Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Sorry hvis jeg har placeret forkert.

Men jeg gik og spekulerede lidt på om piller hurtigere bliver nedbrudt og optaget hvis man har drukket Cola? Grundet al den syre :)

Bare noget jeg lige tænkte på 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det tvivler jeg stærkt på, da mave syre er en væsentligt stærkere syre... :)

Medlem
Brugeravatar

Nåå ja :D Den havde jeg ikke lige tænkt på.

Og mavesyren bliver ikke stærkere af at blive blandet med colasyre? 8)

MEGATRON

twisted skrev:

Nu er det ikke "colasyre" men fosforsyre, citronsyre og kulsyre. Tror ikke pH'en ændrer sig mærkbart, men det der rent faktisk har at gøre med hvor hurtigt du optager "piller" er hvor meget der er i maven(altså hvornår og hvor meget du har spist), og så selvfølgelig om pillerne er "depot" eller alm.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Dopamin skrev:
twisted skrev:

Nu er det ikke "colasyre" men fosforsyre, citronsyre og kulsyre. Tror ikke pH'en ændrer sig mærkbart, men det der rent faktisk har at gøre med hvor hurtigt du optager "piller" er hvor meget der er i maven(altså hvornår og hvor meget du har spist), og så selvfølgelig om pillerne er "depot" eller alm.

pH'en ændrer sig nok ikke ret meget nej, men man kunne da godt forestille sig at brusen fra sodavanden opløste pillen hurtigere i maven?

Hvis du drikker noget kaffe nogle timer før tror jeg tilgængæld at pillerne bliver optaget hurtigere da koffein får maven til at producere mere mavesyre.

- Abraham Lincoln

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Euforiseret skrev:
Hvis du drikker noget kaffe nogle timer før tror jeg tilgængæld at pillerne bliver optaget hurtigere da koffein får maven til at producere mere mavesyre.

Hmm, mig bekendt giver kaffe kun øget proteinfordøjelse pga øget peptidasekoncentration.

Desuden ville mere mavesyre ikke gøre den store forskel, da en pille (eller ti for den sags skyld) ikke vil ændre pH eller væskemængden synderligt i mavesækken.

Meget vigtigere er det, som Dopamin påpeger, hvor længe siden og hvor meget man har spist inden pilleindtag.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror at vejen til den hurtigste optagelse må være at knuse pillen, indtage den på helt tom mave, og lidt efter spise en smule mad, fx. en banan.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nogle lægemidler må ikke indtages på tom mave, da man så ikke kan stole på fuld optagelse i tarmsystemet. Hvor pernittent systemet er mht om maden indtages før eller lige efter mad skal jeg ikke kunne sige, men hvis der er tale om piller med indlægsseddel, så tjek lige op med den først ;)

Medlem
Brugeravatar

Så blev jeg da lidt klogere. Tak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Det er ikke smart at spise fx Ecstasy piller på tom mave. I hvert fald kan jeg tilføje af egen erfaring at maven bliver lidt underlig. Jeg synes det mest optimale er at have spist 3-4 timer (aftensmad, eller andet større måltid) inden pillerne spises.

Dedikeret medlem

Steve Peck skrev:
Det er ikke smart at spise fx Ecstasy piller på tom mave. I hvert fald kan jeg tilføje af egen erfaring at maven bliver lidt underlig. Jeg synes det mest optimale er at have spist 3-4 timer (aftensmad, eller andet større måltid) inden pillerne spises.

Med svampe synes jeg faktisk også det er rarest hvis man har spist 3-4 timer før. Så får man ikke den der utroligt ubehageligt mavefornemmelse (Av min mave... Nå, det er for kedeligt at spise mad når jeg i stedet kan ligge her og se på de flotte vægge!) etc..

Ægztassi kan jeg så ikke lige snakke med om. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]