Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Oxycontin VS. Ketogan
Oxycontin 64%  64%  [ 60 ]
ketogan 36%  36%  [ 34 ]
Afgivne stemmer : 94
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg står og skal vælge mellem Ketoganer og oxycontin, så ville høre hvad i synes er bedst til at lamme sig på.

Indtil videre har jeg kun prøvet oxycontin og dem er jeg meget glade for :-D

Pt. Oxycontin er på hele 80 mg :shock:

EDIT: Det kunne være nice hvis i lige smider en begrundelse sammen med jeres svar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Har ikke stemt men er rigtig glad for oxynorm/oxycontin med en lille fed til.
Hvis de er på 80mg ville jeg (self knuse dem eftersom det er depot) og dele det op i en 10mg's doser. 20mg er mere end rigeligt for mig :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ketoganer vil jeg sige grundet den muskelafslappende effekt også er behagelig

Medlem

Har svaret oxier, men skal dog blankt indrømme at jeg kun har prøvet ketobemidon 1 gang og selvom det var tungt og rart synes jeg ikke det var samme eufori.
Oxicondon er den lette og rene eufori. Synes andre opiater giver en større oplevelse af at være forgiftet og det kræver i større grad at man ikke bevæger sig så meget, hvor morfin og oxicondon er rigtig hyggelige fx at tage en gåtur på.
hvis det er
Continer er depotmedicin(som du måske ved) og 80 mg er et overkill af de voldsomme, så får du dem så knus dem og fordel(opvej) i 4 lige store portioner som du så endten kan smide i 4 kapsler eller sniffe i 1/8(10 mg og husk at fjerne den grønne overflade).

Mvh
Anarkrig

Medlem

Du skal vælge Oxy. De giver som de andre har svaret en meget mere euroforisk og skøn følelse... og så holder de længere end Ketogan.
80mg - too much. Du bør max indtage 20mg pr 10. time

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg vil helt sikkert sige ketoganer.

de giver en ordentlig lammer, og jeg syntes oxy giver min hjerne total medicin kramper.
men 80 mg, det lyder sku af meget :O

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Jeg vil også klart sige oxycontin. Syntes det er en 100 gange mere behagelig feeling man får :) .. nemt at blive hooked på =P .. men det er der jo så meget der er.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
galskabens-gardner skrev:
jeg vil helt sikkert sige ketoganer.

de giver en ordentlig lammer, og jeg syntes oxy giver min hjerne total medicin kramper.
men 80 mg, det lyder sku af meget :O

Kig længere op - depotmedicin.

Dedikeret medlem

hvis man ikk skal gå efter pris eller noget og kun rus, vil jeg helt klart sige Ketogan!!! Men der skal jo så bare nogle stykker til alt efter hvor ressistent man er..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også helt klart sige Ketogan.Men kun hvis man ikke er hooked på Opioider.Hvis man er det,vil Oxys nok være bedst. :D

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes, det er svært at sammenligne de stærke opioider, særligt hvis der er lang tid imellem de gange hvor man har taget de respektive stoffer. Jeg har stemt på oxycodon, fordi jeg såvidt jeg husker foretrækker rusen på dem. Det er dog irriterende at virkningen ved insufflering er så relativt kort.

Mvh. Psyko

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Offtopic: Subutex burde være med i afstemningen, det foretrækker jeg i hvertfald klart fremfor ketoganer.

Dedikeret medlem

Hey Dex.. Mener du seriøst at subutex skulle have været med? Jeg kan sku ikk blive rigtigt skæv på det skidt.. Tror det hænger sammen med jeg har været ex misbruger af diverse stærke opiater/opioder..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var også meget tæt på at skrive det samme,men vi er jo allesammen forskellige.
Hvorfor jeg var tæt på at ryge i blækhuset,,var fordi Bub er jo designet til at have den absolut mindste eufori profil at samtlige Opioider.At det så absolut har en virkning hvis man er clean kan vi ikke blive uenige om,men ligefrem at sammenligne det med 2 af de bedste og stærkeste Opioider er nok lidt stærkt..
Men det må da være dejligt,så er det så meget nemmere for Dex hvis han vil have en klø aften. :D

Dedikeret medlem

ja det var os det jeg tænkte på..Selfølgelig kan man virkelig blive påvirket af buprenorfin, men euforien er bare slet ikk den samme efter min mening.. Men ja vi er alle forskellige og det er jo kun godt..
For fanden Gonzo bare ordet "klø aften" kæft jeg har lyst til at skæve den hehe..Kan ikk forstå oxy fører sådan. Men jeg synes også det afhænger meget af mængde og hvordan det bliver indtaget altså fx.oralt eller i.v. osv.?

Medlem

Jeg låner lige hurtigt tråden:
Jeg prøvede ketoer i forbindelse med at jeg gerne vile prøve alle opioder undtagen hero - den bliver gemt til jeg er en gammel mand på 60-70 år, jeg tror det er så gammel jeg skal være for at være gammel nok.

Men syntes overhoved ikke at ketoganerne var noget specielt som fx oxicondon og hydracondon er/var, indtog det oralt og tog først 2 og 1½ time senere en mere. Hvad er den bedste måde at tage ketoganer på hvis det er udelukket at man vil skyde det?

