med mad.

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 44bdea39c1

(Baudelaire 1860).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]