Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2009 21:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Substans/er: Salvia Divinorum leaves
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
1-2g tørre blade

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Foregik hos min bror sammen med en af mine gode venner (P) og min bror selvfølgelig. Jeg havde været vågen i 30 timer - så jeg var lidt ristet i forvejen.

Triprapporten
Jeg hentede min bror på Roskilde festival, og vi tog hjem til ham for at ryge en troldmand pind med noget rigtig godt skunk som han havde fået fat i samt noget god 110 kr ryger.

Vi kommer hjem til ham, og vi får fyret op for pinden. Jeg bliver virkelig skæv (det skal lige siges, at jeg forinden havde kørt bil stort set uafbrudt i 30 timer, da jeg havde erhvervet kørekortet for ikke mere end nogle uger siden, og jeg havde fået lov til at låne fars bil :P). Efter at vi har siddet lidt og snakket og hygget, beder min bror mig og min ven, P, om at vente - han skulle lige noget.

Han kommer tilbage efter 5 min med en bong samt en stor pose Salvia Divinorum. Jeg havde på det tidspunkt aldrig prøvet andre stoffer end hash, og jeg havde indtil den dag ingen intentioner om nogensinde at prøve andet - da jeg er bange for psykose, permanente bivirkninger samt de vanedannende effekter andre stoffer kan medvirke til. Dog har jeg altid interesseret mig utrolig meget for stoffer og deres effekter, og har altid gerne ville prøve at hallucinere.

Min storebror læser til læge, så jeg har altid haft meget tillid til at hvad han siger mht. stoffer osv passer (Det var også ham som åbnede mine øjne for hash. Indtil da, havde jeg troet på alt det pis man lærer i skolen, og derfor aldrig rørt det). Efter en lang tale, er jeg overbevidst om, at det ikke var farligt. Jeg beslutter mig for at prøve det.

Jeg bliver instrueret i hvordan man skal ryge det. Jeg tager det ene efter det andet forholdsvis store sug, mens jeg holder det inde. Jeg er forholdsvis vant til at ryge bong, så jeg kan godt klare røgen (som jeg forresten bestemt ikke mener smager så grimt som folk beskriver det som). Da jeg skal til at tage det fjerde eller femte sug, falder jeg pludselig til gulvet.

---

Jeg kigger op på min ven, P, som sidder med armene over kors. Det hele lignede fuldstændig et puslespil, hvor alle legemsdele på ham nærmest var skåret ud. Da jeg kigger rundt i lokalet, ser resten af lokalet også sådan ud. Pludselig får jeg øje på et billede som hænger på væggen, og fornemmer at et eller andet er galt.
Jeg kigger tilbage på P og min bror, og opdager at den samme sekvens bliver ved med at køre igen og igen..
Min bror bliver ved med at sige: Skal du have lidt mer' (imens han rækker bongen hen imod mig) og ler lidt - denne sekvens kører igen, igen og igen. Jeg tror at jeg har fundet en FEJL i verden! Jeg tror, at jeg har kigget på en helt bestemt måde, fra en helt bestemt vinkel på billedet jeg omtalte før, og det har udløst en fejl i verden - som man kan finde fejl i computerspil. En ubeskrivelig følelse af ubehag og angst strømmer igennem kroppen på mig, og jeg siger bare: Nej.. Nej nej nej! Det kan simpelthen ikke passe. Jeg føler mig nærmest snydt, fordi jeg altid har været meget rationel mht min tankegang, og tror på naturlove osv - det kan ikke passe at der er fejl i verden!

Jeg vender pludselig blikket mod vinduet, og mit synsfelt bliver nærmest rammet ind i rammer, som kommer flyvende mod mig. Jeg har tilsyneladende glemt alt og fejlen. Jeg sidder noget tid og kigger på disse underlige ting, hvorefter jeg så småt begynder at komme til mig selv.

Jeg går ud på toilettet, hvor jeg ser at spejlet er helt skævt. Jeg finder dette rimelig sjovt og flækker lidt af grin over det. Jeg stopper dog, da jeg begynder at høre 2 mennesker som snakker i telefon til mig. Den ene kan jeg ikke forstå hvad siger, mens den anden remser noget op fra en kampsport som hedder Taekwondo (som jeg har gået til nogle år siden). Jeg kan høre de her ting, mens jeg stadig er i stand til at snakke med min bror og P.

