Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 02:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har netop fået en sending Salvia hjem fra England så tænkte på hvordan det forholder sig med tolerance. Skal man holde pause mellem hver gang som med LSD og i så fald hvor lang skal pausen være?
Jeg tager selv en del LSD og jeg ved at det påvirker hjernen helt anderledes end salvia så jeg kunne ikke forestille mig at der var krydstolerance mellem de to stoffer. Vil dog gerne være sikker inden jeg risikerer at der går noget til spilde :)

Medlem

Jeg mener ikke at der var er nogen forbindelse mellem LSD og Salvia D, men man skal nok have en rimelig stærk natur hvis man skal gøre begge dele ofte, men det er jo individuelt hvad man kan klare, hehe. Har prøvet hverken af de to stoffer, så taler ikke af personlig erfaring og har kun læst, men så vidt jeg forstår er Salvia rimelig unik og med mindre du tager LSD og så ryger Salvia lige efter, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om noget :roll:

Medlem

Geografisk sted: ja
Salviabrug opbygger ikke tolerance! Tværtom. Det er ganske finurligt. Der er omvendt tolerance, eller det påstås i hvert fald rundt om på nettet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er der sjovt nok også folk der beretter om cannabis, de fleste bliver ikke skæve de første gange de ryger, en omvendt tolerance. An aquired taste :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
InnerNetExplorer skrev:
Ja det er der sjovt nok også folk der beretter om cannabis, de fleste bliver ikke skæve de første gange de ryger, en omvendt tolerance. An aquired taste :D

ja, men det er jo kun lige i starten, og så går det ellers ned af bakke med effekterne bagefter. hvis du ryger meget fast altså.

så på et tidspunkt når man ligesom et stadie hvor det ikke falder mere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har personaligt læst op til flere gange at det er en omvendt tolerance som er til stede i forhold til Salvinorin A. Har endda læst, om en guide i hvordan de bedste resultater kunne opnås ved at bruge små mængder ofte, for ligeså stille over lang tid, at nå et slags klimax. Det blev beskrevet som en slags længere spirituel rejse, hvor styrken gradvist per trip blev stærkere og mere intens. Dog har jeg ikke hørt om at nogle reelle videnskabelige undersøgelser som underbygger dette, men ej heller nogen som afkræfter det. Der er vidst kun én måde at finde ud af det på, ser det ud til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]