Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jul 2009 23:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
(Undskyld det lange indlæg, nej jeg er ikke skæv, og undskyld det lidt tekniske, men jeg føler der er vigtige ting I bør have for øje, så tilgiv mig :)

Jeg fik lidt penge til overs, så jeg donerede lige 1.000 kr mere, da dette site har givet mig så megen viden og sparet mig for mange fejltagelser gennem tiden :)

Som jeg skrev ovenfor, villle jeg foreslå GigaHost, men jeg føler I hælder imod en CoLocation-Løsning (eller rettere "Co-Location-hosting"), hvor I køber jeres egen server, og placerer hos et CoLo-Site hvilket også kan være en glimrende løsning.

Jeg har tilbragt godt 12 år i et server-rum (nok derfor jeg er så sær ;-). 4 år hos et større grafisk firma, og derefter 8 år hos en af danmarks største dagligvare-grossister, hvor jeg begge steder havde ansvar for den daglige drift af både Mac OS X Server, UNIX og Windows 2000/2003 servere, diverse firewall-produkter, alskens Routere samt ikke mindst det aller vigtigste, nemlig den daglige (gerne timelige) backup. Så jeg ville lige komme med mine forbehold over for CoLocation Løsninger, før I bestemmer jer helt.

Nu lyder det sikkert som om jeg praler, men intet ligger mig fjernere. Jeg prøver herunder blot at give et realistisk indtryk af, hvor meget det kræves at have en CoLo server, hvis man ikke hele tiden skal betale sig fra diverse små-services.

Det er klart man selv kan sætte maskinen op og spare dér, men så kommer der styresystem (med mindre man vælger Linux), så skal den have redundante netkort hvis det ene ryger, der skal backup til hvis man ikke vil betale CoLo Hosten for det (nogle af de dyrere CoLo's tilbyder gratis redundant backup) og endelig skal man huske, at maskinen vil stå et sted, man ikke lige kan komme til den.

En god CoLo host vil gerne genstarte en maskine for én, men egentlig fejlfinding koster. Her har Apple en forrygende løsning, Remote Desktop, der ikke blot overvåger Mac'ens helbred, men som også lader en genstarte den, samt overtage skærmen og foretage fejlfindning. Ydermere kan man installere kritiske fejlrettelser uden driften påvirkes af det.

Klart nok, noget af dette kan klares på andre platforme med VNC og lignende, men som én der har arbejdet med alle, er der ingen der slår Remote Desktop.

Man skal så formegentlig investere i en 1-, 2- eller 3-U (http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_unit) Server, da CoLo-Sitet kan finde på at charge ekstra for non-standard størrelser maskiner. Så er der netadgangen (sørg for at lave CoLO hos nogen, der tilbyder redundant net-forbindelse, ellers kunne den jo lige så godt stå der hjemme - i øvrigt ingen dårlig idé, jeg gør det med et par sites på en MacMini, der har kørt uden reboot i 34 dage :)

Sørg også for at CoLo er et kendt firma, for de har gerne en direkte linje til DIX'en og dermed massiv båndbredde (hvis det er et krav, det er det nok ikke?) både ud og ind i landet. Ulempen er de ligger på Sjælland så.

Nå, det skulle ikke være en Apple reklame det her, jeg har arbejdet med alle typer maskiner, og de kan bestemt alle løse opgaven, mere eller mindre elegant set fra en SysOps synspunkt.

Min egentlige mening med indlægget her er, at jeg tror I bliver langt mere tilfredse med GigaHost. De har ex exceptionel service jeg aldrig har set mage, ikke engang hos ti gange dyrere hosts.

Ydermere kan man have alle de domæner man vil, uden merpris, og de får tit hver sin server! Selv har jeg 8 sites kørende, og de sites der beror på en MySQL Database, laver jeg automatisk backup af to gange i døgnet, ved hjælp af programmet NaviCat der koster ca. 1000 kr.

NaviCat kan også bruges til at læse fremmede SQL-filer (som eksempelvis dem fra jeres nuværende system, hvis der er en fejl der kræver man "piller i filen". Ydermere kan man konvertere mellem flere formater, samt udlæse en backup før man laver et eller andet "farligt" :)

Men primært står NaviCat og kører døgnet rundt på min MacMini-server, den samme der er min webserver, og tilmed min development-server.

Så det korte af det lange - overvej CoLo Hosting grundigt, inden I springer ud i det. Efter min mening er sitet (no offence, misforstå mig ikke) ikke stort nok, til at berettige omkostningerne ved det. Men det er bestemt en overvejelse der skal gøres, det er klart. Og I kender trafikbehovet bedre end jeg.

