Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hej.
Jeg ved jeg har oprettet lidt mange tråde her på det sidste men det er fordi jeg atter igen er blevet nysgerig på denne verden...og så har jeg blæst for vildt, røget tjald, haft noget godt amf, osv osv ...
Men jeg plejer altid at ku ligge mig til at sove, 2 måske 3 timer efter jeg har siddet og trippet lidt.. plejer bare at suplere med en del hash så det siger natnat :)
Men det kan jeg ikke mere.. jeg har ikke taget amf i 2 år - holder altid jævnlige pauser imellem sådanne ting, mest fordi jeg hader den lugt så forbandet meget.. Jeg ka virkelig komme til at knække mig af den lugt..

(My man) kom med noget 96 % ren amf.. ( sagde han ) det ved jeg sku ikke om det var.. men det virkede.. og det virkede rigtig godt.
Det var helt kridt hvidt, og tæt på at være flydene tilstand i posen..
Jeg har heller aldrig fået sådan en kradsetur i næsen før, i hele mit liv..
Hvis man tar den i højre næsebor, så kommer der en gal smerte der trækker fra næsen , og rundt om højre øje, og ud til øreflippen, og især i øreflippen gør det ondt sjovt nok - min ven ham jeg tog det med - fik det på nøjagtig samme måde- og beskrev det på samme måde -og tårene triller selføgelig.
Jeg har da prøvet at det svir lidt, det meget normalt jo, og hvor den lige har gået ud i øjet den der smerte og trukket lidt tåre, men så heller ikke mere..
Samtidig har jeg aldrig haft det sådan her før- altså efter effekterne..
dem vil jeg lige forklare lidt om..

Jeg har før prøvet at være vågen i 2 -3 døgns tid på amfetamin, og så begynder man jo som normalt at få det lidt små underligt oppe i hovedet, ser små syner, altså ikke advorlige, men de der " MindTricks " som hjernen er så glad for..

Men nu har jeg altså kun været vågen i et døgn.. og jeg har snart ikke taget amfetamin i 10 timer- og jeg har uafbrudt prøver at sove- og ved at ryge de sygeste bonghoveder med extra nolder på hovedet osv - det hjælper ikke..

Nogle der har gode råd til dens slags ?
Hvordan man dæmper det, eller hvordan man slapper af ?
Eller om der er et stof der nærmest lige renser en ? noget man måske kan købe der neutralisere amfetaminen i kroppen, eller noget i den stil ?
ville være virkelig taknemmelig for den hjælp jeg får.. tak på forhånd

Hillsen Lizzard

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Altså, nu er amfetamins primære effekt jo at holde en vågen, så jeg går ikke ud fra at det kommer som en overraskelse for dig, at du har svært ved at sove.

Et godt råd er, at tage mindre end anden gang.
Beta-blokkere som f.eks. propanolol (søg), er effektive til at få hjerterytmen ned i normalt tempo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Du skal nok ikke lige regne med det er 96 % rent ! :lol:

Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Altså, nu er amfetamins primære effekt jo at holde en vågen, så jeg går ikke ud fra at det kommer som en overraskelse for dig, at du har svært ved at sove.

Et godt råd er, at tage mindre end anden gang.
Beta-blokkere som f.eks. propanolol (søg), er effektive til at få hjerterytmen ned i normalt tempo.

Hehe ja jeg kan kun give dig ret- men jeg undervuderede det ret meget.
Hernede på landet er vi lidt vandt til at folk ( uanset kvaliteten ) siger det er en dræber..
så vi tror ikke på dem.. ivertfald ikke med amf og coke.. .. eller piller for den sags skyld..
Og siden jeg aldrig havde prøvet noget lignene før- altså jeg følte mig totalt træt men kunne overhoved ikke sove- og som sagt er jeg jo vandt til at ku falde i søvn lige bag efter næsten.. så blev faktisk bare lidt bange må jeg indrømme- mit hjerte galoperede - jeg svedte mere end nogensinde osv osv..

Og mange tak for dit svar - tror det meget godt at have sådan noget propanolol hvis mit hjerte sku flyve op i halsen på mig igen... men altså.. jeg havde det da fedt.. indtil jeg gerne ville sove :D

Medlem

Dextrose>

Jeg kender intet til det faglige, men tænkte det måske har betydning. :)

Beta blockers must not be used in the treatment of cocaine, amphetamine, or other alpha adrenergic stimulant overdose. The blockade of only beta receptors increases hypertension, reduces coronary blood flow, left ventricular function, and cardiac output and tissue perfusion by means of leaving the alpha adrenergic system stimulation unopposed. [14] The appropriate antihypertensive drugs to administer during hypertensive crisis resulting from stimulant abuse are vasodilators like nitroglycerin, diuretics like furosemide and alpha blockers like phentolamine. [15]

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_block ... se_effects

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
zappa skrev:
Dextrose>

Jeg kender intet til det faglige, men tænkte det måske har betydning. :)

Beta blockers must not be used in the treatment of cocaine, amphetamine, or other alpha adrenergic stimulant overdose. The blockade of only beta receptors increases hypertension, reduces coronary blood flow, left ventricular function, and cardiac output and tissue perfusion by means of leaving the alpha adrenergic system stimulation unopposed. [14] The appropriate antihypertensive drugs to administer during hypertensive crisis resulting from stimulant abuse are vasodilators like nitroglycerin, diuretics like furosemide and alpha blockers like phentolamine. [15]

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_block ... se_effects

Zappa, du har ret. Betablokkere er blevet brugt mod stimulanser tidligere visse steder, men man fandt ud af at det generelt ikke var en god idé.

