Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Hej allesammen!

Jeg tager af princip kun ORGANISKE stoffer, hvilket vil sige at jeg kun ryger pot/hash/skunk, men hvad med andre varianter? Jeg har ikke en skid erfaring på dette punkt, så jeg håber at lige netop DU kan hjælpe mig!! Efter flere års hashrygning ku jeg godt bruge lidt SAFE, psykedelisk afveksling. Sidst, nogen gode tips til oral indtagelse af cannabis??

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
At spise hash er en helt anden oplevelse end at ryge det (ihvertfald for mig!)...
Og derudover er det billigere! et halvt gram standard er nok til at gøre dig ultra lam!
Tag feden, opløs den i noget smør på en pande (ikke alt for varmt!!!) og prop smørret i kakaoen, kagen, på popkornene eller hvad du nu vil spise!
Jeg har også haft RIGTIG gode resultater med at proppe pot i te! Potten bliver helt spinat agtig og smager faktisk rigtig godt!
Hvis du vil have noget mere psykedelisk og noget der stadig er organisk kan du jo købe nogen svampe (start med mexikanske)... Det er også en oplevelse for sig!!!

VH

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Øh... al narko er sådan set organisk, bortset fra lattergas, poppers, osv...

Et molekyle er et molekyle, om det så kommer fra en plante, eller er syntetiseret i kemi-glas...

Junior medlem

Geografisk sted: ...heaven
Har prøvet det med pandekagerne, det var ret vildt! men ellers chokoladefondue.. hvor du blander dit hash(lidt hvis i ikke er så mange, mere hvis i er mange) op med chokoladen i et vandbad i en gryde, og når chokoladen og hashen er blandet godt sammen og er smeltet, dypper man frugt i… det er lækkert!

Insane psychedelia user!

Men som Dex siger, hva' mener du?

Mener du kun stoffer som du kan gå ud i naturen og finde og indtage uden nogen kemisk indblandning?

Argyreia Nervosa er spændende at trippe på, men hvis du skal spise frø'ene rene bliver det nok lidt et bræk trip. Du kunne self. lave en ekstrakt, men så skal du jo bruge kemiske stoffer, og dermed ryger dit "princip" [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

hva med morning glory? er der også de S9 (eller hvad de hedder) gift/bræk stoffer i? ellers ville det kunne holde princippet

OFFTOPIC! jeg har aldrig rigtig forstået det med, at nogen kun vil ta ting fra naturen, som ikke har gennemgået nogen kemisk proces (rensning eller hvad fanden det nu måtte være), for som dex siger: "(Øh... al narko er sådan set organisk, bortset fra lattergas, poppers, osv...
Et molekyle er et molekyle, om det så kommer fra en plante, eller er syntetiseret i kemi-glas..."

så hvad forskel gør det? selvfølgelig er der tit & ofte mange aktive stoffer i de naturlige alternativer, så hvis man f.eks skulle syntisere stoffer til et svampetrip, var man nødt til at lave både psilocybin, psilocin, baeocystin (måske også flere?) og sammensættte dem i de rigtige forhold, alt efter hvilket trip man vil ha.
Men bare at sige: nej, til alt der har været udsat for en eksraktion, eller sige nej til et syntetisk stof, men gerne at ville ta en plante hvori dette stof er? Jeg kan bare ikke se nogen mening med det...

Medlem

Dex & Daffy: med organisk mener jeg ikke piller eller sniffesne, jeg mener hash, svampe, o.l., altså hvor jeg kan se hvad jeg har. En pille kan være fedt tripper eller dødsensfarlig - derfor tager jeg ikke svampe i pilleform...
Desuden er jeg ikke glad for at stå med et par piller i hånden uden at være sikker hvad fanden der egentlig er i dem - en håndfuld græs ved man hvad er...

