Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej kære psybrugere :) Endelig! ordentlige MDMA-kiks i landet. Det skulle jo udnyttes. De fleste gange jeg har ædt kiks har jeg også drukket øl ved siden af.
Dette lod jeg dog være med denne gang da jeg synes alkohol dæmper blæseren lidt, og da det er så sjældent jeg blæser ville jeg gerne nyde det rent :) Men spørgsmålet her går ud på: De gange jeg har drukket øl og været på kiks, har jeg intet problem haft med at pisse, ligemeget om dosérne kom lidt højt op.
Men de sidste 2 gange jeg har blæst, har jeg holdt mig til vandvognen og der er det så at jeg ved høje dosér har haft umådeligt svært ved at pisse. Jeg ved godt mdma kan have den bivirkning på folk, men tænkte så bare om det måske hjælper lidt på det, at drikke nogle øl da det nærmest tvinger pisset ud af dig ? eller om det bare vil gøre det endnu værre ?
På forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du besvarer selv lidt dit eget spørgsmål :roll:

De gange du har drukket øl på mdma; ingen besvær med at pisse.
De gange du ikke har drukket øl på mdma; besvær med at pisse.

Nå, mit råd er så: Lad være med at tage så meget mdma at du ikke kan pisse, (thihi, nemt at sige til andre. Klart man ikke kan stoppe når man selv står med det i hænderne) og lad være med at drikke for mange øl. Det er fint nok at drikke lidt øl på mdma, især hvis det hjælper på problemer med at pisse men der er mange andre grunde til at lade være. HR længe leve!

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
er hunderede gange nemmer at pisse på mdma hvis man sætter sig ned :) så letter trykket på blæren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
tænd for hanen. det hjælper.

og husk at drikke vand... ellers dør du!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg er personligt stoppet med at drikke alkohol hvis jeg tripper, lige meget hvilket stof det er.
Når man tripper på MDMA er det super vigtigt at drikke tonsvis af vand, og når man tænker at man har drukket nok vand, så skal man bare drikke noget mere. Hvis du drikker nok vand burde det ikke være noget problem at pisse, men ellers så er det bare at drikke en enkelt eller to øl også bare ellers drikke masser af vand.

Medlem

hehe jeg drikker skam masser af vand, og det hjælper da også at sætte sig ned :p men synes bare det er fucking svært stadig selvom jeg husker at drikke væske, føles bare lidt som om at når man presser for at få det ud presser man det længere ind :D men ville bare høre, ka godt se det jo giver lidt sig selv i det jeg har skrevet.. men ja der er vel ikke andet for end at holde lidt igen med mdma'en når det er. For goddamn der er intet værre end ikke at kunne pisse når man kan mærke det presse sindssygt på :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
galskabens-gardner skrev:
tænd for hanen. det hjælper.

og husk at drikke vand... ellers dør du!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Skou skrev:
Jeg er personligt stoppet med at drikke alkohol hvis jeg tripper, lige meget hvilket stof det er.
Når man tripper på MDMA er det super vigtigt at drikke tonsvis af vand, og når man tænker at man har drukket nok vand, så skal man bare drikke noget mere. Hvis du drikker nok vand burde det ikke være noget problem at pisse, men ellers så er det bare at drikke en enkelt eller to øl også bare ellers drikke masser af vand.

man kan altså også få for meget, og det er ikke så enormt vigtigt igen.
selvfølgelig skal man drikke vand, men det er mest tænkt til dem der danser og sveder meget.
så opstår chancen for dehydrering.
hvis du kommer op på mange liter vand er det vigtigt at spise noget salt.
salt balancen er lige så vigtig!

@alt ædende ateist.

haha, den hører vi altis når vi blæser.
masser af gode HR råd.

Medlem

Jeg var også lige ved at protestere mod skous påstand "tonsvis af vand". Det er simpelthen ikke rigtigt. Du skal drikke normalt på MDMA, nok en smule mere end normalt. Først hvis du tager til rave, skal du op at have meget vandt - og selv her er der altså også grænser da det er farligt med fo mget.

Medlem

Det vigtige er at erstatte det vand og salt man sveder ud, så drik et par gatorade eller lignende elektrolyt/sukker-halløj i løbet af aften. Det er super vigtig at holde sig kølig, så let tøj, frisk luft og en klud vædet med koldt vand mod nakke og ansigt en gang imellem (det føles altså også HELT vidunderligt forfriskende når mand tripper på MDMA ;-))

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja okay... Så ikke tonsvis af vand, men fra egne erfarringer kan jeg kun sige at jeg konstant skal huske mig selv på at drikke vand da jeg normalt har alt for travlt med at trippe, så det "tons vand" skal lige tages med en fingerspids salt ;)
Derudover så har jeg en nænsom mave, så får altid den vildeste kvalme af kiks, og det bliver bare værre hvis ikke jeg får nok vand.
Ville give balle helt ret i at det er super nice med noget "let tøj" altså et par løse bukser(sweat pants), en dejlig t-shirt og ellers bare noget behagligt tøj.

Fornufto..

Citat:
Risikoen for skader kan mindskes:

* hvis man undgår store doser
* hvis man holder et par ugers pause uden stoffer hver gang man har taget ecstasy
* hvis man undgår at blande forskellige stoffer eller stoffer og alkohol
* hvis man under rusen danser skal man undgå overophedning d.v.s. holde pause og opsøge kølelige omgivelser,samt sørge for at drikke koldt vand.
* hvis man ikke danser skal man heller ikke drikke vand

Ecstasy får kroppen til at overhøre signaler som træthed og tørst.Hvis man danser længe og dermed sveder meget opstår risikoen for at man falder om p.g.a. overophedning, hvilket er livstruende.Til gengæld skal man ikke drikke så meget vand hvis man ikke danser og sveder.Ecstasy nedsætter nyrenes funktion således at kroppen ikke kan komme af med vandet gennem urinen og man risikikerer at dø p.g.a. væskeophobning / vand i lungerne.

