Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2008 10:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Startede egentligt bare som en reply på et topic, men efter jeg havde læst det igennem, syntes jeg det kunne have ramt topic starter personligt, så valgte derfor at lave et nyt topic, fordi min mening vil jeg meget gerne af med og den er ikke møntet på nogen speciel, det er en mening jeg har dannet mig ud fra sommerens observationer.

Der sidder rigtig mange mennesker derude og et eller andet sted hader deres tilværelse og begynder at give stofferne skylden, dette syntes jeg er dyb forkastelig og er jo en kæmpe bagside for de ægte psykonauter.

Dem jeg snakker om er unge mennesker imellem 16-25. Den gode alder hvor de fleste ikke tænker men bare følger strømmen. Deraf udtrykket "vi bliver født som originaler, men dør som kopier". At man kan finde sådan noget skrevet på en væg i København - siger en del om samfundet, at det så er fra grafitti 76 - er en helt anden side af sagen, dog passer dette endnu. Det er bare blevet meget mere sandt end det var dengang.

Vi har så her en hel gruppe mennesker som alle vil have det sidste nye af de samme slags ting - lad det sig være tøj, sko, telefoner, gadgets eller andet IMO materialistisk skidt, som egentligt kun skaber misundelse og abens efter.

Vi ser denne ensretning rigtig mange steder, vi ser mennesker der er bange for at falde udenfor og derfor gør alt for at være som alle andre. Hurtigt eksempel - Full-On geeks.... Har man set en danse, har man næsten set dem alle. Gælder faktisk for alle mennesker i technomiljøet - det er så få folk der virkelig tør give den ægte gas på et dansegulv - eller i mainstreamen - der er sgu ikke særlig mange mennesker derude, som virkelig er originale... Dem der er, kalder vi entertainers og lader os underholde af deres afvigende personlighed. Bagefter bliver vi ensrettet af diverse reality shows og andre statsbetalte programmer. Bare for at alle ikke skal tro de er unikke eller?

Nu brugte jeg ordet afvigende, men det er kun fordi vi har en "norm" at rette os ind efter, det er denne "norm" der IMO, tit er skyld i at folk kommer til at døje med psykiske problemer. Der findes jo faktisk flere forskellige slags mennesker rent genetisk. Asperger, Autisme, ADHD Osv. Osv. Altså syndromer der har med medfødt genetisk afvigende hjerne. Dette er ikke en sygdom, men blot en hjerne(computer) som frigiver kemikalier(bruger styresystemet" anderledes en den hjerne som vi definerer "normen" ud fra.

Hvis en hjerne der i forvejen ikke er "Norm" men f.eks er født med ADHD forandringer - så har vi med et menneske at gøre, der har så svært ved at tilpasse sig "normen" at dette menneske vil blive placeret udenfor og måske endda stemplet sygt - bare fordi dette menneske har en anden genetisk kode end "normen". Den eneste forskel på "forandrede" hjerner og "norm" hjerner er at de bare giver mennesket en anden verdensopfattelse, en anden måde at føle på, tolke på, arbejde på - denne anderledeshed bliver gjort til en sygdom af vores "norm" baserede samfund, selvom mange forskere sgu godt ved det ikke er sygdomme og at medicinere dem til at blive "normale" burde forbydes ligesom det er forbudt for mig at spise LSD. Dette gælder ikke forandringer i hjernen der er andet end genetisk disponeret som f.eks skitzofreni som også er meget baseret på miljømæssig stimulus.

Dog har folk med en anden type hjerne, som regl størrer chance for at udvikle mentale sygdomme pga de anderledes end "normen" - altså kan man til dels sige at disse mennesker bliver syge af "normen".

Tror min generation og dem omkring den, gjorde en fejl da det blev døbt at "brænde af" "blæse hjernen ud" osv osv osv.
Tror det skabte en eller anden illusion om at stoffer skal bruges til at slå hjernen fra med, eller ligefrem slå den ihjel med.
Ser det jo hele tiden, folk der koger derudaf hver weekend uden at tænke på konsekvenser over de stimulanser de smider i ansigtet hele weekenden og så ryger hash i hverdagenen for at nå baseline.

Hate to break the news to you. Mennesket i dag og så stoffer - er en hjernedød blanding - altså vi ser unge mennesker fylde sig med komboer af psykedeliske stoffer, psykotroper, benzodiazepiner, stimulanser, depressanter, empatogener og jeg ved fandme ikke hvad - og hvis det er et RC, jamen, fedt, det skal da også bare sælges på gaden til alle mennesker , det jo også bare et "trip" WTF sker der lige for de her mennesker?

Hvis man blæser sig selv totalt op hver weekend, med selvtillids, selvværds, hæmningsfjernende stoffer hver weekend og så adder lidt psykedelisk tankegang til det i hverdagene.... Så kan jeg godt se problemet, det jo supermandssyndromet..... Clark kent i hverdagene og superman i weekenden.
Sej næsten 48 timer om ugen og brilleabe resten...... Håber i kan trække paralellerne.

Tror virkelig at udtryk som "at brænde af" "blæse" "koge" og alle de andre, ikke så rare billeder af hvad der sker med hjernen, har sat sig i hovedet på de "små" som nu tror det gælder om at være mest hjernedød på stoffer....
Stoffer handler om at udvikle sig, de er meget kraftige værktøjer og skal bruges på de rigtige tidspunkter - ved misbrug lammer de din udvikling.
Men forstår heller ikke unge menneskers overdrevne brug af empatogenerne mdma/mda og psykotroperne amfetamin/meth. Det er så syg en blandning, ikke kun få ens hjerne, men også for dit sind - pyntet med coke og hash, måske endda alkohol. så bliver den endnu mere ond.

Ja jeg har selv brændt af hele sommeren, men det har hovedsageligt været på psykedeliske stoffer, og så lige meth som psykotrop fordi det er så satans godt at freshe en sammensmeltet syrehjerne op på - ikke at det er sundt, men det er bedre at bruge en selvtillids ego booster når der er brug for den, istedet for at bruge den hele weekenden.... Så mister man jo sin egen selvtillid fordi man stoler på den man får af stofferne..... Men hvad gør det en til? Falsk! Både overfor sig selv og over for alle der er nær en.

