Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan nu blive gratis medlem af Cannabisrådet. Tilbuddet varer til og med dagen efter årets Marijuana March (som jeg formoder er lørdag den 2. maj).

Send en mail til: liese(SP4M)@mail.dk

Du beder i mailen om at blive medlem af Cannabisrådet. Du skal oplyse dit navn og adresse. Hvis du IKKE ønsker at komme på vores email-liste, skal du skrive det i mailen! Fjern "(SP4M)"-delen i emailadressen.

Medlemsinformation bliver opbevaret fortroligt og er ikke offentligt tilgængelig, men det er nødvendigt for os at kende navn og adresse, da medlemsskab giver stemmeret til generalforsamlingerne. Opgiver du kun din emailadresse, vil du ikke opnå stemmeret.

Når websitet åbner vil der komme mulighed for at give donationer, hvis du synes at gratis er for billigt sluppet.

Hvorfor blive medlem nu?
- Cannabisrådet er den mest seriøse cannabis reform-organisation i Danmark(*)
- Cannabisrådet har nu et nyt, neutralt ansigt udadtil
- Cannabisområdet har en international profil og kontakter i både Europa og USA
- Cannabisrådet er stedet, hvor man kan springe ud som ren politisk støtte til reform
- Cannabisrådet er åbent for brugere af hash såvel som afholdsmennesker
- Cannabisrådet er loyalt mod andre brugergrupper, f.eks. heroinbrugerne
- Cannabisrådet vil ikke legalisere cannabis på bekosning af andre stoffer
- Cannabisrådet favoriserer ingen politiske partier eller kulturelle grupperinger
- Cannabisrådet byder alle velkommen, bare de støtter sagen! Det gælder alt fra Dansk Folkeparti til Enhedslisten.
- Cannabisrådet arbejder for legalisering på mange planer: bl.a. med forskning i rusmidler, økonomiske nøgletal, økonomisk teori, psykologiske og sociologiske analyser
- Cannabisrådet networker gerne med alt fra Liberator til CEPOS til forskermiljøet til Christiania, samt enkeltpersoner
- Målet er en meget aktiv medlemsskare, der selv gør en indsats for at finde den rolle, som de kan spille i at opnå lovliggørelsen af cannabis
- Der er intet bidrag, der er for lille. Det eneste, der er for lidt er slet ikke at gøre noget

Hvis det lyder som noget du vil støtte, og hvis du fortsat vil sikre at Cannabisrådet har et bredere udsyn end "Cannabis Med Skyklapper" på, så håber jeg meget at du melder dig ind.

Hvis du af forskellige årsager ikke ønsker at være medlem eller identificere dig selv, så vil der blive mulighed for at lave anonyme donation engang i fremtiden.

(*) Der findes også organisationer som Gadejuristen, Dugnad og Brugerforeningen, som fokuserer især på de hårdest ramte heroinbrugere, og de har gjort et stort og smukt arbejde for at få indført fixerum og lægeordineret heroin. Deres hovedmål er dog ikke normalt legalisering men skadesreduktion, hvilket hænger sammen med deres hårdt ramte brugergruppe. Cannabisrådet samarbejder gerne med disse andre organisationer.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu tænker jeg:

Jeg er ikke selv den store bruger af cannabis, og er langt fra så politisk aktiv, som Cannabisrådet måske lægger op til..

Betyder det, at jeg ikke skal melde mig ind? Jeg hæfter mig specielt ved ordene "Aktiv medlemsskare".

Jeg mener; jeg støtter afkriminalisering af cannabis, men bruger det kun selv sjældent, så reelt vil jeg ikke have meget at byde på, politisk/"aktivt"..

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
fedt!

- Cannabisrådet vil ikke legalisere cannabis på bekosning af andre stoffer

Kan du forklare/uddybe lidt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Frugthat: der er ingen tvang, men støtter du sagen kan du evt. nøjes med at donere en 10'er om året eller hvad nu du har råd til. Se cannabissagen som en del af noget større - nemlig omstødelsen af det umoralske, diskriminerende forbud mod hashen, og se så mit svar til Ras:'

@Ras: det jeg mener er, at mange cannabisaktivister har svinet heroin/ecstasy/amfetamin/svampe/LSD osv osv. i deres bestræbelser på at få legaliseret cannabis. Sådan noget med at forsøge at fremstille hash i et godt og gunstigt lys og så tilføje et "modsat de slemme, slemme HÅRDE stoffer" ... hvilket effektivt er en opfordring til "at lade hashen og dens brugere være og så lade det gå ud over nogen andre".

