Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Jeg har købt en flaske absinth (Hills) i Prag. Men hvordan virker det der med sukkeret der skal brændes af ?

Jeg har set LOC's video, men jeg er ligevidt !

Nu må i hjælpe mig, for det er næsten for kedligt og bare drikke det !

Hilsen Rygern
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Rygern:
Jeg har købt en flaske absinth (Hills) i Prag. Men hvordan virker det der med sukkeret der skal brændes af ?

Jeg har set LOC's video, men jeg er ligevidt !

Nu må i hjælpe mig, for det er næsten for kedligt og bare drikke det !

Hilsen Rygern
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Sry to go offtopic, men jeg er også glad, for mig og en kammerat har lige købt 100 g. malurt for 13 kr. så nu skal det bare i noget Pernod, så er jeg glaa!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis du vil gøre det på den traditionelle måde, så skal du ha fat i en speciel absinth-ske. Det er sådan en flad en med aflange huller i. Der er et billede her: http://www.absinth.com/links/fleche_spoon_600.html
Sukkeret hældes på skeen, som gøres våd med absinthen. Herefter antænder du skeen, holder den ind over glasset og sukkeret smelter ned i absinthen.
Skriv lige hvodden det gik ik?

-Thornhash-) <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
så nu skal det bare i noget Pernod, så er jeg glaa!

Nej du er ej!!! Hjemmelavet absinth er det værste jeg nogensinde har smagt! Det er umuligt at drikke! Spørg selv Jensus *g* [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Bom Shankar!

Insane psychedelia user!

Det kan godt drikkes, spørg selv web [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Jens Chr. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] (solen skinner faktisk endeligt her)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det kan godt drikkes, spørg selv web

YEAH RIGHT!!!

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg har lige været på druk tur i spanien, okay, jeg havde også drukket en del den uge, men en af de sidste aftener blev jeg fristet af lidt absinthe.... Nogle af mine rejsekammerater havde købt en flaske, og jeg tog for mig af retterne, jeg hældte et helt glas (ikke et lille shot glad, men et øl glas) fyldt med ren absinthe, jeg skyllede hele lortet, og så var jeg flyvende.. det endte selvfølgelig i et bræk orgie, men det var først næste dag at den var helt galt.... Jeg vågnede med stærke smerter i siden, og da jeg gik på lokum pissede jeg rødt, og det der var værre.... Det kan godt værre at det ikke var malurten, men det er ihvertfald ikke så smart at drikke stærk ren alkohol!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
lol det er fandme også lamt at gøre!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du har ren malurt så bland det ikke op med 40%!!! De bitre smagsstoffer bliver nemlig optaget i vand, ikke i alkohol. Jeg kan anbefale stroh rom 80% (fra østrig) hvis hvis du kan få fat i det. Er der btw nogen der ved om det er muligt at få ethanol højere end 50%i DK??

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Stroh er nok det VÆRSTE!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
næk..der ligger en vin/tobak-handel i Roskilde der har 60% vodka,
ellers kan man købe 96% ethanol på tysklandsbåden!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Hvis du har ren malurt så bland det ikke op med 40%!!! De bitre smagsstoffer bliver nemlig optaget i vand, ikke i alkohol. Jeg kan anbefale stroh rom 80% (fra østrig) hvis hvis du kan få fat i det. Er der btw nogen der ved om det er muligt at få ethanol højere end 50%i DK??<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er temmelig, væmmelig sikker på at man kan købe 96% ethanol i alle velassorterede spiritusforhandlere. Prøv fx Skjold Burne, eller noget i den stil.
...men du må ikke hænge Mig op på det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Så vidt jeg ved er det ulovligt hvis der ikke er denaturerings middel i. Hvis man endeligt kan så er det nok pænt dyrt. Jeg har forøvrigt set LOC selv gøre det med sukkeret og skeen ! (bare lige lidt pral)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hill's er en skodabsinth!!! Det er alle tjekkiske absinther! Den eneste tydelige smag kommer fra de grotesk store mængder anis, der for at sløre malurten og de høje procenter er kylet i flasken. Er der egentlig nogensinde kommet nogetsomhelst fedt ud af østblokken??? Hvad der virkelig er værd at købe er noget god fransk absinth. La fée eller Pontalier's "Un Emile". Oxygénee og Pernod skulle efter sigende også lave nogle ret gode absinter. Thujonindholdet i disse absinther ligger typispå omkring 10 mg/kg. Disse er de klassiske og originale absinther, som de blev lavet under "Belle Époque" Hvis man ønsker et højere thujonindhold (og er villig til at gå på kompromis med den fine smag) findes der en tysk absinth ved navn Ulex. Her er thujonindholdet på 35 mg/kg, alkoholprocenten på 70 og smagen skulle vist også være ok (i modsætning til skodtjekkiske "Absinth King" som med et thujonindhold på 100 mg/kg hører til i den meget bitre ende)

Desuden foretrækker jeg så sandelig også den traditionelle, franske metode at forberede et glas af "La fée verte" på. Hæld absinth i glasset, placer skeen med sukker på glassets kant. Hæld isvand over sukkerknalden lad det strømme ned i glasset til du synes den er perfekt. Dette gør at olierne i grøn anis går i forbindelse med vandet og derved skaber den karakteristiske "louche" som kendetegner en klassisk, fransk "Belle Époque" absinth.

Sådan skal den være og sådan skal den nydes. Det goddamn bedste drug i verden folks!!!

/Bom Shankar!

Junior medlem

Geografisk sted: The real world
En passioneret absinthe drikker vist nok var ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]