Hvorfor kan folk ikke bare lære at bruge stoffer enten på den korrekte HR måde eller på den lidt anderledes "psychonaut" måde. Den sidste er ikke egnet til mennesker der har evnen til at se "2 verdener" eller rigtig og forkert verden, virkelighed whatever. Psychonauter kendetegnes på at de søger denne ultimative oplevelse - Psychonauter kendetegnes ved at få af dem frygter døden, fordi de fleste har en ret god ide om hvad der måske sker, eller bare er så afklarede med sig selv at de kan leve 100% med alle deres valg, også dem der nogle gange trykker dem over på den anden side af grænsen og tilbage igen. Alle de andre weekendnarkomaner har jeg simpelthen desværre ikke respekt for mere - har mødt så mange af dem sommeren over. Det er chokerende at se hvad der kan ske med et psykedelisk miljø på få år... Det er overrendt af små satans lamme streetwear gangstas på krudt og et vidt array af forskellige stoffer. Det er ligesom at sortere nål fra i en høstak, når man skal finde psychonauterne - fordi alle steder er det bare "VI SKA BRÆND AF FORDI DET SJOUT"

Har ramblet derud af nu, ganske som jeg plejer, men det gør mig bare så gal at se en flok IMO IDIOTER, smadre narkomiljøet for os, der rent faktisk får noget ud af de stoffer vi bruger, om det så er på den fornuftige HR metode eller den lidt mere risikofyldte eksperimenterende psykonaut metode.

Der er så mange unge mennesker derude, som man bare kan mærke på, at det var gruppepresset der fik dem til at tage stofferne og da de bukker let under for gruppepres, så tager stofferne kontrollen og efterlader dem som ynkelige skabninger fyldt med begær og misundelse... Disse mennesker brokker sig tit over stofferne har taget røven på dem, at det er stofferne skyld eller giver stofferne skylden på en anden måde. DET ER ALDRIG STOFFERNES SKYLD. Der er en "brgusanvisning" til de fleste stoffer - men af en eller anden grund, så lytter folk mere til dem der sidder med stofferne, end til dem der faktisk ved noget om det. Fordi ham der seje techno-oue - han sæller 400 mærker åm uen mayn, så han ve mer om det end lægårne gør... Jepperdi.... og syre virker ligesom svampe...... og hvad der nu ellers er af gode skrøner derude i det ganske danske narkoland.

Ligesom når man hører "hardcore" pushere snakke om hvad LSD smager af og de bliver enig om en syrlig stærk smag... eller hvad fanden nu lige den her type mærker smager af... Jepperdi..... Jamen det sgu logisk er det....

Tilbage til meningen.

Det her er henvendt til mange unge mennesker..

Hvorfor er det i tror man skal smadre sin hjerne med stoffer? Hvad med for fanden at begynde at udvikle jer? ER i blevet fucking svage af at have et system som i ved samler jer op? Hvorfor gør i så tit ting som i lige så tit fortryder kort tid efter? Hvad er det for noget gruppepres ævl? HVad med at tro på jer selv? Hvad med at lade være med at finde falsk tryghed og selvtillid i stoffer?`Som alligevel bare får jer til at fucke up og få gjort det ene efter det andet stof ulovligt for eksperimenterende psykonauter som godt kan tage et stof UDEN AT MYRDE - UDEN AT VOLDTAGE - UDEN AT SLÅ.... HVAD FANDEN SKER DER LIGE FOR JER????????? Er i hjerneskadede eller sådan noget? Stoffer giver dig ikke lyst til noget du ikke har lyst til i forvejen... SÅ HVAD FANDEN ER DET FOR NOGLE "norm" HJERNE I ER FØDT MED......... Vi gør som alle de andre - krudt narko og ud slå på tæven hver weekend..... Selv de fleste af PLUR drengerne er inderst inde nogle indebrændte steroide tabere som i selv i påvirket tilstand viger til side for ægte selvværd og selvtillid. DROP JERES STOFFER OG KOM IGANG MED AT UDDANNE JER!!!! Stofferne ud af næsen, hjernen tilbage i hovedet, hovedet tilbage på kroppen og så ellers bare i skole - FUCK JER OG JERES FEST....

12 årig datter på vej til fest med 4 guldbajere - HVAD SKER DER FOR MOR OG FAR.... altså dem der fik børn i 96..... Vågn da lige op i er da for lamme - generation alkohol mand... det væreste er at jeg ikke glæder mig til at se min generations børn som teenagere... det bliver de næste par år.. Det bliver så hjernedødt man ikke fatter det - fordi hvis der var en generation der var bange for at falde uden for "normerne" så er det godt nok den berømdte 80'er punk generation.. og så kan man sige - hu ha da da da, der er mange unikke mennesker fra 1980'erne.... tjaeh.... af hvad jeg har set igennem min opvækst - så har jeg set folk få tæsk for at være anderledes - hvis de mennesker opdrager deres børn bare lidt i deres billede... forstå jeg godt at nogen de griner, når de ser en goth eller en punker... fordi det jo ikke "norm"... så har vi så igen den der type af 80'er generationen som hang imellem disse to punkter, enten den helt konservative bonderøvsholdning eller nogle frie flippede subkulturer - det er de mennesker som har "punket" mainstreamen idag - de glemmer bare at de børn der vokser op i den, er børn af de mennesker som havde den konservative bonderøvsholdning som unge.... Deres børn bliver sgu da ikke spændende at høre om.... Og dem der har punket mainstreamen idag, ja det er vores entertainers, deres børn skal nok foholde sig anderledes - medmindre samfundet ikke får dem ensrettet på vej op i livet. Hurra for den tomhjernede pøbel - hurra for danmarks latterlige samfund og hurra for dette topic som ikke kommer til at at gøre en skid forskel anyway...