Medlem
Brugeravatar

og hvorfor gjorde man så det ?
og taler vi om det ikke er en god ide at gøre det en gang ? eller at prøve at stoppe på den måde ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
The-Lizardman skrev:
og taler vi om det ikke er en god ide at gøre det en gang ? eller at prøve at stoppe på den måde ?

Fordi betablokkere kun blokerer de beta-adrenerge receptorer. Amfetamin, kokain og relaterede stoffer har også ret kraftig effekt på de alpha-adrenerge receptorer - som betablokkere ikke gør noget ved. Aktivering af alpha-receptorerne, specielt når der ikke er noget modspil fra betareceptorerne længere, giver karsammentrækning. Voldsom konstriktion af koronararterierne kan naturligvis forløbe fatalt.
Betablokkere virker altså umiddelbart som en god plan til at slå stimulanser ned med, men det er det ikke.

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
The-Lizardman skrev:

Fordi betablokkere kun blokerer de beta-adrenerge receptorer. Amfetamin, kokain og relaterede stoffer har også ret kraftig effekt på de alpha-adrenerge receptorer - som betablokkere ikke gør noget ved. Aktivering af alpha-receptorerne, specielt når der ikke er noget modspil fra betareceptorerne længere, giver karsammentrækning. Voldsom konstriktion af koronararterierne kan naturligvis forløbe fatalt.
Betablokkere virker altså umiddelbart som en god plan til at slå stimulanser ned med, men det er det ikke.

fedt !
tak for svaret, det lyder sku som om du har styr på hvordan hjernen fungere,
imens vi er igang ka du sikkert også svare mig på noget andet så,
En af mine venner er på noget medicin " MAO-HÆMMERE " og jeg går og siger til ham , at han nok ik skal tage amf og cola da jeg mener ( det ikke ligefrem hjælper mao medicinen ) han tar samtidig..

Har jeg ret ? eller vil der ikke ske ham noget...
Jeg syndtes bare jeg har hørt at amfetamin - hæmmer netop ikke for dem, men aktivere dem og åbner flere " transmitere " som du nok ved hva hedder ;) hjernesnak i en morgen skævert... pyyh .. det varmt hehe

Og kender du så andre ting ud over betablokkere der ku bruges? for det andet der det lyder jo ik så smart-..

Insane psychedelia user!

The-Lizardman skrev:
imens vi er igang ka du sikkert også svare mig på noget andet så,
En af mine venner er på noget medicin " MAO-HÆMMERE " og jeg går og siger til ham , at han nok ik skal tage amf og cola da jeg mener ( det ikke ligefrem hjælper mao medicinen ) han tar samtidig..

Har jeg ret ? eller vil der ikke ske ham noget...
Jeg syndtes bare jeg har hørt at amfetamin - hæmmer netop ikke for dem, men aktivere dem og åbner flere " transmitere " som du nok ved hva hedder ;) hjernesnak i en morgen skævert... pyyh .. det varmt hehe

Du har HELT ret i at han ikke må indtage amfetamin, kokain, MDMA - eller for den sags skyld langt de fleste rekreative stoffer. Ikke bare fordi det spolerer terapien, men fordi det er livsfarligt. MAO-inhibitorer virker antidepressivt ved at stoffer som dopamin, serotonin og noradrenalin bliver nedbrudt meget langsommere end ellers. Og når man så oversvømmer systemet med disse stoffer, bliver det meget nemt meget farligt.

The-Lizardman skrev:
Og kender du så andre ting ud over betablokkere der ku bruges? for det andet der det lyder jo ik så smart-..

Det bedste er helt klart at dosere på en måde så du kan gå hjem og sove når festen er slut.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Du har HELT ret i at han ikke må indtage amfetamin, kokain, MDMA - eller for den sags skyld langt de fleste rekreative stoffer. Ikke bare fordi det spolerer terapien, men fordi det er livsfarligt. MAO-inhibitorer virker antidepressivt ved at stoffer som dopamin, serotonin og noradrenalin bliver nedbrudt meget langsommere end ellers. Og når man så oversvømmer systemet med disse stoffer, bliver det meget nemt meget farligt.

Okay, næste gang vi skændes om det ( min ven og jeg ) så hopper vi ind på siden, og så får jeg ham til at læse det her ! håber sku han vil lytte det..
samtidig har han også et sindsygt hashmisbrug.. altså ikke et der er værre end mit ejet, men samtidig med MAO hæmmere syndes jeg også bare det er for åndsvagt.. ved så ikke lige hva hash gør imod den medicin, men jeg ku bare forstille mig at hashen ivertfald ville skabe noget " ubalance " af en art i hjernen.

Citat:
Det bedste er helt klart at dosere på en måde så du kan gå hjem og sove når festen er slut

Ved du hvad ? den vil jeg faktisk tænke en del over den der, det sku nok heller ik det sundeste at jeg blæser på den måde, og tar så meget jeg ikke kan sove i 10 timer efter..
tak for rådene mate ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lige præcis tjald (THC) er ikke noget amin, så der burde ikke være nogen konflikt med MAO-hæmmere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]