Jeg sætter mig ned igen, men kan mærke med det samme, at den måde P sidder på med armene over kors, er ved at udløse at jeg kommer ind i tilstanden hvor fejlen fandt sted (sådan føltes det selvfølgelig bare), så jeg råber bare til ham at han skal ændre stilling, hvilket han så omgående gør. Efter dette stoppede virkningen.

---

Der går nogle uger, hvor jeg går og tænker meget over det der er sket. Jeg beslutter mig til sidst for, at jeg gerne vil prøve det igen. Nogle dage senere, er jeg sammen med nogle af mine tætte venner, og det er så meningen at jeg skal ryge Salvia igen. Mine to venner har ikke lyst til det. Værelset vi sidder i har et lidt dunkelt skær, ikke for mørkt, ikke for lyst. Jeg havde læst mig til, at det var nogenlunde sådan her rummets belysning skulle være, for at foreøge chancen for et nice trip. Jeg føler dog en ubehag i kroppen ved det hele, men jeg vil altså virkelig gerne prøve at komme ind i denne her trance tilstand igen.
Jeg ryger 4-5 sug, hvor jeg holder det inde i mindst 10-15 sec, men får tilsyneladende ikke indtaget nok, hvorfor jeg ikke kommer ind i nogen form for trance tilstand. Dog føler jeg, at jeg var ved at komme ind i tilstanden hvor fejlen fandt sted og finder absolut ikke dette behageligt. Der sker dog ikke mere den aften..


Nogle dage senere spørger jeg min bror, om en person kan opleve det samme trip, hver gang han ryger Salvia. Det siger han, at han ikke mener skulle kunne lade sig gøre. Selvfølgelig kan man opleve noget flere gange, men det handler meget om stemningen og min tankegang når jeg ryger det. Så jeg beslutter mig altså, at prøve lykken igen!

---

Denne gang er det i et rigtigt lyst rum, og jeg har virkelig forberedt mig mentalt på det. Jeg har endvidere også gennemlæst en masse stof om Salvia Divinorum, hvorfor jeg har fået meget mere respekt for planten. Jeg tager 3 store sug, hvor jeg holder det inde i 30 sec.
Da jeg skal til at tage det fjerde sug, føles det som om at bongen jeg holder om er et langt tårn - og jeg kan næsten ikke nå ned til bunden. Jeg kan slet ikke forholde mig til det, og jeg kan høre alle mulige mærkelige stemmer. Jeg prøver at finde slip-hullet, men det bliver ved med at ændre position. En af mine venner prøver at placere min finger på slip-hullet, men jeg begynder bare at trykke på hans finger. Jeg kigger mig lidt omkring på bordet, og finder alle tingene af anormal stor størrelse. Det undrer mig meget - men jeg synes også det ser rimelig griner ud.

Jeg kommer til mig selv. Jeg er en smule skuffet over trippet, som har været kort og ikke specielt virklighedsudvidende, men til gengæld var det et positivt trip. Jeg er derefter blevet forelsket i stoffet, og skal helt sikkert prøve det igen i den nærmeste fremtid!

Håber I brød jer om min første triprapport :)

På forhånd tak, Mikkel


Senest rettet af mikkelaa 16 aug 2009 01:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 19:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2009 13:04
Indlæg: 97
Geografisk sted: Fyn
er du gal jeg skal have fat i det stof!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2009 13:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Gør du klogt i - det er en unik oplevelse + det er let tilgængeligt! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2009 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 00:53
Indlæg: 130
Geografisk sted: byen
lyder nice. kunne jeg helt sikkert godt finde på at prøve hvis jeg fik fingerne i noget. lyder rigtig grineren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2009 13:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Det er også fucking griner :) nogle sf mine venner som prøvede det for første gang sad bare og flækkede af grin under hele trippet pga de forunderligt ting de så :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2009 18:07 
Offline
MEGATRON

Tilmeldt: 25 feb 2007 23:03
Indlæg: 404
mikkelaa skrev:
Gør du klogt i - det er en unik oplevelse + det er let tilgængeligt! :)


At det er let tilgængeligt betyder vel ikke nødvendigvis at det er klogt at indtage det. Lightergas, søsygepiller osv. er fx også let tilgængeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2009 19:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2009 14:19
Indlæg: 1
Hey,

Jeg tænkte på, hvilket ekstrakt det var du røg? Og var det samme ekstrakt hver gang?

