Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej jeg er ny på denne side, så hyggeligt at møde jer :D

Jeg har søgt lidt hist og her på siden, uden nogen hjælpende resultater, jeg er dog overbevist om at svaret på mit spørgsmål er et eller andet sted på siden. Kan bare ikke finde det.

Jeg vil bare høre om der er nogle bivirkninger ved kratom?

Jeg har læst at man kan blive afhængig af det, men det er også den eneste bivirkning jeg har kunne finde. Er der andre?

Mvh. Swiffer-Klud

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Kvalme - dels er det ret almindeligt med opioider, og desuden kan smagen være ret kvalm. Desuden en kløen på kroppen, hvilket vist også er ret almindeligt i forbindelse med opioider. Det skal lige understreges at kratom jo som sådan ikke indeholder et opiat, men blot stoffer der påvirker nogle af de samme receptorer i kroppen som opiater.

Medlem

Okay, tak. Men der er ingen længeresigtede bivirkninger? Altså jeg vil gerne undgå bivirkninger der påvirker min hverdag.
Undskyld hvis jeg formulerede mig forkert tidligere.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det var skam ikke fordi du havde formuleret dig forkert, det var blot fordi jeg snakkede så meget om opioider at jeg mente det var på sin plads at understrege det altså ikke indeholdt opiater.

Så vidt jeg har læst mig frem til, og mærket på egen krop, er der ikke nogen længeresigtede bivirkninger. Man kan dog være lidt sløv dagen efter, ikke mindst hvis man er faldet i søvn før virkningen har aftaget.
Men det kan jo være der er andre der har gjort sig andre observationer, eller læst andre ting end jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Der er forskel på kratom, alt efter hvor bladene kommer fra i verden. Den Kratom jeg selv bruger er ret stimulerende, det resultere i en dårligt søvn hvis jeg indtager det efter ca. 21.00-22.00 og jeg kan der for være lidt uoplagt den følgende dag. I større doser kan det være svært at pisse og personligt har jeg oplevet en stærkt nedsat seksuel lyst, især hvis jeg indtager det mange dage i træk.

Medlem

Okay. Det var lige de svar jeg ledte efter!
Tak for hjælpen :)

Medlem

Lige endnu et hurtigt spørgsmål.

Kratom bliver ofte indtaget igennem the, er det fordi at kratom skal varmes op før man får nogen effekt ud af det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej, det er fordi det er en nem og (relativt) behagelig metode at indtage det på. Du kan såmænd godt bare spise bladene - jeg tvivler dog på det er noget nær rart. Jeg mener også engang at have læst om folk der røg det, jeg forsøgte dog engang at antænde en ren kratomjoint, uden held.

Med de mængder der skal indtages - i hvert fald når der er tale om blade - så vil jeg mene det umiddelbart er det mest oplagte at brygge the på det.

Medlem

Okay. Mange tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Pas dog på med for mange dage i træk, hold pauser ligesom med psykedelika og helst 3-4 dage minimum. Bivirkninger ved bare en uges hverdagsbrug af store doser kan/vil resultere i ubehag i næsten ligeså lang tid. Jeg plejer at sige at abstinenserne bagefter sådan en tur er stik modsat hvordan du havde det mens det kørte. Dvs. lækker varm behagelig ro/følelhese i kroppen, styr på det hele og helt afslappet. Tag og vend det om så har du kratom når den viser tænder.

Mest irriterende imo er den uro man får i hele kroppen, som restless legs bare over det hele. Kan ikke finde ro og jeg føler jeg skal bevæge mig hele tiden. Når jeg flytter mig, kommer uroen tilbage ligeså snart jeg slapper af igen.

Det er imo værst med ekstrakter såsom krypton.

Men egentligt giver det sig selv at man ikke skal tage et opiat-lignende stof så tit i så store doser :roll:

Ang. det med theen så giver det et hurtigere onset ligesom meget andet man opløser i væske før indtagelse. Varmen har ingen eller næsten ingen betydning. Tager gerne en lille bombe i stedet, men det virker lidt langsommere.

Jeg synes altid min søvn bliver bedre, drømmer skønt og meget meget livagtigt hvorefter jeg vågner frisk og udhvilet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor der lugter af afghan
Føler mig sku slidt efter en omgang kratom. De gange jeg har gjort det har det været 1:10 resin. Behageligt, men dagen efter minder mig om tømmermænd. Og efter at ha røget 3 gram resin på en aften havde mine lunger det heller ikk for godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det anbefales da normalt heller ikke at ryge kratom da oralt indtag virker helt finno. Meget resin er af dårlig kvalitet og egner sig ikke til indtagelse imo. Tror også at det vil være lidt øv at ryge 10g kvalitetsblade.
Har prøvet at ryge krypton'et men får langt mere ud af at drikke det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
husk også at lave en ''prøve'' hvor du indtager en minimal dose, for at teste om du er allergisk.
det var jeg og på en større dose, er en allergisk reaktion virkelig ubehag an mas!

Junior medlem
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
husk også at lave en ''prøve'' hvor du indtager en minimal dose, for at teste om du er allergisk.
det var jeg og på en større dose, er en allergisk reaktion virkelig ubehag an mas!

Hvor meget mener du præcist med det? 0,5g?

Btw er ny her, hyggelig lille community i har her da ;D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]