Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en form for psychedelia helst naturlige stoffer som psylocibin svampe, salvia eller lsa.

Men jeg vil vente til jeg flytter hjemme fra og jeg vil gerne vide meget om stofferne før jeg prøver dem. Derfor vil jeg allerede forberede mig nu.

Har i et råd til hvad der er bedst at starte ud med. Jeg har røget hash i et år.

Personligt tror jeg at jeg vil starte med Salvia fordi trippet er så kort, men er det ikke også et ret kraftigt trip.

Medlem

ville ikke anbefale salvia som første trip... det kan altså blive rigtig vildt, og hvis man ikke har prøvet psychedelia før kan det godt være meget skræmende. Vil anbefale en lav dose psylocibin svampe (½-1gram)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg hægter mig lige på her. Jeg har samme spørgsmål og har selv overvejet salvia. Dog tror jeg at trippet er lidt for voldsomt for en førstegangsbruger som mig selv, og jeg tror hellere jeg vil prøve en mild form for svampe.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg startede ud med LSD. Det fortryder jeg ikke, men det var ret vildt. Svampe er helt klart at foretrække første gang, meget mildere IMO. Om ikke andet, så er det mildere rent visuelt, og derfor mere behageligt om knapt så skræmmende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke lyst til LSD. Er ikke vild med medicin (medmindre det er nødvendigt). Men det kan da godt være man skal prøve en lav dosis SN. Men jeg kunne også bare godt tænke mig at nøjedes med et trip men vil bare gerne opleve det inden jeg dør så det må gerne være et trip med ihvertfald gode visuals. Vil bare gerne prøve det at se noget helt vildt anderledes end det normale.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Lyder som om at du har lidt fordomme overfor lsd?
Jeg synes lsd er mere farverigt og festligt end psilocybin svampe, som godt kan tenderer til lidt mere mørke oplevelser imo.. Derimod kan en lavdosis svampe være mægtig sjov, jeg oplevede selv en af de sjoveste trips for mit vedkommende på svampe, dog ingen kraftige visuals.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Jack von Hashluder skrev:
Jeg har ikke lyst til LSD. Er ikke vild med medicin (medmindre det er nødvendigt). Men det kan da godt være man skal prøve en lav dosis SN. Men jeg kunne også bare godt tænke mig at nøjedes med et trip men vil bare gerne opleve det inden jeg dør så det må gerne være et trip med ihvertfald gode visuals. Vil bare gerne prøve det at se noget helt vildt anderledes end det normale.

LSD er ikke medicin, men derimod syntetisk fremstillet. At stoffer er syntetisk fremstillet er ikke ensbetydende med, at de er mere farlige end naturligt forkommende stoffer. Bare lige for at slå fast, at naturlige stoffer ikke nødvendigvis er den sikre løsning.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Man kan på INGEN måde vide hvad man går ind til, hvis man aldrig før har prøvet et psykedelisk stof før.

Samtlige psykedeliske stoffer kan evne både at give et guddommeligt trip samt et über-nasty bad trip - det er ikke til at sige.
Du har ikke noget du skal nå, hvorfor jeg vil anbefale dig at læse, læse og atter læse om forskellige personers erfaring med forskellige substanser i bl.a triprapporter - danske, såvel som engelske.

Min første erfaring blev gjort med Lady D - Salvia divinorum. Selvom jeg på ingen måde kunne kende trippet på forhånd, var det ekstremt interessant at mærke hvad hun kunne tilbyde. Det var et kort, men yderst lærerigt trip mhp. hvad hjernen kan være i stand til at bilde en ind :)
Omvendt, så har jeg haft et enkelt badtrip på spids nøgenhat, hvor mit sind *virkelig* blev twistet igennem på den ekstremt ufede måde...men aldrig badtrip på salvia.

Hvis man har sindet skruet korrekt sammen og uden skeletter i skabet, så tror jeg det er hamrende ligegyldigt hvilket psykedelikum man indtager den første gang, når blot set´n´settings synes at være optimale - selvfølgelig når man ser bort fra tropanalkaloider og andet snavs :wink:
Go´læselyst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Hvis man har sindet skruet korrekt sammen og uden skeletter i skabet, så tror jeg det er hamrende ligegyldigt hvilket psykedelikum man indtager den første gang, når blot set´n´settings synes at være optimale - selvfølgelig når man ser bort fra tropanalkaloider og andet snavs :wink:
Go´læselyst.

Iforhold til Set n Setting har jeg også tænkt mig at det skal være ret perfekt.
Jeg skal først være flyttet hjemmefra så jeg er sikker på mine forældre f.eks. ikke kommer og bliver sur på mig eller hvad de ellers kunne finde på.
Jeg skal have boet der i et par måneder først. Jeg vil gerne tage svampe sammen med min rigtige gode ven også skal en af vores andre venner være trip sitter.
Jeg skal have alt muligt fråderen mad og min computer skal være tændt med en playliste kun med psykedelisk eller på en måde god trip musik.
Der skal være den rette stemning og jeg skal være glad på dagen ellers vil jeg aflyse det og vente til en anden dag.