/G


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2009 12:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Megatron: Du har tydeligvis fuldstændig misforstået hvad jeg har skrevet. + betyder, at det er som en lille "bonus". Salvia er et stof, som ikke er skadeligt for dig, mens det sætter dig i en yderst euforisk tilstand OG det er let tilgængeligt, altså du skal ikke igennem nogle store turmulter for at skaffe det.

Get what I mean?

Gertz: Det var almindelige tørre blade jeg røg - man skal bare sørge for at indtage nok, så kan man få et temmelig vildt trip :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2009 02:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Mikkelaa du glemmer nok at tænke på, at du "kun" har røget de tørede blade. Uden selv at have prøvet det ved jeg, at der er en STOR forskel på ekstrakt og plantedele. Ekstraktet er langt mere potent end bladene og kan sende dig så langt ud, at det ikke nødvendigvis er sjovt længere. Jeg har hørt mange uhyggelige historier efterhånden, så pas på, at du ikke bare tror, at det er et nyt legetøj. :wink:

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2009 10:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
mikkelaa skrev:
Megatron: Salvia er et stof, som ikke er skadeligt for dig, mens det sætter dig i en yderst euforisk tilstand OG det er let tilgængeligt, altså du skal ikke igennem nogle store turmulter for at skaffe det


Salvia sætter ikke en i en "yderst euforisk tilstand" der er farktisk en del kropsligt ubehag ved brug af Salvia.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2009 17:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Alt Ædende Ateist skrev:
Salvia sætter ikke en i en "yderst euforisk tilstand" der er farktisk en del kropsligt ubehag ved brug af Salvia.

Ved de rette settings, forberedelse og dose - bliver du med meget stor sandsynlighed sendt væk et sted du bryder dig om! Selvfølgelig kan man få mindre behagelige trips, men efter mine erfaringer - og hvad jeg har hørt, kræver det bare forberedelse og settings, og så er man rimelig godt sikret.

Og Entheo, det har du ret i. Jeg tænker primært på bladene, når jeg taler om Salvia, da der er så mange forskellige styrker af ekstrakt, at der selvfølgelig godt kan være farer ved brug af de stærkere former


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2009 19:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 nov 2004 22:13
Indlæg: 64
Geografisk sted: Vårhus
mikkelaa: Hold nu din kæft og lad være med at spille så skidesmart hele tiden, møgunge.

Du har jo tydeligvis ikke prøvet andet end hash og salvia, men synes alligevel du vil føre dig frem med ekspertråd, nu hvor du er blevet nyforelsket i bladenes psykedeliske potentiale.

Alligevel anlægger du jo det mest vamle, økonomiske rationale, hvor det handler om, at du skal have størst mulig "virkelighedsudvidelse" for pengene, mens du samtidig skal ungå de store faldgruber: "psykose, permanente bivirkninger og vanedannende effekter." - alt det usjove ved narko, der ikke lige er til at håndtere for sådan en ordentlig dreng.
"Psykose" er en rationaliseret fis i en hornlygte, "permanente bivirkninger" ved psykedeliske stoffer er det, du kalder "virkelighedsudvidelse" (jeg foretrækker selv virkelighedsafvikling); det er sgu meningen, du skal forandre dig og "vanedannende effekter" er vist bare din ødipale angst, der fremmaner grumme forestillinger om, hvad der kan ske, hvis man ikke gør, som far siger.

Hvad med at prøve noget som svampe eller andre tryptaminer, inden du udbreder dig om, hvorfor salvia er så meget "sikrere" end alt det farlige skidt, du er blevet advaret imod.

Selvfølgelig kan du minimere de risici, der måtte være for at få det dårligt, hvis du har kontrol over set & setting, men at "sikre" sig mod underlige tanker eller ubehagelige visioner, et trip kan byde på, er stik i mod idéen om "virkelighedsudvidelse". Det er jo for fanden meningen, du skal konfronteres med fremmede elementer af din (eller stoffets og/eller andres) bevidsthed. Men det står simpelthen for mig som det mest vederstyggelige, at omgås en hellig plante som salvia med indstillingen, at man helst vil have mest sjov for pengene uden noget ubehag til følge. Det er den slags rekreationssvineri, der er med til at fornedre de hellige planter til forbrugsgoder på linje med vingummi.

