Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-20755738.html

Prøv med legalisering af hash?

8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Prøv med, straf for at være medlem af en bande, udvisning hvis det er en indvandrer, visitations zone i hele kbh osv. osv. Jeg tror ikke længere på fri hash, når man først er begyndt at stramme skruen, så bliver man også nød til at skrue den i bund, og det ved politikerne også godt. Hvis der stadig er bandekrig når der er valg, vil en ny regering måske overveje legalisering, men ellers tror jeg ikke på det. Legalisering af hash ville være godt, ville endda gå så langt at sige, at det ville være sundt for den danske befolkning. Ordentlig og tilgængelig information om hash, vil f.eks. gøre at flere unge vil tage det fornuftige valg og vente til de ikke studerer længere, med at prøve det dersens hash. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg tvivler også på det lige er en legalisering af cannabis de vælger. Tror nærmere de vil give politiet frierer hænder, tvivler ihvertfald stærkt på de vælger en løsning vi vil bryde os om her på boardet. :?

Medlem

Ambient skrev:
Prøv med, straf for at være medlem af en bande, udvisning hvis det er en indvandrer, visitations zone i hele kbh osv. osv. Jeg tror ikke længere på fri hash, når man først er begyndt at stramme skruen, så bliver man også nød til at skrue den i bund,

Undskyld, Men hvad helvede skulle det hjælpe? Tror du helt ærligt man kan skræmme folk til at lade være? Og tror du helt ærligt det hjælper at smide folk ud? Problemer skal løses, ikke smides ud. Desuden hvad skulle visitations zone hjælpe? Mennesket vil altid være klogere end rotter i uniform. (mennesker ja. Men stadig rotter når de er i uniform)

Medlem
Brugeravatar

Egentlig har jeg hørt noget om at det skulle gå på udvisning af indvandre med våbenbesiddelse, og meget hårde straffe generalt for våbenbesiddelse. Det skulle bare forstås som at det nu ellers var god timeing med at klaus bondam lige har luftet den mening.

8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja det bliver anslået at der bliver handlet for ca. 1 milliard kr. hash om året (hørt i radioen), så en legalisering med afgifter, kunne både spare politiet for en masse unødvendigt arbejde, og dække deres ekstremt store underskud ind over en overskuelig tidslinie.
Altså jeg begynder også at undre mig over, hvorfor man bliver ved med at give politiet det de vil have uden at stille spørgsmålstegn. Hvilke andre sektorer får sådan en behandling?
Sygehuse køres i sænk til fordel for privathospitalerne, og selvom de skriger på hjælp ved regeringen bedre.
Skolerne forfalder, lærerne kan ikke tilrettelægge deres undervisning ordentligt, men lige meget hvad de gør for at få hjælp fra staten, ved regeringen bedre.
Og sikkert ikke sidst, men helt sikkert ikke mindst er der plejesektoren, som er presset i bund havd angår arbejdsmoral, tid osv.
Alle disse sekorer skriger på hjælp, men staten vil ikke træde til.
Politiet får udvidet deres beføjelser konstant, efter råd fra dem selv, har et bundløst budget mht bandekriminalitet i Kbh., og det fortsætter på trods af, at bandekriminaliteten tilsyneladende er voksende.

Why?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
"You cannot solve a problem from the same consciousness that created it. You must learn to see the world anew.”
- Albert Einstein.

Så længe vi bliver ved med at prøve at lave lappeløsninger på et system som tydeligvis ikke virker, får vi ikke andet end de samme problemer ud af det, i større format.
I stedet for at blive ved med at sige at der skal strengere straffe til, udvisninger, mere kontrol og overvågning, så bliver vi nød til at se det hele fra et nyt synspunkt.

Hvis det er tilfældet, at hele det her bandehalløj handler om dominans af hashmarkedet, så er det da indlysende at det er der vi skal ændre noget. Legaliser, og som mange andre har sagt, brug pengene på de områder, som mangler så forfærdeligt meget.

Hver gang vi sender en person i fængsel, koster det os en formue. Hvorfor ikke få gang i noget vejledt arbejde, med en fodlænke, sådan at vi ikke bare smider folk ind i nogle små rum, omgivet af andre som har en masse gode ideer til hvordan man kan blive endnu mere kriminel?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hurby skrev:
Ambient skrev:
Prøv med, straf for at være medlem af en bande, udvisning hvis det er en indvandrer, visitations zone i hele kbh osv. osv. Jeg tror ikke længere på fri hash, når man først er begyndt at stramme skruen, så bliver man også nød til at skrue den i bund,

Undskyld, Men hvad helvede skulle det hjælpe?

Ikke en skid, men det er bare mit bud på hvad de kunne finde på, vor kære politikere. Men Har lige hørt i nyhederne nu, at man kan nu få 1 års fængsel for ulovlig våben-besiddelse og at straffen bliver doublet op hvis man har en betinget straf, det skal nok hjælpe :roll:

Medlem
Brugeravatar

Ambient skrev:
Hurby skrev:
Ambient skrev:

Undskyld, Men hvad helvede skulle det hjælpe?