Jeg vil personligt hellere, at det ikke går ud over nogen på den måde, og der har vi brug for folk som dem på psy, der har et bredere og mere nuanceret billede af verden.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Malkavian skrev:
mange cannabisaktivister har svinet heroin/ecstasy/amfetamin/svampe/LSD osv osv. i deres bestræbelser på at få legaliseret cannabis. Sådan noget med at forsøge at fremstille hash i et godt og gunstigt lys og så tilføje et "modsat de slemme, slemme HÅRDE stoffer" ... hvilket effektivt er en opfordring til "at lade hashen og dens brugere være og så lade det gå ud over nogen andre".

Jeg vil personligt hellere, at det ikke går ud over nogen på den måde, og der har vi brug for folk som dem på psy, der har et bredere og mere nuanceret billede af verden.

Lyder super fornuftigt! Det var også det jeg troede/håbede I mente

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bemærkelsesværdigt initiativ. Det vil jeg godt støtte op om, som det ser ud nu.

Edit: Der er forresten ingen forskel på CEPOS og liberator, og begge grupper mennesker er foragtelige møgdyr uden nogen form for politisk ansvar - Det er ikke helt den retning jeg vil trække i som medlem af CR må jeg indrømme.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Godt initativ. Jeg har tilmeldt mig nu! Ser frem til at arbejde sammen med jer andre herfra.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Malkavian skrev:
@Frugthat: der er ingen tvang, men støtter du sagen kan du evt. nøjes med at donere en 10'er om året eller hvad nu du har råd til. Se cannabissagen som en del af noget større - nemlig omstødelsen af det umoralske, diskriminerende forbud mod hashen, og se så mit svar til Ras:'

@Ras: det jeg mener er, at mange cannabisaktivister har svinet heroin/ecstasy/amfetamin/svampe/LSD osv osv. i deres bestræbelser på at få legaliseret cannabis. Sådan noget med at forsøge at fremstille hash i et godt og gunstigt lys og så tilføje et "modsat de slemme, slemme HÅRDE stoffer" ... hvilket effektivt er en opfordring til "at lade hashen og dens brugere være og så lade det gå ud over nogen andre".

Jeg vil nu sige at i forhold til cannabis så er de andre stoffer HÅRDE i den fostand at cannabis i sig selv er en ugiftig plante. Cannabis kommer nok først i den katogori når du har smidt en smøg i :peace:

Ville godt støtte jer hvis I arbejdede for cannabisen alene, kan ikke støtte at de andre bliver lovlige på linje med cannabis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
Ville godt støtte jer hvis I arbejdede for cannabisen alene, kan ikke støtte at de andre bliver lovlige på linje med cannabis.

Prøv lige at læse Malkavians indlæg igen. Hvor siger han at de arbejder for andet end legalisering af cannabis?

Som jeg læser det siger han bare at der er visse argumenter de holder sig for gode til at bruge, nemlig dem som stiller andre stoffer op som værende meget værre end cannabis. Alt i alt en ganske sympatisk fremgangsmåde, hvis du spørger mig.

Og jeg formoder at du ikke selv indtager andet end cannabis, er det korrekt?

Dedikeret medlem

yeti skrev:
Opis skrev:

Prøv lige at læse Malkavians indlæg igen. Hvor siger han at de arbejder for andet end legalisering af cannabis?

Som jeg læser det siger han bare at der er visse argumenter de holder sig for gode til at bruge, nemlig dem som stiller andre stoffer op som værende meget værre end cannabis. Alt i alt en ganske sympatisk fremgangsmåde, hvis du spørger mig.

Jo jeg indtager nadet end cannabis, alt andet ville være temmelig usundt :peace:

Men ellers her ser jeg det.

