Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
vidste ikke lige i hvilket forum jeg skulle lave emnet, så jeg har bare lavet det herinde, så i må lige sige hvis det er forkert :)

men altså jeg har aldrig prøvet lattergas, og har hørt det er rimlig grineren, så det ville jeg lige prøve.
har hørt at man kan suge lattergassen fra flødeskumsdåser, så jeg har købt et par stykker af dem, men hvordan får man gassen ud uden der kommer flødeskum med? :D

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hehe.. - tror, at hvis man undlader at ryste dåsen, kan man så en smule ud, ved at holde dysen opad (altså modsat alm. brug, hvor man peger dysen nedad) og lukke gassen langsomt ud..

Men der findes også et produkt i isenkræmmeren, som er ren lattergas , forhandlet i små patroner. hertil skal man bruge en dispencer, som de også har..

Junior medlem
Brugeravatar

hm, hvad hvis man tømmer dåsen for flødeskum, er der så stadig mere gas i? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
tvivler på du vil få ret meget ud af det der. Køb hellere en ordentlig siphon og nogen patroner dertil ;)

Medlem

Er sådanne lattergas patroner ikke rimeligt urene? Det skal vel næsten være egnet til medicinsk brug før det er rent eller hvad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nøps, det er beregnet til madbrug, dvs det er ganske lige så rent som det, de hælder på de omtalte flødeskumsdåser.
Eneste du skal være opmærksom på, hvis du anskaffer dig en sifon (søg på lattergas og du skal finde...) er, at der åbenbart er noget olieagtigt smøremiddel i patronerne, så en form for filter et sted i indtagelsesprocessen er ønskeligt :)

Medlem

noname skrev:
Nøps, det er beregnet til madbrug, dvs det er ganske lige så rent som det, de hælder på de omtalte flødeskumsdåser.
Eneste du skal være opmærksom på, hvis du anskaffer dig en sifon (søg på lattergas og du skal finde...) er, at der åbenbart er noget olieagtigt smøremiddel i patronerne, så en form for filter et sted i indtagelsesprocessen er ønskeligt :)

Det var nemlig det der oily poily shit, jeg havde læst om på et engelsk n2o forum :hm:

Hvordan man så får et ordentligt filter? Og jeg tvivler sku lidt på at det er særlig ren gas, i flødeskumsdåser eller patroner dertil. Gassen fordamper jo og ender derfor ikke i maden.

Moderator

ja, men olien fordamper ikke - den bliver i flødeskummet..

Har ikke selv prøvet, men det må være muligt at sætte en bomuldsklud mellem Siphonen og mundstykket

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Altså er det ikke bare noget med at man renser sin siphon engang imellem. For normalt kommer den her smule olie jo med flødeskummen ud så helt giftigt kan det jo ikke være.?

Moderator

nok ikke i maven nej, men tror ikke man skal have for meget olie i lungerne

Medlem

Du skal købe ISI Charges hos en isenkrammer for at få ren lattergas. ( Indeholder 8g pr patron )
Du kan bruge en Siphon eller en cracker til at lege med det..
Jeg har personligt købt en cracker på ebay for 3.33$ da jeg vidste min interesse ville falde for det..
Vil jeg stærkt anbefalde når det kun er for at prøve det. Ellers kan du altid hoppe ned i imerco og købe en siphon/sifcon/sifron.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Citat:
Du skal købe ISI Charges hos en isenkrammer for at få ren lattergas.

de er så bare ikke ren gas der er meget oile i.. måske skulle du prøve at få fat i dem som hedder ''best whip'' som Xtreme omtaler i tråden neden under.
bare rens den en gang imellem.. http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... lit=siphon

Senest rettet af Anus Rytteren 28 jul 2009 16:36, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

tak for svarene alle sammen :D

Junior medlem
Brugeravatar

Køb, som før nævnt, en siphon og nogle N20 patroner (Dem til flødesiphoner)! Det er nemmere at have med at gøre... Hvis du absolut vil bruge dine flødeskumsdåser så vend dysen opad med et viskestykke over. Sug gennem viskestykket. Vær sikker på drivmidlet er N2O og ikke CO2. Men som regel er der N2O i flødeskumsdåser og flødesiphon patroner.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
BluR skrev:
Køb, som før nævnt, en siphon og nogle N20 patroner (Dem til flødesiphoner)! Det er nemmere at have med at gøre... Hvis du absolut vil bruge dine flødeskumsdåser så vend dysen opad med et viskestykke over. Sug gennem viskestykket. Vær sikker på drivmidlet er N2O og ikke CO2. Men som regel er der N2O i flødeskumsdåser og flødesiphon patroner.

Der er KUN N[sub]2[/sub]O i produkter til flødeskumsproduktion. CO[sub]2[/sub] kan ikke benyttes til det, da flødeskummen kollapser pga. CO[sub]2[/sub]s surhed.

Medlem

Hvis man skal have et ordentlig filter, skal man vide 2 ting. Hvad er det der rest olie helt præcist, og hvilke materialer filtrerer det.

Junior medlem
Brugeravatar

RuneK skrev:
BluR skrev:

Der er KUN N[sub]2[/sub]O i produkter til flødeskumsproduktion. CO[sub]2[/sub] kan ikke benyttes til det, da flødeskummen kollapser pga. CO[sub]2[/sub]s surhed.

Du har ret, jeg SKULLE have skrevet: "Så vidt jeg ved er der kun N2O i flødeskumsdåser og flødesiphon patroner". Nu ved jeg det! ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Anus Rytteren skrev:
Citat:
Du skal købe ISI Charges hos en isenkrammer for at få ren lattergas.

de er så bare ikke ren gas der er meget oile i.. måske skulle du prøve at få fat i dem som hedder ''best whip'' som Xtreme omtaler i tråden neden under.
bare rens den en gang imellem.. http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... lit=siphon

Der er også olie i best-whip selvom de garanterer at der ikke er. Beklager jeg ikke lige har fået skrevet det i tråden, gør jeg lige :wink:

Men ja, bare rens den ofte, eventuelt smid en støvfri klud ned i sifonen så den kan tage det meste af olien :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]