Fra http://www.sitecenter.dk/ungeraadgivnin ... e/ecstasy/

Personligt har jeg aldrig oplevet der der ligner problemer ved indtagelse af for meget vand, hverved ved mig selv eller ved mine venner.

Medlem

Jeg har godtnok aldrig hørt om folk der er døde af vand i lungerne som følge af E .... men salt balancen kan helt klart fuckes ved overdrevent vandindtag og det kan medfører kramper og død...

Medlem

det er jo der problemet er, drak alt for meget vand til at min krop ku svede det ud. Men jeg svedte som aldrig før sidste gang så tænkte at jeg hellere måtte få nok vand :p det må jeg huske mig selv på næste gang, og salt fik jeg heller intet af, det kunne måske have hjulpet ubehaget påvej.
Men ellers tak, jeg er blevet klogere :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare pas på med for meget alkohol og salt, dette har jo som bekendt den fine virkning at man knækker sig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Har det? hvorfor servere man så salte chips til fester?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, forklarede ikke helt nok, hvis han har tænkt sig at drikke et glas vand med en tsk salt i samtidig med alkohol knækker man sig, ikke ved almindeligt saltindtag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Ecstasy nedsætter nyrenes funktion således at kroppen ikke kan komme af med vandet gennem urinen og man risikikerer at dø p.g.a. væskeophobning / vand i lungerne.

Synes ikke jeg tidligere har hørt om denne... Altså at det påvirker nyernes funktion ligefrem - er det bare noget jeg har misset eller er det noget vrøvl?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Citat:
Ecstasy nedsætter nyrenes funktion således at kroppen ikke kan komme af med vandet gennem urinen og man risikikerer at dø p.g.a. væskeophobning / vand i lungerne.

Synes ikke jeg tidligere har hørt om denne... Altså at det påvirker nyernes funktion ligefrem - er det bare noget jeg har misset eller er det noget vrøvl?

Jeg har heller aldrig hørt den før, men uden at have nogen modbevisende kilde (Er det nødvendigt, når den gældende påstand ikke selv refererer til pålidelige kilder?) vil jeg hælde til at det er noget vrøvl! Jeg har aldrig - efter at have prøvet MDMA i en række forskellige kontekster - oplevet nedsat urinproduktion (nærmere det modsatte, pga. stimulansens effekt på stofskiftet), nedsat nyrefunktion eller lign. symptomer.

Desuden har jeg meget svært ved at se hvordan en eventuel væskeophobning, skulle kunne resultere i vand i lungerne (?!). De dødsofre der har været i følge med MDMA har hovedsageligt haft en årsag:

* Dehydrering, som følge af mange timers fysisk bevægelse - f.eks. dans - i varme lokaler, uden hvile og uden tilstrækkeligt vandindtag.
Der er også den modsatte - Indtager man store mængder vand (f.eks. i forsøg på at undgå overstående symptomer) uden at sørge for at vedligeholde saltbalancen, kan det resultere i ubehagelige symptomer, som i ekstreme tilfælde også kan være fatale.. Men så skal man virkelig også drikke igennem!

EDIT:
Så er der svar & kilder :)

Stimulants
"..stimulants excite the presynaptic receptors, which in turn inhibits neurotransmitter release, which would ordinarily facilitate internal sphincter relaxation. Stimulants also increase heart rate, contractility and therefore cardiac output. This increases glomerular filtration and hence results in an increased volume of urine produced. Despite what many academics might suggest to you about renal physiology, the glomerulus is a pressure and flow driven device. The more pressure and flow through the glomerulus (ie. high cardiac output states), the more glomerular filtration occurs and hence greater volume of urine results. This is the reason why the 'seemingly' diuretic effects occur on these stimulants - it is not a direct effect on the kidney, but a secondary effect due to the increased blood flow presented to it at a decent pressure." [1]

"MDMA promotes the release of anti-diuretic hormone (ADH). ADH is responsible for regulating urination. If more ADH is released, urination will not be as forthcoming." [2]

På godt dansk:
1. Stimulanser øger gennem forskellige signalstoffer kroppens puls, vejrtrækning og stofskifte - Kroppens urinproduktion afhænger af disse faktorer - derfor øger stimulanser urinproduktionen.

2. Når vi snakker lige netop MDMA (1. var generelt stimulanser), frigives der under påvirkelse af dette ADH, kroppens naturlige hormon som nedsætter urinproduktion.

Det er åbenbart ikke så lige til, men selvom jeg personligt aldrig har problemer med toiletbesøg på MDMA eller andre stimulanser, skal man have i baghovedet at stimulanser er vasokonstriktive, dvs. at de sammentrækker blodårene - som også kan give besvær på det lille hus 8)

[1] "Urination and Methamphetamines" - Bluelight
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.p ... adid=27924

[2] "MDMA: Essential Guide v1.00" - Bluelight
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=79027

Insane psychedelia user!

Skøn post, Rush :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rush skrev:
stimulants excite the presynaptic receptors, which in turn inhibits neurotransmitter release, which would ordinarily facilitate internal sphincter relaxation

sphincter relaxation... altså ringmusklen afslappes eller?!?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]