Jeg håber, du kommer på bedre tanker; eller at Xipe Totec fanger og flår dig på din næste tur ind i junglen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2009 20:56 
Offline
MEGATRON

Tilmeldt: 25 feb 2007 23:03
Indlæg: 404
mikkelaa skrev:
Megatron: Du har tydeligvis fuldstændig misforstået hvad jeg har skrevet. + betyder, at det er som en lille "bonus". Salvia er et stof, som ikke er skadeligt for dig, mens det sætter dig i en yderst euforisk tilstand OG det er let tilgængeligt, altså du skal ikke igennem nogle store turmulter for at skaffe det.

Get what I mean?


Ok Junior medlem men "+" betyder normalt at lægge to værdier sammen.

Desuden er det ret dumt at skrive at Salvia D ikke kan skade dig på et HR-forum.

Læs(http://psychedelia.dk/wiki/Salvia_Divinorum):

Citat:
Negativt

* Bad trip
* Ved større doser kan brugeren - hvis ikke under ansvarligt opsyn - gøre skade på sig selv.
* Angst
* Fortvivlelse


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2009 05:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Swedenborgs fly:
Hvorfor skal du nu pludselig begynde at svine mig til, og komme med dumme fordomme som du ikke har en skid at have i? Jeg troede det her var et privilligeret forum, hvor man ikke stødte på små børn som skaber sig, men i stedet kan diskutere og se sagen fra forskellige vinkler? Jeg spiller skam ikke smart, jeg siger bare hvad jeg mener, og har støvet mig frem til - er det ikke meningen med det her forum?

Nej, jeg har ikke prøvet andet end hash og salvia - det har jeg vidst også stated? Jeg agter heller ikke at prøve andet, da salvia ikke er nær så skadeligt som de fleste andre psycadelics. Selvfølgelig hvis man indtager kraftig extract kan det være farligt - det er logik for purhøns - men jeg snakker altså om blade og mild extract, hvilket jeg vidst også gør forholdsvis klart udtryk for?

Og Dopamin:
Skrev MEGATRON før, er ny på det her forum - og hvad så..? Det er da yderst underligt, at nu også begynde at komme med nedværdigende bemærkninger, bare fordi jeg er junior medlem? Lol..
Men det eneste jeg siger er, at de svage former for salvia ikke er nær så skadeligt som meget andet psy - selvfølgelig er intet ufarligt!

Kom igen gutter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2009 11:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 nov 2004 22:13
Indlæg: 64
Geografisk sted: Vårhus
mikkelaa skrev:
Swedenborgs fly:
Hvorfor skal du nu pludselig begynde at svine mig til, og komme med dumme fordomme som du ikke har en skid at have i? Jeg troede det her var et privilligeret forum, hvor man ikke stødte på små børn som skaber sig, men i stedet kan diskutere og se sagen fra forskellige vinkler?


Ja, det kan man let komme til at tro, men engang imellem dukker din type så op herinde.

Der er jo intet nuanceret i at skamrose en substans, man ikke kender indgående nok til at være skeptisk overfor dens virkning. Især ikke, når man tillader at forsvare dens kvaliteter igennem en sammenligning med andre psykedelika, man ikke har prøvet og ikke ved noget om. Men her er det så dine fordomme, der danner ramme for betragtningen, at Salvia Divinorum er mindre "farligt" end alle de farlige ting, din storebror i sin stud.med.-visdom ikke synes, man skal tage.

Nu er dette et HR-forum, og der er hulme ikke meget skadesinddæmmende over, at du får proppet så utilregnelig en substans som salvia ned i lungerne på folk, der ikke ved bedre, såsom Kiiaan. Samtidig påstår du, at salvia hensætter dig i en yderst euforisk tilstand. Der er næppe empirisk belæg for at påstå, at denne også vil indfinde sig for andre brugere.
Du har tilsyneladende været ude i nogle meget milde salvia-trips - godt for dig, at du har fået øjnene op for den side af tilværelsen på en god måde.
Din erfaring er ikke lov, og selvom du med dine 18-års massive erfaring fra denne jord og din af salvia udspringende, nådelåst blændende indsigt i emnet, med lethed opkaster dig til dommer over noget, du ikke forstår, er det ikke rimeligt at prøve at bilde fremmede ind, at salvia er et godt begynderstof, at det ikke er farligt under kontrol, at det er eufori- og morskabsfremkaldende etc..

