Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Forandring ?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu så jeg lige læst psychos topic og tænkte på om der er nogen der har føler at alle disse forskellige stoffer, har ændret ens liv eller personlighed. Jeg ved fra mig selv at jeg har ændret mig en del over de sidste 2 år, også den tid jeg har taget mest stoffer.

Men når jeg tænker over det, kan jeg godt se det har ændret mig - ihvertfald mit syn på mange forskellige ting i livet. Men jeg syntes ikke de har ændret mig til en dårligere person ... nærmere en bedre person - måske lidt stened af at ryge hash, men generalt meget bedre person.

Er der nogen personer som du er stoppet med at se efter du har taget stoffer, eller kan se personen bare ikke passer sammen med dig ? (aner ikke lige om det har været oppe før, ved ikke lige hvad jeg skal søge efter [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ) ...

[ 06 November 2002: Besked ændret af: wOODY ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg ændrede mig radikalt af mit møde med LSD. Det vendte op og ned på mit liv. Lige pludselig var der ingen af de ting jeg vidste der gav mening mere. Jeg skiftede stort set alle mine venner ud, undtagen dem jeg kendte der også begyndte at tage stoffer. Idag omgås jeg en del der ik tager noget, men lige dér var det så vigtigt for mig at det var nødvendigt kun at omgås andre der havde haft sådanne oplevelser.

Jeg mener at jeg er blevet et langt bedre og mere nuanceret menneske.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes at jeg efter en "trippet" periode i sommerferien er blevet et mere positivt og afslappet/afbalanceret menneske.

Jeg har fået sværere ved at tolerere konservative og "afstumpede" mennesker, samt folk der hele tiden kommer med one-liners (som i amerikanske TV-serier) og gør grin med andre.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har helt klart ændret mig efter jeg begyndte at tage halucigener!
FX. kan jeg tage mig i at stå og stirre på træer (vel at mærke når jeg IKKE er på noget...!)!
hmmm... gad vide om jeg har taget skade [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH

Medlem

Geografisk sted: København
Jeg var temmelig nervøs i en periode for at jeg ville "smadre mit liv" med det her!
-men det kører fint, jeg læser på universitetet til daglig, og jeg ville slet ikke have undværet alle de fede oplevelser jeg har haft... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Det har måske nok ændret mig lidt at jeg begyndte at tage stoffer, men ikke i nogen negativ retning, mere sådan at jeg ikke gider at høre på "pis" - indskrænkede og fordomsfulde mennesker. Jeg er klart mere åben og imødekommende overfor folk.
Har også fået det meget lettere med at snakke til totalt fremmede mennesker! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Hmm...for meget amf måske! *G* [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke for at drage nogen konklusioner, men det lyder til at stoffer gør en et bedre mennesker inden i ... hallucinogener har også udvidet min horrisont, dog ved jeg ikke om det er mig selv der har løftet mig herop på dette niveau - eller om det er stofferne.

Insane psychedelia user!

Jeg vil sige at efter mine første trips følte jeg ikke noget, men pludselig var verden/min opfattelse af verden, ikke den samme, og det slog mig pænt hårdt ud. Jeg fik en hel del tanker og oplevelser som jeg godt kunne ha undværet, men ellers er jeg vist rimeligt enig...

/Jensus

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg er af den opfattelse at psykedeliske stoffer, på det rette tidspunkt i livet kan virke utroligt gavnligt for den personlige udvikling. Hvis de altså behandles forsigtigt og med største respekt!

-Psyko

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
da jeg gik i folkeskole (frem til ca. 8 klasse), havde jeg det vildeste temperament, kiggede folk forkert på mig, og jeg hoppede på dem.

i slutningen af 8. starten af 9. begyndte jeg at falde lidt ned, eftersom folk lige var blevet temmeligt meget størrere og noget stærkere end mig.
men jeg blev stadig pissed off, over det mindste.

da jeg var 17 begyndte jeg at eksperimentere med hash/pot og lidt svampe.
siden da er jeg blevet en meget mere rolig person, og har mere respekt for folk omkring mig.

så alt i alt har stoffer været en stor fordel, for min personlige udvikling.

dog er der en del venner, jeg ikke har specielt meget kontakt med længere. en almindelig druktur, hvor man sidder hos en god bekendt, drikker harboe og spiller ølspil, er simpelthen for røvkedeligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg har klart fået et mere nuanceret syn på verden og mine medmennesker. Dette er sket som følge af tanker jeg har gjort mig under påvirkning af svampe, -og især, som dank, LSD. Disse tanker har kickstartet nogle ideer i mit hoved og sat nogle processer igang som jeg har gået og tænkt oveer til daglig. Er bl.a. blevet Taoist og mere bevidst omkring livets åndelige aspekter. Før svampene var jeg en totalt sortklædt og bitter ung mand, med dystre tanker og en sygelig besættelse af Nietzsche!!