Jeg vil på alle måder sørge for det er det er det perfekte setting. Slukke min mobil så der ikke er nogen der forstyrrer mig.

Det skal være mig og 2 af mine bedste venner også bare trippet.

Medlem

Jack von Hashluder hvis flere bare gjorde som dig :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Så længe i som førstegangsbrugere lægger ud med en mild dosis, er det underordnet, hvilket stof i vælger. Ved høje doser kan det gå galt, ligegyldig hvilket psykedelisk stof,i vælger. Ved lave doser kan det ikke rigtig komme derud, hvor man ikke kan bunde. - Så det er vigtigere, hvilken dosis i vælger end hvilket psykedelisk stof. Dog vil jeg fraråde
1) Salvia, da det kan være svært at dosere og kan være meget voldsomt
2) LSA, da det er kan give mave-gener og evt. bruges tid og kræfter på ekstrakt
3) Meskalin, samme som 2

En lav dosis svampe eller LSD vil være mit bedste bud på en behagelig intro til den psykedeliske verden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jack von Hashluder skrev:
CannaChem skrev:
Go´læselyst.

Iforhold til Set n Setting har jeg også tænkt mig at det skal være ret perfekt.
Jeg skal først være flyttet hjemmefra så jeg er sikker på mine forældre f.eks. ikke kommer og bliver sur på mig eller hvad de ellers kunne finde på.
Jeg skal have boet der i et par måneder først. Jeg vil gerne tage svampe sammen med min rigtige gode ven også skal en af vores andre venner være trip sitter.
Jeg skal have alt muligt fråderen mad og min computer skal være tændt med en playliste kun med psykedelisk eller på en måde god trip musik.
Der skal være den rette stemning og jeg skal være glad på dagen ellers vil jeg aflyse det og vente til en anden dag.

Jeg vil på alle måder sørge for det er det er det perfekte setting. Slukke min mobil så der ikke er nogen der forstyrrer mig.

Det skal være mig og 2 af mine bedste venner også bare trippet.

Pas nu på at du ikke overplanlægger det og prøver at forcere trippet til perfektion. Det kan ødelægge det, i og med det kan forhindre dig i at give dig helt hen. Personligt hyggede jeg mig bedst med ikke-psykedeliske numre den første gang, da jeg satte Dark Side of the Moon på blev det lige lidt for meget. Faktisk var det bedre bare at høre noget blandet musik.
Men ellers virker det som en rigtig, rigtig god plan!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Jeg vil også foreslå jer at læse denne tråd igennem mht. badtrips, og hvad man kan gøre for at undgå dem: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=26822

Her mit eget forslag, som jeg selv synes er guld værd: :gud:

"Forbered noget nemt tilgængeligt "emergency" musik inden dit trip. Det er IMO en fuldstændig obligatorisk forberedelse, - især hvis du skal trippe alene og ikke har en tripsitter ved siden af, der kan hjælpe dig med musikken osv.

For et stykke tid siden trippede jeg alene på 5 g. tørrede Cubensis. Der var flere voldsomme og overvældende episoder, hvor det var lige ved at gå galt. Men hver gang jeg troede, at nu ramler hele lortet sku da, så fik det rette stykke musik mig straks tilbage i en afslappet og rolig sindstilstand.
Så min erfaring er, at musik noget af det der påvirker 'stemningen' på trippet allerkraftigst, og det kan enten redde eller smadre det fuldstændigt.

Mit forslag er, at du inden trippet finder nogle beroligende numre, som du arrangerer på din computer, I-pod etc. på en måde, så du også nemt kan komme til dem, når du er på toppen af dit trip. Jeg havde på forhånd en mappe på mit (computer) skrivebord med de mest beroligende stykker musik, jeg havde, og den forberedelse var guld værd, da jeg fik et kraftig comeup, hvor jeg hyperventilerede, realitetssansens svigtede og tankerne fløj hen på "åh nej, fuck!!". Trippet var ved at sluge mig, og jeg bevarede kun fatningnen, fordi jeg havde den afslappende musik.
På toppen af trippet, hvor jeg ingenting kunne, formåede jeg dog stadig at huske og genkende dén mappe, hvilket jeg er mig selv utrolig taknemmelig for.
Uden den forberedelse havde jeg nok fået mit livs værste trip nogensinde.

