Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Goddag! :)

Ja som de fleste nok ved så kan alkohol nemt rive op i sygdomme som man næsten lige er kommet af med (ikke 100% selfølgelig, men rent oplevelsesmæsigt), har cannabis samme effekt?

Når jeg tænker over det virker det ikke så logisk igen at det skulle gøre dette, i hvert fald ikke at det skulle være nær så slemt som alkohol, men er der nogle der har en viden om dette?

Mange tak :) Hav det godt!

Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg plejer at få det bedre hvis jeg ryger mens jeg er syg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg tror vi skal have det præciseret. Er der tale om en psykisk sygdom eller f.eks. en forkølelse?

Man siger, at der er større risiko for at f.eks. skizofreni udbryder, hvis det ligger passivt, og man ryger meget tjald.

Personligt synes jeg at en joint giver en slags midlertidig lindring hvis jeg har influenza.

Junior medlem

Det var forkølelse osv. jeg snakkede om :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Tror jeg sgu ikke, har aldrig oplevet det.
Men hvis du for alt i verden vil undgå din forkølelse igen, så lad være :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
Cannabis hiver i hvertfald ikke op i fysiske sygdomme som forkølelse mm. - tværtimod. Det er i hvertfald mine erfaringer.

Lige meget hvilken sygdom jeg har haft, har en pind eller et hovede virkelig hjulpet meget.

CANNABIS FOR MOTHER MEDICINE!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Cannabis menes at svække imunforsvaret, men om det er skræmme propaganda skal jeg ikke kunne sige.

Ud over det, så chikanerer røgen din hals og lunger, så på den måde er det tænkeligt, at det kan forværre den slags relaterede sygdomme, som f.eks. en forkølelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det hjælper ikke, det er ihvertfald min erfaring. især med luftvejsproblemer som forkølelse osv. Ryger du så tager det længere tid at få gennemgang i systemet igen.

Jeg kan sagtens nikke genkendene til det med at det hjælper. Men det er efter mine efaringer kun midlertidigt. Det taget fokusen væk fra sygdommen i et par timer. og når rusen er væk så er man lige så syg og måske mere ødelagt i lunger og hals en før.

Oralt indtag er virker mere egnet hvis du har problemer med forkølelse osv.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige været forkølet og inde i en periode hvor den fik lidt mere gas end normalt og så blev jeg forkølet igen kort efter. Og jeg har på fornemmelsen at røgen havde noget at sige.

Medlem

Jeg har været snottet og hostet i en måned nu, og jeg ryger dagligt? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvorfor bliver du så ved med at ryge? Du sætter end da en smile efter dit udsagn?
Er røg virkeligt så godt at det er en måned lang forkøelse værd?
Fatter ikke hash ryger.

Medlem

Alt Ædende Kommunist skrev:
Hvorfor bliver du så ved med at ryge? Du sætter end da en smile efter dit udsagn?
Fatter ikke hash ryger.

Den forkølelse forsvinder nok på et tidspunkt, men tror næppe hashen har gjort, at jeg har hostet og været snottet så længe. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
BongmanHasholix skrev:
Alt Ædende Kommunist skrev:
Fatter ikke hash ryger.

Den forkølelse forsvinder nok på et tidspunkt, men tror næppe hashen har gjort, at jeg har hostet og været snottet så længe. :)

Hmm... Hashén har nok ikke været skyld i forkøelsen, men er ret sikkert på at den har kunne være skyld i hosten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
DoYouSpeakWak?? skrev:
Jeg kan sagtens nikke genkendene til det med at det hjælper. Men det er efter mine efaringer kun midlertidigt. Det tager fokusen væk i et par timer og når rusen er væk så er man lige så syg og måske mere ødelagt end før.

Haha, undskyld.. Men det er jo hele formålet med hash.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Paranoid skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:
Jeg kan sagtens nikke genkendene til det med at det hjælper. Men det er efter mine efaringer kun midlertidigt. Det tager fokusen væk i et par timer og når rusen er væk så er man lige så syg og måske mere ødelagt end før.

Haha, undskyld.. Men det er jo hele formålet med hash.

Måske ikke lige det med at være mere ødelagt. :P

Medlem
Brugeravatar

Da det udvider blodbanerne, kan jeg ikke forestille mig andet end at det har en positiv indvirkning på din forkølelse - uden at vide noget konkret om det. Men dog kun midlertidigt :)

Junior medlem

Skægt dette emne kom op. Jeg er mega forkølet og hovedpine. Når jeg ryger en pind (gjorde jeg så sent som i dag), så stoppede det pludselig min forkølelse :-) Lyder skørt, men mener selv at hash hjælper når man er syg.

Og nu begynder jeg at blive hash-ædru igen, og sygdommen kommer frem, så nu vil jeg ryge igen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Videnskabenstime skrev:
Skægt dette emne kom op. Jeg er mega forkølet og hovedpine. Når jeg ryger en pind (gjorde jeg så sent som i dag), så stoppede det pludselig min forkølelse :-) Lyder skørt, men mener selv at hash hjælper når man er syg.

Og nu begynder jeg at blive hash-ædru igen, og sygdommen kommer frem, så nu vil jeg ryge igen.

Så det du har konkluderet er simpelthen bare det samme som alle andre i den her tråd?
Cannabis hjælper nogen gange imens rusen er tilstede, men bagefter er det jo bare det samme, nogen har det endda værre bagefter.

Dedikeret medlem

Jeg opløste noget hash i et shot alkohol i dag. Jeg har influenza, og ville prøve om det kunne lindre det.

Det var forfærdeligt. Blev næsten bange for at jeg skulle blive kvalt på et tidspunkt. Det føltes som om min drøbel blev suget ned i maven hver gang jeg sank. Og så nævner jeg ikke engang den intense smerte der kom fra halsbetændelsen.

Jeg føler mig pænt smadret nu også. Personligt synes jeg ikke cannabis er ret lovende mod influenza ihvertfald. Mulige fejlkilder kunne selvfølgelig være, at det jo var opløst i alkohol, hvilket sikkert svækker immunforsvaret. :P Men ville det virkeligt ske med så små mængder? Det var noget 19% malibu. :o

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]