Har I lyst, stiller jeg gerne en test-server til rådighed for jer, så I kan prøve eksempelvis NaviCat, og se hvordan det laver backups af Databasen.

Jeg ved ikke øm I ønsker at skifte BackEnd, altså den software sitet kører. Men gør I det, har jeg mange års erfaring med ExpressionEngine samt EE-Forum:

EE: http://expressionengine.com/showcase/
EE-Forum: http://expressionengine.com/forums/

ExpressionEngine bruges af flere store aviser i USA, da de har utrolige muligheder for synergi mellem de enkelte moduler. Man føler ikke man er på et "CMS" site, men der i mod et integreret site uden "dele".

Så sig endelig til, hvis jeg kan være af assistance, og hvis ikke er det bare helt OK - jeg havde doneret alligevel, for jeg elsker jer alle sammen, og dette skønne site! :-)

Cheers,
Tommy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2009 15:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Tusind tak Tommy. Det var god læsning og tak for donationen. Vi har nu faktisk penge til en server. Problemet er den månedlige leje som ofte er 300-400 kr min om md hos en stabil dansk webhost. Og selvom vi måske kan skrabe 6-7K sammen til en server så skal vi stadig have 6K ind hvert år til hosting. og hvis vi ikke får det hvert år skal der flyttes server og det hele bliver lidt upraktisk.

egen server har en masse fordele og det er helt klart det optimale. Jeg håber på at vi kan få kontakt til nogen som måske lidt billigt vil have en server stående og så betaler vi bare for de 20-40 gb traffik vi har om md. indtil da holder vi lidt på pengene og flytter til en større delt hosting plan. lige nu har vi f.eks maks 32mb ram til rådighed, dem som jeg har kigget på til 50 kr om md har vi 128mb, og jeg har hosted mine egne sites hos dem i et år. De har eksisteret siden 1999 og har styr på sagerne på trods af prisen, de kan også indstallere php moduler osv uden merpris.

På den måde får vi indtil vi finder den perfect co-location host, lidt penge at bruge på andet end hosting som også er blevet forslået.

Jeg arbejder med at udvikle et par simple cms systemer til phpbb som vi forhåbenligt vil bruge på et tidspunkt. Se f.eks http://phpbb3premods.com eller http://phpbb3test.info

Mvh Mikkel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2009 05:35 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Hej Mikkel, tusind tak for de pæne ord, det er mig blot en glæde at kunne hjælpe jer!

phpbb3premods.com og phpbb3test.info lyder utrolig interessante, og jeg kan godt forstå I gerne vil fortsætte med PHPbb-platformen, i stedet for at begynde med noget I ingen erfaring har I.

Det vil også betyde en længere “learning-curve”, som intet site, med mange brugere, har tid til. Ikke med mindre man har en person, der er villig til at dedikere en god del af sin tid, til projektet.

Havde I ikke allerede valgt platform, og var I ikke allerede hajer til det, ville jeg med glæde have stillet min viden og erfaring til rådighed. Ikke at dette skal forstås som en ansøgning, jeg er sikker på I har valgt de bedst kvalificerede medarbejdere :)

Men skulle jeg have nogle evner, som I kan gøre brug af, (kommer her længere nede), de ting jeg "ved noget om", uden at lyde alt for selvfed hæ hæ :) Og al hjælp ville naturligvis være uden beregning, i tråd med sitets natur.

SERVER-NØRDEN:)
Tilbage til mit server-tilbud: Mikkel, nu kan jeg se I allerede har indkøbt en server der er min langt overlegen. Men ellers havde jeg en maskine til overs jeg ville have foræret jer. Det er bestemt ingen decideret server, den er eksempelvis ikke i Rack-Unit format, men almindeligt TowerDesign.

Serveren jeg havde tiltænkt jer, er en "selvbygger" som jeg oprindeligt lavede, for at have en Windows 2008 server her hjemme i "server-rummet" - sammen med min Mac Mini Mac OS X Leopard server, og mim MacBook Pro som jeg bruger til Web- og applikationsudvikling - så jeg kunne fortsætte med at dygtiggøre mig inden for Windows-administration & backup (noget jeg lavede i 8 år før jeg blev syg).

