Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
Hej

Jeg ønsker komentarer til, hvordan jeg kan stoppe med at tage stoffer.

Lidt om mig selv:

Jeg er en ung mand på 24år, jeg læser til ingeniør, arbejder som
støttebeboer for socialt belastede unge og som handicap hjælper. Det er
sådan de fleste kender mig, en ung fornuftig mand.
Men jeg startede med at ryge hash da jeg var 15 år og begyndte at tage speed
da jeg var 16 år, da jeg blev 18 år begyndte jeg også at tage E. nu er mit
problem bare at jeg ikke kan tage i byen uden at tage E eller Speed. Jeg har
aldrig taget det hver dag, men jeg har næsten taget det hver weekend siden
jeg startede og vil nu gerne stoppe, men kan ikke.

Jeg kunne jo bare lade være med at gå i byen, men det kan jeg sgu heller
ikke. Jeg ved ikke om det er pga. stofferne jeg ikke kan lade være, men
næsten lige meget hvad ryger jeg i byen hver weekend.

Jeg håber at der er nogen som har nogle konstruktive forslag.

M.V.H
Mig

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Fortæl dine venner at du gerne vil stoppe. Sørg for at holde dig væk fra folk der tager stoffer, find dig en weekend hobby eller noget...Brug dine penge på noget bedre...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det for det meste ikke så meget stofferne man er afhængig af, nok nærmere miljøet.

Det er nemt nok at komme ind i techno-miljøet (f.eks.), men det er sgu svært at ta' en slapper med narkoen, når der er fester hver eneste weekend...

Find dig nogle nye venner der ikke lammer sig, (men lad være med at droppe dem du har)... brug noget tid på diverse andre sociale begivenheder.

Medlem

Det er da helt klart miljøet man bliver afhængig af! Sådan er det i hvert fald for mit vedkommende!
-Miljøet, vennerne, festerne, musikken og ikke mindst stemningen! Jeg tror ikke på at man kan opleve den samme stemning nogen andre steder! Folk der ikke selv har oplevet det, vil slet ikke kunne sætte sig ind i hvor fantastisk og medrivende stemningen kan være. -Den følelse af at hele ens krop svæver, at man bliver båret med af musikken, ikke kan stoppe (ikke vil stoppe), får gåsehud over hele kroppen, den specielle sugen i maven - at man simpelthen bare føler sig lykkelig!!!

Det er da helt klart stemningen - det er så mit problem og grunden til at jeg ikke kan stoppe (eller vil stoppe)! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg har nok lidt samme problem (ikke at jeg har taget stoffer nær så lang tid som dig, but the drugs got a hold on me [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) Du kunne evt tage til nogle fester hvor stofferne ikke er der, og drikke dig møglam istedet... Ellers gør hvad jeg gjorde i lørdags, mig og en ven købte ca. 5-6 gram danske svampe, og trippede heftigt igennem, inden havde vi også aftalt at det kunne være med til at give os selv en opsang... Og det gjorde det, jeg fik virkelig tænkt nogle ting igennem omkring diverse stimulanser, som så hurtigt bliver en del af dig... Det hjalp faktisk! Vi er nu nogle stykker som har aftalt at holde os fra alt sådan noget skidt (inklusiv for meget hash) ihvertfald indtil nytår... Det svampetrip satte virkelig tingene i perspektiv, sørg endelig også for at ryge lidt, så det bliver ekstra "tænksomt".

Håber at du kunne bruge det til noget..

Medlem

foreslå evt det med svampetrippet til nogle venner der også er fresh på at holde igen, og lav en lille pagt sammen, hvor i så kan støtte hinanden (måske lidt kliche, men what the fuck!)

p.s
Husk at det skal være en fucking stor dose og en god joint... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du kunne også bare bruge alkohol + ephedrin comboen, den er ikke nær så nice, men hellere ikke nær så "slem"

Junior medlem

Find en erstatning simpelthen. Find naturlig glæde og interesse i noget der gør dig naturligt glad, gå ture i naturen, udfold dig kreativt, find dig en kæreste. Jeg har haft det sådan i perioder at stoffer var virkeligt "alt" i mit liv, ikke at jeg tog dem særligt tit, eller sådan, men jeg tænkte bare konstant på det. Sådan "Tjene penge så jeg kan købe stoffer", jeg lallede bare rundt på jobbet og tænkte på stoffer konstant, jeg fik lyst til alle mulige stoffer af at læse om dem, fordi de lød allesammen fede.

