Opis skrev:
Dextrose skrev:
Der er sådan set ret mange mennesker der bliver behandlet medicinsk med mere end ét SSRI/SNRI-præparat ad gangen, så det er noget vrøvl at skrive.
Visse ældre anti-depressiver er forøvrigt MAO-hæmmere.
Personligt kan jeg ikke lige se hvordan kaffe og cannabis kan betegnes som antidepressanter.
Ifølje lovgivning omkring medicenering er det kun tilladt at behandle med et præberat ad gangen, så håber ikke at du har ret deri...
Og nej gider ikke at finde kilder derpå, kan I selv hvis der er tvivl om det....
Den lovgivning må du meget gerne finde for min skyld - jeg er ret så interesseret. Generelt sigtes der af mange gode årsager til at mindske polyfarmaci så meget som muligt, men det er slet ikke usædvanligt at flere forskellige midler kombineres mod samme indikation.
Opis skrev:
Aædre anti-depressiver er ikke ensbetydende at det er et ssri produkt og derfor kan det godt være maoi
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvis det er hvad normalt omtales som et ældre antidepressiv, er det ikke et stof af SSRI-klassen. Fluoxetin / Fontex / Prozac var så vidt jeg ved det første SSRI-middel på markedet, i slutningen af 80'erne engang. Tidligere var antidepressiverne primært af TCA-klassen (tricykliske antidepressiver) eller MAOi-klassen (monoaminoxidase inhibitorer).