Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Skod trip
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Goddag goddag... Jeg har sku lidt af et problem: Jeg har taget svampe 3 gange, og jeg fik det temmelig dårligt alle gangene.
Jeg begyndte at fryse helt vildt, og svedte som en gris. Den ene gang tog jeg næsten 3 G.
Amazone. Jeg fik det vildt dårligt og min hjerne koksede totalt ud. Jeg havde ikke rigtige hallu'er men vægene bølgede osv.
men jeg fik en eller anden underlig ide om alt og alle var onde mod mig, selv min egen trøje og jakke. Jeg har vildt meget lyst til at trippe svampe igen, men vil ikke have at det skal gå som de foregående gange.
Det kan have noget med min alder at gøre,
(13 år) og også at både på min fars side og især min mors er der en del psykisk syge.
Skal jeg bare sluge endnu flere svampe eller bare ryge lidt hash og håbe på jeg får griner på? Jeg læser hele tiden og alle mulige der får det over drevet fedt.
Hvad skal jeg gøre???
P.S. jeg ved godt det er et temmelig newbie spørgsmål, men jeg er sku træt af det...
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

Ikke for at lyde moraliserende, men personligt ville jeg vente.
Læg de hallucinerende stoffer på hylden nogle år... Der sker ikke noget ved at vente, og med risiko for at lyde som en læge, eller far [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] så udvikler din hjerne sig jo stadig.

Junior medlem

Geografisk sted: Cph
Jeg er selv sytten, så det er ikke fordi at jeg er nogen senior, meeeeen som tretten årig er det måske en fed ide at vente lidt. Men da jeg med næsten 100% sikkerhed ved at det ikke vil stoppe dig vil jeg bare sige at du ikke skal ryge sammen med svampe, ihvertfald ikke efter min mening.
Måske skulle du bare tage en meget mindre dose. Første gang at jeg trippede shroomz åd vi nogle danske som vi ikke kunne mærke, dagen efter høvlede vi løs, i den tro at man kunne klare en hel masse. Efter en halv time hvor vi ikke kunne mærke noget, røg vi en masse skunk, og det hele fuckede godt og grundigt op!!! Lad være med at ryge samtidig! Et års tid senere hvor jeg havde modet igen lagde jeg ud med et halvt gram cubensis ( samme art som amazon svampe, skulle jeg da mene! ), og så prøvede jeg mig stille og roligt frem. Og ellers betyder selve stedet og omgivelserne meget. Lad være med at sidde hjemme på værelset en kold vinteraften og høvl 3 gram.
Vent til vejret bliver lidt federe og tag en tur i skoven om formiddagen, sammen med en af dine gode kammerater, pak en taske med lidt proviant ( drikkelse og lidt spiseligt, samt musik og hvad man nu synes er skægt.) og ellers gå derud af!
Men lad være med at gøre det i kedelige omgivelser, alle de gange jeg har gjort det om sommeren i fedt solskin ( og ferie dvs. ingen forpligtelser ansvar osv [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ) har det været rigtig cool, og de gange jeg har gjort det en kold vinter aften og lign. har det været nedren!( eller blevet nedren, zarathustra!!he,he,he), jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men sådan har jeg det altså!!!
Men pas på med det, og det skal passe på dig...eller noget [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img] !!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dav.

Jeg startede med svampe kort efter jeg var fyldt 15, og guflede i de første 2 år bare løs for at "blive sjov i hovedet", uden egentligt at tænke dybere over det...

Jeg er i dag 19 og har prøvet en del forskellige hallucinogener, og er klart blevet mere filosofisk og åben overfor mine omgivelser og sanseindtryk.

Højst sandsynligt fordi jeg er blevet de år ældre, men jeg har samtidigt lært at "bruge" og "forstå" den hallucinogene rus bedre, til på den måde at skærpe min bevidsthed og generelle livskvalitet - også når jeg ikke er påvirket.

Mit råd er at læse noget litteratur om evt. psykedelisk shamanisme eller måske nogle buddhistiske mental-øvelser så du kan styre rusen og få større indsigt i dig selv.

La' vær' med at være så ivrig, du har tid nok - tag det roligt med de forskellige forsøg.