Altså, hvad jeg vil frem til, er at for at få stofferne ud af dit liv, så må du først få dem ud af dit sind. Og når du fjerner dem fra dit sind, så vil det højest sansynligt skabe et "hul" som du må fylde på en naturlig måde.

Jeg håber sgu at det gav mening og kunne bruges. Jeg ønsker alt godt for dig i fremtiden Jimmi, og du må endelig rapportere tilbage !

H.R.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har taget stoffer i 19-20 år, men har aldrig haft det sådan at jeg SKULLE tage stoffer. Jeg går tit ud uden at gøre andet end at ryge den fede eller drikke, eller måske begge ting. Prøv at gøre dét, det virker fint for mig. Istedet for at se det som et must, skulle du måske prøve at se det som et ekstra krydderi?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Livsnyderen:
Ellers gør hvad jeg gjorde i lørdags, mig og en ven købte ca. 5-6 gram danske svampe, og trippede heftigt igennem<HR></BLOCKQUOTE>

Hallo [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det er vist ikke harm reduction

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Prøv og smut ned og køb nogle øl istedet en weekend, og ta på en café istedet til en techno fest. Øl kan være ganske sjove også ...

Det er selvfølgelig svært at lade være, men bare vent til de første 5 øl er røget ned - så kommer den gamle stemning igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Og det er en god idé at tage en ven med i det, slap lidt af ... stoffer er kun det man gør det til.

Junior medlem

Men, pas på når der kommer gang i øllene, man bliver sgu for let fristet (og her snakker jeg ikke kun om stoffer), når man er påvirket af alkohol, og man fortryder det sgu som regel bagefter [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

H.R.

Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
problemet kommer først når jeg drikker. Hvis jeg er ædrug kan jeg sagtens sige fra, men får jeg først et par øl så er det næsten sikkert at der ryger et par baner og kiks.

Jeg har faktisk heller ikke rigtig nogen venner, som ikke tager stoffer. Når jeg er til fest er der altid nogen som har noget.

Men tak for de mange gode forslag, jeg håber jeg finder noget andet indhold i mit liv.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af wOODY:
Hallo [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det er vist ikke harm reduction<HR></BLOCKQUOTE>

jo,jo den er god nok [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]... Selvfølgelihg kræver denne procedure at du høvler en del svampe, men det er jo kun en enkelt gang [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

btw

Jimmi>>Håber sgu at du får styr på dit problem, drop evt også psychedelia.dk for et stykke tid [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af jimmi:
Hej

Jeg ønsker komentarer til, hvordan jeg kan stoppe med at tage stoffer.

Lidt om mig selv:

Jeg er en ung mand på 24år, jeg læser til ingeniør, arbejder som
støttebeboer for socialt belastede unge og som handicap hjælper. Det er
sådan de fleste kender mig, en ung fornuftig mand.
Men jeg startede med at ryge hash da jeg var 15 år og begyndte at tage speed
da jeg var 16 år, da jeg blev 18 år begyndte jeg også at tage E. nu er mit
problem bare at jeg ikke kan tage i byen uden at tage E eller Speed. Jeg har
aldrig taget det hver dag, men jeg har næsten taget det hver weekend siden
jeg startede og vil nu gerne stoppe, men kan ikke.

Jeg kunne jo bare lade være med at gå i byen, men det kan jeg sgu heller
ikke. Jeg ved ikke om det er pga. stofferne jeg ikke kan lade være, men
næsten lige meget hvad ryger jeg i byen hver weekend.

Jeg håber at der er nogen som har nogle konstruktive forslag.