Serveren jeg ville tilbyde jer, er et par måneder gammel, og som sagt en selvbygger towermodel. Den er stort set ikke brugt, da jeg ikke er nået til det endnu. Jeg har lagt Leopard Server på min Mac Mini, og er i gang med at rekonfigurere mit netværk, så jeg kan hoste mere end ét site på det af gangen. Ydermere kører Mini'en SQL-backups hver nat at min blog samt et par venners sites, via NaviCat og Remote Desktop.

TIlBAGE TIL SERVER-TILBUDET:
MASKINE: AMD Athlon 64bit X2 6000+/2GB-RAM/Radeon HD-4650/

DREV: 500GB-SATA-HD/DVD± R/RW

ENHEDER:
Motherboard: MSI K9N6PGM2-V, nForce430+GeForce 6100, Socket-AM2+, m-ATX, DDR2, LAN, PCI-Ex16 1,00 PCS
Cooler Master Elite 334, Sort,mMidi tower
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JERES PRIS: KR. 0,00.- EXCL. FRAGT :)

Til samme pris vil jeg også meget gerne hjælpe med at flytte data bedste muligt over på jeres nye server, sikre intigreteten af data, optimere SQL'en, teste de flyttede data og så videre og så videre.

Jeg kan også sætte en SQL-backup til at køre eksempelvis 4 gange i døgnet, så hvis der begåes en større fejl, er det max 4 timers data der mistes. 4 timer er en grundregel, hvis der ikke genereres mange data i løbet af dagen, kan man fint køre oftere. Og disse backups må gerne køre på min server, så de ikke tynger driften.

HVORFOR DETTE TILBUD?
Well, selv om jeg kun er 34 år, er jeg på førtidspension, efter en infektion, der angreb samtlige led i kroppen, og som i 12 uger var umulige for lægerne at slå ned. Der betyder at samtlige led ødelægges mere eller mindre, så lad os bare sige, at min kvote af titanium i knæ, ankler og talrige andre steder, som det ses af billederne her, vist er opbrugt :)

http://bit.ly/17a7cn
http://bit.ly/7V8nU

Og i arbejde kommer jeg aldrig igen, da de 5 års indlæggelse med tolv (eller var det tretten) operationer, har “brændt min hjerne lidt sammen”. Så at skulle arbejde, uden selv at kunne planlægge min tid, får mig til at gå virkelig seriøst i brædderne. Thank God for Xanax og Ritalin :)

Men kan jeg der i mod for det første arbejde med de ting der interesserer mig, og tilmed i det tempo og på de tidspunkter det passer mig, kan jeg virkelig få noget fra hånden.

Så alt i alt er mit liv i dag, så meget bedre end før, hvor jeg endda var på ej ud i et håbløst alkoholmisbrug.

Så til alle der er nået så langt i mine ramblings :) Lev livet som var det din sidste dag, og hjælp andre så meget du kan, for venner kan vi aldrig få for mange af, vel?

De kærligste hilsner,
Thomas

PS Mikkel, sig til hvis du kan bruge maskinen eller min hjælp, jeg bliver på ingen måde skuffet eller sur hvis ikke, det lover jeg min ven!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2009 01:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Wow det lyder heftigt, det du har været igennem Tommyknockers :S

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2009 03:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 maj 2007 22:50
Indlæg: 254
Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
100 kr er blevet doneret for 10 minutter siden, det var hvad jeg lige kunne undvære på nuværende tidspunkt. Flere penge vil blive indsat 1/11.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2009 13:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Fantastisk. Så godt de var kommet via paypal. Så må jeg vist se at få opdateret første post i denne tråd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 13:27 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Jeg har inkasseret penge jeg havde glemt jeg havde til gode, så der røg 150 kr. afsted til jeres konto i går aftes.
Keep up the good work!

-RuneK


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 22:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2009 22:29
Indlæg: 72
jeg er ved at tage køtekort, så har ikke så mange penge pt, men vil gerne donere penge på et senere tidspunkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2009 08:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Jeg har smidt 125kr efter jer via paypal. :)

Tak for et godt site!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2009 08:57 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
tak for støtten folkens!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2009 20:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Er betalingen gået igennem? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2009 12:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hedder du kristian så ja. Ligegyldigt hvad skal du ha et stort tak for hjælpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2009 15:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Tommyknockers skrev:
Som jeg skrev ovenfor, villle jeg foreslå GigaHost, men jeg føler I hælder imod en CoLocation-Løsning (eller rettere "Co-Location-hosting"), hvor I køber jeres egen server, og placerer hos et CoLo-Site hvilket også kan være en glimrende løsning.