Held og lykke! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Dex

[ 21 Februar 2002: Besked ændret af: Dextrose ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Uden at lyde moralsk eller noget, så ville jeg sige PAS PÅ hvad du går og laver!!!
Du siger at der er en del psykisk syge i din fammilie. Mange psykologer mener at folk der får vedvarende psykoser iforvjen har et glint af sindsyge, og svampene bare tipper dem ud over kanten "HMMM".
Jeg tror jeg var 14 første gang jeg prøvede svampe, jeg skulle have ventet.
Ikke fordi at det har noget med alder at gøre, men tingene kan bare godt virke kraftigere på en når ens psyke ikke er så stærk.
Alt hvad jeg prøver og sige er bare....PAS NU PÅ DIG SELV.
Det ville sgu være en skam at se en 13årig psykotisk dreng!!!
DR-D [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

13 år er aaaaalt for ungt! Du er sq da først rigtigt begyndt at komme i puberteten nu.. Vent nogle år!

Insane psychedelia user!

Vent nogle år?

Det er sgu ikke nok, jeg fortryder at jeg ikke har ventet! Og jeg prøvede svampe i en alder af 15!!!!

hmm - jeg vil også sige at du skal lade være med at trippe svampe pågrund af din alder, men kun at sige det vil lyde ufattelig lamt.

Så lige et par goderen råd.

1: En god ide er at være på trip sammen med nogle, og have indtaget den samme dosis, på den måde er i det samme "sted" og det er lidt lettere at undgå nedtur når man er flere.

2: Lad være med at trippe et sted hvor du er utryg, det samme gælder med andre mennesker, hvis du ikke er 100% tryg ved de mennesker du tripper sammen med, well, så lad være med det.

3: Undgå steder og situationer der bringer dig i den position hvor du er nød til at tage et ansvar - ansvar og trip er ikke en fed blanding.

Det er allesammen gode råd, mit personlige råd til dig er at du ikke skal tage svampe før du er "voksen" - din hjerne har endnu ikke udviklet sig færdig og der kan garanteret ske nogle nasty ting med den, du er garanteret stadigvæk istand til at bruge din fantasi til at "se" ting med - jeg ved at jeg var dengang jeg var 13 - grunden til at jeg begyndte at tage hallucinogener var at jeg følte at min hjerne var gået istå og den skulle bruge noget brændstof, og tjalles var ikke nok mere.

Min helt ærlige holdning er at du fandme burde holde dig til alkohol og hvis det skal være noget andet, så ryg noget hash - hash er osse bevidsthedsudvidende, bare i en mindre grad end svampe - det ligger ligesom en god bund for din hjerne - og inden du kaster dig ud i nogle "vilde" drugs - så få kontrollen over de to primære rusmidler, nemlig hash og alkohol - når du har den kontrol bliver det lidt lettere at kontrollere svampene og hvad du nu ellers kunne finde på at proppe dig med.

P.L.U.R

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Muugor: Hvorfor har du lyst til at trippe på svampe?

Er det for at have det fedt?
Hvis det er tilfældet, tror jeg ikke du skal prøve svampe - det er alt for risikabelt og mange synes heller ikke specielt godt om det.
Hvis du endelig skal lamme dig i et eller andet så start med alkohol - det er trods alt de fleste unges foretrukne stof.
Hvis du ikke bryder dig om det, kan du enten acceptere at du ikke er typen der har det sjovt i påvirket tilstand, eller også kan du jo forsøge dig lidt med hash.

Tager du svampe pga. nysgerrighed?
SÅ VENT!!! du har masser af år til at prøve ting af.
Det kunne jo også være at du mistede lysten til at prøve det, hvis du ventede lidt tid.
Som en eller anden vittighedstegner så politisk ukorrekt siger: "There's a time and place for everything, and the place for that is called 'college'"

Hvis du har fået det dårligt med paranoia og negative tanker de 3 gange du har trippet, og der er tilfælde af sindssyge i familien, bør du SERIØST overveje at stoppe... hvad fanden er det ved svampene der frister dig sådan??