Malkavian skrev:
Cannabisrådet arbejder for legalisering på mange planer: bl.a. med forskning i rusmidler, økonomiske nøgletal, økonomisk teori, psykologiske og sociologiske analyser

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Jo jeg indtager nadet end cannabis, alt andet ville være temmelig usundt :peace:

Haha 8)

Malkavian skrev:
Cannabisrådet arbejder for legalisering på mange planer: bl.a. med forskning i rusmidler, økonomiske nøgletal, økonomisk teori, psykologiske og sociologiske analyser

Det er vel også meget positivt at de gør det i et "videnssamfund"! Jeg tror dog ikke der menes at de arbejder for legalisering af andre rusmilder. men det må malkavian hellere svare på, for en god ordens skyld.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
yeti skrev:

Fair nok, der fik jeg af min egen medicin :mrgreen:

Men du ved forhåbentlig hvad jeg mente, nemlig om du indtager andre ulovlige stoffer end cannabis. Vil du ikke svare på det?

Dedikeret medlem

yeti skrev:
Opis skrev:
yeti skrev:

Fair nok, der fik jeg af min egen medicin :mrgreen:

Men du ved forhåbentlig hvad jeg mente, nemlig om du indtager andre ulovlige stoffer end cannabis. Vil du ikke svare på det?

Ja det vil jeg godt.

Ja jeg indtager andet.
Det betyder dog ikke at jeg synes at cannabis og andre stoffer kan sammenlignes på linje med hinanden.
Jeg mener at du skal have lov til at have cannabis i haven og opbevaring, lige som bondetobak og lignende. Jeg mener ikke at cocaplanter og lignende skal kunne dyrkes uden en tilladelse. Lidt som barrer og lignede skal have en spiritusbevilling. Der burte være nogle kriterier at opfylde til de mere stærke varer. Så at mindreårige og uvedkommendeb ikke kan komme i nærheden af dem, eller at de ikke spræder sig til naboens have.

Dedikeret medlem

Psilonautimus skrev:
Opis skrev:

Haha 8)

Malkavian skrev:

Det er vel også meget positivt at de gør det i et "videnssamfund"! Jeg tror dog ikke der menes at de arbejder for legalisering af andre rusmilder. men det må malkavian hellere svare på, for en god ordens skyld.

Jo vist er det godt med forskning. Men mener stadig at de to grubber ligger så langt fra hianden at det burte være en klar skillelinje.

Medlem
Brugeravatar

nu hører cannabis alkohol og tobak jo alle til rusmidler, så det kunne være det der menes. hvis det ikke er det der menes ville jeg nu stadig synes at det var fair nok at der bliver forsket i de andre stoffer med støtte af cannabisrådet, selvom det ikke er cannabis, da der bliver ført lige så dårlig argumentation for kriminalisering for mange andre rusmidler, som sådan set kan være ligeså harmløse/potentielt givende, som tilfældet med cannabis.

Dedikeret medlem

Psilonautimus skrev:
nu hører cannabis alkohol og tobak jo alle til rusmidler, så det kunne være det der menes. hvis det ikke er det der menes ville jeg nu stadig synes at det var fair nok at der bliver forsket i de andre stoffer med støtte af cannabisrådet, selvom det ikke er cannabis, da der bliver ført lige så dårlig argumentation for kriminalisering for mange andre rusmidler, som sådan set kan være ligeså harmløse/potentielt givende, som tilfældet med cannabis.

Det kan ikke sammenlignes, for cannabis har noget de andre rusmidler ikke kan klare... det er giftfrit for kroppen og derved i en klasse for sig selv og skal derfor have sin egen kamp.
Så længe man taler om andre giftige stoffer sammen med cannabis vil det være umuligt at komme ud af myten omkring at cannabis er farligt i den retning.
Grunden til at man skal adskille tingen er at man rent faktist kan bevise at cannabis ikke er giftit og derfor skal al probaganda omkring cannabis slås ned. Det gør man ikke ved at forsvare andre giftige stoffer.
En kamp ad gangen og cannabisen er så vejbryderen idet det er den den mest misforståede af dem. Men den der er nemmest at bevise ufarlig.
Hvis det stod til mig så blev alkahol smidt over i grubben over til andre hårde stoffer og nikotin var noget man skulle have på recept. Og så lære folk at beruse sig i andre mere harmløse indtagelser.

Insane psychedelia user!

Opis skrev:
cannabis har noget de andre rusmidler ikke kan klare... det er giftfrit for kroppen og derved i en klasse for sig selv og skal derfor have sin egen kamp.