Dog var det fedt at komme af med sin mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 11:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Må jeg have lov at spørge dig om, hvad du mener du har fået ud af at tage stoffer?

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 13:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Odden skrev:
Må jeg have lov at spørge dig om, hvad du mener du har fået ud af at tage stoffer?


Havde forventet det spørgsmål der og var lige ved at svare på det i starterposten.

Jeg har forandret mig ekstremt meget som person, åbnet øjnene overfor nogle menneskers forskellighed, samtidig med at det har fået mig til at afsky nogle ærketyper - dette har renset mit liv for en del kaos gennem tiden og reddet mig fra at stå i nogle situationer der ikke ville have været ret heldige.

Det har også lært mig at livet er progressivt og det aldrig kan være anderledes, den dag mennesket står stille, der ligger det sig til at dø.

Det har holdt min barnlige nysgerrige natur i live, samtidig med en fuldstændig uforstålig kreativ side, evnen til at kombinere ord, enten på skrift eller i tale, sådan der er flere forskellige betydninger, alt efter hvem man er.

Næsten Tonedøv som jeg er, har stofferne været med til at give mig en ufattelig god sans for rytme, noget jeg ikke ejede meget af inden stofferne. Det kan ikke kun være musikken der gør der. fordi for 8 år siden var der sgu ikke det vilde percussionist arbejde i psytrance - det er først nu man ser det og stadigvæk mest i progressive - eller ikke først nu, men inden for de sidste 4 år, IMO. Selvom jeg er næsten tonedøv, kan jeg stadigvæk lave melodier, baseret på rytme og derefter manipulere rytmen og lyden sådan at det faktisk lyder melodisk...

Jeg er født ind i den kristne tro, døbt og konfirmeret, fordi det skulle man - senere hen har jeg kastet kristendommen fra mig - har udforsket mit sind og mit indre, pga oplevelser på stoffer der benægtede kristendommens "ensretning" og viste mig en meget mere farverig og fri verden - en verden af følelser, en verden hvor man ikke behøver at begære for at have det godt - hvor man ikke længes fordi man er i ro med sig selv... Hvor man faktisk kan eksisterer uden at eje det vilde, uden rigtig at have noget af værdi, fordi ægte værdi kan man alligevel ikke røre, det kan man kun se og føle.....

Stoffer har givet mig rigtig mange ting i mit liv og jeg vil aldrig nogensinde fordømme dem og give dem skylden for hvor jeg står nu. Fra mit synspunkt har jeg det skidegodt - hvis jeg skifter synspunkt f.eks til samfundsmæssige familien DK øjne - jamen så er jeg sgu nok et udskud - en syretripper et fortabt blomsterbarn - whatever. De domme folk som ikke kender mig, kan komme med, ud fra deres materialistiske værdier - well - deres værdier er ikke mine værdier og jeg ser ingen grund til at opfylde en eneste af dem, medmindre jeg kan se en fordel i det, i mit liv.

Stoffer har også sine negative sider - ligesom alle andre "levemåder" har - der er altid en ulempe.
En af dem er at jeg har mistet mange venner og har ret store problemer med "norm" mennesker, pga jeg er kriminaliseret i min livsstil - dette er ikke noget frit valg, sådan er dette samfund som vi eksisterer i.

Ja jeg har også haft mine nedturer når eksperimenterne har været for vilde - ikke så meget dosismæssigt - MDMA undladet her - men mere sådan oplevelsesmæssigt, nogle gange har tripsene bare sat sig og det har taget nogle dage, enkelte gange uger, for at acceptere følelserne og oplevelserne. Nogle gange føler man sig også lidt distanceret når andre "ikke-trippende" mennesker oplever noget fantastisk, der kan jeg godt stå og føle det sådan er lidt.... ala... det da meget fedt men.... fantastisk... egentligt ikke...
Siger ikke at jeg ikke kan nyde en ikke påvirket tilværelse, der skal bare så meget mere til før det er fantastisk og smukt, men når det så endelig er sådan, så er det også størrer en hvad stoffer har at byde på - så selv med denne bagside er det faktisk en forside, fordi ikke alt er fantastisk og man skal kun bruge det ord, når det virkelig er det.

Stoffer har også fået mig til at forstå vigtigheden i de små detaljer her i livet, før kunne jeg ikke finde ro - men nu, altså jeg kan sidde og nyde det samme sekund i lang tid - fanget af en tanke - en følelse - en faded drøm.

Så jo, jeg vil mene at jeg bruger stofferne på den korrekte måde IMO - at det ikke er særlig HR venligt til tider er lidt træls - men heldigvis er det kun mig jeg tvinger til det - egentligt burde jeg bare lade være og så prøve at gøre det på den sunde måde - men der er bare noget der trækker i min innernet explorer, opkoblingen skal helst være ekstrem hurtig og hader at vente på downloads.

