Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: meta
Medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af slettet nu 07 aug 2019 19:10, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: meta
Medlem
Brugeravatar

"meta" lyder som et slang for "methamfetamin" som er en noget stærkere variant af amfetamin

her er lidt info om det http://psychedelia.dk/wiki/Methamfetamin
og prøv at søge lidt på det herinde og på google

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg kan huske i 2003 ca, snakkede alle folk om stoffet "meta" .. Det skulle være en vildere form for amfetamin, men ikke meth.
Det skulle bare være kemisk lavet på en anden måde, så stoffet fik mere virkning. Og kan huske farven lilla/Rød/lyserød opstod tit omkring stoffets farve .. JEG så det dog aldrig.

:lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Folk snakker så meget... meth eller god amfetamin eller et RC + frugtfarve.

Medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af slettet nu 07 aug 2019 19:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Kunne også lyde som et stof med en gruppe i metapositionen på en benzenring. Yderligere info: http://en.wikipedia.org/wiki/Arene_subs ... n_patterns
M.a.o: Så kan det være ALT mellem himmel og jord.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hvis det er metha- så vil jeg fraråde dig det
Rusen er muligvis fed.. men man bliver desværre også meget let afhængelig - og man får meget let en smadret klam krop ...

Jeg ved godt at dette har kørt meget som skræmme kampagner osv- men nogle ting de siger er faktisk sande..
http://tvshack.net/documentaries/The_Wo ... rous_Drug/
Se venligst denne documentar om methamphetamin før du beslutter dig for at prøve det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Amfetamin er i bund og grund lige så slemt som methamfetamin og gør dig lige så smadret og grim. Der er ikke den store forskel på, om du tager en lille streg meth et par gange om dagen, eller om du sniffer amfetamin hver 3. time hele dagen, det er samme bivirkninger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Amfetamin er i bund og grund lige så slemt som methamfetamin og gør dig lige så smadret og grim. Der er ikke den store forskel på, om du tager en lille streg meth et par gange om dagen, eller om du sniffer amfetamin hver 3. time hele dagen, det er samme bivirkninger.

Det vil jeg så ikke sige det er. I mine gamle junkie dage, der tog jeg amfetamin HVER weekend fredag/Lørdag i 3 år. Der var jeg nok det man kalder weekendnarkoman. Og jeg har ikke taget nogen skade overhovedet altså fysisk, mit udseende. Så det tror jeg ikke helt på.

Anyways. Rigtig god dokumentar lizzard ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Minimal skrev:

Det vil jeg så ikke sige det er. I mine gamle junkie dage, der tog jeg amfetamin HVER weekend fredag/Lørdag i 3 år. Der var jeg nok det man kalder weekendnarkoman. Og jeg har ikke taget nogen skade overhovedet altså fysisk, mit udseende. Så det tror jeg ikke helt på.

Anyways. Rigtig god dokumentar lizzard ;)

Men på den anden side har du aldrig taget methamfetamin hver weekend tre år i træk, så du har jo ikke noget grundlag for at sammenligne.

Jeg tror ikke methamfetamin er specielt værre end mange andre stoffer, de har bare et problem med det i bl.a. USA. Og hvad der sker i USA, efterligner vi jo her i DK, så det er ikke så mærkeligt, at der hersker en hvis grad af hysteri om stoffet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan slet ikke se hvad vi diskutere? Er vi enige om at det er bevist at stoffet er 3-4 gange stærkere end alm. amfetamin?
Og hvis du kigger på disse omtalte "Faces of meth" så vil du ku' se en væsentligt ændring i deres udseende af meth bare efter 3-4måneder. ERGO : Stoffet er kraftigere og farligere .. ??????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du billeder af folk der har tage amfetamin kontinuerligt i 3-4 måneder?
Det er det liv, der følger med afhængigheden, der forårsager "the faces of meth".

Vi diskuterer, om der er nogen grund til, at der bliver malet sådan et farligt billede af lige præcis meth. Hjemløse junkier ser ikke sunde ud, lige meget hvilket stof de bruger! :)

Meth er kun en big deal, fordi de har så store problemer med det i USA. For 20 år siden var crack det helt store og farlige - i dag er det så meth, der udgør en risiko mod HELE VERDEN ( :roll: ).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Har du billeder af folk der har tage amfetamin kontinuerligt i 3-4 måneder?
Det er det liv, der følger med afhængigheden, der forårsager "the faces of meth".

Vi diskuterer, om der er nogen grund til, at der bliver malet sådan et farligt billede af lige præcis meth. Hjemløse junkier ser ikke sunde ud, lige meget hvilket stof de bruger! :)

Meth er kun en big deal, fordi de har så store problemer med det i USA. For 20 år siden var crack det helt store og farlige - i dag er det så meth, der udgør en risiko mod HELE VERDEN ( :roll: ).

