Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hello folks... :rocking:

Er blevet en smule interesseret i nervemedicin (på trods af advarslerne i de fleste af trådene her på forumet!), i det jeg nogle gange lider af panikangst. Jeg har altså ingen planer om at bruge stofferne til at få en egentlig høj ud af (ej heller at overskride anbefalet dosis).

Hvilket aktivt stof vil i den forbindelse være det bedste? Jeg synes alprazolam virker som det bedste i min situation, hvilken er angst i forbindelse med transport, urolighed, angst for døden etc. Jeg få disse "anfald" måske et par gange i kvartalet, og de er som sådan ikke ødelæggende for mig, men i situationen ville jeg ønske jeg havde noget af falde tilbage på. Jeg ønsker ikke at været slået ud i flere dage, blot at dæmpe min angst 100% med medicin. Så hvilket stof ville eksperterne herinde mene er passende?

Jeg kan sagtens regne ud hvorhenne i byen (københavn) man skal forespørge sig efter disse piller, men hvad er prisen ca., og hvordan sikre man sig ikke at blive snydt, købe noget farligt?

Og, hvilket argument, hvis det sorte marked ikke giver pote, kan jeg bruge over for min læge ift. at få en recept på eksempelvis alprazolam?

Håber ikke de sidste par spørgsmål er for tæt på grænsen til det tilladt på forum :|

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ville det ikke være smartere at bruge dine penge til en psykolog og få passende terapi til dit problem?

Junior medlem

Det er da muligt det ville være smartere - men nu undersøger jeg et alternativ, nemlig kemi, i stedet for terapi.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Ville det så ikke være smartere at opsøge en psykiater eller en læge - altså en person der ved hvordan stofferne virker og har stor erfaring i at behandle folk med dem?

Junior medlem

Tjo, det ville det da helt sikkert. Men igen, nu spørger jeg brugerne herinde. Og for at sige det ligeud, så tror jeg ikke hverken en læge eller psykiater vil udskrive noget medicin til mig i og med jeg så sjældent oplever disse "anfald" og at de på ingen måde hæmmer mig i min hverdag. Jeg behøver ikke behandling, men har enkelte dage lyst til at dæmpe min angst - hér taler vi måske om 5 fem dage om året.

Men jeg kan forstå at I er, og det er helt sikkert prisværdigt, modvillige til at give informationer, der i sidste ende kunne føre til et afhængighedsforhold. Men som jeg ser det, er det bedre at være fuldt oplyst end at skulle falde over en pakke tilfældige piller et sted uden at ane hvad pokker det er....

Medlem

Alprazolam er nok det mest misbrugspotente benzo du kan opdrive. 0,5mg Alprazolam svarer til 10mg diazepam. Alprazolam er yderst hurtigvirkende og med en halveringstid på 6-12 timer vil du meget hurtig komme op i en svimlende dosis, hvor du udvikler tolerense og din krop og sind vil skrige på mer´ og mer´. Du ender hurtig på meget dybt vand.

http://www.benzoinfo.dk/cha/am-kap1.php#p10e

Du skal ta til terapi, som er løsningen på dit problem. Din panikangst vil med benzo behandling gøre dig til et omvandrende angstskrog.

Der findes beta-blokkere, som har en glimrende effekt på panikangst - bruges også ved eksamensangst.
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... nfo&id=918

Paroxetin har også en god langsigtet effekt på din panikangst
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=4719

Skal du endelig tage en benzodiazepin, så tage en Alopam ved behov.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Desuden er anskaffelse dit eget problem. Vi kan hverken fortælle dig om priser eller hvad du skal gøre for ikke at blive snydt.

.. ud over det fantastiske råd.. GÅ TIL LÆGEN!

Han har mere styr på hvorvidt du har behov for nervemedicin end vi har. - Og kan desuden skaffe pillerne i original indpakning fra en sikker kilde!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Synes du skal gå til din læge og blive henvist til en psykiater. Når din panikangst ikke opstår oftere end den gør, ville det være dumt at begynde at tage alprazolam efter min menning.. Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet og ikke har prøvet.. Men synes ikke du skal kaste dig ud i benzodiazepiner med det samme, før du har prøvet nogle andre midler med mindre afhængighedspotientale..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det kan sagtens eskalere den angst du har, og det kan blive værre med årene (tro mig, jeg har erfaringer med det) - derfor er det nok bedst for dig at gøre noget ved problemet nu hvor det ikke er særlig slemt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]