Salvia er en skidegrov, forvirrende, fremmedartet, overvældende og interessant oplevelse ved rette, høje doser. For de der rent faktisk er interesseret i et rigtigt salvia-trip, skal det dog siges, at man er bedre tjent med at snuse til en lille smule svampe el. lign., inden man giver sig i kast med dette afgrundsdybe psykedelium.
Det skal også siges, at mikkelaas udsagn om stoffet bør tages med et par skefulde salt og at han ikke bestrider anden viden indenfor emnet end den, man kan få ved at få et par hiv på storebrors bong.

Hvad fanden er det i øvrigt for et argument for at indtage en substans, at den er lettilgængelig.
I så fald burde ALLE, der overhovedet overvejer et trip, lægge ud med at æde en håndfuld pigæblefrø eller to - bare rolig, hvi I har styr på set & setting, så sker der ikke noget. Det har jeg Mikkelaas ord for. :stupid:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2009 17:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Jeg må sige, at du virkelig formår at nedgøre mig på en meget dikret og indirekte måde, med alle dine fine ord og sætninger - men den virker helt sikkert! Og det skal du da have en high five for, for det er sku virkelig noget du har kompentencer for, og som du helt sikkert kan have nytte af her i livet! ;) Jeg agter dog ikke at forsøge mig med samme stil overfor dig, som sikkert er den reaktion du forventer? Anyways, here we go:

Du har ret! Jeg har ikke særlig meget erfaring mht. stoffer generelt. Jeg har som sagt ikke prøvet andet end hash og salvia. Men jeg ved dog stadig fra venners erfaringer, og rent videnskabeligt bevist, at et organisk stof som salvia ingen fysiske bivirkninger har på din krop. Og som jeg selv nævner gang på gang, hvis man virkelig er forberedt på det, har de rette settings, samt lægger ud med noget forholdsvis mildt som de tørrede blade - så er man altså godt på vej til et lækkert trip. Det må du da give mig? Hvis det så endeligt skulle gå hen og blive dystert, eller ubehageligt (evt. i form af bad trip), så kan man da også i visse tilfælde blive beroliget af sin sitter, som ofte kan være til stor gavn. Selvfølgelig er der tilfælde hvor der forekommer et ubehageligt bad trip - vi har jo alle sammen set de der salvia first timers på youtube som, undskyld udtrykket, fucker totalt op og har paranoia på osv. Men som mange her inde på forummet også nævner, har de jo hverken forberedt sig, eller har respekt for planten/urten - det er i høj grad noget af det jeg mener der er vigtigt. Deres venner står bare og griner og filmer dem, mens de får det værre og værre - det er jo ikke ligefrem sådan jeg mener man skal gøre, når jeg snakker om et ordentlig setting, med folk man føler sig komfortabel og godt tilpas sammen med.

Det skal siges, at jeg har fået en del mere erfaring med stoffet (både af selv-erfaring samt observering) siden jeg oprindeligt skrev denne tråd, og jeg har oplevet meget få dårlige oplevelser blandt mine venner. Alle jeg efterhånden har prøvet det sammen med, som prøver det for første gang, har faktisk haft en forrygende oplevelse. Hvad jeg nu kan rationalisere frem til, er noget i stilen af, at der ingen spændinger har været i luften - vi har kendt hinanden godt, der har været et behageligt setting og folk har forberedt sig. De har præcist vidst hvad de har gået ind til, læst om det, hørt fra erfaringer osv. og det har resulteret i er godt trip..

Kan du følge mig lidt, her?

Og i øvrigt har I/du tydeligvis stadig misforstået min lille tilføjelse med at salvia er let tilgængeligt. Det var på ingen måde ment som en grund eller et argument for hvorfor man skulle benytte sig af stoffet, men snarere som en lille "bonus", hvis man kan sige det på den måde? Jeg ved det måske kommer ud lidt forkert, men jeg mener da bare at det er dejligt at man uden det store besvær let kan komme i besidelse af det - samt at det er billigt.

Jeg ved ikke om jeg udtrykte mig mere klart denne gang?

Endvidere vil jeg nævne, at når jeg snakker om salvia, snakker jeg om de tørrede blade. Jeg snakker altså ikke om kraftige koncentrationer af stoffet, men om noget af det mest almindelige og milde i salvia verden - de tørrede blade.

