Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Som den opiat interesserede jeg er, købte jeg forleden en pose mexicansk valmue med da jeg allivegel var igang med en bestilling. Regnede ikke med den store virkning, men håbede da.
Vi var to gutter om at dele 25 g og vi lavede udkog over tre omgange og til sidst ned til en opiums lignende substans(vi prøvede at drikke theen først, men det var så klamt). Klumpen delte vi over i 2 og smed et ned som bomber og allerede efter en halv time var der faktisk tydelig effekt. Sad og åd chips og lige pludselig var det som om systemet lukkede ned inde i mig, kunne ikke noget som helst. Faldt tilbage i sofaen og havde det rigtig rart. Efter et par timer var det dog stildnet af så småt, men er meget overrasket og indponeret over hvor potent det alligevel var. Er der nogen der har lign. eller andre erfaringer med den mexicanske blomst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Er det ikke den som kaldes "Letuce" og "wild opium"?
Hvis det er, mener jeg at der var en masse sider som beskriver den som direkte farlig, hvilket har holdt mig fra det.
Det lyder fedt at den åbentbart er potent og lækker.

Men vil lige læse lidt op på det, i så fald.

Her er fra wiki, vedr. nogle giftige alkaloider:

Argemone mexicana (Mexican Poppy, Mexican Prickly Poppy or Cardosanto) is a species of poppy found in Mexico and now widely naturalized in the United States, India and Ethiopia. An annual herb with bright yellow sap, it has been used by the Natives of the western US and parts of Mexico. The seed-pods secrete a pale-yellow latex substance when cut open. This argemone resin contains berberine and protopine, and is used medicinally as a sedative.

The seeds contain 22–36% of a pale yellow non-edible oil, called argemone oil or katkar oil, which contains the toxic alkaloids sanguinarine and dihydrosanguinarine. Surprisingly, the oil is used to grease the cooking plate to bake the injera in Ethiopia. The seeds resemble the seeds of Brassica nigra (mustard). As a result, mustard can be adulterated by argemone seeds, rendering it poisonous. The oil itself is used medicinally to treat dropsy, jaundice and skin diseases. Katkar oil poisoning causes epidemic dropsy, with symptoms including extreme swelling, particularly of the legs. Several significant instances of katkar poisoning have been reported in India, Fiji, South Africa and other countries.[1] The last major outbreak in India occurred in 1998. 1% adulteration of mustard oil by argemone oil has been shown to cause clinical disease.[2]

Men der er selvf. bedre vidende, som vi må afvente i spænding :)

Medlem
Brugeravatar

Mener den du hentyder til Dr. Divinator er en plante, der hedder "Wild Lettuce" på engelsk, Giftsalat på dansk og Lactuca Virosa på latin :) Mener ikke den er ekstraordinært giftig, men det er nok den, de fleste hentyder til som fattigmands-opim :)

Mvh,
Gargarin

Medlem

Har selv lige købt 25g. Vil det sige der er tale om giftsalat og mexicansk valmue ikke er ekstra ordinær farlig?

Medlem

Wild Lettuce og mexikansk valmue er ikke det samme. Mexikansk valmue skulle kunne give nogle komplikationer som bekrevet ovenover, (advarsel dårlig hr) selv har jeg prøvet det 2 gange med god virkning og uden problemer.
Men vil nok lige tage turen rundt i det info der er, før jeg prøver det igen.

Mvh
Anarkrig

Medlem

Anarkrig skrev:
Wild Lettuce og mexikansk valmue er ikke det samme. Mexikansk valmue skulle kunne give nogle komplikationer som bekrevet ovenover, (advarsel dårlig hr) selv har jeg prøvet det 2 gange med god virkning og uden problemer.
Men vil nok lige tage turen rundt i det info der er, før jeg prøver det igen.

Mvh
Anarkrig

Det glæder mig at høre, ville være flad at få en gang gift salat hjem.
Det er godt at høre du har haft en god virkning' jeg vil studere det info der er, og kaste mig ud i det imorgen.

Jeg er i forvejen rimelige tolerant over for downers, så tror du jeg vil have behov for at spise hele klumpen for at få virkning?
Skal jeg bare lave udkog ( altså koge vandet til det er dampet fra over flere gange ved ca 80 grader? )

Og kan klumpen ryges istedet for indtages oralt?

crUnk.

Senest rettet af Korte99 07 maj 2009 09:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
prøv at læse om gul lærkespore, den gror i dk og skulle virke udemærket, men jeg har ikke selv prøvet den

Medlem

Jeg tror ikke det er for kraftig virkning der skal være din hovedbekymring, det er mere en mulig forgiftning. Men ja kog det ind og flere omgange og drik det evt som the. Start med halvdelen, så kan du også redosere efter 2-3 timer med 1/4 alt efter behov og lyst. Det virker nemlig ikke overbevisende i mere end 2-2½ imo, men det kan være meget individuelt så lad være at planlægge efter det.
Kan ikke forestille mig det vil have den store virkning hvis du ryger det, tror det skal igennem ædespalten, men har ikke eksperimenteret med indtagelsesmetoder.

Mvh
Anarkrig

Medlem

Anarkrig skrev:
Jeg tror ikke det er for kraftig virkning der skal være din hovedbekymring, det er mere en mulig forgiftning. Men ja kog det ind og flere omgange og drik det evt som the. Start med halvdelen, så kan du også redosere efter 2-3 timer med 1/4 alt efter behov og lyst. Det virker nemlig ikke overbevisende i mere end 2-2½ imo, men det kan være meget individuelt så lad være at planlægge efter det.
Kan ikke forestille mig det vil have den store virkning hvis du ryger det, tror det skal igennem ædespalten, men har ikke eksperimenteret med indtagelsesmetoder.