Nogle gange brænder mit lys i begge ender, men puster altid den ene ende ud igen, dypper den i noget mere sterain så lyset bliver lidt længere (motion, sund kost osv) ved godt at lyset ikke bliver så langt som det var før, men det er sgu fordi der altid er ild i den ene ende af det LOL.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 14:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Hmm kan godt forstå din holdning til emnet at det ikke er formålet at misbruge det, men at se ting fra et nyt perspektiv gennem diverse rusmidler. Hver sit rusmidel til hver sin tid, men dog hvem er du at dømme hvem der har ret til at bruge rusmidler og hvordan? Desuden holder jeg selv meget af techno musik, og jeg er efter min mening ikke en af dem din generaliserede opfattelse antyder, og det er min omgangskreds heller ikke, selvom de hører techno musik uanset undergenre.... Hvis nogen har lyst til at "blæse deres hjerne ud" er der højst sansynligvis mere bag dette end bare et gruppepres som har skubbet dem ud over kanten. Der kan være mange problematiske forhold som giver dem trangen til at stikke af fra den normale hverdag. Jeg har efter egen opfattelse aldrig været forsømt eller haft det dårligt, men har bare fundet det interessant og sjovere end så meget andet, at bruge diverse rusmidler. Dog har jeg også selv engang og stadig til tider lysten til at være blank bare fordi stemningen og setting er for det. Dette syntes jeg godt selv jeg kan tillade mig da jeg er et frit menneske med min egen vilje og holdning. Jeg prøver ikke at fortælle andre om hvor meget jeg har ret og hvor lidt de har ret. Det er altid fint at anbefale god HR men det er ikke sikkert, dette råd blive modtaget som man selv ønsker det, men mere kan man ikke gøre og der er absolut ingen grund til at flippe ud fordi du føler dig anderledes og speciel, fordi tro mig det er det mest normale at mennesker har den opfattelse af sig selv. Så se hellere på at vores forskelligehder gør os ens og hvis nogen er mainstream gør de det for tryghedens skyld, og hvis de søger det er det nok fordi det er hvad de priotere højst og det er deres valg ikke dit. Ved godt du også mener der skal være plads til forskellighed ud fra din overstående post, men hvis nogen vil identificere sig med hinanden eller deres idol, så lad dem gøre det og vær ligeglad så kan du søge det du selv finder værd at lede efter..... Håber ikke du tolker dette som nedgørende for det er bare min opfattelse som er ligeså rigtig eller forkert som din, men stoffer ændre alle til det værre eller bedre.

8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 15:12 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
CoA, ved ikke om du selv har tænkt over det, men al din kritik kan også vendes mod dig selv. Faktisk snakker du på en måde om dig selv, gennem det du ser i andre mennesker. At du lige skal tage meth for at "freshe op" efter et syretrip er da fra min vinkel et tegn på at du har brug for en krykke. Kan du ikke håndtere den følelse der sidder tilbage efter trippet? Hvorfor har du brug for den kunstige selvtillid der? Kan du ikke se dit eget mindreværd i øjene, når det titter frem? Hvis du kun vil ride med på opturen, og flygter når følelserne fortæller dig dystre ting, så er du ikke psykonaut i mine øjne. Himlen er måske sjovere, men helvedet renser dig, og hvis du ikke vil kigge på det når det virkelig presser sig på, så får du det bare serveret i små doser nedtur fordelt ud over dit liv i stedet. (Hov, nu snakker jeg egentlig også om mig selv. Så rammer min indledende påstand lige tilbage i mit eget ansigt - kritik af andre er tit skjult selvkritik)

Anyways... nu er jeg lidt bange for om jeg har trykket på Elven Raver sviner knappen, eller om du kan følge mig. Du siger nogen skarpe ting, især omkring normalitet, men det virker som om at der er visse dele af din psyke du ser som hellige og hævet over kritik. Jeg tror det er de dele du bør være allermest kritisk overfor.

Al respekt, og god dag!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 15:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nico: Din post er humor for mig - Altså det lyder som om du er ved at modargumentere - men egentligt skriver du mine ord om og prøver at bruge mine egne postulater som argumenter imod dem selv.

Jeg hører skam selv full-on ingenting der - det var bare et hurtigt eksempel - de findes i alle subkulturer og kulturer - disse type mennesker der alle ligner hinanden pga frygten for at skille sig ud.

Det du siger med det kan være andet end gruppepres der har skubbet dem over kanten.... Ja ok - kan godt se at lille peter tager en rød pille med en kat på for første gang, fordi han har det dårligt. Nej han gør ikke - han tager den pille fordi han ser alle andre få det pissegodt af den og så er han allerede ude over den kant du snakker - igen pga gruppepres, nemlig det man kalder indirekte gruppepres.

Det du camouflerer som tryghed i mainstreamen, er ikke andet end den instinktive flok mentalitet der gør man føler sig sikker i en stor ens flok, netop fordi man er utryg ved at være sig selv - if you can't beat 'em - join 'em. Som i min verden er den laveste holdning af dem alle - man er sin egen og skal ikke gå i flok for at være tryg. Hvad er det folk er bange for? Dem selv?

Mental tryghed i andre? Jamen styrken til alt, ligger inde i hvert eneste menneske - vi er alle unikke - hvorfor søge styrke i hinanden rent fysisk, når vi alle er af samme stof i den sidste ende? Vi er en stor "forening" mennesket har bare splittet det af med udtryk som "norm".

Drupe: Kan godt forstå du vil vende mine argumenter imod mig selv, men må har formuleret mig ret skidt så. Der står ikke efter et syretrip - der står "men det har hovedsageligt været på psykedeliske stoffer, og så lige meth som psykotrop fordi det er så satans godt at freshe en sammensmeltet syrehjerne op på - ikke at det er sundt, men det er bedre at bruge en selvtillids ego booster når der er brug for den, istedet for at bruge den hele weekenden....". Med det mener jeg: At en psychotrop som meth er god til slukke for et syretrip der er ved at gå lort i - så lige en psychotrop, så booster man selvtilliden, koncentrationen og viljestyrken - rigtig godt på badtrip.

Jeg er helt klar på at mit trip fortæller mig dystre ting - men gider ikke stå til en fest og få nedtur på fordi jeg lige bliver fanget i et mindloop. Syrenedtur kan også være en biatch hvis man står midt ude i en skov og ikke lige har lyst på daværende tidspunkt - andre gange kan jeg mærke at jeg skal have noget der distancere mig fra trippet som f.eks ketamin, hvilket gør jeg kan sætte mig ned - slappe af og bearbejde de skumle tanker fra en hvis distance - hvilket jeg også føler har skånet mit sind tit - dog er jeg ikke sikker på jeg kan sige det samme om kroppen.

Kritik af andre er nogle gange skjult selvkritik og selvfølgelig har jeg selvkritik, men ikke med mit narkoforbrug eller min materialistke nødvendigheder. Det er mere ting jeg gerne vil have gjort som jeg enten ikke er istand til eller åbenbart ikke kan tage mig sammen til - til tider kan det være jeg måske ikke er god nok endnu og derfor kan jeg godt blive ret selvkritisk når jeg ikke kan samle den indre energi jeg ved jeg rummer...

