Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hjælp!!!
Junior medlem

Hey folkens..

Jeg er igang med dyrke mine egne små psyller.. Men har lige et par spørgsmål!!

Det første er : Mine kager ligger i et mørkt skab, og skal snart til plantning..(hvis det er det rigtige fagudtryk) Der er allerede kommet en lille svamp i en af kagerne, men når det så er tilfældet, behøver de så at ligge i vand i 24 timer?

Det andet er : Mine kager står i et skab, inde på mit værelse. Men når jeg skal sætte dem til at pinne.. Så er der ikke nogen mulighed for at sænke temperaturen - ville det så betyde, at der ikke vil forekomme nogen vækst? Eller vil det være nok med frisk luft, og en god lyskilde, til at "trigge" svampen til at gro?

På forhånd tak!!

Titel: Re: hjælp!!!
Dedikeret medlem

Jeg ville råde mod at dunke kagen når der allerede er svampe på vej. Du risikerer bare at de begynder at rådne og kontaminerer kagen. Hvis det er første flush skulle der også være rigeligt med vand i kagen, så bare sæt dem igang uden.
Som du har bemærket begynder svampene at gro af sig selv. Sænkning af temperatur vil måske give flere svampe, men de kan sagtens vokse ved normal stuetemperatur. En lille smule lys og en lufter fra tid til anden, så skal de nok komme.

Titel: Re: hjælp!!!
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Du nævner slet ikke hvad temperaturen er på dit værelse/i dit skab..? Med mindre temperaturen er oppe i nærheden af de 27-28 grader eller over vil en sænkning af temperaturen næppe have nogen positiv indflydelse på svampene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]