Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

[iframe]http://politiken.dk/indland/article650735.ece[/iframe]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
»Det kan vores troværdighed ikke holde til. Og vi vil kun have elever, der ønsker at lære noget, når de er her«, siger skolens vejleder Kasper Bøg.
Hvorfor skulle mennesker med rester af stoffer i kroppen ikke ønske at lære noget?

Er det ikke ulovligt det skolen gør? Man kan da ikke bare tvinge folk til at tage narkotests ved mindre man har underskrevet at det er i orden ved mistanke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey de kunne lige så godt ha' været terrorister, godt de blev opdaget i tide - Gud og USA bevare Danmark!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Lige netop fordi det er en produktions-skole synes jeg der er et stort dilemma om det. cannabis kan jo godt nedsætte indlæringsevnen, og det er jo - med al respekt - ikke ligefrem de skarpeste knive der går på produktionsskole. For mig står dilemmaet imellem personlig frihed og samfundets gavn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Er der grund til at tro på en bedre udvikling hvis alle der bruger narko får lov til at sejle i egen sø, er det ikke at bede folk om at finde en kriminel løbebane?
Og så vil jeg som 5 gange tidligere produktionsskole elev gerne have at du ikke sætter os alle i samme bås, som dem der ikke er de skarpeste knive i skuffen!

MEGATRON

hamp skrev:
Er der grund til at tro på en bedre udvikling hvis alle der bruger narko får lov til at sejle i egen sø, er det ikke at bede folk om at finde en kriminel løbebane?

»Disse unge skal tilbydes hjælp, og her på skolen er vi indstillet på at bakke de unge et hundrede procent op«, medmindre de selv melder fra, siger Kasper Bøg.

hamp skrev:
Og så vil jeg som 5 gange tidligere produktionsskole elev gerne have at du ikke sætter os alle i samme bås, som dem der ikke er de skarpeste knive i skuffen!

Well, man går vel kun på prutten hvis man ikke kan klare almindelig uddannelse/arbejde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Vil altså lige sige at jeg kender flere som har gået på produktionsskole, som har en akademisk uddannelse idag... Det er ikke fordi alle der går på produktionsskole er mentalt udfordrede...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
And skrev:
cannabis kan jo godt nedsætte indlæringsevnen, og det er jo - med al respekt - ikke ligefrem de skarpeste knive der går på produktionsskole

Har selv gået på produktionsskole for omkring 5 år siden, simpelthen fordi jeg kørte død i det almindelige uddannelsessystem, og jeg er aldrig af lærere eller vejledere blevet betegnet som 'ikke den skarpeste kniv i skuffen'. (Selvfølgelig sagt med andre ord i deres tilfælde!)

Det kan for nogen lyde bumset at gå på produktionsskole, og der er da helt sikkert også en hel del folk der er noget for dem selv der går sådanne steder, men jeg vil gerne bede dig lade være med at generalisere på den måde, fordi at du kun er stødt på skæve eksistenser derfra, og fordi du selv er studerende.

Ville du ændre mening, hvis du mødte nogen folk der var bedre begavet end dig, som har gået på produktionsskole?

Dopamin skrev:
Well, man går vel kun på prutten hvis man ikke kan klare almindelig uddannelse/arbejde?

Det kan være at man i en periode ikke kan klare almindelig uddannelse, og trænger til et års tids 'pusterum' hvor man beskæftiger sig med nogen andre ting, for derefter at vende stærkt tilbage bagefter?

Eller det kan være at man simpelthen ikke ved hvad man skal i sit liv, og så er det vel bedre at være beskæftiget med noget imens man finder ud af det.

Har du tænkt på det på den måde?

/Edit: Og inden du skriver at man da bare kan tage sig et almindeligt arbejde imens man finder ud af hvilken vej man vil, så husk at der er vejledere tilknyttet en produktionsskole, og man møder som regel også ligesindede..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
tjaeh det er en produktionsskole.. Hvis de ville teste mistaenktlige elever for at tage narko i skoletiden forstod jeg dem... Men hvad folk laver i deres fritid er sq ikke skolens problemer..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også selv gået på produktionsskole, og det er meget forkert at sige at det kun er mindre begavede menneser som går sådan et sted.

Produtionsskoler er for alle mellem 16-25. Grunden til opholdet er oftest at folk ikke ved hvad de skal foretage sig, ikke har fundet ud af at vælge den rigtige uddannelse eller fordi de har mistet deres arbejde.