M.V.H
Mig
<HR></BLOCKQUOTE>

Hej jimmie.
Jeg skriver til dig fordi jeg selv har været i samme situation.
Jeg boede i odense og bor her stadig, men tilbragte alle mine weekender fra onsdag til mandag i kbh på gorgeus - bastionen og afterpartys...
Ja jeg blev rådet af nogen folk herinde fra til at holde en pause med narko såvidt så godt.
Jeg holdte en pause men har dog taget stoffer siden da kan ikke huske hvornår det var.
Men jeg valgte simpelthen at blive væk fra byen og vennerne og festerne og har endnu ikke set dem siden jeg var i kbh i september mener jeg det var.
Jeg savner det max men har fundet mig en sød kæreste og nogen gode venner herovre.
Jeg bor sammen med Anima herinde fra og vi hygger os meget med at diskuttere og filosofere over livet og dets gåder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Kedeligt ikk ? ja når man er vant til den fede fredag på bassen hvor alle folk krammer hinanden render rundt med tøjdyr og er så glade....

men jeg må sige at jeg rent faktisk hygger mig ret meget herovre uden festerne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det jeg vil sige er ikk at du kan flytte ind men eventuelt flytte væk fra de vanlige omgivelser eller eventuelt en ferie på en måned- til 4 ?...

Holde dig fra vennerne gerne i kontakt med dem i telefonen men lad dem vide at du er ved at stoppe med at tage stoffer så de ved de ikk skal snakke om det i telefonen...
Besøg dem når du føler du kan tage i byen og drikke dig stiv uden at røre snitten eller de små runde...

Dette er mit råd...
Fra en skæv mand [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Same old shit... jeg er sgu blevet træt af det, men alligevel bliver jeg ved.

Hvorfor?

Kedsomhed, i guess...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg holder også på den med Svampene

efter et godt svampetrip (over 5 gram hvis der er snakke om cubensis ell. lign.)
får man virkelig sat en masse på plads

10 g og derover bliver følelsen lisså stille og roligt bedre end MDMA
personligt kan jeg få mere end det dobbelte eufori med en dosis som er stor nok.

Og f*ck bajerne... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
@ Jimmi, hvis problemet også opstår når man er fuld kan jeg kun råde dig til en ting, lad være med at drikke dig fuld.. nyd højst et glas vin eller en øl til maden f.eks..

du kunne jo lave mad for nogle af dine venner og ha en stille og rolig fredag hjemme, med lidt god vin dèr

held og lykke !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg har selv haft det samme problem, dengang jeg var 18. Mig og en ven var ved at komme lidt for godt i gang med colaen. Det var efterhånden hver weekend.

Det vigtige er at man virkelig er motiveret for at stoppe. Hverdagen begynder jo at blive grå når man tager stoffer hver weekend. Og det er jo ikke så fedt da hverdagene er over 2/3 af ens liv.

Vi ordnede det ved at optrappe vores hashmisbrug =). Det kan godt være det lyder lidt fucked, men vi røg(ryger) jo i forvejen hver dag.

Med hash i store nok mængder kan man kurere enhver trang bortset fra trangen til at stene og æde =). eller det er jo nok ikke den bedste ide hvis du er igang med at studere.

Det er ihvertfald bedre at være hashoman end narkoman.

Jeg er selv igang med at prøve at komme ud af mit hash misbrug. Men det er sku svært når man har været vant til at ryge til daglig i flere år.

Du kan jo også gå til det offentlige. De har centre med masser af folk der udannet til netop at hjælpe sådan nogle som os. Desværre virker det som om folk først opsøger dem efter rigtig mange års narkomisbrug når de er virkelig langt ude at skide på crack og hero. Jeg var ihverfald det første bonghoved der kom dernede.

Du kan jo også prøve at snakke med de gamle om det. Forældre plejer jo gerne at ville støtte deres børn.

Venlig hilsen
Fråder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hey!

Den med svampene er ikke nogen dum ide.. meeen de doser der lyder lidt voldsomme. Ellers find nogle gamle venner der ikke tager stoffer. Drik nogle bajere med dem. Gamle venner og øl kan eddermame få mig i humør! Havde selv et problem med lightergas for noget tid siden. Så blev en ven og jeg enig om at nu skulle vi fandeme stoppe, for det var for tit - og for meget! Har ikke rørt det i lang tid, heldigvis, og vil heller aldrig gøre det igen!

Hygge!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]