Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: For unge?
Junior medlem

Hej Psychedelia! :wink:

Mig og to venner har gennem et stykke tid overvejet at prøve noget psykedelisk. Vi har allesammen røget en del fed, men ellers ingen nævneværdige psykedeliske oplevelser. Jeg har researchet i et stykke tid, og vi er stortset parate mht. setting, evt. badtrips, musik osv. Der er ingen af os som har nogen (nævneværdige) psykiske problemer, så vi burde også være ret godt sikret på den front :lol:

Dog er der et spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunnet finde svar på på nettet; Er vi for unge?
Vi er alle tre 17 år gamle og velfungerende gymnasieelever, men er det for tidligt for en psykedelisk oplevelse?

Det er klart at vi ikke vil snuppe 9 mærker hver, men er vi alligevel for unge til en mild psykedelisk oplevelse?

Vi føler os alle klar, men selvfølgelig kan vi godt udskyde det nogle år, hvis det er for dumt nu..

Cheers,

Guldlok

ps. Hvis alderen har indflydelse nogen større indflydelse, er der så nogen psykedeliske stoffer som er mere velegnede end andre?

Titel: Re: For unge?
Insane psychedelia user!

Spørg jer selv hvorvidt I er klar til at se hele jeres virkelighedsopfattelse og identitet falde fra hinanden. Nogle bliver aldrig klar.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: No clue..
Jeg synes klart, at i hellere skulle proppe noget 2-cb i hovedet, når ingen af jer har prøvet det før.
Lsd er et meget dybt stof + det varer pikke lang tid. Det er så nederen at gå frem og tilbage og vente på det holder op med at virke,
hvis nu en af jer ikk bryder sig om det.
Og så er det endnu mere irriterende af få bad trip, hvis alle i rummet er helt blæste og ikke kan tage noget seriøst.

2-cb virker kun et par timer, og der er ikke alt det der "tanke-gøgl", som der er på lsd.

Bare mit råd ;)

Junior medlem

Det er ikke til at sige hvorledes I er klar, men en tilpas dose psilocybin eller en god omgang sativa røg, tror jeg vil være ideelt til en førstegangs psykedelisk oplevelse. Som nævnt kan 2c-b også være en mulighed, især hvis I er ude efter en visuel oplevelse, dog er det forbundet med stor smerte nasalt og kvalme oralt, hvilket godt kan virke overvældende på upcome.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
En lille dosis syre vil der heller ikke ske der vilde ved - en 50-70mcg og så se hvad der sker - hvis det noget der fanger - så vent 14dage-3uger og øg dosen til en 100-150mcg.

Ville jeg klart have foretrukken som min førstegangs oplevelse - fuck de svampe der - det bare ren forvirring.

Og så vil jeg vente til jeg var 18 - dem der har solgt jer det kommer på røven hvis det går galt og jeres forældre finder ud af det - det sgu ikke retfærdigt - og så synes jeg også 17 er en kende tidligt - der er masser af ting at opleve for en 17 årige uden brug af psykedeliske stoffer.

PLUR

Dedikeret medlem

Det er ikke til at sige hvorvidt det er for tidligt. Opfatter i jer selv som ansvarlige og jordbundne mennesker? Gør jeres omgivelser (forældre/venner)?
Jeg tog selv mine første trips som 16-årig (LSA og LSD) og det har jeg absolut ikke fortrudt :-) .

Junior medlem

Tak for alle de mange svar!

Bare for at rydde al tvivl, så har vi altså røget fed.

Vi føler os alle jordbundne. Grunden til at vi vil prøve psykedeliske stoffer er ikke fordi vi mangler indhold i livet, men mere set som et forsøg på at komme "på den anden side". Det er svært at formulere sig om et så abstrakt emne, men jeg håber i forstår lidt af hvad jeg mener :)

Mht. til selve stoffet, anbefaler folk så ting som 2c-b eller et mildt syretrip? Det lader til at man skal vente med svampene til, at man er lidt mere hærdet.

Vindruesvend

Junior medlem
Brugeravatar

Altså 2-cb og svampe er nemmest at dosere.

Ved ikk om CoA mener at i skal sidde og klippe frimærker i stykker, for at få den ønskede lave dose. Ellers ender i jo med at skulle rende land og rige rundt for at finde passende frimærker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man tager en saks og deler frimærket på midten - på skrå plejer jeg at gøre.....

Plejer at spise en 3-4 mærker og så spise ½ hver time eller sådan noget - men altså det er hvad jeg plejer - lige pt skal setting være ekstrem god før jeg overhovedet kan trippe syre - er igang med noget helt andet mentalt - end heftige samtaler med mit indre....

2cb kræver en digitalvægt der kan måle i mg helt ned i 3 decimaler før det er præcist ok - så nej det er lettere at dosere frimærker.