Ikke en skid, men det er bare mit bud på hvad de kunne finde på, vor kære politikere. Men Har lige hørt i nyhederne nu, at man kan nu få 1 års fængsel for ulovlig våben-besiddelse og at straffen bliver doublet op hvis man har en betinget straf, det skal nok hjælpe :roll:

Vildt alligevel men på den anden side fuck også folk med våben. Hvis de endelig skulle slås kunne de da tage den man o´man

8)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg tror ikke konflikten stopper før en af parterne giver op, og det kan give lange udsigter ( jeg snakker om invandre bander og rockerne ) der skal rigtigt meget til for at stoppe den skide konflikt som fylder meget i medierne efterhånden især hvordan de skide invadre bander skyder på uskyldige folk som de tror er medlem af HA, det er simpelthen for langt ude, de er brutale kolde i røven og ligeglade med folk, har oplevet at blive overfaldet af en bande p.g.a min flotte hvide hudfarve, de er simpelthen blevet for hjernedøde efter min mening, har de slet ingen sund fornuft længere, og hvad fanden er det med at stoppe mad-transporten til gamle mennesker, HVOR LIDT RESPEKT HAR DE FOR DE MENNESKER DER HAR BYGGET VORES LAND OP, OG ARBEJDET HELE DERES LIV FOR DETTE LAND. det er respekt løst de de invandre gør. send dem hjem !!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bandekrigen har ikke ret meget at gøre med "stoffer i medierne". Tråd flyttet til politisk forum.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
jeg tvivler på at strengere straffe vil virke. tror bare de mest hårdkogte bandemedlemer vil skyde sig ud af en evt konfrontation med politiet. ganske enkelt fordi de risikere for meget at blive fanget, så skudveksling vil blive et atraktivt alternativ.

så er bange for at det så i stedet ender med døde politimænd istedet. dette medføre vel bare at deres aktionstyrke vil få tilført flere midler. og til sidst har vi vel dicidereret SWAT korps i DK.

men hvem er jeg og kritisere et problem jeg ikk har løsningen på... :hm:

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Problemet mellem rockerne og indvandrerne er vel nok nærmere rockerloven. I lang lang tid har politiet presset rockerne i bund og det har givet plads til indvandrene som ikke har været udsat for den samme behandling som rockerne. En legalisering af hash er ikke løsningen ift. denne her krig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
http://jp.dk/indland/krimi/article1621616.ece

Citat:
DSU: Hashkøbere skyld i bandekrig
Offentliggjort 04.03.09 kl. 11:37
Hashkøberne har blod på hænderne.

Sådan lyder den markante udmelding fra Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU) ovenpå den tilspidsede konflikt mellem unge med indvandrerbaggrund og rockerne i København.

Ifølge de unge socialdemokrater må rusmiddelnydere stikke hashpiben ind og tage del i løsningen på konflikten ved at indstille deres forbrug.

- Det er åbenlyst, at den vanvittige bandekrig bunder i hashmarkedet. Derfor mener jeg også, at folk, der køber sig en joint, skal tænke sig om. Ved at købe hash er de med til at finansiere og forstærke bandekrigen. Selvom gerningsmændene har skylden og skal holdes ansvarlige, er hashkunderne også en del af problemet. Man kan faktisk sige, at de har blod på hænderne, siger DSU's forbundsformand, Peter Hummelgaard Thomsen.

Ritzau

Dedikeret medlem

Hold da kæft en gang lort han fyrer af. Hvad med selv at tage noget ansvar? Og hvis problemet bunder i hashmarkedet, kunne man vel løse det hele ved at legalisere dyrkning til eget forbrug. Se desuden deres udførlige argumenter for hvorfor hash ikke skal legaliseres
http://dsu.net/politik/dsus-politik-fra-a-aa/hash/ skrev:
DSU er modstander af fri hash, da vi mener, at stoffet ødelægger alt for meget til, at man kan forsvare en legalisering.

Ja, så er der vel ikke mere at diskutere. :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ligegyldige indlæg om analsex fremmer ikke debaten og er derfor fjernet.

Relativistisk båthorn

Det er politikerne og DSU der har blod på hænderne, for det er dem der gør det Umuligt for hash-nydere at ku' købe deres hash hos udbydere der IKKE sponserer nogle krige.

Hash-nyderen har INTET frit valg mht hvor man vil købe hash henne, og ka' derfor kun købe det ad kriminelle kanaler. Det ville en legalisering lave om på.

Legalt hash ku' købe hos legale fredelige sælgere, som feks hash-cafeer i holland, dem kommer der jo ikke bande-krig ud af. Så DSU bør kigge lidt på sig selv først, inden de udpeger skurkene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@JEL: jeps, du har jo ret. Vi sender også fra Cannabisrådet et brev til DSU indenfor nærmeste fremtid, hvor vi forklarer at brugerne jo netop kun har ét ønske: at kunne købe hashen lovligt. Og så beriger vi dem med en række informationer, som forklarer situationen (og løsningen) bedre.

Det er jo klart at DSU her er ramt af ønsketænkning og en retorik, som jo netop har drevet den amerikanske politik foran sig. Som jeg argumenterer, så ved man fra helt almindeligt førsteårs investeringsteori, at man får mest for de første penge man investerer, derefter begynder afkastet at være aftagende. Når man så kan se at USA har 737 fængslede pr. 100.000 OG verdens dårligste narkotal, og Danmark bare 77 og bedre tal, så er det irrationelt at forvente sig mere af investering på dette punkt.

Sådan lidt underforstået kører vi en art "fakta-projekt" i Cannabisrådet for tiden, hvor vi gør alt for at samle data sammen på en nem, Powerpoint-lignende måde. Politikere kan godt lide den slags, og jeg tror virkelig vi skal til at ramme dem med de hårde facts, før der sker noget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]