Og lad nu vær med alt det der med at spille så smart. Du er sikkert langt mere erfaren mht. stoffer, og du har evt. generelt også mere livserfaring end mig, men giver det dig en grund til at prøve at nedgøre mig og svine mig til? Vi er her for at diskutere og lære, og jeg er da også end åben over for nye synspunkter og idéer, men hvis man bare snakker lort til hinanden, ender det bare med at ens ego tager over, og man ikke lytter til hvad den anden siger men bare prøver at få ret.

Kan du følge mig her, min ven? :)

Og til slut vil jeg runde af med, at du nu IGEN har misforstået mig, mht. din sidste rappe kommentar (og din super fede smiley). Jeg har det lidt som om, at det bare er dit ego der snakker - som gerne vil vokse og være bedre end andre (i dette tilfælde, mig). Du har som sagt på ingen måde mit ord for, at der ikke sker noget hvis set & setting er i orden. Hvordan kan du virkelig fortolke det jeg jeg skriver på den måde? Enten er det dig der er galt på den, eller også udtrykker jeg mig bare forkert.

Men jeg mener altså, at jeg har udtrykket mig forholdsvis klart denne gang - så nu må vi vel håbe at der kommer noget mere konstruktivt samtale ud af diskussionen ik?

Have a NICE trip!

Mikkel ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2009 01:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2009 09:53
Indlæg: 11
Og en smule off-topic her:

Swedenborgs fly; du er kraft edme en gutter mand! Det er dejligt at folk som dig er til på denne jord! :) Folk som bare ikke vil give sig, men i stedet elsker, med bedste evne at få andre til at føle det dårligt med dem selv, fordi de selv føler sig højere hævet (i dit tilfælde, fordi du, efter hvad jeg har forstået ud fra den måde du udtrykker dig på, er ældre og mere erfaren end mig mht. stoffer). Jeg håber dog bare, at vi kan have nogle lidt mere voksne situationer, hvor det ikke bare handler om at nedgøre hinanden, og hvor der er så mange spændinger i luften, men hvor vi i stedet konstruktivt diskutere om et emne som interesserer os begge.

Et lille spørgsmål: Nu da du har snakket så meget om at jeg ikke har en skid at skulle have sagt mht. salvia, kan jeg næsten forstå at du har prøvet det?

Hvis ja, hvordan har dit/dine trip været? Hvordan har din generelle oplevelse af stoffet været?

Over and out,

Mikkel :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2009 10:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 nov 2004 22:13
Indlæg: 64
Geografisk sted: Vårhus
Kære Mikkelaa: Det må du for pokker da undskylde. Det var altså ikke meningen, du skulle blive ked af det, selvom jeg i bagklogskabens ulideligt klare lys godt kan se, at mine indlæg orienterer sig i den retning. I virkeligheden er du jo en sød og engageret ung mand, der gør os andre den tjeneste at dele din erfaring og begejstring på en god og sammenhængende måde. Du skriver udmærket og synes langt mere eftertænksom end de fleste mennesker, der snuser til psykedelia for første gang, mig selv inklusive (Som du nok har gættet, er jeg verdens sejeste menneske).

Det er som sådan ikke en ordentlig måde at skrive til folk på og også meget fjernt fra den måde, jeg ville have talt til dig, hvis jeg havde mødt dig som fremmed i levende live. Men vi befinder os nu engang på internettet, hvor udtalelser er gratis og derfor let kan misvise og lede i fordærv. Det er rigtigt, at det fylder mig med en smålig glæde at skrive grimme ting til folk, selvom du næppe er den, der i højeste grad fortjener det.

Jeg kunne forstå på din PM, at du egentligt er meget interesseret i at debattere dette spørgsmål. Det beklager jeg også, jeg ikke har haft forståelse for. I mit selvfølgelige hovmod glemmer jeg let, at folk selvfølgelig skal hente deres erfaringer et sted fra, og det er vel både ganske nobelt og modent at indhente sine oplysninger fra udvekslinger med andre brugere, fremfor at kaste sig halsløst og hovedkulds ind i disse oplevelser for til sidst at føle, at man brænder fingrene.

Nå, nok om du og jeg. Lad os tale om Salvia.