Mvh
Anarkrig

Ja det lyder til at være en god ide.
Desærre var jeg lidt påvirket da jeg modtog det iaftes, så jeg fuckede det lidt.

De har kogt med låg i 2 timer. Der efter udkogt 2-3 gange, og så i blenderen.
Og så udkogt 2 gange mere.

Jeg har noget vådt mørkt plante matriale tilage, som ligger og tøre i onen nu på 40grader.
Det vejer 50g. :/
Så vil gøre det tørt, i blenderen til pulve og så lave et sidste udtrak.

Er alle saftene mistet? eller vil jeg kunn få noget brugbart matriale?

crUnk.

Medlem

Geografisk sted: ja
Du skulle vel have indampet vandet, og på den få en kugle "afkog"??

Det lader til at du har renset planterne, ved hjälp af en ekstraktion, og så smidt ekstraktionen ud, eller har jeg misforstået noget? :P

Det lyder, uanset hvad, lidt voldsomt at sluge 50 gram blade, pulver eller ej.

Op på hesten igen, og köb en ny omgang!

Medlem

Ja lige praecis.

Dropper anden omgang og holder mig lidt til krypton i ny og nae istedet >)

crUnk.

Junior medlem

Hej.
Jeg kan nu ikke andet end være lidt imponeret over den Kamikaze tilgang folk har her, når de skal prøve noget nyt !. Yahoo vi springer bare i !.

Medlem

electrolyse47 skrev:
Hej.
Jeg kan nu ikke andet end være lidt imponeret over den Kamikaze tilgang folk har her, når de skal prøve noget nyt !. Yahoo vi springer bare i !.

At jeg saa var blaest og fuckede det bare en smule, da jeg modtog pakken er en ting. Men hey, vi generalisere da bare lige hele boardet igen, det er sgu saa moderne herinde..
@ Og jeg kan ikke andet end vaere lidt imponeret over folk ikke bruger sQgemaskinen inden de poster. *
Der ville du finde ud af, i andre topics, jeg har studeret alt info der var tilgeangelig, og snakket med nogle om det.

/ tak for dit input.

crUnk.

Junior medlem

Ja Jeg griber selvfølgelig en hver chance til ventilere min indre små borgerlige indeklemte fustrationer. Såden er jeg bare det ved alle !

Medlem

Umiddelbart er der vel ingen der ved, hvad fanden du generelt gør efter dine 11 indlæg...

Det er sådan, at der er nogle stoffer, hvor den tilgængelige viden pt er stærkt begrænset.
Vil man forsøge sig med det, er der kun få og engang i mellem modstridende informationer. Efter at have læst disse kan man have behov for mere konkret information som: Hvordan gjorde du og hvilken effekt havde det. Det er vel kun oplagt at bruge denne side til disse spørgsmål, og derfor kan der forekomme reaktioner på dit indlæg som eksempelvis: Hvad fanden snakker du om?, og er den gode idé i at dele sine erfaringer til gavn for andre, gået over hoved på dig?

Enten konkretiser din kritik eller også overvej grundigt om dit første indlæg var sin spalteplads værd.

Mvh
Anarkrig

Junior medlem

Ang. mit indlæg 10 maj 2009 20.34
Jeg tager til efter retning at humor ikke er en dominerende faktor her På siden.
Antager at det muligvis skyldes at mange folk er på ned, når de endelig finder pladsen bag skærmen.

Ang. mit indlæg 9 maj 2009 16.23
Jeg vil mene at en af fornemeste opgave psychedelia kan ud fylde, er at forbygge
folk bliver omtalt på forsiden af BT og bagerst i Berlingske.
At indtage et preparat af ukendt konsentration, i en dosis der muligvis er så stor, at den ligger i sidste ende af det brugbare vindue, uden for ud gående at have prøvet stoffet før også som en bombe, en måde der notorisk er den absolute sværeste måde administrere noget stof på, det er MERE end bare experimentel adfær.

Men selvfølgelig så er det jo nok bare mig, der er en skingrende skør glat ål, der uden selv at vide det, hypper magt etablisimentets interesser, dumme dumme mig.
Ps. beklager off topic !.

Junior medlem

fejl citat optettet ved fejl !
undskyler Electrolyse47

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Anarkrig skrev:
Umiddelbart er der vel ingen der ved, hvad fanden du generelt gør efter dine 11 indlæg...

Fed post.. fed at læse... men det der var godt nok lavt sagt :-)
Det kan da godt være du syndes manden er latterlig at høre på- men siger du at man kan beregne ud fra hvor mange indlæg folk har skrevet - til hvad de gør og hvem de er ? du er da nok master funky her var ? :)
nå anyway-- jeg er sku også træt af den rangorden folk har herinde... det jo en lille hønsegård efterhånden...

helt sikkert værd at brække sig over- men derfor er det stadig en god side :- ) bare menneskerne der er noget i vejen med-
selv om i er ii og ååh så kloge så spar os fra jeres arrogante pis tak.
Og nej !
siger ikke alt det her til dig " Anarkrig " dine svar har været nogenlunde behjælpelige...
det var nu kun det øverste der var lidt til dig...
For gir dig ret i, at mandens første post var en gang lort.

Peace out

Medlem

Det eneste jeg vil med at nævne de 11 indlæg, er at stille spørgsmålstegn ved om denne bruger kan forvente at vi har noget generelt kendskab til hans førtidige gøren og laden.
Jeg tilhøre bestemt ikke en inderkreds på siden.

mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]