Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2009 19:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2009 14:19
Indlæg: 1
Substans/er: Salvia Divinorum
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
ca. 0,10 g. Salvia Divinorum 20x

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.


Triprapporten
En kammerat havde i foråret fortalt mig om dette Salvia Divinorum, en plante i familen til krydderiet salvie - og dette kunne ryges med en meget intens virkning...? (Riiight..) Selv er jeg ikke den store tilhænger af diverse rygeurter (læs Hash, pot, skunk osv.) men alligevel lød det nu spændende, og min umiddelbare tanke var da, at dette kan jeg altid afkræfte ved at prøve det.

Hans fortællinger om muligheden for at blive skudt helt væk, med en virketid på 5-10 minutter var også noget jeg lettere kunne overskue istedet for de op til flere timers ture med andre stoffer, og vi blev enige om at han skulle komme forbi mig i løbet af ugen efter jobben.

Jeg havde i midlertid fortalt en anden kammerat om dette, og han ville også være med, og inden længe var vi alle tre blevet enige om en dag det passede.

Så kom dagen. Køleren var fyldt godt op med pils, snacks var hentet i kiosken, og mine kammerater var på vej op af trapperne.

Vi lagde ud med at tage for os af øllene, og sad og talte lidt om hvad man kunne opleve på salvia, hvad der var af op- og nedture, om man skulle gøre noget bestemt før/efter osv.

C (ham der havde medbragt Salviaen) fortalte at røgen ville være meget varm og ikke just smagte godt, samt at man efter selve trippet kunne få kamp-sveder på og føle sig tung i kroppen.

Nuvel... jeg blev udnævnt til forsøgsfjols #1. Vi havde lavet en bong af en alm. Cola flaske på 0,5 liter og fyldte et hovede op. Jeg havde placeret mig i min sofa, mens C og J sad placeret i hver deres lænestol.

C tændte for mig. Røgen var ekstrem tyk, vammel og varm - dog blev han ved med at insistere på at jeg skulle tømme flasken så godt som muligt (dette tog mig 2-3 sug) og så holde det nede så længe som muligt, men preferablet ca. 30 sekunder.
Så sagt, så gjort. Mens jeg endnu holdt røgen i mig, begyndte en snor langsomt at hive min hjerne til venstre, mens kroppen blev siddende i sofaen. Da jeg puster ud efter hvad der må have været ca 20-25 sek. bryder jeg ud i grin og et voldsomt: "Woooooooow!"

Og så sker der ellers forandringer. Snoren bliver ved med at trække mig til venstre, så jeg læner mig/ligger mig mod højre, samtidig med at mine muskler i ansigtet omkring munden begynder at snurre og min stemme bliver fjern for mig selv. Dette medfører at jeg igen for grineren på. Jeg kigger over på J der sidder modsat mig i værelset, dog i et splitsekund efter er han ude af fokus, da der kommer en tidevandsbølge ud af væggen og blæser mig igennem boligblokken (jeg bor på 4. sal, og føler som om jeg flyder 4-5 blokke væk).

Det er dog ikke på noget tidspunkt ubehageligt, snarere som en slags rutsjebane og jeg føler mig bare glad, tilpas, og behageligt varm.
Da bølgen stopper, er min første tanke: "Ej helvede.. jeg skal sgudda tilbage til min sofa og min pils!" Så jeg begynder at svømme tilbage gennem det halvdybe vand, og ligger efter lidt tid mærke til, at væggen til venstre for mig, er blevet skiftet ud med glaspartier, hvor der på den anden side er kontorer, men en masse virkelig dejlige damer i ekstremt stramme og små kontors uniformer (må vel være en slags jakkesæt? :P) der står og kigger skeptisk ned på mig, fordi jeg svømmer dér.
Mens jeg svømmer og kigger op på dem, får jeg lige flexet lidt, sendt nogle komplimenter afsted, og får grineren over hvor heldig jeg er at de alle sammen står dér og kigger på mig :)

Endelig kommer jeg frem til min sofa igen, får klatret over ryglænet og vil straks igang med at fortælle J og C om min oplevelse, da jeg bliver distraheret af en dragelignende skabning der sidder ved siden af mig i min sofa. Igen bliver jeg ikke skræmt, men vælger derimod at prikke til den, da jeg er lidt skeptisk... Den virker nu god nok, og jeg bliver hurtigt meget glad for den... Det vil sige, at jeg sidder og aer, klapper og snakker til den.

