Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvem skulle ha troet det; men det er faktisk lykkedes mig at begynde at dyrke sport nu og er derfor allerede nu efter 3 måneder i mit livs form (hvilket ikke siger meget :oops: ); men jeg har altid haft ret lav tolerance over for stoffer og har derfor spekuleret over om det kunne have noget at gøre med den latterlige form jeg var i?

Eller spurgt på en anden måde, skal jeg forvente at øge dosis nu kondien er forbedret... hvad siger erfaringerne?

Og er det et tåbeligt spørgsmål, så beklager jeg :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
altså eftersom motion øger antallet af endofiner burde du tage mindre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Mit umidelbare bud, hvis der da er mærkbare ændringer, er også at din tollerance ville blive mindre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
nu i siger hans tollerence bliver lavere i forhold til stoffer, hva menes der så ? alle stoffer, også hash og sådan ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ha ha pas nu på hvad vi konkluderer - ellers ender det med hele boardet kommer i superform for at spare penge :lol:

Medlem

LSDrejø, Det ville nok ikke skade.. :-P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
har en ven som vejer ca 45-50kg mere end mig han bliver lige så nemt påvirket som jeg gør, har faktisk oplevet at han er blevet påvirket hurtigere og bedre end mig. men det er fedt det hele så ved ikke om man kan sammenligne det.

Moderator
Brugeravatar

@Kixen Nu kan man jo teoretisk set godt have en god kondition og være overvægtig, ligesom man godt kan have en dårlig kondition og være normalvægtig.

Kondition er kroppens evne til at optage, transportere og udnytte ilten. Transportens af ilt foregår jo i blodet, så mit bud er at jo bedre kondition man har, jo hurtigere føres stofferne rundt i kroppen, og derfor at de vil virke hurtigere.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg tror personligt at tolerance hovedsageligt hænger sammen med stofskifte, naturligt forekomst af diverse enzymer (produktion og nedbrydning af stoffer), antal og følsomhed af de forskellige receptorer i hjernen. Selvfølgelig er der også en sammenhæng med statur og fysik, og det må formodes at god fysisk form giver god forbrænding/stofskifte og derfor måske gør dig lidt mere tolerant, men jeg tror de andre ovennævnte faktorer har en stor betydning hvis man snakker tolerance forskelle to personer imellem.

Jeg er almindelig af statur men er af en eller anden årsag meget svært påvirkelig med alle stoffer, hvorimod jeg har venner der er større end mig og i bedre form men alligevel ikke skal have nær så meget for at blive påvirket

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Din tolerance mht. psykedeliske stoffer vil med stor sandsynlighed ikke ændre sig. Husk på at stofferne virker i CNS og ikke i musklerne. Selvfølgeligt vil ens fysiske niveau også indvirke på koncentrationen af receptorstoffer i CNS, men en mærkbar forskel tvivler jeg på at det vil give.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]