Det er meget forskellige mennesker man møder rundt omkring på de meget forskellige produktionsskoler. Men min oplevelse er at folk er mere intelligente end de f.eks er på handelsskolen eller på tekisk-skole hvor jeg også har gået.

Hvis man siger at folk der går på produtionsskole ikke er de skarpeste knive i skuffen kan det vel sammenlignes med at man siger at alle folk der tager stoffer ikke er de skarpeste knive i skuffen!

Back to topic:

Jeg synes stadigvæk ikke det er i orden at man bare sådan uden videre tester alle folk på en hel skole eller arbejdsplads. Erhverv og fritid skal ikke blandes sammen, og det er imo et brud på privatlivets fred at blande sig i hvad folk laver i deres fritid, hvis det ikke går ud over arbejdstiden.

Hvis det så går ud over arbejdstiden burde man bare blive fyret pga. dårligt fremmøde eller fordi man f.eks vælter stiv rundt i arbejdstiden.

Ligemeget om jeg havde været clean eller ej havde jeg nægtet at stille op til en narkotest.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
hamp skrev:

Er det ikke direkte at kalde alle på dette forum kriminelle?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tænkte nok at jeg ville få høvl for den udtalelse, så jeg kunne ikke lade være! Men nu trækker jeg den da tilbage.

Men jeg er da vis på at det er af et godt hjerte de gør det, og synes også at de skæve eksistenser der nu engang ér på sådan et sted - hermed ikke sagt at de heller ikke er andetsteds - skal have muligheden. Somme tider skal man sparkes i røven for at komme igang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And skrev:
Tænkte nok at jeg ville få høvl for den udtalelse, så jeg kunne ikke lade være!

Så det var bare for at provokere at du skrev det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
And skrev:

Nej, det var for at provokere at jeg ikke holdte min personlige forudantagelse/fordom tilbage.

Dedikeret medlem

Citat:
...eleverne skal acceptere behandling eller forlade skolen...

Når man tænker på, at brug af hash kan spores op til en månd efter brugen, så er det jo ret idiotisk at kræve, at eleverne skal gå i behandling. Behandling for hvad?
Gud ved om skolens ledelse er klar over, at der er en forskel på at have spor af stoffer i kroppen og at være under indflydelse af stoffer.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
man lær ik noget på en produktions-skole, man laver bare ting for firmaer-skoler-dagplejemoren-børnehaven, u name it, det har da intet med undervisning at gøre medmindre man friviligt melder sig på de enkelt fag der er, også er det da ens eget problem hvis man fucker det op med hash-forbrug/mis-brug.

Senest rettet af Budha 17 feb 2009 17:04, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And skrev:
Halose skrev:
And skrev:

Nej, det var for at provokere at jeg ikke holdte min personlige forudantagelse/fordom tilbage.

Var de ting du fik at vide nu her nok til, at du ikke har den fordom længere?

Skulle der ikke mere til?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
And skrev:
Lige netop fordi det er en produktions-skole synes jeg der er et stort dilemma om det. cannabis kan jo godt nedsætte indlæringsevnen, og det er jo - med al respekt - ikke ligefrem de skarpeste knive der går på produktionsskole. For mig står dilemmaet imellem personlig frihed og samfundets gavn.

det var fandme ikke særlig skarpt det der And. det er sgu en ommer.

Insane psychedelia user!

Budha skrev:
man lær ik noget på en produktions-skole

ja, det ved jeg nu ikke....synes nu jeg lærte en masse, alle produktionsskoler er ikke ens.
på den produktionsskole jeg gik på, skrev vi et drama stykke fra bunden og turnerede rundt i landet med det, på den måde tjente vi penge nok til en uge i prag....

on topic

det er sørgeligt, men tror desværre ikke det er det sidste vi hører til den slags.
tror faktisk at det vil blive mere udbredt, på bla. gymnasier, tekniske skoler osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Budha skrev:
man lær ik noget på en produktions-skole, man laver bare ting for firmaer-skoler-dagplejemoren-børnehaven, u name it, det har da intet med undervisning at gøre medmindre man friviligt melder sig på de enkelt fag der er, også er det da ens eget problem hvis man fucker det op med hash-forbrug/mis-brug.

Undersøg venligst alle landets produktionsskolen inden du kommer med sådan en mærkelig udtalelse.

Jeg lærte personligt meget af at gå på produktionsskole og tog endda en uddannelse efterfølgende og er nu i gang med den næste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]