Jeg har stoppet med hash 6 - 8 gange i mit liv - hvor jeg vær gang mindst har holdt den på 50 dage- den ene gang i et år.
Mine råd er at gå ned på aboteket og købe sig nogle baldrian tabelleter- eller måske baldrian/humle tabeletter-
De første 3 dage syndtes jeg somregl er de værste- ( især den 3 )
Somregl får jeg svede og kvalmeture den dag... men hvis der så ved siden af baldrian'en drikkes 3- 5 øl ( ikke for mange da baldrian skulle forstærke virkningen af det - og så blir man dårlig ! ) så slapper man lidt bedre af for det meste-
og så imens det hele står på siger jeg til mig selv ( det er lissom at være syg- det er en feber og det går snart over )
efter der er gået en uges tid begynder man allerede at blive mere frisk- og jeg ( fordi jeg er graffitimaler ) blir meget skarpere og bedre - og øver mig på dette og glæder mig selv med at se at virkningen fra mig hashmisbrug er ved at aftage.
En af mine venner siger at har du røget hash i 5 år - vil du gå og "drømme" og tænke på det i 5 år efter du er stoppet.
Den terrori syndes jeg skam ikke helt holder... selføgelig går man og savner at ryge en pind når man er stoppet- ( hvorfor tror i jeg ryger igen ? )
Men det savn kan faktisk erstattes ( IKKE AF STOFFER ) men af mange andre ting- som venner, familie, hoppy's, osv osv
Og nu til svineren

jeg syndes ikke det er bedre at skære ned med at drikke gul kakao... så hellere ryge en joint ...
Altså du får jo THC i blodet uanset hvad du gør- og du bliver påvirket-
Jeg plejer at forberede mig en uge inden jeg skal stoppe helt- der går jeg og ryger joints ( ryger bong normalt )
og dagen inden jeg stopper helt har jeg somregl skåret mit forbrug helt ned til et par væs af jointen om dagen - lige når jeg trænger allermest.
altså de første dage ryger jeg et par joints... så måske en næste dag.. så en halv.. og så et par væs.. og så stopper vi
På den måde syndtes jeg man ungår " CHOKKET " fra kroppen- hvis jeg pludselig stopper uden at forberede mig ( er prøvet 2 gange før ) så får jeg mavekramper og skidepine... spørg ikke hvorfor men det gør jeg.
Man skal også regne med et følsesmessigt shock når man stopper- mange følser og tanker man endten havde glemt eller forskudt i sin tåge med vilje eller ej- kommer tit frem igen et par dage efter man er stoppet.. jeg sad fek.s og græd i 2 dage da det gik op for mig jeg faktisk havde mistet pigen jeg elskede pga hashen

Det er ikke altid " bare lige sårn " at stoppe.
Men for alle jer der prøver har jeg kun det at sige at hvis i virkelig vil stoppe kommer i også til det.
Husk at sætte mål !