Grotenhermen, F. er af en anden mening. Toksisitet er ikke nødvendigvis et spørgsmål om dødelighed eller LD50-værdier. Beklager offtopic, Malkavian. Jeg synes selv det er generende for alle at Opis ikke kan holde sit mundlort for sig selv, og forholde sig til hvad der rent faktisk er udmeldt fra jeres side.

Dedikeret medlem

Dr. Phibes skrev:
Opis skrev:
cannabis har noget de andre rusmidler ikke kan klare... det er giftfrit for kroppen og derved i en klasse for sig selv og skal derfor have sin egen kamp.

Grotenhermen, F. er af en anden mening. Toksisitet er ikke nødvendigvis et spørgsmål om dødelighed eller LD50-værdier. Beklager offtopic, Malkavian. Jeg synes selv det er generende for alle at Opis ikke kan holde sit mundlort for sig selv, og forholde sig til hvad der rent faktisk er udmeldt fra jeres side.

Kære DR. Phipes.

Jeg har det her problem at jeg synes det er pisse irreterende at man ikke kan sige sin mening på en dabat.
Jeg er en del på denne her dabat, hvor alle synes at have samme mening og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det da jeg ofte er uening med noget af det.
Her på det sidste er mine holdninger også blevet kaldet mundlort, fordig jeg har svaret på et indlæg om at melde sig til en politisk aktiv forening, hvilket jeg så ikke ville da jeg ikke kan stå inde for hvad selve foreningen står for.
Det er der så nogle der har svaret på. Her er det så mit problem opstår... skal jeg bare følje strømmen og mene det samme som alle andre, eller bare svare på det de andre spørger mig om?
Kære DR. Phipes, jeg håber du vil tage disse ting seriøst da jeg altid har haft stor respekt om hvad du mener og udtrykker dig om. Håber du vil bruge nogle af dine kloge og altid retfærdige udtaleser på en vejledning til hvordan jeg forholder mig til det her problem.

Mange beundrende hilsner
En fan :gud:

Relativistisk båthorn

Opis; heroin er altså ikke skadeligt for kroppen og ka' bruges hele livet UDEN at skabe organ-forandring. Det er fysisk totalt harmløst, sålænge det ikke overdoseres. Præcis som vand, det ka' man også dø af hvis man drikker for meget (et eksempel på dette er faktisk set i england i 90'erne, hvor mindst 1 person døde af at ha' indtaget for meget vand!)

Så det nytter ikke noget at stille ting op så sort og hvidt som du gør, og sige at alt andet end hash er giftigt. For sådan er virkeligheden altså bare ikke. Og dén nuancering er det absolut godt hvis CR står for :)

Det betyder jo ikke at du straks ska' gå ud og starte med at bruge alle mulige stoffer, men blot at man standser dæmoniseringen og la'r folk få frihed til selv at vælge ud fra mere nøgterne facts.

Dedikeret medlem

JEL skrev:
Opis; heroin er altså ikke skadeligt for kroppen og ka' bruges hele livet UDEN at skabe organ-forandring. Det er fysisk totalt harmløst, sålænge det ikke overdoseres. Præcis som vand, det ka' man også dø af hvis man drikker for meget (et eksempel på dette er faktisk set i england i 90'erne, hvor mindst 1 person døde af at ha' indtaget for meget vand!)

Så det nytter ikke noget at stille ting op så sort og hvidt som du gør, og sige at alt andet end hash er giftigt. For sådan er virkeligheden altså bare ikke. Og dén nuancering er det absolut godt hvis CR står for :)

Det betyder jo ikke at du straks ska' gå ud og starte med at bruge alle mulige stoffer, men blot at man standser dæmoniseringen og la'r folk få frihed til selv at vælge ud fra mere nøgterne facts.

Som du selv siger, så længe man bruger det fornuftigt er det ikke skadelit for organerne, tilgændgæld er der en stor afhængihedsfaktor ved heroin.
Potten kan ikke overdoseres og afhængiheden er til at overskue på en uge til fjorten dage med søvnbesvær og en smule uro.

Så jo der er stor forskæl på giftighed for kroppen.

Øhhh, hehe, behøver ikke at gå ud for at tage en masse stoffer, har alm stueplanter :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]