Blæste Nico skrev:
Hmm nu må jeg ikke rigtig udtale mig længere i den her slags topics, men skal lige siges at du bad mig om at læse dine post's ordentlig igennem, og du referede til at vi alle var Gud over os selv, i en tidligere post, hvor du havde skrevet vi er alle vores egen lykkesmed. Og så vidt jeg har lært i samfundsfaglig undervisning er det et liberalt udtryk, som jeg aldrig er støt på i folkekirken. Det var den eneste pointe, nu ved jeg ikke om du gør tilbage og retter dine post's for at korrigere dine fejl, så kommer ingen vejne af dette, men vil mene at Zara fik skåret min mening temmelig meget ud i pap, og det er kun fair at vi har forskellige meninger det må man vel bare acceptere nu da vi lever i en globaliseret verden, hvor man må gøre plads til forskelligheder ellers går det nok ikke så konstruktivt, så jeg respektere din fortolkning af kristendommen, syntes bare personligt at Gud er et begreb der hører hjemme i middelarlderen og ikke i et moderne samfund, hvor vi har opnået så meget viden, så burde vi også udvikle os på det personlige plan. Men det er selvfølgelig ikke altid tilfældet.
Mvh Nico

Nej skrev ikke at vi var vores egen lykkesmed og du læste det igennem engang til... LOL
jeg skrev:
Citat:
Menneskeheden har da brug for kultur! kultur består af dogmer, vise læresætninger og moralske prædiker lige meget hvilken kultur det er, er min påstand i hvert fald. Vi er jo blot vores egen lykkesmed uden kultur vi står ikke ansvar til noget større og vi kan definere hvad der er godt og dårligt udfra forkerte præmisser skabt af vores uperfekte sind ligesom man gør i dag.
Jeg skriver at uden noget større til at guide os ville vi blot være vores egen lykkesmed okay? Det mener jeg ikke er godt for menneskeheden, det ses jo blandt andet i dag hvor vores verden bygger på at vi skal være vores egen lykkesmed det har udrydet store dele naturen og taget livsglæden væk fra størstedelen af verden. Forstår du hvad jeg mener nu eller hvad?
du sammenligner mantra recitation med hagekors det synes jeg viser noget om hvor lidt du ved om emnet. Det er sq da fucking respektløst
Citat:
så jeg respektere din fortolkning af kristendommen, syntes bare personligt at Gud er et begreb der hører hjemme i middelarlderen og ikke i et moderne samfund, hvor vi har opnået så meget viden, så burde vi også udvikle os på det personlige plan. Men det er selvfølgelig ikke altid tilfældet
Undskyld har du seriøst læst hvad jeg har skrevet du har jo INTET forstået af det.
Forstå nu at gud ikke betyder den kristne gud og som jeg har skrevet til dig tidligere: JEG ER IKKE KRISTEN OKAY???
Jeg har konsekvent snakket om gud som evigheden personificeret det er meget langt fra kristendommen.
Jeg har kun kritiseret kristendommen og de hykleriske kristne der ikke engang tager deres egen bog seriøst i denne tråd så stop nu med at kalde mig kristen okay?
TheRagingPussy
Citat:
Man kan jo, som jeg har dagt mange gange tidligere ikke modbevise noget, som der aldrig er ført bevis for? Der er ikke nogen beviser for at gud eksistere, kun en masse mennesker der føler at han er der og derfor behøver man ikke tage det for gode vare. Jeg kan jo ikke tilbagevise de videnskabelige argumenter du ikke har for guds eksistens? Det er ligesom i en retssag, du kan ikke kalde en påstand for faktum medmindre du har beviser for det.
Så fordi noget ikke kan bevises er der ingne mulighed for at det eksistere?? som sagt du kan jo ikke bevise det modsatte så din holdning holder ikke mere end min. Du må fortælle mig hvorfor det skulle være sådan! Hvorfor skulle vi ikke springe fra en inteligent skaber? at menensket er bange for døden er naturligt og det er netop sygdom, alderdom og død der hvad der for os til at finde gud.
Og hvis jeg siger at jeg giver dig 100kr om en evighed ville du nogensinde få de 100kr?, nej.
Så hvordan kan noget vide at NU skal noget begynde at eksistere i evigheden? medmindre at nogle har ment at nu skulle noget eksistere?
Jeg synes også det er forkert at børn lære at jesus er vores frelser og at han godt gjorde vores "arvesynd" fra edens have, i det der ikke er noget spirituelt argument for at dette skulle være sandt.