Det er så pinligt det der. Kun idioter kan tage sådan noget seriøst. Beklager, men nogen må skære igennem overfor sådan en gang lort.
Her er lidt af det jeg lige bed mærke i i de første 15 minutter:
Mennesket gennemgår ikke alle arters evolution på 9 måneder.
Det menneskelige embryo har ikke "gæller", men noget der minder om. Lige som alle andre pattedyr, fisk og fugle har dem. Det er bare kun hos fisk de udvikler sig til gæller. Læs om dem her
http://en.wikipedia.org/wiki/Branchial_arch Det er helt forkert at sige, at det efterligner akvatisk liv. Det kan derimod godt være en rest fra vore fjerne fiskeforfædre.
Mennesket er ikke den art der udvikler sig og deler sig hurtigst:
Citat:
All mammalian species start life as a single cell and growth in the early stages
of gestation depends on the velocity of cell divisions. It is different for each species:
hamster, rabbit, and rat grow faster than pig, cat, and man.
(Heirie Mendez et al, American Journal of Medical Genetics)
Der er intet der minder om en reptil ved den "hale" som menneskelige fostre har. Hvis det har noget med andre arter at gøre, er det nok aber.
Energi meredianer? Der er intet bevis for den slags religiøst sludder.
Jorden har energi meredianer? Det er en lækker new age tolkning af ley lines ideen (og selvfølgelig lige til at lukke op og skide i)
Schumann waves svarer til chakra? (chakra er selvfølgelig fri fantasi)
Jorden har en bevidsthed?
Så bruger han morphogenesis til at hævde at der eksisterer en Gud. Fedt, nu går det over i kreationisme.
Så udvider han bevidstheden til at påstå at den omfatter hele universet, og at universet er en enkelt organisme med bevidsthed om sig selv.
Han sammenligner en masse forskellige myter og forsøger at sætte dem sammen. Der er helt klart nogle sammenhænge imellem de forskellige myter, i det de ofte har udviklet sig fra hinanden. Hans påstande om at den ene mytiske figur er den samme som den anden kan dog ikke retfærdiggøres. Især er beskrivelsen af Tiamat, som lig med Lucifer (serpent, dragon) uden hold i noget som helst. Det er ellers noget af det der er meste bærende for hans utrolige gang lort.
Måden han kæder myter sammen på viser sådan set ingenting.
Nå ja, så påstår han lige at Schumann waves styrer alle biologiske mønstre og alle adfærdsmønstre.
Derefter begynder han at fable om psykologiske arketyper.
Han forsøger selvfølgelig at afvise videnskab som gammeldags, og fremhæver i stedet esoteriske religioner og mysticisme. Alligevel forsøger han netop at underbygge sine egne påstande ved at blande videnskab ind i det hele tiden. Ret selvmodsigende.
Så kunne jeg ikke holde mere af det pis ud. Undskyld, Xun, men helt ærligt..hvordan kan du tage det der alvorligt?
Jeg ser muligvis lidt mere ved lejlighed, men jeg føler simpelthen jeg spilder min tid ved at se noget så FUCKING UBEGAVET som det der. Det er lige som Zeitgeist og Loose Change, stupidt.