Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Peyote
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
er der nogen der ved hvordan man trækker meskalinen ud af en peyote, skal de have en bestemt alder eller hvad [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
jeg har prøvet at spise en lille peyote men den virkede ikke, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Extraktion af mescalin fra peyote kaktus [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Grunden til at det ikke virkede aner jeg ikke, er du sikker på at det var en peyote, eller at den havde udviklet nok meskalin, hvor stor var den?

/Jens Chr.

hej confusion
en peyote cactus udevikler ikke mescalin før de er 2-3 år gamle og de bliver beder med åren vh trold

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den var nok omkring 1 år, købt hos ethnoplanet.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Tror oxo at dosen skal være meget højere en 1 knop. Så vidt jeg ved fortæller både Huxley og Castaneda om 11-14 tørrede peyoteknopper per mand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg troede det var en knop pr. person hvis den nu osse virkede [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

vis man har 2 8-10 år peyote så skulle de vist ikke være helt galt

Medlem

Geografisk sted: Kbh området
@Confusion: Går lidt ud fra at du har prøvet peyote, siden du har givet dig i kast med at dyrke én. Hvis ikke Confusion har, er andre velkommne til at svare. Jeg har i et pænt stykke tid, godt kunne tænke mig at prøve LSD, men i rigtig, rigtig lang tid har jeg godt kunne tænke mig naturens egenproducerende bevidshedsudvidende kaktus- peyote- jeg har en eller anden mystisk "ting" med indianere, det er deraf det er kommet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Af EGNE ord må du/I da godt beskrive virkningen af peyote og evt sammenligne dét med LSD.

Min kærestes søster havde en bodstand til en alternativ messe i Hillerød omkring december mrd., så vi var en smuttur derude.
I en af boderne stod der en ægte indianer m sine sten, drømmefangere mm. Jeg gik hen og snakkede med ham og om betydningen af udførelsler af ritualer (i hans tilfælde Bolivia-rituals), sjæledyr, ånderejser mm Han forklarede, at han selv brugte planter (han sagde "natural plants", ikke kaktus, og måden han beskrev virkningen på, fik det til at lyde riiimelig meget hen af syre. Hvad kan det have været ??
Han gav mig sit nummer, så jeg (og dem jeg ville have med) kunne ringe, når det blev varmere udenfor- altså s¤mmer, så kunne vi finde en weekend, mødes på Hornbæk Strand (bedst ude i naturen) og så kunne vi prøve planterne. Han sagde, at han udførte ritualer ved fuldmåne, han ville sørge så for bål, musik og så kunne vi deltage i ritualet hvori dans rundt om bålet indgik [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ! Lyder det ikke alt for fedt ?! Jeg fik også lynhurtigt nogle folk tændt på idéen, eneste minus er bare, at min fon som skulle til rep kom tilbage med lige præcis 0 numre..suurt show... lige at have mistet HANS nummer,for jeg gav ham ikke mit, gør ikke så meget m alle andre nr., folk ringer alligevel på et tidspunkt, men ØV, var så tæt på !!!

Er peyote egentlig dyrt at købe ? Det må det da næsten være, siden dét ikke er mere udbredt end syntetiske LSD eller hvad ?

[ 01 Juli 2002: Besked ændret af: cRaZsAiNt ]

Insane psychedelia user!

Jeg vil tro at grunden til at det ikke er mere udbredt er at man skal enten forberede og æde en hel del kaktus der ikke smager så godt, lave et ligeså klamt afkog, eller ekstrahere alkaloiderne hvilket vist skulle svine en del. Så er det sgu lidt lettere at sluge et mærke, en microdot eller noget liquid.

Udover det er det vist meget normalt at kaste op på meskalin. Og jeg tror at folk har den generelle opfattelse at det skulle være supervildt, fordi det varer i lang tid, men det kommer jo an på dosen, jeg mener LSD kan du også sagtens være påvirket af i flere dage.

Personligt er jeg også meget fascineret af meskalin, det lyder meget interessant, min konklusion udfra triprapporter er at det både skulle være stimulerende, hallucinerende også skulle det være mere "konstruktivt" end fx. psilocybin og LSD.
Du kan jo sammenligne hvordan disse edderkopper har reageret på de forskellige stoffer.

/Jens Chr.

[ 01 Juli 2002: Besked ændret af: Jensus ]

Medlem

@Jensus: [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Den var da sjov nok, den med edderkopperne, har du lignende liggende i baglommen ?? Men det pæneste var da nok klart fra den drug-naive spider. Den koffein ramte- virkede...hva skal man sige... a bit confused måske ?!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Mens den meskalinen-ramte spandt et flot, men ikke nær så detaljeret spind. Jeg troede "rapporten" havde til sigte at dokumentere at den meskalin-ramte ville spinde det sygeste kunstværk af et spindelvæv (?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg ved ik om det bare er en joke eller hvad det nu er, men lsd edderkoppe spindet så helt klart mest faccinerende ud [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

crazsaint:
jeg har desvære ik prøvet peyote, men jeg har en knop plantet i en pot, som jeg har købt på www.ethnoplanet.dk [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 01 Juli 2002: Besked ændret af: Confusion ]

Medlem

Ja, jeg har selv været derinde for nogle mrd siden og set at man kunne købe én der.
Kunne godt finde på at købe én.
Allthough det ville være nemmere, måske ikke billigere, bare at købe noget af en eller anden. Har sjovt nok aldrig hørt nogen snakke om at de har prøvet det el fået fat i noget, og har selv glemt at spørge nogen om det. Men det vil jeg gøre ! For jeg er ret fascineret af peyote [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 01 Juli 2002: Besked ændret af: cRaZsAiNt ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Man kunne jo også nappe noget San Pedro kaktus istedet for Peyote? Meskalinen forefindes i store mængder, de er nemme at skaffe og i modsætning til Peyote, får man det ikke helt så dårligt. Dette er dog kun noget jeg har fået af vide af folk der har prøvet begge, ikke noget jeg selv har eksperimenteret med.

Medlem

Geografisk sted: danmark
et meskalintrip koster omkring 600 kroner..
for at undgå at brække sig i forbindelse med indtagelse skal man spise san pedro kaktus istedet for den halv-giftige peyote-kaktus. den indeholder nemlig en slags naturlig brækmiddel i forhold til san pedro-planten...
hvis man vælger at spise peyote skal man have 8-10 hvis de er små.. og med san pedro skal man have et stykke på omring 30 cm og ca 6-8 cm i diameter... men spis san pedro.. den er god ved mavsen.. ha ha. hyg jer druggers..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det får næsten en til at ønske at syntetisk meskalin var mere udbredt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
"God damn mescaline! Why the fuck can't they make it a little less pure?!"

(Dr.Gonzo (Benicio del Toro) efter opkastning i Fear & Loathing in Las Vegas)

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]