Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy!

I en skævert fik jeg den idé at lave et glas syltetøj til årets Roskilde Festival. Der skal så også bare lige skunk i!
Det kunne jo være super fedt at stå op, hente et friskt franskbrød fra en bod og så smørre en god gang skunksyltetøj på :)

Mit spørgsmål ligger i, hvor meget skunk I tror der skal til syltetøjet?
Jeg har to ret potente typer skunk liggende herhjemme, så der er skam nok af det.

Jeg havde tænkt mig at tage omkring 4g, knuse det godt og grundigt (evt. i en morter) og så ellers blande det sammen med syltetøjet, i slutningen af kogningen.

Hvad siger I til det?
Er der bedre måder at få optaget skunken i syltetøjet, eller burde min idé virke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der overhovedet noget fedstof i syltetøj, som THC'en kan opløses i? THC er ikke ligefrem særlig opløseligt i FRUGT. ;)
Ellers så lav noget cannasmør. Så kan du bare tage syltetøj ovenpå din skunkmad. :)

Dedikeret medlem

Der skal fedtstof eller alkohol til :)

Smør ville måske blive harsk i sommerheden, John.

Hvad med en lille cannabis-sjus til morgenmaden? :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmmm. Nej. Det var også derfor jeg ville spørge.
Kan jeg evt. ikke bare varme en klat olie eller smør op, mikse skunket rundt i det for derefter at hælde det i syltetøjet?
Er virkelig blevet bidt af den idé med at spise mig skæv i syltetøjsmadder :)

En sjus lyder faktisk som en idé. Vi har tænkt os at lave noget så originalt som en Camp Snaps i år. Så hvorfor ikke lave en flaske skunksnaps? :lol:

Insane psychedelia user!

Amendir skrev:
Hmmm. Nej. Det var også derfor jeg ville spørge.
Kan jeg evt. ikke bare varme en klat olie eller smør op, mikse skunket rundt i det for derefter at hælde det i syltetøjet?
Er virkelig blevet bidt af den idé med at spise mig skæv i syltetøjsmadder :)

En sjus lyder faktisk som en idé. Vi har tænkt os at lave noget så originalt som en Camp Snaps i år. Så hvorfor ikke lave en flaske skunksnaps? :lol:

det lyder som det rene gift :lol: :rocking: :cheers:

Junior medlem

Hvad med nutella? Der er fedt nok...

Junior medlem

Lyder lidt .. klamt, men du kan jo sagtens gøre det med olien eller smørren i syltetøjet.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor lyder det klamt? Tænker du på den tilføjede fedstof i syltetøjet? :)

Hvis jeg erstatter en lille smule af sukkeret og vandet med smør, så burde det i sidste ende nok gå lige op.
Så bliver der lavet en god gang skunksyltetøj!

Det eneste jeg virkelig er i tvivl om, det er doseringen af skunk... Jeg har ingen anelse om hvor meget der skal til 1-2 små glas syltetøj.

Junior medlem

Ja, det bare et spørgsmål om hvor meget du havde tænkt dig at tilføje self. Det var også bare et personligt had til kombinationen af smør og syltetøj der kom til at præge svaret.. :P

Dosering.. Hmm.. Tænkte du på 4g? Det lyder egentlig realistisk nok. Kommer jo også lidt an på hvem der skal spise det :D Og du har vidst styr på det . : )

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
honning kan trække nol, så man kan sagtens lave "greven af monte cristo´s marmelade" uden fedt! fedt bliver også harsk efter et par måneder!

Insane psychedelia user!

Amendir skrev:

Hvis jeg erstatter en lille smule af sukkeret og vandet med smør, så burde det i sidste ende nok gå lige op.
Så bliver der lavet en god gang skunksyltetøj!

Smør kan da på ingen måde være stedfortræder for sukker og vand - det bliver ihvertfald noget vammelt marmelade du for fremstillet så...

:peace:

Medlem

Hvad med peanut butter med skunk? Lige varme det lidt op og så lade det køle - dunno

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, jeg skrev jo også "en lille smule".
Og jeg mente egentlig også olie.
Jeg snakker om noget der minder om ca. 7-10cl vand og 15g sukker. Så der er da absolut minimalt. Burde ikke gøre nogen mærkbar forskel.

Hmm.. Honningen-idéen lyder ikke så dum igen. Binder THC sig til honning, eller hvordan?

ddgf666, jo, en 4g er måske ikke så dumt igen, til to små glas.
Jeg ender nok med at oppe den til 5, bare for at være sikker.
De folk der ender med at spise det, er ganske garvede. Så det burde ikke ende i tårer :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Amendir skrev:
.. Honningen-idéen lyder ikke så dum igen. Binder THC sig til honning, eller hvordan?

ja, honning opløser thc! og har lang holdbarhed

Medlem

cloud9 skrev:
ja, honning opløser thc!

Æh, hvor har du det fra? Lyder som en røver...

Jeg tror det er rimeligt svært at blande syltetøj og fedtstof, det vil sandsynligvis bare adskille sig i to lag... Du vil nok bare ende op med et stk klamt syltetøjsglas, desværre :( hvis du forsøger at lave det vil jeg gerne høre hvad du ender op med!

Men jeg synes at idéen med skunkpeanutbutter lyder mega awesome! Jeg har godt nok aldrig prøvet at opvarme peanutbutter, men jeg kunne forestille mig at det er en gang klistret stads, så det vil nok være rimeligt besværligt at fremstille... Men det må prøves en dag :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nårh ja, hvad fanden. Man plejer vel altid lige at røre rundt i syltetøjet inden man læsker en god klat på brødet, så jeg ser intet galt i at bruge en lille klat olie. Det drejer sig jo ikke om en hel deciliter, nærmere et par centiliter. Lige nok til at binde noget thc :)
Jeg vil forsøge mig med fremstillingen i løbet af juni.

Skal nok skrive tilbage når jeg engang har et resultat :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En anden ting jeg har overvejet...

I siger at alkohol også er godt til at binde thc. Hvad med appelsinmarmelade med grand marnier i?
Eller cognac?

Det kunne da give et godt pift til en blommemarmelade, plus det binder thc :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har netop fundet en fantastisk opskrift på brombærsyltetøj med gin. Så hvis I kan sige god for at jeg kan blande 1dl gin med en god busk skunk og få et godt resultat ud af det, så svar endelig :)

Moderator
Brugeravatar

Skunk-snaps lader man "normalt" stå 1-3 måneder før man drikker, og tror bedst det opløses uden syltetøjen. Men tror nok det skal fungerer, hvis du bare hælder skunk-gin'en i syltetøjen, efter at den har stået noget tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det ville nok virke ja, men jeg ville nu lave en bunke plader af skunken. Ud af chokolade selvfølgelig. Smelt, hæld pulverskunk i, varm op, filtrer og køl ned i form. Pak ind og tag med, ryg en pind og gå på fråder. Godt Rusgilde ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]