Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 01:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Hej!
Jeg har ingen kemisk viden what so ever, og har netop modtaget 500mg 4-ho-met. Da jeg ikke har en præcis vægt (jeg stoler ikke på min milligram-vægt) vil jeg blande de 500mg op i en på forhånd kendt mængde væske, så det bliver lettere at dosere.

Mit spørgsmål: Hvilken væske er mest egnet, med hensyn til opløselighed SAMT holdbarhed? Jeg ville selv gætte på finsprit eller lignende, men læste på et andet forum at demineraliseret, sterilt vand+20% alkohol var at foretrække?

Er der nogen som har erfaring/viden omkring dette? Og evt. et bud på hvor længe den optimale opløsningen ville kunne holde sig ved stuetemp. (i mørke)?

Tak

Medlem

Nu läste jeg lige en tråd på et svensk forum, hvor brugeren havde erfaret at 200mg oxiderede og mistede 100% virkning på en dag. Der blev foreslået at tilsätte en anti-oxidant.

Er der slet ikke nogen herinde som har et råd vedr. opbevaring af 4-ho tryptaminer?

Det ser ud til at man skulle have hört efter i fysik og kemi. Tilbage i folkeskolen var jeg overbevist om at "Man aldrig fik brug for det" på samme måde som jeg affejede matematik som "tortur" for at plage os. Åh, the stupidity.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
At det er hydroxysubstitueret betyder i forvejen, at det er mindre stabilt end fx et acetoxy- eller methoxysubstitueret tryptamin ville være, og hvis lige 4-HO-MET er så ekstremt let nedbrydeligt, så bør du nok opbevare det på frys, allerede inden du finder løsningen. :)

Er sådan en hydroxygruppe på et tryptamin egentlig stabilt i vand?

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
har ingen erfaringer med dette stof, men måske kan stabiliteten forbedres ved at lave et salt, da baseformen af nogle tryptaminer er ustabile i atmosfærisk luft. generelt er vand bandlyst, da visse stoffer afhæning af pH kan nedbrydes, og da der i vand er opløst en masse gasser (bl.a. oxygen, der kan oxidere letoxiderbare stoffer). så hvis det endelig skal opbevares i opløsning, så brug et afgasset inert solvent. ellers er der vel ikke andet for, end at prøve dig frem med en lille smule og se hvad der sker (lidt forskning på køkkenkemi-niveau).

minimal>> tror ikke det kan generaliseres

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Storken> tror du ikke at det med stor sandsynlighed allerede er lavet til salt?

Funky fungus> Jeg vil forslå dig at opbevare det i din fryser i en helt lufttæt pose eller beholder og anskaffe dig en bedre vægt istedet.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
DR-D>> tjo måske, men det kan jo tjekkes ved at måle pH af det i en opløsning

Senest rettet af Haremis 28 maj 2009 17:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg går ud fra at det er HCL.

Tak for svarene. Jeg havde ikke tänkt over at vand indeholdt en masse andre kemikalier (udover kalk etc.).
Jeg har smidt det i köleskabet, i en zipbag. Det må väre bedre end ingenting. Jeg tror bare jeg tager den risikable lösning at veje det af med min kinesiske plastic vägt. En lille fejldosering burde ikke väre så farligt på just dette stof, men vil veje mindre af end min önskede dosis for at väre på den sikre side. Hellere for lidt end for meget.

Mvh.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Synes stadig, at du bør putte det i fryseren frem for køleskabet. Der er meget forskel på 5 grader og -18.
Køleskabet er tættere på stuetemperatur end fryseren er tæt på køleskabet. :P

Og så helst en luft- og vandtæt beholder som et glas med skruelåg for at undgå luftens ilt og evt. fugt.

God fornøjelse, det lyder som et lækkert kemikalie.

Medlem

Tak for svarene. Jeg tror jeg smider det i fryseren, hvis der er en sikker plads (skjult :wink: ). Bor desvärre stadig med de gamle pga (surprice) ökonomiske brister.

Jeg kan ikke sige noget om kemikaliets kvalitet som nargo för i aften hvor det skal testes med käresten, jeg har dog nogle forventninger - hvis ikke jeg er blevet taget i röven. Måske der kommer en rapport ind, hvis jeg kan overskue det.

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]