Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fråder skrev:
For at få en dommerkendelse til aflytning af telefoner skal der være mistanke om salg med flere kilo. Og Hvis de ikke kan dømme en for flere kilo gælder telefonaflytningen ikke og tiltale frafaldes. Der var en sag for nogle år siden hvor en telefon var blevet aflyttet, dengang lå grænsen på 8kilo, man handlen var på 7.9kilo, så... tiltale frafaldt! De kan dog godt finde på at lytte til ens telefon igennem længere tid og lægge alle ens handler sammen indtil man kommer op på flere kilo sammenlagt.
Venlig hilsen
Martin

Det der er lodret løgn. Der er ikke fastsat en sådan grænse. Hvis de har en mistanke, eller blot lyst til at aflytte din telefon, kan de få en kendelse, og de kan bruge alt hvad de hører, uanset hvilke mængder narko og andre forbrydelser de måtte opklare på den måde.

Hvis du vil fastholde det der kan du måske finde noget dokumentation for din påstand?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Yeti-> Det var der ihvertfald for nogle år siden, og det er der stadig. Jeg ved ikke om den er på 8kilo mere, men de kan ikke bare aflytte din telefon hvis de har lyst, kun hvis der er begrundet mistanke om handel med store mængder.

Stedet hedder Tornehøjgård. Godt nok kunne det da lyde fedt at alt narko er tilladt. Det er fordi at på alle normale institutioner og forsogshjem og den slags er det forbudt. Men der er nogle der gør det lige meget hvad. PRoblemet er at det er sådan nogle håbløse hardore junkier jeg bor sammen med. I stuen er der et skab med masser af rene kanyler, og vi skal alle ha en gul spand på værelset til de brugte nåle. De har været hver eneste uge i over et år og ville tømme min gule spand, og hver gang siger jeg jeg ikke bruger den.

Jeg kom der oprindeligt kun fordi jeg havde et massivt hashmisbrug og manglede en bolig, Men imens jeg har boet der er det lykkedes mig at blive alkoholiker, og jeg er også ved at blive lidt for glad for heroin.

Okay det er fedt at der altid er nogle man kan fyre en fed med og man behøver overhovedet ikke at lægge skjul på det over for de ansatte, det bliver bare for meget det handler om stoffer og medicin hele tiden, og det lort vil jeg virkelig ikke blive hooked på. Heldigvis har jeg fået en lejlighed fra den første maj.

venlig hilsen
Martin

venlig hilsen
Martin

Medlem

Det ser ud som om, at jeg ikke har noget at være paranoid over mht. telefonen, udover at nogle folk fx. hele tiden skriver "Hey.. Skal du bruge nogle krydsere?"

Ang. det med at sige over tlf, at jeg ryger en pind, var bare et eksempel - Der er også tit folk der ringer, og spørger hvad jeg laver, mens jeg står udenfor og ryger, og så skal jeg til at sige noget andet end hvad jeg egentlig laver - Det irriterer mig lidt, når jeg nyder røgelsen.

Har heller intet behov for at råbe til folk, at jeg ryger dødsnarko - Det har jeg gjort mange år efterhånden. ^^

No hard feelings drenge - Tusind tak for jeres svar.

Egentlig så vil jeg også lige høre, hvor langt politiet må gå under et rutinetjek samt visitering?
Jeg fik både vredet min arm brutalt om og 'smækket' ned på kølerhjælmen..

Mvh,
Forhenværende 'bong'man. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fråder skrev:
Yeti-> Det var der ihvertfald for nogle år siden, og det er der stadig. Jeg ved ikke om den er på 8kilo mere, men de kan ikke bare aflytte din telefon hvis de har lyst, kun hvis der er begrundet mistanke om handel med store mængder.

Jeg ved godt at de skal have en begrundet mistanke ifølge loven, men i praksis får de altid en kendelse når de beder om en.

Den der med at der er en minimumsgrænse for hvilke mængder der er involveret, det vil jeg se noget dokumentation for. Jeg tror simpelthen nogen har bundet dig en historie på ærmet. Til gengæld vil jeg gerne tro at der skal være tale om en bstemt strafferamme i den paragraf man er mistænkt for at overtræde... Jeg kunne selv undersøge det, men gider ikke lige pløje retsinformation igennem lige nu, måske i weekenden.

Og jeg hedder yeti, ikke Yeti. :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Bongmanhasholix->Det er vist ikke helt tilladt det de gjorde, men du skal ikke regne med erstatning da du ikke ligefrem er blevet behandlet som benjamin, eller ham drengen fra station2 der blev lodset ind i et vejskilt med 80km i timen.
venlig hilsen
Martin

Medlem

Fråder - Nej, det undrede mig ikke.
Deres opførsel var fandme patetisk - De snakkede til os som om vi var storforbrydere, og lavede et kæmpe nummer ud af det hele.
Endvidere har vi efterfølgende fundet ud af, at de løj for os;
De sagde, at min kammerat havde sagt, at det hele var mit. Da jeg snakkede med ham igen, spurgte jeg om det var rigtigt, og han svarede 'Nej, jeg sagde slet ingenting'.
Efter denne ubehagelige oplevelse, har politiet virkelig mistet meget af min respekt, og jeg har ikke tænkt mig at støtte dem på nogen som helst punkter fremover - Hvorfor? - Det skal jeg fortælle dig;
For hver eneste, lille gang jeg støtter dem, kommer vi tættere og tættere på det, at de sætter fjere betjente på gaderne for at finde mig, og konfiskere mit narko.

Føj!

