And skrev:
cannabis kan jo godt nedsætte indlæringsevnen, og det er jo - med al respekt - ikke ligefrem de skarpeste knive der går på produktionsskole
Har selv gået på produktionsskole for omkring 5 år siden, simpelthen fordi jeg kørte død i det almindelige uddannelsessystem, og jeg er aldrig af lærere eller vejledere blevet betegnet som 'ikke den skarpeste kniv i skuffen'. (Selvfølgelig sagt med andre ord i deres tilfælde!)
Det kan for nogen lyde bumset at gå på produktionsskole, og der er da helt sikkert også en hel del folk der er noget for dem selv der går sådanne steder, men jeg vil gerne bede dig lade være med at generalisere på den måde, fordi at
du kun er stødt på skæve eksistenser derfra, og fordi du selv er studerende.
Ville du ændre mening, hvis du mødte nogen folk der var bedre begavet end dig, som har gået på produktionsskole?
Dopamin skrev:
Well, man går vel kun på prutten hvis man ikke kan klare almindelig uddannelse/arbejde?
Det kan være at man i en periode ikke kan klare almindelig uddannelse, og trænger til et års tids 'pusterum' hvor man beskæftiger sig med nogen andre ting, for derefter at vende stærkt tilbage bagefter?
Eller det kan være at man simpelthen ikke ved hvad man skal i sit liv, og så er det vel bedre at være beskæftiget med noget imens man finder ud af det.
Har du tænkt på det på den måde?
/Edit: Og inden du skriver at man da bare kan tage sig et almindeligt arbejde imens man finder ud af hvilken vej man vil, så husk at der er vejledere tilknyttet en produktionsskole, og man møder som regel også ligesindede..