I min erfaring er Salvia (Divinorum for de fatsvage, jeg tænker på dig Lange), ja i min erfaring har vi med Salvia at gøre med en af de mest uforståelige, uudgrundelige, utilnærmelige og skrækindjagende substanser, som vores art nogensinde har haft fornøjelsen af at støde på.
Jeg tror, at årsagen til, at du og dine venner, har haft næsten entydigt gode og ligefrem behagelige oplevelser med stoffet, skyldes at det er jeres hvedebrødspsykedelium. Hvis jeg tænker tilbage på mine 20 første trips (eller deromkring), var de allesammen indhyllet i en euforisk spænding og en rendyrket begejstring ved det at kunne befinde sig i en psykedelisk tilstand, ved det at hallucinere, ved det at opleve virkeligheden på den anderledes måde. Disse trips rummede på ingen måde den jordbundne melankoli, der senere er blevet en fast gæst i mine trips og min tilværelse i almindelighed. De rummede heller ikke den indholdsmæssige intensitet, som jeg siden har forbundet med at trippe.
Derfor kan jeg ikke lide, at du anbefaler Salvia som førstegangspsykedelium. I kraft af, man ryger det, er det meget svært at forudsige effekten eller dosere på en forsvarlig måde. For det andet er der tale om et dissociativ. I min erfaring har disse stoffer det generelt med at tilbyde nogle typisk meget sjove, men også komplet uforpligtende oplevelser. De sætter ikke i så høj grad din tilværelse i relief, som de fjerner dig fra den for en stund; endnu en grund til, at man bør lægge ud med svampe eller andet, hvis man har tænkt sig at gå ned ad den vej, vi går på. Jeg synes også, din oprindelige rapport bærer præg af denne uforpligtende erfaringsform ("Der er en fejl i verden" - nå, pyt med det, det var da bare underligt).
For det tredje fylder Salvia i store doser mig med afgrundsdyb rædsel. De fleste stoffer, i hvert fald de populære af dem, har en eller anden form for personlighed, der kommer tydeligt til udtryk i come-up-fasen, hvor du kan mærke dit upåvirkede selv forandres: Syre gør mig nervøs, svampe mig døsig, ketamin ligeglad, ayahuasca ekstatisk osv., osv.. Aldrig er jeg dog stødt på et stof, hvor min naturlige respons simpelthen var altopslugende gru. Det har været uanset set & setting, sikkert som amen i kirken, at det, der falder mig ind, når jeg vågner op til salvia-trippet er en eller anden afskygning af "Hvad fanden har du gang i?"-spørgsmålet på en virkelig ubehagelig måde.
Jeg synes, at Salvia indholdsmæssigt er et af de mest interessante stoffer, jeg har mødt, og jeg er sikker på, der kan være meget at hente der. Der er dog heller ingen stoffer, der forlener mig med så naturlig og indlysende en forståelse for blodkult og menneskeofring, mord og spil i skøn forening. Dets visuelle side forbinder jeg meget med stiliserede kurver, eller hvordan man ellers vil beskrive klassisk mesoamerikansk kunst. Se eventuelt min avatar som et eksempel; den legemliggør for mig i høj grad salvias typiske indhold: Den brutale ånd, der vrider sig fri til egen orden i et udgangspunkt af ofret blod og skænkede ord, skøn og grusom, morderisk som morgenstjernen, højt hævet over det humane hensyn.
:gud: :gud: :gud: :gud: :gud:
Jeg håber, det var tilfredsstillende. Jeg gider ikke skrive mere nu; det må blive en anden god gang...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2009 14:02 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2008 22:49
Indlæg: 26
Geografisk sted: Vejle, Jylland
Jeg har længe gerne ville prøve Salvia Divinorum, men aldrig rigtig kunne få fat på det under det navn...
Bliver det kaldt noget andet ude på gaden, eller er det simpelthen bare fordi det er ikke er til at fremskaffe(blandt de personer jeg kender) i min omegn?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2009 17:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kollen skrev:
Jeg har længe gerne ville prøve Salvia Divinorum, men aldrig rigtig kunne få fat på det under det navn...
Bliver det kaldt noget andet ude på gaden, eller er det simpelthen bare fordi det er ikke er til at fremskaffe(blandt de personer jeg kender) i min omegn?


Det er nok det sidste. Salvia er jo ikke et decideret narkotikum som på rundt omkring handler med. Det er mere stimulanser og depresanter. Men lad os la det ligge og lade det være mellem dig og google


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team