Sidst kan jeg tilføje, at, for mig ihvertald, så virker (bløde) stemmer mere beroligende på et trip end noget du kan lave instrumentalt. Fx virkede det her stykke godt for mig: http://www.youtube.com/watch?v=8wnzAygNtLk"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg glad for jeg startede den her tråd syntes der er kommet mange fornuftige råd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg startede med LSA (Hawaiian Baby Woodrose), og havde en ret fed oplevelse.
Jo - det er hårdt mod maven i starten, medmindre man laver et ekstrakt. Jeg har dog aldrig kastet op af det, men har set andre gøre det af og til.
5 frø af højeste kvalitet (vigtigt) synes at være en god startdose - så får man lov til at opleve hvad det er for noget uden at det er så svagt så man føler sig 'snydt'. Jeg vil dog lige tilføje at jeg synes man føler sig meget tung i kroppen ca de første 3-4 timer efter man har indtaget det.

Det er helt klart en rigtig fornuftig idé med al den slags forberedelse, men pas nu på der ikke går helt OCD i den :D ..
De vigtigeste forberedelser er som jeg ser det:

- Selvfølgelig Set&Setting.

- Ekstra fysisk og psykisk velvære, evt ved brug af løbetræning og styrketræning i dagene op til trippet (kan anbefales).

- Lav evt en lækker karry ret eller lign i forvejen og hæld f.eks. ris og vand op i en gryde så det hele er lige til at tænde når det er tid til at æde som et dyr.. Det kan være ret svært at få hjernen rundt om (og evt. også farligt) at lave mad i et trip, personligt kan jeg godt overskue at sætte nogle ris over og passe dem, men ikke meget mere end det. At spise i et trip kan være en ret fed oplevelse!

- Lav en playlist med en masse af det musik du elsker, så det er nemt at komme til, også musik som du tror vil kunne påvirke dig følelsesmæssigt i en god retning.

- Nyd trippet, lad være med at blive frustreret hvis det ikke udarter sig præcis som du havde regnet med, bare forsøg at acceptere alt som det kommer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nu er vi jo forskellige - og heldigvis for det da :)
Men i stedet for at drible med gasblus og kogende vand under trippet, så vil jeg anbefale frugt.

Aldrig har jeg oplevet noget så vitalt, som frisk frugt på et psykedelisk trip. Vælg selv de frugter du bedst kan li´.
Men en blomme med farver spændende fra lysgul til mørkviolet, kan ikke andet end at imponere en trippende person.

Man føler virkelig at moder jord har skænket den ultimative gave og at man er en del at noget større - no shit! Det lyder sgu hippie, nu jeg selv skal sige det, men ikke desto mindre er det hvad jeg føler - prøv det...

Jeg kan ikke leve uden en go´bøf i ny og næ, men må indrømme at kød slet ikke tiltaler mig, når jeg tripper, da tankerne henledes på kannibalisme for mit vedkommende.

Solbær, hindbær, ribs, stikkelsbær, druer, kirsebær...u name it...disse gevækster får mig sgu til at leve i nuet, når jeg nyder dem i et trip oven på en go´joint - det er nærmest ubeskriveligt :P ...men det er et trip jo også...ubeskriveligt, med vores begrænsede evne til at beskrive dette fænomen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Godt råd med maden cannachem. Jeg synes sgu min leverpostejmad var meget underligt/spooky at spise da jeg trippede på LSD :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Du skal bare købe masser af Is-the og Trip-chips (Doritos, kan købes i rema100 eller super best hvad jeg ved :)). Min første gang på noget vildere psykedelisk end hash var et halvt mærke LSD. Det var en god oplevelse og gav mig blod på tanden efter mere, så næste gang fik den fuld skrald med syre, svampe, røg, salvia og lattergas... DET var SATANS godt (Bad HR - gør ikke det samme!). Men et halvt mærke burde ikke blive et problem, men du skal ikke være sikker på visuals, jeg havde ingen, men jeg var også fyldt med forventning og helt oppe at køre. Vejen til et godt trip er bare at go-with-the-flow, man skal ikke forcere trippet, bare lad det tage dig med på en vild tur og NYD det 8)

Hash er selvf. altid godt til at have med sig i trip situationer! :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Espersen jeg vil mene at hash er rigtig dårlig HR til folk der skal trippe første gang. Efter personlige erfaringer blandt mig selv og mine venner, og hvad jeg har læst hist og her på forummet, så kan hash virkelig forværre, og endda forårsage bad trips. Hold jer fra hash de første par gange hvis i vil være på den sikre side!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Espersen jeg vil mene at hash er rigtig dårlig HR til folk der skal trippe første gang. Efter personlige erfaringer blandt mig selv og mine venner, og hvad jeg har læst hist og her på forummet, så kan hash virkelig forværre, og endda forårsage bad trips. Hold jer fra hash de første par gange hvis i vil være på den sikre side!

med HBWR er der dog rimelig enighed om at en joint bestemt ikke er en dårlig ide at have liggende til at klare kvalme osv..

(Baudelaire 1860).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]