Svampe kræver en vægt der kan måle gram - helst med 2 decimaler hvis der er højpotente sorter af psyller - så nej det er igen lettere at dosere frimærker.

Så meget for at være næsten 30 og gide bruge tiden ghettomike - fordi dit råd - 2c-b et RC til førstegangsbrugere - jepperdi som psykedelisk stof - så vidt jeg forstår på alle jeg kender der har prøvet det - så kalder de det for SUPER E...... ok.... så måske er der nogle farver - men de her gutter beder om en psykedelisk oplevelse - et lav dosis svampetrip vil udløse grineflip osv - ikke noget videre psykedelisk - hvorimod en lav dosis syre vil udløse dybe tanker og små visuelle forstyrrelser - det er meget mere psykedelisk præget end svampe - svampe er ikke så psykedeliske svampe er fucked up til nybegyndere... LSD bliver gjort meget vildere end det egentligt er - derfor nogle får de sygeste trips af det - det er ikke så vildt - punktum - det er bare LSD. Et højdosis hawaiitrip på f.eks 6-7g hawaii svampe kicker meget mere hjerne end 2mg lsd gør - altså i min hjerne - men så igen - Tryptaminer er måske bare ikke mit stof - Indoler er meget mere mig og så har jeg en hang til at kunne lide stimulerende phenethylaminer.

Så igen vil jeg sige at LSD'en vil være det bedste valg
Dog vil jeg også foreslå jer at bruge en tripsitter der har erfaring med stoffet, også hvis det er svampe - begge dele ændrer virkelighedsopfattelsen - svampe på en drømmeagtig måde - syre på en mere subtil måde...

Så vidt jeg har forstået 2c-b så stiger de ubehagelige bivirkninger ved "højere" doser - altså for at opnå et vildt psykedelisk farvetrip - der kan man godt ende med at sidde med kvalme og andre ubehagelige ting...

Syre giver højest lidt muskelspjæt og en lethed i kroppen - virkelig fedt at anbefale to stoffer med trælse bodyloads til nybegyndere - hurra....
Syre giver så også noget bodyload ved høje dosiser skal det lige siges - men ikke ved en 3-400mcg - der skal man op i 800+ synes jeg.

PLUR

Junior medlem
Brugeravatar

Og 2-cb er bare 2-cb - svampe er bare svampe - det er hvad man gør det til..
Jeg har aldrig haft det ubehagelig på 2-cb heller ikke på lsd.
Men på lsd kan man hurtigt komme langt væk uden at opdage det selv, så tripsitter er klart anbefalet for førstegangsbruger.

Grunden til jeg anbefaler de 2 rusmidler, er at de ikke varer så lang tid, så det er ikke så galt hvis man får det skidt.
2-cb fåes i kapsler i stor stil, hvor det er vejet af. Så kan man hælde det ud og tage små streger af gangen.

Det lyder bare ikke som om gutterne er helt afklaret med, hvilke stoffer der gør hvad.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

GhettoMike skrev:
Og 2-cb er bare 2-cb - svampe er bare svampe - det er hvad man gør det til..
Jeg har aldrig haft det ubehagelig på 2-cb heller ikke på lsd.
Men på lsd kan man hurtigt komme langt væk uden at opdage det selv, så tripsitter er klart anbefalet for førstegangsbruger.

Grunden til jeg anbefaler de 2 rusmidler, er at de ikke varer så lang tid, så det er ikke så galt hvis man får det skidt.
2-cb fåes i kapsler i stor stil, hvor det er vejet af. Så kan man hælde det ud og tage små streger af gangen.

Det lyder bare ikke som om gutterne er helt afklaret med, hvilke stoffer der gør hvad.

Har du set nogle papirer på det faktisk er 2c-b du får fat i? og ikke 2c-b-fly - n-ethyl-2c-b eller bare en random 2c-x?

Personligt stoler jeg ikke på noget der kommer i kapsler - det eneste jeg stoler på uden labpapirer er MDMA, METH og Svampe... Alt andet kan der være ret fusket med - selv coke i disse dage - der jo kommet det der syntetiske lorte analog... fluorcocaine mener jeg det hedder.... nasty...
Nå tilbage til det der med at give råd - så er rådet når man leger med kemikalier

Be Informed Then Choose...

Hvad nytter det at være informed, hvis det man vælger ikke har andet label end et verbalt?

Stoffer som 2c-x'erne der må man enten finde en vendor selv, eller også håbe at kende en der med garanti ikke tager røven på en - dvs en man har kendt ret lang tid eller har været igennem de rette ting med...