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem

Hej Anerkrig.
Det med at opnå den fede rus på ketoganer er for mig et doseringsspørsmål.. De fleste af dem jeg kender der skal prøve ketogan for første gang ender tit med den oplevelse som du beskriver, eller at de falder i søvn og først vågner når rusen er færdig..
Nu ved jeg jo slet ikk hvor vandt du er til morfika ligende stoffer og sådan, så det bliver lidt svært for mig at fortælle dig en dosering og det vil jeg helst heller ikke..
Men når jeg selv nu om dage skal indtage ketogan, hvilket ikk rigtigt forekommer så tit da jeg prøver at holde mig væk, kan det nemt løbe op på en 20 stykker på en dag, eller mere hvis jeg har til det..
Grunden til den høje dosering er at jeg har været tidlere stiknarkoman i form af morfika, og hvad der hører der til..
Men jeg synes slet ikk man kan stille disse 2 præperater op mod hinanden på denne måde..
Det ene er depot og det andet hurtigt virkende..
Når vi har med at gøre et depot præperat er der selfølgelig vandvittige høje doser som kan misbruges..
Jeg synes hellere man skulle stille det op på denne måde..

5 mg. Ketobemidon VS. 5 mg Oxycodon. Eller ketogan VS. Oxynorm.. Men det er jo bare min mening..

Angående bedste indtagelsesmåde på ganerne er der mange meninger om.. Jeg fortrækker helt klart oralt faktisk.. I forhold til at skyde det giver oxycontinen så ketoganen baghjul for hårdt, pga. de mange mg. og hvor lidt det fylder i en pumpe fx..

Men helt klart er både oxycodon og ketobemidon 2 af de mest ultimative morfika præperater og så er der jo os lige fentanylen..
Men et godt råd angående heroinen, dopen, døllen, smacken, deon, kært barn har mange navne.. er at den slet ikk er hver at prøve, hvis man har prøvet disse 2 ting..
Den er yderst overvurderet efter min mening..
Det der kan være med den, er at den kan være utrolig stærk eller svag.. Så det er bare dumt at prøve for man ved aldrig hvad man for fat i helt.. Og det eneste man sådan set rigtigt kan bruge oplevelsen til er at sige " se mig jeg har prøvet heroin!"
bare min mening, sorry at jeg går en smule off-topic, havde bare lige lyst til at skrive det..
Morpheus...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Som hardcore OxyContin/OxyNorm bruger,vil jeg bestemt anbefale Oxy'erne. Jeg har også prøvet Ketogan, men de gjorde overhovedet intet for mig, ikke en pind kunne jeg mærke.

Det har sikkert at gøre med, at jeg får 3 x 60 mx OxyContin og 4 x 10 mg OxyNorm dagligt, jeg er ikke i tvivl om at Ketogan kan give en god blæser også. Men for mig er Oxy'erne helt klart mine foretrukne.

Kan jeg så supplere med enten Ritalin eller Amfetamin, er jeg i himlen :)

Desværre har jeg ingen der kan kan skaffe mig hverken Riralin eller Amf længere, men indtil lykken en dag vender, er Oxy stadig et skønt stof, der gør mig kreativ og dejligt positiv dagen lang.

Medlem

Tak for svaret, min erfaring med opioder er hverken enorm eller på et minimum. Som sagt har jeg gået lidt op i at prøve de forskellige opioder, vi har haft 20 mg continer til rådighed sådan en 4-5 gange om året de sidste par år. Jeg har aldrig indtaget præperaterne på anden vis end oralt, til vi ved et tilfælde fik nok normer som var knækket i posen. FUCK! den aften glemmer jeg aldrig, første gang jeg indtog MDMA rystede og skælvede det i hele kroppen af eufori. Den første aften vi niffede normer kan bestemt måle sig med den eufori, desværre synes jeg ikke at kunne ramme det igen, på trods af længere pauser, men det er måske også godt nok for så kan jeg ikke garantere at jeg kunne lægge det fra mig igen.

Jeg forestiller mig at hero er den eufori, men hvor den med oxier stiger over en time, kommer heroinen inden for 5-10 min. Er det helt ved siden af?

Hvilken opiod rus minder heroinen egentlig om? Tænker på hydra- og oxicondon er den lette eufori, codein og ketoer den tunge stener og opium og morfin har lidt en drømmende nærmest lidt ala keta univers over sig, uden dog på nogen måde at sige at rusen er den samme.

fentanyl og buprenofin er imo ret mystiske, kommer mig aldrig rigtigt over hvor forgiftet jeg føler mig. Har ikke prøvet fentanyl mere en enkelt gang, men buprenofin har jeg prøvet både som plaster, subutex og de der 0,2 mgs. Jeg tror det er manglen på eufori der gør det så sært, men det er da bestemt hyggeligt.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem

Det er svært at sige.. Synes ligeså godt man kan tage nogle oxyer eller noget andet skærkt morfika.. Man ved aldrig hvad der er i det skidt.. det er da fed følese hvis man får fat i noget godt hvid thai eller grå paki. Men så ska det også skydes elles kan det sku ikk betale sig at tage det lort.. Jeg får fx ligeså meget eufori af oxyer og ganer som jeg gør af at sniffe eller ryge hero..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]