He he - nej du har ikke trykket på sviner knappen, har fået sådan et nøglesystem og jeg kan fandme bare ikke holde styr på nøgler, så nogen gange kan jeg ikke finde den ene....... så når kun at blive halvsur LOL

Føler mig ikke hævet over andre mennesker, vi er alle lavet af det samme. Kan ikke forstår hvorfor du ser det, som jeg føler mig hævet over andre, fordi jeg har en indre ro og har gjort nogle observationer - gør hverken mig til et bedre eller dårligere menneske - men derfor må jeg godt være kritisk, især når jeg ser noget der går mig ret meget på.

Det væreste jeg ser nu, er undskyldninger for hvorfor det er sådan som jeg påstår det er - det er altså pga frygt for at være anderledes vi søger i flok eller hvordan?
Ensretter vi os ind fordi vi er bange for???? for at være os selv?
Jamen så har vi også med et gruppepres at gøre - ikke det velkendte "kom nu" "kom nu" men mere den der - Mennesket ser og lærer af sine omgivelser og ser med det samme at normen er flest og der er det lettest at være "Lykkelig" hvad nu hvis ens lykke er den som "normen" har som lykke...

Jeg kunne vel også have rettet mig ind efter "alle andre" da jeg var yngre - kunne vel sagtens have gået i noget andet tøj, snakket på en anden måde, vist lidt mere respekt overfor alle - men i den sidste ende, så er jeg glad for at jeg altid har forsøgt at være så meget mig som det var muligt, altid tænkt over andres meninger, reflekteret over situationer og hændelser, tanker, følelser. I et forsøg på at forstå hvor alle synes at ham der fjolset fra boybandet eller tøsen fra den der pigegruppe, bare er så fucking lækker og skulle knaldes..... Jamen fedt, de begærer alle de samme ting - sikke meget lykke at få når alle har det samme.... Så kommer menneskes lyst til at være unik virkelig på prøve og vi ser da heller ikke særlig mange grå mødre og fædre som ligner nogen der et eller andet sted har glemt deres identitet henad vejen, de er blevet en del af den grå masse, som egentligt bare er "normen".

Ved godt at disse mennesker er lige så komplekst indrettet som jeg selv er, ved godt de har følelser, de kan føle sig trådt på osv, jeg er ikke meget anderledes end dem, forskellen er bare, at jeg tør stå frem og vise hvem jeg er, føle når jeg gør det og reagere som jeg har lyst til, når jeg gør det. Uden at blive flov, uden at føle mig udenfor. Fordi jeg bruger min ret til at være unik, ikke fordi det er planlagt, men fordi jeg bare er sådan. Når andre så ikke gør det og bare bliver grå og pseudo-unikke, så pisser det mig af dybt, fordi jeg ved alle er unikke, fordi ellers var jeg det ikke, i mine øjne smadrer "normen" potentialet i så mange mennesker at det faktisk er det samme som mord.

Syntes tit man hører folk snakke om drømme sådan her "bla bla bla bla så vil jeg gerne have nogle børn, et godt arbejde indenfor bla bla bla bla og et hjem på bla bla bla bla...."

Jep, det er ikke drømme det der.... Det er bare normalt altså "normen" - den vi har fået smidt i fjæset da vi blev født og har fået den presset ned over hovedet lige siden.

"bla bla bla bla så vil jeg gerne ud og rejse og se bla bla bla bla"

Ja da - alle mennesker vil gerne ud at rejse og se noget nyt, det jo normen..... Opleve noget nyt "normen" blab blab blab.

Hvor er det så folk mest gerne vil hen? Jamen de vil da gerne med en hel flok andre fra Danmark af til et andet land for at hvad????? primært feste og rende rundt med tømmermænd om dagen eller lige få set de mest "normale" ting i det givne område.... Igen er vi ude i grupper, vi er trygge, det er ikke mig der kommer til jeres land, det er os, vi kommer en hel flok, så kan i lære det. Det jo "normen"

Jeg vil også gerne ud at rejse, helt vildt, har ikke været vildt langt væk og har ikke været ude at rejse særlig mange gange, men da jeg var i bruxelle væltede jeg da rundt i byen i over 30 timer og fandt nogle ret fede steder, som jeg er ret sikker på ikke alle finder og så, kiggede jeg selvfølgelig også på mange af de steder som står på bykortet som turistattraktioner - ganske nice by, må dog sige at gåturen var noget federe end midtbyen, ude hvor folk bor og sådan, meget sjovere, snakke med nogle belgiere og nogle som ikke var belgier, men hvad fanden, de ku engelsk og lidt tysk, så det gik, ganske fed oplevelse.

Det er at rejse for mig, ikke noget stort halløj, vil heller ud og opleve det enkelte menneske fordi landets norm siger mig intet, at se bruxelle var helt speciel, ikke som man oplever andre storbyer, næsten ingen "subkultur", dog ufattelig mange udgaver af mainstreamen, hvilket jeg aldrig havde set før og følte faktisk at det var ret unikt. Folk var meget mere sådan, fulde af følelser - kan også være at subkultur og mainstream bare ligger så tæt på hinanden fordi bruxelle er så multikulurel som den nu er - derfor er der nok plads til alle, men der følte jeg heller ikke at folk havde samme attitude som i vores lille DK.