Okay, tror måske vi snakker lidt forbi hinanden. Men der er selvfølgelig også forskellige meninger, det skal der også være :)

Dedikeret medlem

Jeg synes ellers det lyder som om i snakker om præcis det samme :-P
Men uanset hvor skadelig metamfetamin må være, så synes jeg det er en tilsnigelse at bruge "Faces of meth" som et bevis for at metamfetamins skadelighed (ikke dermed sagt at det var det du gjorde, bl0dpump :) synes bare jævnligt at faces of meth bliver hevet frem som "bevismateriale" :wink: ). Den slags følelsesargumentation (hvilket faces of meth jo unægteligt er) er fint til at gøre opmærksom på problemet, men så heller ikke meget mere end det :) . Som Homo Superior skrev siger faces of meth mere om hvad et liv på bunden kan gøre ved een, end om metamfetamin som sådan.
Ikke dermed sagt at metamfetamin ikke kan være noget skidt...

Nå, der røg jeg vist lidt OT... :D

In our memories
Brugeravatar

Jeg er i hvert fald ikke særlig lækker efter 2-3 dage på amfetamin (hud, hår og ansigt bliver grimt, slidt, livløst og fedtet, og så får man nogle gange bumser), og hvis jeg fortsatte dagligt i 3-4 måneder, ville jeg sikker også kunne komme i faces of meth, hvis jeg havde et førbillede ved siden af.

Site Admin

Jeg synes der er stor forskel på hvor afhængighedsskabende hhv. ren meth og alm. gade amfetamin er. Ren meth får min reptilhjerne til at tage totalt over og kræve MERE, hvor jeg ikke oplever det i sammen grad med amfetamin.

MVH
KenIshii

Medlem
Brugeravatar

KenIshii skrev:
Jeg synes der er stor forskel på hvor afhængighedsskabende hhv. ren meth og alm. gade amfetamin er. Ren meth får min reptilhjerne til at tage totalt over og kræve MERE, hvor jeg ikke oplever det i sammen grad med amfetamin.

MVH
KenIshii

Og der har vi den nemlig.. det er meget meget mere afhængeligheds skabebe- og der er nogle langt farligere indholdstoffer i meth..

Lad vær at lyv over for jer selv og sig det ikke er farligere osv..
Amfetamin er farligt- men dette stof er meget meget meget mere farligt...

Jeg har da aldrig set visualt på amf ? jeg har aldrig set nogle af mine venner se sådan der ud- selv om en af dem har et amfetamin misbrug der hedder - 1 til 2 gram om dagen.. måske mere.. han har bare bumser osv.. men mister ikke sine tænder.. og.. er der batterisyre i amfetamin ligesom der er i meth ?
Og vil vi virkelig have dette problem til dk ? der er jo en grund til der er hysteri omkring det i usa- det er jo ikke for sjov at de siger det er det farligeste narkotika i usa pt...
Jeg vil ikke sidde her og sige du skal tage amfetamin frem for meh- det ville være forkert- men jeg fatter ikke meningen med dette stof.

Måske skal man ikke bruge " face of meth " som bevismateriale og det gjorde jeg heller ikke ! jeg sagde endag inden jeg postede linket at det måske var lidt skræmmekampagne agtigt osv.. men det er der en grund til !

Jeg havde en thailandsk ek kæreste... i skulle vide hvad hun vidste om dette forfærdelige stof, bangkok er ikke verdens fedeste by at bo i - hvis man altså befinder sig i slummet - netop mest pga meth -og afhængelig der ska ha penge til stoffet og derved laver kriminelle ting.
Sådanne steder gider jeg ikke have i danmark.. hvis det kommer så bomber jeg hele lortet :)

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Citat:
- og der er nogle langt farligere indholdstoffer i meth..

Såsom methamfetamin? Hvad er det for noget med batterisyre? Det har jeg aldrig hørt om?

In our memories
Brugeravatar

Der er ikke nogle indholdsstoffer i meth ud over meth(amfetamin), heller ikke batterisyre. Der er heller ikke andre indholdsstoffer i ren sprit end sprit.

Medlem
Brugeravatar

Det siger de at der kan være i documentaren- og der må jo være andet i
Gå ind på google og søg " how to make meth " og sådan- så vil du finde - at man skal købe medicin og pis og lort for at lave det.. altså.. ud over amfetaminen

Altså- jeg siger bare at hvis man vil være høj og have det sjovt er der andre langt mindre farligere måder at gøre det på -
Jeg samligner det her med et kryds af lightergaz og heroin :) altså ved godt det ikke er det- men i min verden er det lige dope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]