Jeg har endda haft venner, som vel og mærke aldrig rører stoffer, som har sagt til mig at jeg er blevet en rarere person efter jeg startede på stofferne. Det er jo altid dejligt at få at vide [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Kort sagt, så mener jeg at jeg er blevet et langt mere udviklet og især nuanceret meneske efter mit møde med hallucinognernes farverige verden, og den udvikling er ikke sådan til at stoppe! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/+karma!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er ingen tvivl om at jeg mener at hallucinogener har gjort mig til et bedre og mere forstående menneske.

Jeg er begyndt at tænke og føle ting jeg højst sandsynligt ikke havde bemærket, hvis jeg ikke havde brugt hallucinogener.

For hver gang jeg tripper, føler jeg at jeg "pudser" min ånd, snitter spidsen skarpere, tuner mere ind på bølgelængden... you know what i mean?

Relativistisk båthorn

Godt emne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg er endnu en i rækken der mener at jeg er blevet et bedre og langt mere empatisk menneske. Og meget mere tolerant.
Min intuition er en af de ting jeg føler har udviklet sig helt vildt (og evnen til at se tingene i større perspektiv)
Jeg synes også jeg er blevet bedre til at ha' flere bolde i luften på samme tid, uden at miste overblik (billedligt talt)
Jeg vil samlet beskrive det som at 'stige et par levels' rent mentalt.

Jeg har skiftet nogle ganske få venner ud, fordi jeg ændrede mig og ikke længere følte rigtig fællesskab eller samhørighed med dem.

Ændringen er kommet (kommer) gradvis og egentlig tror jeg ikke det er narkoen i sig selv, men derimod _oplevelserne_ de har givet, der har haft betydning (og det har været både positive og negative oplevelser)
Narkoen gav mig kun evnen til at ku' 'se', mens det var det jeg 'så', der var den egentlige skyld (feks blev jeg mere tolerant, fordi jeg pludselig ku' se ting fra andre synsvinkler end kun min egen)

Jeg ville vælge det igen, hvis jeg sku' starte livet forfra (bare meget tidligere)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Jeg ville vælge det igen, hvis jeg sku' starte livet forfra (bare meget tidligere)<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har det egentlig fint med at jeg først startede med de lidt hårdere stoffer end hash og pot lidt senere end andre. Jeg er sikker på at hvis jeg havde taget alle de stoffer som jeg har prøvet da jeg var måske 13-15 år, så ville jeg nok ikke være sådan som jeg er nu. Jeg er alt for glad for stoffer, og jeg ville bare have været et narkovrag nu hehe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad mon Lene Espersen ville sige til dette topic hvis hun læste det? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mit liv har ændret sig meget efter jeg begynte med psychedllske ting og hash i rigelige mængder. Om det er en positiv drejning det har taget eller ej, så har jeg lært en masse ved at tage stoffer. Jeg har holdt en pause med svampe i en lille år (naaa på voov røg der et g danske syller) og skal til at stoppe med at ryge hash i de mængder jeg har røget de sidste 2 år. og holde en pause.

Jeg er spænt på hvordan jeg ser mig selv, når jeg har været clean i lidt tid.

Så er det nok letter at se, for jer er midt i en meget twistet periode af mit liv.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Farum !
jeg har jo ikke taget stoffer i rigelige mængder eller noget men mit liv syntes jeg er blevet påvirket svagt negativt.
Jeg keder mig meget mere nu end jeg gjorde før jeg begyndte. Men jeg tror at det har noget at gøre med at jeg har prøvet noget spændende og så kan jeg lige pludselig se hvor røvkedelig og ordinær min verden er. Det (syntes jeg) ikke er ret fedt da jeg har svært ved at tage mig sammen til noget og det hele er lidt ligegyldigt

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Hankien > Hvilke stoffer har du eksperimenteret med?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hankien, hvis du har det sådan vil jeg ikke anbefale dig at tage stoffer. Den indstilling er simpelthen for farlig at have. Det er meningen at stoffer skal være et krydderi på din tilværelse, om det er som noget sjovt eller som noget du kan bruge mentalt eller spirituelt bestemmer du selv. Men en ting er sikker, det er ikke godt at føle at dit liv er kedeligt når du ikke er på stoffer. Du bliver nødt til at værdsætte det du har.

Medlem

Geografisk sted: Farum !
Jeg har heller ikke taget noget i lang tid.

Sve***>> Jeg har kun taget lidt hjemme ekstraheret kodein og fik gjort kål på 50 kodi'er på 6 dage. Se det var en spændende tid. Men bare rolig jeg er stoppet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Jeg ved ikke om jeg har forandret mig så meget, nu er jeg ikke så gammel så der er meget af mig der ikke er færdig-udviklet så jeg kan stadig nå at ændre mig lidt! D aje begyndte at ta stoffer var jeg ikke så gammel så det er klart at der fra dengang-til nu er sket en forskel/udvikling med mig.Det er ikke nogen dårlig udvikling [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Dem af mine venner der taget stoffer, har faktisk kun ændret sig på den gode måde, de er blevet mere åbne og ser ting anderledes end de gjorde før hvor de var mere introllerente og reseverede!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]