Senest rettet af Freakaling 10 nov 2008 16:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 15:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Hold da kæft er du blevet ordblind nu? jeg siger du generalisere og udtaler dig som om du er bedrevidne om andres situation i hvert tilfælde hvordan kan du være altvidende? Hvis jeg er humor er du da et cirkus!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 15:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Og nej jeg modargumentere dig iøvrigt ikke jeg prøver bare at få dig til at fatte at måske har jeg delvis samme holdning som dig men alle har deres tilgang til dette område. Det er måske de færeste som små der vokser op og tænker som 8 årig hold da kæft jeg skal da bare ud og prøve de der stoffer så jeg kan se verden i et nyt perspektiv. Nogen kommer bare af den ene eller anden årsag og ikke kun udelukkende et enkelt masse gentagene scenarie som du fremstiller det, i kontakt med rusmidler og nogen får noget godt ud af det og nogen får noget skidt ud af det, men hvis du har ændret dig til en person med sådan et bredt syn på tingene af dit rusmidel indtag var denne tråd aldrig dannet af dig ihvertfald!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 17:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nico - jeg har aldrig villet set verdenen i et nyt perspektiv før jeg blev oplyst om muligheden. Jeg siger heller ikke på noget tidspunkt at det gælder alle vel, gider du ikke godt tage og læse alt hvad jeg skriver og så tage det med i dine overvejelser inden du poster, så ville du også undgå at skulle poste 2 gange, nu når du ikke kan se edit knappen.

Jeg siger også det ikke er møntet på nogen speciel, men det lyder da til du føler dig ret truffet af mit topic... Er du en af dem der gemmer sig i normen og så gakker ud i weekenden, finder selvtilliden i stofferne og ikke kan score uden dem? Altså jeg har altid scoret bedst i ublæst tilstand. Hvorfor føler du dig så ramt af det jeg skriver?

Hvornår kommer dine argumenter så nico? Altså indtil videre er du ved at svine mig til, føler jeg. Jeg har har endda skrevet det ikke er møntet på nogen speciel og alligevel så tager du sådan på vej - jeg forstår slet ikke din holdning. Hvorfor er du pludeslig så defensiv? Er du ved at beskytte din tryghed? Føler du den er ved at blive taget fra dig, eller føler du bare et eller andet? Hvad føler du?

Jeg føler at du er lidt irriteret på mig.. er du det?

Og hvorfor har du nogengange lyst til at være blank? Altså hvis jeg forstår blank korrekt, så hentyder du til tom for tanker..... eller?

At tænke er en gave og IMO skal vi tænke til vi dør.

Eller har du tanker som du er nød til at blive blank for at slippe af med? Fordi du slipper jo ikke af med dem ved at blive blank, hvis dette altså var tilfældet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2007 19:42
Indlæg: 153
Fedt nok at se du er aktiv herinde igen :D

vil lig kommatere dine indlæg senere..

Men Coa du skal lig Chille lidt når du skriver til folk herinde for ellers bliver det svært at få snakket tingene igennem ordenligt.. du er stræks på angrib på nico... og han giver dig endda delvidst ret i det du skriver..

Vender tilbage senere.. ses


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2008 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Angriber ikke manden - spørger ham bare om nogle simple spørgsmål - et angreb vil være at krænke nice et eller andet sted og det føler jeg da ikke jeg gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 01:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Heh problemet er jo faktisk at jeg har læst din post... Det eneste jeg hater på er folk som hater på andre uden grund, bare fordi de syntes deres holdninger at latterlige men deres egne er de rigtige, præcis som du fremstiller det. Du siger at der er noget galt med normen, fordi de måske ville syntes der er noget galt med dig måske? så syntes jeg det er lavt at begynde at svine en bred målgruppe til fordi du syntes de har en latterlig tendens til mainstream. Hvis du ikke har noget godt at sige om pop-drenge burde du måske bare holde det for dig selv da det er en smags sag og intet andet? måske har nogen folk svært ved at stå på egne ben, men er der noget problem ved at de står sammen så? At du mener de misbruger stoffer men det gør du ikke med din sammensmeltede syrehjerne som skal friskes op med en gang meth? medmindre du producere og distribuere alle verdens rusmidler er du ligesom ikke den rette til at føle patent over hvad de skal bruges til men kan kun give dine råd i håb om at nogen vil lytte til dem, men hvis det er dit formål er det svært at nå ind til folk imens du sviner dem til. Jeg føler mig truffet ja over at du har et problem med folk der hører full on men du har vel ikke læst det øverste i min signatur? Jeg har hørt full on i en del år efterhånden og syntes ikke noget skal generaliseres da jeg både har mødt idioter, men faktisk også en masse stille og rolige mennesker som er lidt mere begavede at høre på en dig. Så det er ikke kun mig selv men også folk jeg kender du automatisk sviner til ved din øverste post. Nej jeg forbinder ikke nogen former for rusmidler med at score, da jeg ikke tager i byen eksempelvis for at score, men for at have en god aften med venner og bekendte, og kan faktisk slet ikke se hvad det har med emnet at gøre? er det for at dække over du har en vrang forestilling om dig selv som du vil forsøge at dække over igennem denne tråd fordi du er blevet så paranoid i årenes løb at du tror, vi ved hvordan du opfører dig blandt andre mennesker igennem et internet forum? Lad være med at spille så bedrevidende det er alt hvad jeg siger du udtaler dig om noget du åbenbart har erfaret personligt, men så igen du har vel ikke mødt alle mennesker på jorden vel? eller ja det kan du vel også forsøge dig med at sige, fordi det virker som om du er villig til at slynge alt slags crap ud du kan tænke på. Hvis du har mindreværdskomplekser så find en at snakke med det om, og se at få dig en anden måde at tale til folk på, for hvis du er lige så beskidt i munden overfor piger som herinde kan jeg da godt forstå du bliver ved med at tale om at score, da jeg godt kan se det vil være et problem undtagen, i tegnsprogsklubben men så mit råd til dig at tage tilstrækkeligt med ketamin til folk alligevel ikke forstår hvad der kommer ud af ædespalten fra dit vedkommende!

8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 01:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nico - jeg elsker dine antagelser om hvilke ærketyper jeg ikke bryder mig om. Hvor har jeg sagt noget om popdrenge?? Jeg er selv ret meget popdreng hvis vi skal til at definere det.... Jeg hører for det meste Day Din - Perfect Stranger - True Lies og videre i den bløde ende af den progressive scene - det er ret poppet er det. Har ikke noget imod noget der er populært - har jeg nogensinde sagt det.

