Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hej hej.

Jeg synes du er et godt eksempel på, hvordan mange går og forbereder sig på psykedelia. Om du har forberedt dig for grundigt eller ej, det er der ikke nogen af de andre kloge hoveder herinde der skal gøre sig kloge på, det kan kun du bedømme når du har taget skridtet og overstået dit første trip.

Om et svampetrip vil ændre din hverdag eller ej er vel i høj grad individuelt, og kan på ingen måde generaliseres, og bør slet ikke generaliseres. Mit første svampetrip var alene på mit værelse, og var hvad jeg dengang ville kalde et medium trip med en karakter af noget overjordisk, som jeg dengang ikke kunne definere. Nu, set i bakspejlet, og mange trips af forskellige karakter - trip på forskellige stoffer også -, kan jeg se, at den ikke har været noget specielt. Det var en sjov aften der satte nogle kerneværdier i mit liv på daværende tidspunkt i perspektiv, hvilket jeg har været rigtig glad for. Om det har hjulpet mig eller ej, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes det virker utroligt vagt at sige, at svampene hjalp mig i en given retning - de har allerhøjst hjulpet mig til at tage en beslutning jeg før eller siden ville indse var nødvendig.

Dagene efter et trip, for mit vedkommende, er påvirket af selve trippets karakter; var det et sofatrip med drengene, eller var det et introspektivt ét af slagsen, og havde dette positive eller negative aspekter? Men nej, jeg ser ikke mere metaforik, i hvert fald ikke mere end jeg gør i forvejen, men jeg kan have en følelse af mine rødder stikker dybere i universet, corny as it may sound ;) Så som du kan se, så er jeg nød til at nuancere det, før jeg kan give et svar, og netop derfor mener jeg ikke, at man kan give et ensidigt svar.

Når alt det er sagt, så er jeg sikker på du træffer den rigtige beslutning - du virker som en gut der har tænkt over det længe, og det er en værdig jeg tillægger stor respekt.

Godt trip, hvis du tager springet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej AlruneRod!

Citat:
Men jeg mangler ligesom et vægtende "argument" for at springe ud i det.

Det her er det springende punkt som jeg ser det. En ting er at du har læst og hørt om hvordan det er, og (naturligt nok) er du måske lidt nervøs. Men hvis du tør og vil, skal du kun retfærdiggøre det overfor dig selv. Jeg kunne fortælle vidt og bredt om hvad jeg har fået ud af entheogene stoffer, men der er ikke noget jeg kan sige der skal 'overbevise' dig.

Morning Glory er langt fra den samme oplevelse som svampe, og jeg vil anbefale dig at tage svampe istedet hvis det er det valg du føler du står over for. Jeg råder altid folk til at spise en moderat stærk dose svampe første gange (0.25-1.00 gram SN virker meget fornuftigt), så man kommer til at springe ud i hvordan det føles istedet for at sidde og vente og måske kun føle lidt eller ingenting for derefter at tro at "det var det".

Hvis du virkeligt vil prøve det, så gør det. Måske bliver du overrasket over hvad det fører til? Du skal i hvert fald ikke være uroligt for at det ændrer din tankegang drastisk, den slags "bivirkninger" er udelukkende et produkt af dit eget sind og de overvejelser du gør dig under og efter trippet.

Om du gør det eller ej, så held og lykke!

-Tias

Dedikeret medlem

AlruneRod skrev:
Det virker også som at ens sprog bliver mere metaforisk.

Jeg føler, at mit "snakketøj" er blevet meget bedre efter min oplevelser med svampe. Er på en eller anden måde blevet mere "kvik" med bemærkninger osv. :)

Ang. at "springe ud i det", så føles en svampe"rus" altså ikke som en rus, efter min mening. Jeg synes det føles, som om man fjerner nogle "filtre" fra hjernen, mens ens tankegang er som normalt - bare forstærket, på en måde. Første gang er 0,5g nok, hvis du har noge gode P. Cubensis ("Mexier"). Dette var min startdosis, og jeg oplevede - sammen med min ven på samme dosis - at stjernehimmelen var utroligt flot, samt at væggene begyndte at bølge. Det lyder måske vildt, men under trippet føles det helt naturligt. Under trippet fik jeg tanker som "Jeg kan slet ikke forstå, hvis man skulle kunne få bad trip af dette fantastiske stof!". Jeg har dog senere oplevet et "bad trip", som faktisk heller ikke er så uhyggeligt som man regner med. Jeg fik det skidt da jeg kom ned til et "lan party", og det var vildt nørdet. Havde slet ikke lyst til at være der, og fik det derfor skidt. Men det hjalp, da jeg skred :D. De 35 minutter hvor jeg så min yndlingsfilm var dog forfærdelige - føltes som timevis. Filmen var pludseligt blevet fuldstændigt uinteressant.

Men jeg skulle mene at bad trips kun bliver aktuelle hvis du spiser svampene fordi du i forvejen har det dårligt/keder dig. Du skal spise dem i det tilfælde, hvor du er glad og glæder dig til oplevelsen. Det helt okay at være spændt - kilden i maven og så videre. Det kan dog anbefales, at du er 100 % sikker på den dose du tager, samt de svampe du indtager. Min første gang var nogle kommericielle svampe fra holland, så der var jeg ikke nervøs, men utroligt spændt! (Huatla sorten, btw.).

Med venlig hilsen Vinkelsliber :)

Dedikeret medlem

Lige for at understrege min pointe: Svampe og meget andet psykedelika er IKKE en kur mod kedsomhed, som jeg forsøgte at misbruge det som til "lan partyet" ;).

Junior medlem

Utrolig interessant diskussion, har fået meget ud af at læse det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@alrunerod:

Svampe - som anden psykedelika - giver dig en oplevelse. Den oplevelse kan variere, men den bliver lagret i din hukommelse og følelser. Dermed kan en psykedelisk oplevelse have indvirkning på din måde at tænke og føle på. Lidt som andre oplevelser sommetider påvirker os, enkelte for resten af livet.

Men som jeg sommetider siger, så er psykedelika "det hurtige spor", men det betyder også at man skal tænke sig om. Mine trip på svampe har generelt ligget mellem 2-4 gram cubensis. Ved omkring de 4 gram synes jeg det er lidt for vildt og ikke så givende eller konstruktivt. Jeg har haft min mest mystiske oplevelse ved 2,5 gram og det mest givende trip nogensinde var på 1,18 gram, og mit 1,5 grams trip en dugvåd morgen kl. 3-4 stykker var et af de smukkeste, da jeg sagde farvel til mit fødehjem og den dejlige have som vi havde. Sommetider oplever man helt utrolige ting, andre gange er det uden specielle gevinster, nogen gange bare træls, og sommetider får man bare en underholdende oplevelse.

Som jeg ser det kan du tage svampe af af mange grunde. Med mindre du har noget specifikt, som du ønsker at gennemarbejde (angst, frygt for døden, din arbejdssituation, forholdet til din familie, 42, osv.), så prøv at gå ind til det med åbenhed og så få forventninger som muligt.

Som førstegangstripper, så lad være med at tage for stor en dosis. Doserne nævnt ovenfor er for cubensis, og de er svagere end spids nøgenhat! Og husk at hash potentierer svampe ganske utroligt, så pas på med den combo og ryg konservativt i forhold til normalt - hvis du altså bruger hash. Jeg ynder selv at ryge hash med mine svampe, men hvis hash har en tendens til at give din noia er det en tvivlsom ide (jeg er forholdsvis lidt angst på hash).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]