Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Er der nogen der har hørt om noget der hedder "Ringsted projektet" og kan fortælle lidt om hvad det går ud på?

Jeg har aldrig hørt om det før, men har lige læst at det er noget med nogen der "kortlægger unges livsstil" (hvad det så end indebærer).
Og at det er et eller andet offentligt 'noget' og deres resultater skal samkøres med alle andre lande i EU (så det er vel et eller andet kriminal samarbejde måske).

Jeg synes umiddelbart det lyder lidt klamt. Forsker man virkelig i unge som var de en eller anden abe-art i zoo?

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
JEL jeg tror ikke du behøver at være så mistroisk [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Projektet går ud på at der nogle unge mennesker som tager ud i Ringsteds natteliv og snakker lidt med de unge, det de skal finde ud af er, hvorfor går de unge i byen ? hvad er det som er så skægt ?
Hvad intager de iløbet aften osv. Og hvorfor.

dvs. Også folk som har posetive opleveser med f.eks stoffer får lov til at snakke, det er da egentlig meget godt ?!

De har tidligere udgivet nogle resultater i aviserne tidligere på året, men forskingen køre vist vidre pt.

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Læser ikke nok nyheder! bor selv i Ringsted og anede det ikke ! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men jeg tror de vil bruge onsdagen i efterårsferien, da en hel del 9-10 klasse elever skal på et diskotek der hedder Crazy daisy! Tror dog ikke der er mange der ville fortælle om stoffer, da det er "Bandly" at fortælle om, især hvis man synes om det!! der kommer nok desvære kun negative svar [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] da man helst ikke vil ud med den mening at man syntes det er godt! men håber da der er nogle ærlige prs. ude i byen når disse "forsker/undersøger" eller hvad fanden man nu skal kalde det!

Medlem

@ notjer projektet har kørt i ret lang tid nu og folk har faktisk ikke noget imod at fortælle om hvad de laver. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

dont worrie, desuden så forgår det jo ved at folk bare snakker om sig selv og deres vaner, og de fleste mennesker kan godt lide at få lidt opmærksomhed [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

JEL>

Hvorfor så overrasket?? Det er da kun et par hundrede år siden vi havde sorte mennesker i Zoologisk Have [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Damn... Nu går jeg i Fuck... Sorry!

Relativistisk båthorn

@Poke; Tak for svaret. Jeg lader noiaen geare lidt ned igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
...Selvom jeg stadig synes det er lidt underligt med den slags undersøgelser og mest er imod dem.

@Andreas; Ja jeg ved heller ikke hvorfor jeg var overrasket, for det er jo rigtigt hvad du siger [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg sad bare og var naiv et øjeblik tror jeg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

øhhh, hvad er probet i at undersøge ungdommens holdninger til at gå i byen og til stoffer???

det er sq da ligesom når man laver en undersøgelse af hvad folk synes om regeringen, etc etc.....

det er da fedt at der er nogle som gider forske i hvorfor de unge i dag tager stoffer, hvad problemerne i samfundet er, for de unge, og hvordan de kan løses!!!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil sq holde med Zik... Og så kan det gi gode karakterer til ens eksamens-projekt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Det er da ganske relevant at der bliver fortaget en undersøgelse om hvad unge synes der er normalt at fortage sig når man er i byen, for engangs skyld bliver ungdommen selv spurgt istedet for der kommer en række postulater fra en række eksperter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

må man så håbe at dem der får informationer kan finde ud at bruge dem fornuftigt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Nej jeg bryder mig ikke om meningsmålinger og undersøgelser af "hvad andre mennesker laver".
Hvad skal/kan man bruge den viden til?

Jeg kan ikke se det er relevant for nogen andre end de unge selv at vide hvad de synes er sjovt. Hvis deres forældre vil vide hvad de laver må de jo spørge og ikke sidde og læse en eller anden tilfældig 'eksperts' rapport (hvor han har spurgt 27 unge ud af 1 million) og så tro at alle opfører sig sådan.
Det generaliserer billedet af mennesker og den slags synes jeg er skadeligt.

"Aha, så 27 procent af alle mellem 14-17 synes at skatere bør gå med blå hue...javel ja, det var sørme nyttigt for mig at vide"-(ironi)
(Og det bruger man iøvrigt gladeligt skattepenge på, mens man skærer i hjælpen til de svage i samfundet. I dont like it one bit.)

Angående meningsmålinger; de burde ikke findes, for ingen har brug for at vide hvordan andre stemmer for at ku' sætte sit eget kryds. Man skal stemme efter sin EGEN overbevisning og ikke efter hvad andre siger.
Valgresultater bør tale for sig selv.

Så derfor... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 10 Oktober 2002: Besked ændret af: JEL ]

Medlem

Menings målinger kan bruges til mange ting, bla. hvis et firma ønsker at forbedre deres produkter for kunderne, så får forbrugeren også lidt igen. Mange meningsmålinger er jo sidste kapitel når der lancheres nye reklame kampagner. Man skulle jo gerne gå ud og fortælle forbrugerne hvad det er de har brug for, og så alligevel ha´ lidt hold i det, så de ikke bare smide produktet ud, eller synes det er uinteresant.

De politiske meningmålinger er da meget rare at have, det kan give de partier som ranchere længere nede en mulighed for at se de virkelig skal til at råbe højere op og kæmpe for deres sag.
Jeg vil ikke benægte der findes folk som blive indirekte eller direkte påvirket af meningmålinger, det er de typer som gerne vil følge med strømmen, vi må da bare håbe der er langt flere som tænker sig om istedet for.

Relativistisk båthorn

Jeg kan godt se hvad du mener med at man bedre kan sælge et produkt folk vil ha', når man spør' dem først.
Det er selvfølgelig rigtigt nok.

Men jeg forstår stadig ikke hvad STATEN får ud af at udspørge unge om deres vaner (staten skal jo ikke sælge dem noget?).
Noia eller ej, men min erfaring er at når staten samler den slags info ind om sin befolkning (og specielt når det er en del af et samlet EU kriminalarbejde), så er det for at ku' målrette og effektivisere sin STYRING af dem.

Staten så jo gerne at alle unge kun gik i skole og lavede lektier og intet andet (og at alle voksne kun gik på arbejde og intet andet. Og så selvfølgelig at alle pensionister bare kradsede af)
Staten hader god gammeldags "løs-sluppenhed" fordi det er Uproduktivt rent økonomisk set.
Ok, det er selvfølgelig groft sagt, men i store træk forsøger staten næsten altid at minimere hvad folk selv må bestemme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]