Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Salvia...
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Den google site. Er den pålidelig ? Jeg tænker på om der er nogen af jer der har hørt om de facts han ligger frem ? Får man hjerneskade af at ryge efter indtagelse af alkohol ?

Junior medlem

Jeg kan aldri tenke meg at man kan skade hjernen om man holder røyken inne i mer enn 5 sekunder. Tenk etter, de aller fleste brukere av bong, chillum etc holder røyken inne i mer en 5 sekunder. Hvis dette var riktig ville vi garantert ha hørt om det tidligere. Jeg tviler på at man kan få skader av å røyke etter alkoholinntak i og med at jeg kjenner MANGE som har gjordt dette i mange år, uten tegn på skader.
Det fine med kroppen er at den sier i fra hvis oksygenmangel oppstår. Man merker når det er på tide å blåse ut røyken, det blir som å holde pusten, og ingen er i stand til å holde pusten til hjerneskade oppstår.
Det er jo folk som har vært under vann i opptil en 30 minutter uten at de har fått skader.

Medlem

K:

Jeg køber altså overhovedet ikke det, du siger. Den mand, du omtaler, er helt sikkert ikke faldet om, fordi han har inhaleret CO2. - CO2 findes helt naturligt i al den luft, du og jeg indånder, så der er absolut intet farligt ved det.

Måske der er nogle ydre omstændigheder omkring tøris som eksempelvis kulde, der kan være usundt at få i lungerne? - Hvad ved jeg; min pointe er, at man jo ikke falder død om at at indtage CO2.

Havde der derimod været tale om carbonmonoxid, så havde det været noget helt, helt andet.

[ 12 Juni 2002: Besked ændret af: Nepenthe ]

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Tørris er karbondioksid i fast form, med en temperatur på ca. -75 °C, så du har nok rett i at kulden kan ha hatt betydning i forbindelse med at vedkommende falt om.

Men det spiller selvsagt stor rolle hvor stor karbondioksid-konsentrasjonen er, eller mer presist, hvor liten oksygen-konsentrasjonen er, i luften man puster inn.

- K -

Dedikeret medlem

@Melicamp det er abselut muligt at han er besvimet pga af ilt mangel....hvis han har taget et par store hvæs, ikke får noget ilt ind, så falder man sq om efter 1min tid.....

Jeg gør ihvertfald, men jeg har oxo rygerlunger [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg tror nu altså også på at det bare er en myte, en ting jeg kom til at tænke er, at der bliver skrevet mange steder at man skal sidde ned når man ryger salvia fordi eller kan man falde og slå sig, måske er det faktisk ikke salvia'en skyld, men istedetfor at du besvimer af luftmangel fordi du skal holde røgen inde i så lang tid, dog kun en teori...

/Jens Chr.

[ 12 Juni 2002: Besked ændret af: Jensus ]

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Jeg kjenner en fyr som en gang pustet inn tørris (CO2) ved en feiltagelse, og han falt om direkte, etter første "trekk". Han ble heldigvis reddet av sine arbeidskolleger, vha. munn-til-munn-metoden. Poenget mitt er at det å bli berøvet for oksygen når man inhalerer noe annet enn luft, kan gå svært fort. Jo mindre oksygen det man puster inn inneholder, jo farligere er det.

Jeg kan ikke 100 % stå inne for hva denne posteren påstår, men jeg synes det er svært merkelig at meldingen hans fremdeles står uimotsagt på disse nyhetsgruppene, hvis det er slik at han bare farer med tull og tøys. Sci.med.cannabis og sci.med regnes tross alt for å være blant de mer seriøse nyhetsgrupper (i motsetning til f.eks. alt.drugs.pot og alt.drugs, vil noen si).

På den annen side, posteren sier ingenting om hvor alvorlige disse ev. permanente hjerneskadene er, eller hva disse konkret består i. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

- K -

[ 12 Juni 2002: Besked ændret af: K ]

Junior medlem

Geografisk sted: Valby (kbh)
det skal lige siges at CO2 absolut er farligt i store mængder, det binder sig til de røde blodlegemer så der kommer mindre ilt fra lungerne ud i blodbanen.

grunden til at han faldt om var nok, som i også skriver, kulden. da tør kold gas fylder meget mindre. CO2'en så er kommet ned i lungerne er den blevet varmet op og har udviddet sig meget hvorefter det er blevet optaget i blodet, og der ikke er kommet særlig meget ilt med. ved iltmangel reagerer hjernen ved at man besvimer. det er sikkert det der er sket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]