Nico - gider du godt slå NORM op eller skal jeg gøre det for dig "Norm" "er en forventet reaktion i en bestemt social situation".

Nico - Der står ingen steder at jeg har noget imod folk der hører full-on - jeg tager et hurtigt eksempel lige i den genre - men understreger også at det næsten kun er dem alle man har set - der er da nogen der skiller sig ud - men hvorfor skal jeg gentage mig selv - nu når du har læst mine posts?

Jeg har hørt Psytrance siden før der var noget der hed Full-on og jeg har intet imod full-on, not at all - jeg ved ikke hvor du får den ide fra.
Og jeg generalisrere ikke, det ville du også kunne læse, hvis ikke det var at coke gav dig så dårligt syn.

Nej jeg sviner stadigvæk ikke nogen til - men du skal bare føle dig truffet!! Er alle københavnerdrenge sådan? Syntes det er ved at være en vane at jeg provokerer vores kære venner fra den lille ø i vandet. Hvis nu du tænkte lidt langsommere end du skrev ikke og så fik alt med - det kaldes at læse og forstå - så ville du heller ikke skrive alt det pis, fordi du sidder og går halvt amok over noget som er ikke eksisterende - altså - vil du bare gerne piske en dårlig stemning op? Fordi kan da godt mærke at det ikke er god karma du har lyst til at sprede - men ok ikke for at generalisere pga FULL-ON men resten taler vist for sig selv gør det ikke
"Fullon Fever!

Ham med krigsmaling på nosserne

Coke gør dig lækker - Coke gør din pik stor -
Coke giver dig selvtillid - Coke giver gode damer - Coke gør dig til et bedre menneske "

Og hvad er det her

"er det for at dække over du har en vrang forestilling om dig selv som du vil forsøge at dække over igennem denne tråd fordi du er blevet så paranoid i årenes løb at du tror, vi ved hvordan du opfører dig blandt andre mennesker igennem et internet forum?"

Man skulle næsten tro du ville have mig til at svine dig til LOL - gider ikke engang spilde tiden på det - men vil hjertens gerne diskutere med dig, men gider du ikke godt tage den op på et voksent plan igen - det er efterhånden 21 år siden jeg gik ud af første klasse ikke.

Jeg snakker ikke om alle mennesker på hele jorden - hvis du havde læst hele min post og forstået den - så ville du se jeg snakker om Danmark og ikke andet - det er det eneste jeg snakker om - at du får hele verdenen ind i det, er da vist din helt egen antagelse og har intet med min ord at gøre....

"Hvis du har mindreværdskomplekser så find en at snakke med det om, og se at få dig en anden måde at tale til folk på, for hvis du er lige så beskidt i munden overfor piger som herinde kan jeg da godt forstå du bliver ved med at tale om at score, da jeg godt kan se det vil være et problem undtagen, i tegnsprogsklubben men så mit råd til dig at tage tilstrækkeligt med ketamin til folk alligevel ikke forstår hvad der kommer ud af ædespalten fra dit vedkommende!"

Den der kan jeg meget godt lide - altså det er dig der lukker lort ud, snakker beskidt og lyder som et barn der har fået smadret sit sandslot.
Gider du ikke godt droppe at skrive i mit topic - det her var meningen skulle være en diskussion om forskellige subkulturer og normer - eller noget i den stil.

Istedet har du gjort det til din helt egen private - lad os drille elven raver tråd - fordi du følte dig truffet over noget som ikke var møntet på nogen.

Mange tak for det - har du ikke lært at holde din kæft når de voksne snakker og så er jeg ligeglad hvis det skulle vise sig du er ældre end mig - fordi du opfører da dig som den dummeste afbrændning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 01:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nu vil jeg lave en dobbelpost - bare for at øge mit postcount LOL

Du snakker om jeg hader full-on.... LOL eller generaliserer LOL

Undskyld jeg griner af dig - men du forstår det jo nok når du læser definationen på norm endnu engang ikke....

og jeg kan så tit forudsige "norm" mennesker - det er den måde jeg definerer normen på - dem der skiller sig ud fra normen, er de mennesker jeg omgiver mig med, folk der er forudsigelige - dem bryder jeg mig ikke om.... DAMN jeg har forklaret alt det her engang - det er så grineren det er - gider du godt læse og forstå...

jeg skriver faktisk også det gælder alle mennesker i technomiljøet - men det læste du heller ikke vel.

Du læste bare FULL ON GEEKS.... H8R - H8R - H8R - H8R - H8R - H8R - H8R - H8R - H8R - H8R tænkte din hjerne så LOL du er så grineren - så jeg starter lige mit topic op igen - så jeg slipper for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 12:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Okay men mainstream er popdreng da pop er en forkortelse for populært så du siger at folk bliver født som orginaler men dør som kopier og du er allerede en kopi men forhåbentlig ikke døden nær endnu? Tror dig og Naser Khader kunne lave et fantastisk sammenarbejde. U vending gang på gang bare du får ret? Okay du har ikke noget imod " Full on geeks" som du selv udtrykker det som er næsten største delen af techno miljøet ( det er dine ord i din første post afsnit 5) ? er du helt væk eller hvad? Hvordan kan du først kalde dem for en del af "normen" og nu siger du at der er nogle få der skiller sig ud? alle er forskellige du dømmer dem jo bare med dine øjne!

Nej overdrivelse fremmer forståelse ved godt du mener det Danske miljø og ikke hele verden men din forståelse har tilsyneladende brug for at blive fremmet?

Ja det er dig der forbinder at folk er nød til at tage stoffer for at få selvtillid og ikke en oplevelse? det er da den sygeste opfattelse af rusmidler jeg nogensinde har hørt! Du lyder som en der er betalt af staten for at slynge ting ud du ikke ved noget om...

Og ja jeg er sikkert ikke ældre end dig hvilket du heller ikke antager men hvad fanden har det med emnet at gøre? en ny måde at snakke uden om på?

