Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Salvia...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hej med jer!
Jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor man kan købe indra 5x ekstrakt :-(
Indra svarer ikke på minem ails, og jeg har ikke flere idder...
...så hvis der er nogen, der ved noget jeg ikke ved, så ville det være rart [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Mvh

Dedikeret medlem

Soma, ret dyrt ellers ethno og maya, der er links til begge i link samlingen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gå ind på urtegartneriet.dk og køb en plante, så får du det også billigere (du skal dyrke den, ikke bare ryge den [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Insane psychedelia user!

http://www.ethnoplanet.dk/prvcgi/www_ethnoplanet_dk/Varer.asp?Kategori=104

Kig nederst på siden.

Jeg vil lige opfordre dig til at læse lidt på emnet hvis du ikke allerede har gjort det, vær sikker på at det er noget du vil, salviatrippet er kortvarigt, men vil få dit sind i tilstande som du ikke troede var muligt. Jan fra Soma har fortalt mig om en af hans venner som troede at han var en spand (?), i en triprapport på erowid læste jeg om en mand som følte han var et dørhåndtag.

Korte råd:
<UL TYPE=SQUARE><LI>Salvia er ikke et party-drug, ryg det i stille omgivelser som du er tryg ved, sørg for at du er uforstyrret
<LI>Det er smart at ha en sober ven til at holde øje med dig
<LI> Salvorinin A (det aktive stof i salvia) fordamper ved høje temperature, dvs. brug en stormlighter
<LI> Røgen er harsk (og smager ikke for godt), derfor frister det måske at bruge bong, jeg har også selv fået en svag virkning på bong, men generelt er folk imod det, fordi meget af Salvorinin A'en går vist tabt i vandet, derfor, brug tjubang, chillum eller bong uden vand i.
</UL>

Det var vist lige de råd jeg kunne give dig, for en sikkerheds skyld kan du jo lige checke salvia divinorum FAQ'en og salvia divinorum users guide.

Ha en god indre rejse, pas på dig selv.

Senest rettet af Dr. Phibes 23 jan 2012 17:27, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

lige et spørgsmål:
Hvad med det andet Salvie, man kan købe som krydderi, kan man ryge det? er der overhovedet noget Salvia A i det?
hmm, mon dog... [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

salvia divinorum...ikke salvie

Junior medlem

Er salvia A ikke det psykoaktive stof i salvia divinorum?

Insane psychedelia user!

Nej der er kun 2 planter i salvia familien som skulle være hallucinogene, den ene er salvia Divinorum (hellig salvia), den anden er Salvia Splendens og det er ikke særligt dokumenteret.....

Det aktive stof i salvia divinorum hedder ikke salvia A, men derimod Salvorinin A, så er det vist sat på plads.

[ 30 Maj 2002: Besked ændret af: Jensus ]

Junior medlem

ok, tak. men så må jeg vist hellere købe mig en lille plante fra urtegartneriet.dk. Mon ikke det Salvia man køber som krydderi, er Salvia officinalis? hvor der så ikke er noget hallucinogen i. desværre... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 30 Maj 2002: Besked ændret af: ChEm[Warrior.dk] ]

Insane psychedelia user!

Du finder den her under navnet Salvie, hellig.

/Jens Chr.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa, tak for hjælpen, nu skal sommerferien nok blive god og oplevelses fuld [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
MVH
Martin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Urtegartneriet er nogen hustlere... 150 kr for en plante!?!? når alle deres andre planter koster 20-30 kr ?! det er sq for usselt!

Junior medlem

Geografisk sted: dk
jeg tænkte på en ting når man ryger salvia.. kan det så ikke ske at man får kæmpe hoster på..?? eller er det ikke noget der kradser.?
for det må da være pisse svært at holde røgen nede i lungerne når man skal hoste som en 70 årig nekotin junkie..!!!

zeck [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg endelig min 5x ekstrakt; Jeg og en af mine venner røg 1/10 gram, det virkede ikke(?)..., så røg jeg 1/10 g mere, det virkede heller ikke(???)...Hvad kan vi have gjort galt?
VI røg det på en stykke hullet sølvpapir oven på en pipe [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
...kan det skyldes, at vi brugte en almindelig lighter, og ikke en stormlighter?

Insane psychedelia user!

Svært at sige Tjalfe. Det kræver lidt teknik at ryge salvia, du skal holde røgen i lungerne i omkring 30 sek, så puste ud og hurtigt tage et nyt sug....
Men ellers så prøv da med en stormlighter [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

By the way, en cool ting ved salvia er at du opbygger omvendt tolerance, i stedetfor at du kræver højere doser, vil det istedet kræve mindre doser efter et par gange, det synes jeg er cool [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Jens Chr.

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Skal man holde røyken i lungene i hele 30 sekunder? Det er vel ikke særlig lurt. Man kan jo pådra seg hjerneskader ved å holde røyk i lungene i så lite som 5 (!) sekunder. Grunnen er at røyken opptar plass som i utgangspunktet er forbeholdt luft/oksygen, så hvis man holder røyk for lenge i lungene, vil hjerneceller gå til grunne pga. oksygenmangel.

- K -

Insane psychedelia user!

Læs hvad der står i FAQ'en:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Q. How do I smoke salvinorin A fortified leaf?
A. The standardized salvinorin A enhanced leaf is very easy to use. Place the amount that you intend to use in the bowl of a small pipe. Since the leaf may be very finely crumbled, the pipe should be fitted with a fine-mesh screen in the bottom of the bowl to prevent small particals from getting into the pipe-stem and being inhaled. When you are ready, first take a deep breath of fresh air, then exhale to empty your lungs, then immediately apply a flame to the leaf material and inhale the whole dose of smoke in one lungfull. It is important to hold the lighter flame immediatly above the material and to draw it down into the leaves as you inhale. The leaf must be heated to a relatively high temperature in order to vaporize the active principal. As long as the flame is drawn down into the leaf, it will burn the leaves at a high enough temperature. It is very important to hold the smoke deeply in your lungs for a good 20–30 seconds before exhaling. It takes time for salvinorin A to condense out of the smoke and be absorbed by the lungs. If you exhale too soon much of it will be wasted.

<HR></BLOCKQUOTE>

Insane psychedelia user!

Røgen er harsk ja, men det er ikke værre end at en ikke-ryger som mig kan klare det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

/Jens Chr.

[ 10 Juni 2002: Besked ændret af: Jensus ]

Junior medlem

Geografisk sted: Norge
Ja, det står faktisk 20-30 sekunder der. Hm...

Følgende melding, som i fjor ble postet til nyhetsgruppene sci.med.cannabis og sci.med, sier imidlertid at det å holde røyk i lungene i mer enn 5 sekunder, kan medføre varig hjerneskade:

http://groups.google.com/groups?selm=Iw8b7.375061%24u5.7692546%40zwoll1.home.nl
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Holding a toke for more than 5 seconds can induce permanent brain damage, due to a oxygen deficiency.

Posteren refererer riktignok til cannabis-røyk her, men jeg regner med advarselen også gjelder andre typer røyk, inkl. salvinorin-røyk.

- K -

[ 11 Juni 2002: Besked ændret af: K ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Flensborg
Hmm..... Har ikke selv prøvet det, men en af mine venner tog 1/5 g (5x tror jeg) og han holdt det ihvertfald ikke i 30 sekunder, nærmere 10, og han fik det vilde trip på...
Hele verden blev nedbrudt, og der blev oprettet nye tyngdelove m.m.....

Såeeee...... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] Men det kan da godt være at det varer længere jo længere man holder det nede... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]