For lige at komme med et afsluttende moralsk opstød:
SKAM JER PUSHERE PÅ CHRISTIANIA!! pga. at så mange pushere på Staden har svampe liggende frit fremme i boderne, bliver mange unge, der ellers kun lige skulle til at eksperimentere med hash, interreserede i at prøve svampe.
Pushernes manglende viden om svampene er også en skændsel - ikke nok med at de frister små børn til at prøve svampe, de giver heller ingen gode sikkerhedsråd eller Harm Reduction.

Dedikeret medlem

Mange tak for svarene. Jeg ved godt at det er for tideligt, men jeg har altid været forud for min alder, og mente at jeg var klar. Hvilket jeg så fandt ud af jeg ikke helt var. Grundene til at jeg prøvede det var at jeg havde hørt/læst en hel del om det,
jeg syntes svampe lød federe end XTC, på grund af den mystik der hænger sammen med det. Jeg kunne efter trippet mærke at jeg var blevet et nyt menneske, jeg var blevet mere kærlig og åben og havde ligesom et helt nyt syn på verdenen. Jeg tror aldrig jeg har haft det så godt som jeg havde bag efter trippet. De første gange jeg prøvede svampe
startede jeg med 1 G. danske, og hævede så dosen hen af vejen. Jeg lagde ikke bare ud medd 3 G!

@Zarathustra: Det havde selvfølgelig lidt at gøre med at jeg gerne ville have det fedt og gerne ville prøve noget nyt, men jeg tror hovedgrunden var at jeg havde hørt så meget om hvordan man blev et bedre menneske efter trippet og jeg har næsten altid intereseret
mig for mystik, urter og den slags.
Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan finde en grund til at jeg prøvede det men jeg tror det er de bedste svar jeg kan komme i tanke om. Igen, tak for de gode svar-

Insane psychedelia user!

Jeg synes egentlig heller ikke at man behøves nogen grund til at trippe, den måde som tingene fungerer på idag så behøves man sgu et break engang imellem, om det så foregår ved at ta til Kanarie Øerne, Bornholm, at drikke en kasse bajere, eller at æde et frimærke er sgu op til en selv....! Jeg synes at mange bruger den der "det hjælper mig til at blive et bedre menneske" som en undskyldning for at trippe, men inderst inde tror jeg sgu at grunden er den at det er sjovt.

Men hva fan, det er bare min holdning, hvad ved jeg, jeg er bare en dum teenager!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg ved sku ikke helt rigtigt hvad jeg skal sige her..Jeg ville sige du bør havde et fornuftigt kendskab til hash før du begynder på det der er stærkere fordi ellers ved man sku slet ikke hvad en svamperus er overhovedet (hvis man altså kun har prøvet nikotin og ethanol) men nu har du jo prøvet svampene...Jeg mener nu hellere ikke at der ertid nok !!! Ens sind lukker sku af på et eller andet tidspunkt og man er derfor mere modtagelig i de unge år (mener jeg) så tiden skal man altså også passe på, at der ikke går for meget altså... Det der bekymnre mig mest er ikke din alder, der er stor forskel på mennesker, men din familie... Hvis der er tendens til sindsyge kan du meget vel havde anlæg for det og svampene kan så sætte det igang og det ønsker du vel ikke ! Hvis du tripper igen ( det gør du jo nok før eller siden) så sørg for set & setting (læs gerne i lexikonet der står noget om det) og hvis du så syntes du begynder at blive "skør" så skal du endelig ikke tro på at det er permanent (din hjerne er stærkere end du tror) fordi så kan det meget vel blive permanent af den grund (at du tror det)...Det var alt herfra og undskyld hvis den blev lang men jeg er lidt små fuld og det blir man sku så dum af !

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Det lugter langt væk af "flame bait" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men ellers gør som der bliver anbefalet om du er 13 eller 90 så er det gode råd.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Elven Raver:
...du er garanteret stadigvæk istand til at bruge din fantasi til at "se" ting med - jeg ved at jeg var dengang jeg var 13...<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad fanden mener du med det?

Jeg kan da stadig "se" ting, og vil altid kunne gøre det... Omend bedre pga. mit brug af hallucinogener.