Det er så let at få 2c-b i kapsler for tiden - true - sjovt nok så har jeg problemer med at finde 2c-b hos mine vendors - dog kan jeg finde næsten alt andet 2c...... så hvis det var mig selv, ville jeg ikke stole på at det var 2c-b..... ikke at der ikke sidder folk derude med vendors på linklisten jeg ikke har, men tror næppe de sælger noget til nogle 17-årige eller andre på gaden i den aldersgruppe..... ikke her i DK... men ok det bare noget jeg tror...

PLUR

Medlem

Jeg vil mene salvia vil være en god idé, mange mener det er et ''dårligt'' starter drug men det syntes jeg ikke.

Hvis man sætter sig ind i set, setting og ordenlig viden om stoffet og starter lavt ud!!

Jeg har haft nogle mystiske trips og har ikke på et tidspunkt havt det dårligt eller angst.

Men som sagt, et stof kan påvirke en på mange forskælige måder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Salvia kunne være end ide - eneste oplevelse jeg har med salvia var jo kombineret med en del andet - tror faktisk salvia i små doser ville være ret sjovt for første gangs brugere - meste pga den korte tid rusen varer...

Godt tænkt der akira...

Dedikeret medlem

Jeg synes umiddelbart salvia lyder som en ret dårlig idé til nybegynderen, men det kan selvfølgelig diskuteres i det uendelige.
Et af de klassiske psykedelika - LSD, psilocybinsvampe, meskalin - det mener jeg ikke man går helt galt i byen med :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hvorfor skal LSD ligges i den klassiske? Så gammelt er det da heller ikke...

Svampe . meskalin og salvia er noget ældre end lsd..

Junior medlem

Igen tak for svar.

Ang. dosering så er det ikke en ting, der skal afgøre hvilke stof vi vælger.

Vi er godt klar over de forskellige stoffer og deres virkning, psykisk. Problemet ligger i at vi er i tvivl omkring den fysiske påvirkning, da vi kun er 17 og ikke er helt ”færdigudviklede”.

Tvivlen kommer af at en bekendt, havde fortalt os at lsd var meget dårligt for kroppen før man ikke var helt færdigudviklet. Vi har så søgt omkring på nettet, men ha ikke kunne finde noget om netop det, derfor spørger vi her.

Så spørgsmålet er: er lsd specielt dårligt at tage mens man stadig er i udvikling?

Hvis ja: hvilken psykedelika er så ikke skadeligt for udviklingen?

Hvis nej: fedt nok, tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSD skader så vidt jeg ved ikke kroppen ved små doser, det kan forårsage indre blødninger ved store doser.
Svampe skulle skade mindre end paracetamol(panodil) rent fysiologisk - en eller anden hollandsundersøgelse...

PLUR

Junior medlem

Child of Aum skrev:
LSD skader så vidt jeg ved ikke kroppen ved små doser, det kan forårsage indre blødninger ved store doser.
Svampe skulle skade mindre end paracetamol(panodil) rent fysiologisk - en eller anden hollandsundersøgelse...

PLUR
Tak for det :D
Hvordan definerer du mindre doser? Er det under 250 mg, eller under 2500?

Tak for svaret,

DJ John

Dedikeret medlem

Citat:
hvorfor skal LSD ligges i den klassiske?

(Jeg tror vi ryger off-topic nu)
Child of Aum: Det skyldes at jeg er så skide vestligt etnocentrisk som jeg er ;-) . Svampe, LSD og meskalin (og sikkert også andre) er de tre psykedelika som har haft stor udbredelse i vesten siden slutningen af 1950'erne - og det er f.eks også de eneste psykedelika som min far kender og kan genkende. Derfor er de for mig at se de "klassiske" psykedelika - men en peruvianer vil selvfølgelig have en anden mening om den sag, grundet sin kulturelle baggrund..

Men lad os lade være med at kværulere :wink: . Bundlinjen er, at jeg først og fremmest anbefaler en dosis LSD - bl.a. fordi jeg selv havde enormt gode erfaringer med det som nybegynder :-) .

Ang. skadelighed.
LSD's skadelighed kan ligge på et meget lille sted. En "standard-dosis" LSD ligger i størrelsesordenen 80-300 mikrogram (eller det dobbelte, hvis du spørger Child of Aum :wink: ), men de som har taget såkaldte thumbprints, som kan indeholde 10.000 mikrogram (10 miligram) LSD eller mere har såvidt jeg ved ikke haft nogen fysiske men af det.
Erowid anslår den dødelige dosis for mennesker (den såkaldte LD50) til at ligge omkring 12.000 mikrogram (altså omkring 60 "standarddoser"), men tallet er sandsynligvis meget højere...

Junior medlem

Fantastisk! Det var alle de svar vi havde brug for.
Nu er det bare med at finde stofferne og det rigtige tidspunkt.

Tak for hjælpen,

Frisk Fisk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]