Medlem

er ikke helt hundrede men er ret sikker på at de skal have en Begrundet mistanke for 1-2 års fængsel, før de må / gider aflytte folk telefoner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
basssher skrev:
er ikke helt hundrede men er ret sikker på at de skal have en Begrundet mistanke for 1-2 års fængsel, før de må / gider aflytte folk telefoner.

Jeg har hørt om et tilfælde hvor folk er blevet aflyttet, selvom (spørgsmålet er så hvad politiet gik og troede) vedkommende var LANGT fra 1-2 års dom..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nede ved søen, for at kysse frøer
Fråder skrev:
Bongmanhasholix->Det er vist ikke helt tilladt det de gjorde, men du skal ikke regne med erstatning da du ikke ligefrem er blevet behandlet som benjamin, eller ham drengen fra station2 der blev lodset ind i et vejskilt med 80km i timen.
venlig hilsen
Martin

Når politiet vil kropsvisitere dig mod din vilje, uden for en visitationszone, skal du inden visitationen sige du "melder protest". Så skal du have oplyst deres navn, samt politikreds, eller andet brugbart indentifikations materiale. På den måde erklære du at det sker mod din vilje, og hvis de ikke finder noget på dig du ikke må have, skal du ned på stationen eksempelvis og skrive en klage, husk selvfølgelig dato og tid på episoden. Så modtager du efter omkring en uge 400-500 kr. som undskyldning. Mange politifolk kan være meget lidt samarbejdsvillige, men vær verbalt stædig og argumenter for dine rettigheder, hvis det er nødvendigt. Fornuftig måde til at tjene til hash i næste uge.

Tidligere holdmedlem

Jeg har slettet nogle indlæg angående et latterligt rygte om at man kan teste om man bliver aflyttet ved at se antallet af cifre på ens imei nummer- dette rygte er bullshit- hvis du bliver aflyttet kan du på ingen måde vide det. så bare hold kæft om ulovlige aktiviter over telefonen ALTID!

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
åhhh...bugger

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
TheRagingPussy skrev:
Det er måske en upålidelig kilde meen alligevel. Jeg har hørt fra en gammel pusher at man kan tjekke om man bliver aflyttet sådan her:

Tryk ind på din telefon:

*#06#

Der burde komme et 15 cifret nummer frem normalt, hvis det er på mere end 15 skulle det være fordi din telefon bliver aflyttet.

Dette gør kun et serienummeret på telefonen bliver vist. Som standart er et IMEI nummer (serienummeret) på 15 cifre - dog har Sony Ericsson for eksempel 2 cifre ekstra på deres IMEI kode - som en slags identifikation.
Så dette passer ikke :D

:life:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
TicTac skrev:
TheRagingPussy skrev:
Det er måske en upålidelig kilde meen alligevel. Jeg har hørt fra en gammel pusher at man kan tjekke om man bliver aflyttet sådan her:

Tryk ind på din telefon:

*#06#

Der burde komme et 15 cifret nummer frem normalt, hvis det er på mere end 15 skulle det være fordi din telefon bliver aflyttet.

Dette gør kun et serienummeret på telefonen bliver vist. Som standart er et IMEI nummer (serienummeret) på 15 cifre - dog har Sony Ericsson for eksempel 2 cifre ekstra på deres IMEI kode - som en slags identifikation.
Så dette passer ikke :D

:life:

tak! endelig et svar man kan bruge!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Vedr hvornår der må foretages telefonaflytning

Retsplejeloven - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=121708
Kapitel 71 - Indgreb i meddelelseshemmeligheden, observation, dataaflæsning og forstyrrelse eller afbrydelse af radio- eller telekommunikation
§ 781. Indgreb i meddelelseshemmeligheden må kun foretages, såfremt
1) der er bestemte grunde til at antage, at der på den pågældende måde gives meddelelser eller foretages forsendelser til eller fra en mistænkt,
2) indgrebet må antages at være af afgørende betydning for efterforskningen og
3) efterforskningen angår en lovovertrædelse, som efter loven kan straffes med fængsel i 6 år eller derover, (... en række paragraffer, der er undtagelser, såsom landsskadelig virksomhed, trusselsfremsættelser, pædofili o.l.)

§ 789. Får politiet ved et indgreb i meddelelseshemmeligheden oplysning om en lovovertrædelse, der ikke har dannet og efter § 781, stk. 1, nr. 3, eller § 781, stk. 5, heller ikke kunne danne grundlag for indgrebet, kan politiet anvende denne oplysning som led i efterforskningen af den pågældende lovovertrædelse.
Stk. 2. Oplysninger, der er tilvejebragt ved et indgreb i meddelelseshemmeligheden, må ikke anvendes som bevis i retten vedrørende en lovovertrædelse, der ikke har dannet og efter § 781, stk. 1, nr. 3, eller § 781, stk. 5, heller ikke kunne danne grundlag for indgrebet.
Stk. 3. Retten kan bestemme, at stk. 2 ikke finder anvendelse, såfremt
1) andre efterforskningsskridt ikke vil være egnede til at sikre bevis i sagen,
2) sagen angår en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængsel i 1 år og 6 måneder eller derover, og
3) retten i øvrigt finder det ubetænkeligt.

De udeladte paragraffer i kapitlet, samt kapitel 72, 73 om hhv. legemsindgreb og ransagning, er sikkert også værd at kaste et blik på.

Medlem
Brugeravatar

Var ude for de bustede ind i en lejlighed vi sad og festede på cola. De bad om alles telefoner og ville kikke igennem efter potentielle dealere. Nåede og slukke min, men de kikkede nogle af de andres igennem. Tror jeg ikke de bare må gøre..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Du kan jo prøve at nægte det næste gang, det vil nok resultere i at du for to valgmuligheder:

1. At blive taget med på stationen og tilbageholdt i 23 timer.
2. At vise din telefon.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]