Dedikeret medlem

Det at der er psykiske problemer i familien burde man også tage med i betragtning, MEN...
Bare fordi at man har anlæg for det betyder det ikke at nogle trips vil udløse det... Der er så mange faktorer med i spillet.
På den anden side det er ikke sjovt at være alvorligt psykisk syg [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Moogie, kunne du måske skrive hvilke psykiske problemer det er der er i familien?

Dedikeret medlem

@Hamp: Jeg mener selv jeg har et fornuftigt kendskab til hash. Godt nok har jeg kun røget et halvt år, men jeg tror da i hvert fald jeg har røget 80 gange. Jeg har også dyrket 2 hamp planter selv, som jeg fik omkring 350 gram ud af. Jeg tror sku jeg har mere kendskab til hash end jeg har til alkohol, da jeg helt er stoppet med at drikke. Jeg synes meget bedre om hash-rusen end alkohol-rusen, jeg har ikke været stiv i næsten et halvt år! Jeg har også taget amf 4-5 gange, så det er da ikke fordi jeg ikke har kendskab til det.

@Eleusis: Jeg tror, at i min mors tilfælde var det vist en form for skizofreni, hun hørte i hvert falde sin mor kalde på hende fra "paradis" så hun prøvede at begå selvmord, men min far stoppede det.
Jeg ved også at næsten alle på min mors side har eller er alkoholikere. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive deres sygdom, og da jeg ikke rigtig ved noget om de andre på min mors side så kan jeg kun fortælle at det der startede det hele var at der var en helvedes masse problemer, hun havde en gril hvor hun mødte klokken 6 om morgenen og kom hjem igen klokken 10, men det sidste var at hendes mor døde og så slog det klik, hun begyndte at høre hendes mor kalde på hende, hun begyndte at drikke helt vildt og en dag da jeg kom over i et eller andet rum på vores gård så jeg en kæmpe blodrød plet på væggen, det viste sig at være min mor der havde stået og slået ind i væggen, for at få smerten ud! Hun har været på den lukkede en gang og på den "normale" 3-4 gange.

Ved ikke hvad jeg ellers kan sige om deres sygdom.

[ 22 Februar 2002: Besked ændret af: Muugor ]

Dedikeret medlem

Det lyder sgu ikke behageligt, men jeg sender dig lige en privat besked Muugor [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Børn på stoffer, THIS WORLD IS FUCKED.
Hvem i al verden sælger stoffer til så små børn? Det er sq grimt at høre, at det er så let at købe svampe, xtc m.m. (hvor gammel mon de bliver?)

Børn pas på jer selv for fanden og hinanden, ellers ender det sq galt.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvis du selv har dyrket har dine forældre så ikke opdaget det ??? Hvis de har syntes jeg du skulle snakke lidt med dem om hvordan de har det med hash (du behøves ikke nævne andet) og sådan fornemme hvad de mener...Der er selvfølgelig dumme forældre men der er også dem som rent faktisk kan hjælpe en...(de ved vel også lidt om din sindstilstand og modenhed..)
Jeg syntes nu egentligt det er lidt skræmmende at du har røget ca 80 gange på ½ år !!! Det er vel næsten hver anden dag..Hvordan får du råd til det og amf for en 13 årig det syntes jeg nu hellere ikke lyder for godt. Jeg er 18½ og har aldrig prøvet amf... Jeg har prøvet svampe hvor de virkede ca 3-5 gange og jeg har godt nok røget en del hash, men vil helt klart anbefale folk ikke at ryge for meget for tidligt i deres liv...Dette siger jeg af personlig erfaring, for det er sku surt at bruge alle sine penge til fed og skulle købe det hundedyrt fordi man aldrig har penge nok til at "investere"....Når men nok herfra...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra:
@Muugor: Hvorfor har du lyst til at trippe på svampe?

Er det for at have det fedt?
...og mange synes heller ikke specielt godt om det.
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad snakker du om? Svampe er da det fedeste, selvføgelig taget under de rigtige omstændigheder. Tror det er de færreste der har tage svampe der ikke synes om det, alt andet er næsten umuligt.

Men for at svare på det oprindelige spørgsmål: Så vent! Eller lad helt vær!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]