Langsomt begynder jeg pludselig at kunne høre J og C grine og tale sammen. Jeg retter blikket mod dem, da jeg helt havde glemt de også var til stede. Min stue bliver mere og mere tydelig, dog med et lidt rødligt skær. Jeg opfatter at fjernsynet er blevet tændt, omend at det føles som om jeg nu sidder inde i fjernsynet, og observerer rummet som var det set på et gammelt fjernsyn hvor lysrørerne var slidte så de gule, grønne og røde toner var fremhævet.

Jeg prøver at foklare de to andre at jeg altså meget gerne vil ud af det her fjernsyn nu, hvor med ét, er jeg fuldstændig til mig selv igen. Jeg har det varmt, og realiserer bare hvad jeg lige har været igennem - og endda troet at det var ægte nok! Jeg bryder ud i et lettet, imponeret grin mens jeg bekræfter over for de andre at jeg er "tilbage" nu.. Dvs. at jeg sagtens kan se, høre og forstå dem.

Hér indtræder så den kampsvedetur C havde fortalt om før jeg røg. Jeg har åbenbart kun været væk i en 6-7 minutter, dog har de slet ikke kunne komme i kontakt med mig. Jeg havde ligget på gulvet og lavet nogle mærkelig bevægelser med mine arme lige foran sofaen, og så havde jeg siddet og aét min cykel, mens de bare havde grinet af mig.


Dette var så min første oplevelse med Salvia Divinorum!


Udover svedeturen (som var intens i måske 5 minutter) og en følelse af at min krop var 20 kilo tungere i samme tidsrum, var der ikke andet der var af negativ oplevelse.
Selvfølgelig var røgens varme og tykhed ikke det bedste, men det har efterfølgende vist sig at man kan vende sig til det, bare man "forventer" det. Eventuelt prøve at ryge på is-tjubank.. Dette må dog komme i en anden rapport en anden gang.

Det er uanset en fed, men meget voldsom plante at ryge. Kan klart anbefales hvis man vil have et intenst skudt-ud-af-verden trip uden for store eftermén. Virkningen kan dog være forskellig fra gang til gang, og fra person til person.

Men fedt, uanset... Har i hvert fald givet mig stor respekt for planter i visse former. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2009 21:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 apr 2009 16:45
Indlæg: 172
haha sjov oplevelse ;D
men kan man ikke få bad trips af det ?
og hallucinationerne kan da også være ubehagelige ikke sandt ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2009 23:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2009 23:11
Indlæg: 0
Nøøj man, jeg er super jaloux nu :D
Jeg har gennem længere tid gerne ville prøve salvia, men det er aldrig blevet til noget pga. andre ting :(.
Men, jeg havde den syge griner på bare ved at læse det her :D
God tekst om en god aften :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2009 16:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jul 2009 01:51
Indlæg: 3
Geografisk sted: Sjælland. Kalundborg
Lyder som et mega fedt trip!! Det kunne jeg godt selv bruge :D!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2009 15:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2009 14:19
Indlæg: 1
Takker :)
Hahaha - jeg har selv endnu ikke prøvet at få badtrip på salvia. Har røget det en 15 gange i alt vil jeg tro, på forskellige rygeredskaber. Dog har fks. én af mine venner oplevet at han stod inde i den "tunnel/reaktor" fra Star Wars Episode 5 - hvor Mr Vader fortæller Luke at han er.. ja i ved.. Sagen er bare den, at min kammerat er ekstrem højdeskræk.. Så han blev så bange at han begyndte at råbe og skrige med tårer i øjnene.

Det er for så vidt det vildeste badtrip jeg har været med til at opleve. Jeg måtte stå og holde ham under hele trippet, og sidde og berolige ham i 5-10 min efter.

Ellers har jeg oplevet folk der ikke indhalerer/holder det ordenligt/længe nok, der bare oplever en suser med kamp svedetur og en svag virkeligheds forvrængning, som de har beskrevet som ubehageligt - dog hvor de i rusen har været bevidst om at det skyldes salvia, og derfor ikke har haft problemer med det efterfølgende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team