Jeg har tilbragt godt 12 år i et server-rum (nok derfor jeg er så sær ;-). 4 år hos et større grafisk firma, og derefter 8 år hos en af danmarks største dagligvare-grossister, hvor jeg begge steder havde ansvar for den daglige drift af både Mac OS X Server, UNIX og Windows 2000/2003 servere, diverse firewall-produkter, alskens Routere samt ikke mindst det aller vigtigste, nemlig den daglige (gerne timelige) backup. Så jeg ville lige komme med mine forbehold over for CoLocation Løsninger, før I bestemmer jer helt.

Nu lyder det sikkert som om jeg praler, men intet ligger mig fjernere. Jeg prøver herunder blot at give et realistisk indtryk af, hvor meget det kræves at have en CoLo server, hvis man ikke hele tiden skal betale sig fra diverse små-services.

Jeg vil opfordre folk til at lytte til Tommyknockers. Jeg hører i hvert fald ikke "pral" nogen steder, og han lyder utroligt meget som folk jeg har arbejdet sammen med som IT-mand.

Fra min side er min erfaring som IT systemudvikler og i dag forretningsanalytiker hos et stort konsulentfirma, at man først og fremmest som kunde må gøre sig klart, hvilke funktionelle krav man har. Altså: hvad er det egentlig for features man har brug for og bare ikke kan leve uden, og hvordan opfylder disse krav den overordnede målsætning?

Dette er vigtige spørgsmål, der - når de besvares - kan hjælpe med at pege den tekniske løsning ud.

Jeg er selv uden præferencer, da jeg ikke er involveret som sådan, men jeg vil da helst at min donation bliver brugt til det, der giver mest værdi.

En anden erfaring jeg har, er at selv de mest entusiastiske folk sommetider bliver ramt af en grim ting, der hedder "jeg mangler tid". Og så er det måske ikke så godt at stå med en CoLo løsning, der kræver ekspertkendskab og langt mere vedligeholdelse end en standard hostet løsning. Med en lidt mere COTS orienteret tilgang kan man måske nøjes med 80% standard features og 20% tilretning (COTS = commercial of the shelf), og ideelt frigør det kræfter til at koncentrere sig om "forretningen" og ikke den tekniske løsning.

Så spørgsmålet er også ultimativt, om en egen server med fuld kontrol over operativsystemet og installerede programmer giver så mange forretningskritiske features, at man bare ikke kan undvære dem?

Hvad er "nice to have" og hvad er "NEED to have"?

Hermed et bidrag fra forretningssiden af IT-verdenen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2010 20:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2008 13:58
Indlæg: 947
Geografisk sted: Kolding
Lad os få lidt liv i denne tråd igen! Nu vil folk der bruger "Vis nye indlæg" i hvert fald få øje på den :)

Har lige lagt min anden donation til psy, som en tak for hjælp og information, der vel egentlig ikke kan gøres op i penge når det handler om en interesse med så store risici som rusmidler :)

_________________
Jeg danser med Mr Brownstone............................................................................. :gud: - sunshine reagge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 00:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 853
Geografisk sted: Milano
Jeg kan så passende love at jeg indenfor et par måneder vil smide et væsentligt beløb.
I tilfælde at det ikke sker, må I gerne bombardere mig med PM'er og/eller banne mig.
:D

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 19:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kajkage skrev:
Lad os få lidt liv i denne tråd igen! Nu vil folk der bruger "Vis nye indlæg" i hvert fald få øje på den :)

Har lige lagt min anden donation til psy, som en tak for hjælp og information, der vel egentlig ikke kan gøres op i penge når det handler om en interesse med så store risici som rusmidler :)


Tak. Har modtaget den. og du har helt ret. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2010 21:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2009 17:31
Indlæg: 37
Har været nede med flasker idag og fik 300kr til overs.


Værsgo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2010 03:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Nu må vi snart være over 10 k - tak for støtten!

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
Der kan ske så meget på en mark..

Fandt en halvekset cykel, noget ret små pigetøj (gå i byen stil) og nogle store sko jeg vil tro har været mandens (str. 46)
Det må have været en kold nat hjem..:shock:

Anyway så lå der en pung i tøjet.
Ingen kreditkort, ingen sygesikring, ingen lille lap der sagde hvem der ejede de næsten 500 kr der lå i.
Ærgeligt for vedkommende.

Det blev lidt til mig, lidt til konen, lidt til knægten og 150,- sent til psy.dk via overførsel.

"Brug dem fornuftigt"!

Mvh Chas.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 20:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 feb 2006 20:02
Indlæg: 275
Der kom os lige 100kr i jeres retning fra mig af :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team