On-topic: et spørgsmål med det at smelte hash i smør - skal man smuldre hashen meget fint eller opløses det automatisk i smøret??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej Slam Bong
Der er per definition intet "safe" psykedelisk stof. Hvis du gerne vil prøve noget psykedelisk fra naturen kunne du anskaffe dig en san pedro kaktus - du har vel brug for omkring 400 gram frisk kaktus, men som sagt der er intet "safe" ved det. Du skal desuden vide at det er 8 andre stoffer i san pedro udover meskalin, der også påvirker din bevidsthed. Der findes desuden et utal af andre planter der psykoaktive. Check leksikonet her på siden eller www.erowid.org.

Angående hashen, er det min erfaring at den opløser sig selv smøret fantastisk hurtigt. Hvis du vil ha' nogle opskrifter kan du checke denne thread ud hvor Jensus har været så venlig at liste samtlige threads om oral hash: http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000565

Mvh
Ashoka

Medlem

Hey tak Ashoka!

Et andet køkken-spørgsmål: jeg kunne godt tænke mig at prøve en anden måde at indtage svampe på end bare at stoppe dem i munden og gumle på dem - desuden giver det mig ikke en særlig stor effekt - kan man lave f.eks. the på svampe, eller mister de deres psychedeliske virkning af det??

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Man kan sagtens lave the.
Nogle mener det er tæt på blasfemi hvis man ikke æder svampene bagefter, men jeg prøvet både at æde dem og lade vær, og hvis man bare presser saften ud af dem så er der ingen problemer, IMO.

Ikke særlig stor vikning ved at tygge dem? Ifølge mange skulle det ellers være den optimale måde at indtage dem på!

Jeg har selv haft meget gode oplevelse med at lave min egne kapsler (så jeg bl.a. altid ved, at når jeg tager 3 kapsler så er det 3g, så jeg slipper for at veje af hver gang ( og så de kan indtages alle steder uden den klamme smag) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Ja svampe smager ganske forfærdeligt, ik [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Et tillægsspørgsmål til det med theen: skal svampene kommes i en thepose eller hvordan gør du??

Tja, det er kun rygning jeg er prof i [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ayahuasca eller Salvia

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Bare put svampene i vandet efter det er kølet lidt ned (for psilocybin bliver hvis brudt ned i kogende vand) Men ellers bare put dem i når vandet er godt varmt og tilsæt fx. thebreve for smagens skyld da varmt vand og svampe ikke smager af så meget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

ps. undgå sukker, da det hvis nok også nedbryder psilocybin'en

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ellers så brug vodka og lad det trække i nogle dage...

Medlem

Tak allesammen for de geniale tips & tricks! Tro mig, jeg vil snart selv forsøge...hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Der er dog lige én ting: kan folk lugte at jeg laver hashkager eller the?? Mine medbeboere vil nok blive noget skumle hvis der lugter af fed i køkkenet efter at jeg har stået og lavet en lækker kage [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] (som jeg helst ikke vil lade dem smage, da de ikke har prøvet cannabis før og nok aldrig vil)...

Insane psychedelia user!

Jeg ved ikk' med hashkage, men hash-popcorn stinker ret meget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Svampethe lugter slet ikke!

Medlem

men virker hurtigt... svampenes zapp! bug dobbelt så meget (man gider da ikke æde de slatne sjovere der bliver tilbage, med en smule virkning i) og... ja virker IMO (første gang jeg siger det. Nu ved jeg hvad det betyder) efter 5-7 min

Medlem

Hmm... Det svampethe lyder sgu sjovt, men svampene florerer ikke så meget her i Århus; imorgen prøver jeg tjaldbagning, og: KAN MAN LUGTE AT JEG HAR LAVET EN KAGE FYLDT MED FRÆKSAK?????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg mener ikke, at det lugtede specielt meget, da jeg bagte hash vanillie kranse sidst. Husk at kagen ikke skal bages over 200 grader, bare for at være på den sikre side.
Mvh
Ash

Medlem

Tusind tak alle sammen for jeres gode råd! Jeg tror at jeg nu er parat til at kaste mig ud i tjaldbagningen, så jeg vil gå ud og lægge dejen.

Tusind tak igen!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]