Du siger du har lavet tråden for at diskutere subkulturer men kan du ikke forstå at selv folk har en fælles kultur er de jo stadig ikke maskiner inden for deres holdninger vel? og diskutere er lige præcis hvad vi gør, hvis du ikke vil have jeg skriver i din tråd så slet den eller lad være med at skrive sådan en gang crap og trække i land igen efterfølgende og fylde ind med fuldstændig irrelevante ting for at aflede opmærksomheden fra din manglende viden omkring menneskers væremåde og opfattelse!

Vil du så også sige at stort set alle arabere er terrorister, men der er nogen få der er anderledes? fordi det er præcis hvad du siger bare omkring en anden "Subkultur"!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 12:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Citat:
Hurtigt eksempel...Full-On geeks.... Har man set en danse, har man næsten set dem alle. Gælder faktisk for alle mennesker i technomiljøet - det er så få folk der virkelig tør give den ægte gas på et dansegulv


Kan du se det punktum der er efter "set dem alle".... Det er en ret god indikator på at jeg nu begynder at snakke om noget nyt - hvilket jeg også gør - da jeg derefter skriver - "gælder faktisk......"

Så mon ikke du er ret god til at misforstå noget - eller er du bare generelt vant til at blive misforstået?
Jeg spørger bare og det er helt ukritisk - jeg er bare nysgerrig. Nysgerrig efter at vide hvad der forgår i dit hoved - kender efterhånden mit eget så godt - så andres er blevet ret interessante.

Skriver ikke nogensteder at FULL-ON geeks er størstedelen af technomiljøet - jeg må nok indrømme at det eneste sted jeg rigtig ser desideret FULL-ON-GEEKS er til fester i Løkken og så Høloftet i Aab. Ellers synes jeg nok det er mest progressive flippede typer og knald-på dark-psy typer - full-on - jamen er det ikke bare HARDSTYLE der er blevet super meget mere musikalsk?

Dette siger jeg ikke for at hakke på FULL-ON, altså det er fedt nok at danse til, noget af det lyder alt for fucking genialt imens andet sjovt nok halter ad helvede til, men sådan er det med alle musik genre og igen er det ikke EN SPECIEL SUBKULTUR vi har oppe og vende her NICO - jeg tog bare FULL-ON-GEEKS som eksempel... OK sorry for at træde på den lille prins' sandslot.... Jeg kunne lige så godt have skrevet

"CS-GEEKS, har man hørt en af dem snakke, har man hørt næsten dem alle - dette gælder dog for hele gamer-miljøet, der er så få folk der virkelig skiller sig ud i spillestil"

Er du snart ved at fatte at du skal tilbage i skolen NICO - det er sgu da ikke min skyld du er så indelukket at du ikke kan se udover din egen lille verden, så snart nogen siger det mindste der bare kunne minde om en tanke om en fornærmelse af dit lille security sphere - damn mand - så koger du af.

Du må virkelig undskyld at jeg kom til at tage FULL-ON-GEEKS som et eksempel - men GEEK betyder bare NØRD og NØRD er egentligt bare SLANG for en person der har stor interesse indenfor området - så tag da lige og hak på dig selv, imbecile snothvalp.

Nico du har ikke helt styr på dine udtryk - mainstreamen, er den "strøm" af folk som ligner hinanden, det er ikke en fællesnævner at de alle går i populært tøj - hører populært musik og kun går i byen de populære steder...... Mainstream er noget andet.

Mainstream indenfor musik f.eks - er de musikgenrer som størstedelen af befolkningen lytter til og faktisk syntes lyder godt. Mainstream udtrykket er bare endnu et udtryk for en "norm" - hvis man fjerner sig fra mainstreamen - eksempelvis Haldolium - dengang de lavede FLATLINE - det var så udenfor mainstreamen at flere rigtig "hardcore" haldolium fans, ikke kunne lide det - hovsa - det var udenfor deres norm - de tog afstand.... Damn hva nico...

Tror du ikke du har misforstået mit topic en hel del...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 12:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
COA vil du ikke lige en gang til fortælle hvad denne tråd handler om? For lige nu ligner det en chat med delay


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 12:59 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Child of Aum skrev:
Drupe: Kan godt forstå du vil vende mine argumenter imod mig selv, men må har formuleret mig ret skidt så. Der står ikke efter et syretrip - der står "men det har hovedsageligt været på psykedeliske stoffer, og så lige meth som psykotrop fordi det er så satans godt at freshe en sammensmeltet syrehjerne op på - ikke at det er sundt, men det er bedre at bruge en selvtillids ego booster når der er brug for den, istedet for at bruge den hele weekenden....". Med det mener jeg: At en psychotrop som meth er god til slukke for et syretrip der er ved at gå lort i - så lige en psychotrop, så booster man selvtilliden, koncentrationen og viljestyrken - rigtig godt på badtrip.
Syretrip der er ved at gå lort i? Bullshit. Et badtrip viser dig noget, noget ubehageligt inde i din egen psyke. Et badtrip renser fordi du erkender og forløser de negative følelser. Meth giver selvtillid og koncentration fordi det er en stimulans, fordi det udløser dopamin i din hjerne. En psykotrop er blot et stof der påvirker hjernen - alle stoffer er psykotroper. Så lige det giver ikke meget mening at kalde meth psykotrop i denne her sammenhæng.

Child of Aum skrev:
Jeg er helt klar på at mit trip fortæller mig dystre ting - men gider ikke stå til en fest og få nedtur på fordi jeg lige bliver fanget i et mindloop.
Well, det er sgu fair nok. Det er helt op til dig at have den holdning. Men du er ikke psykonaut - du er lamfighter. Forskellen er til at få øje på: Psykonaut kommer af astronaut. En astronaut rejser ud i rummet, han planlægger nøje sin tur, sætter kursen i den rigtige retning og forbereder sig, så han kan nå en planet langt fra vores egen, gå på opdagelse og gøre nye erkendelser. En psykonaut prøver ikke bare at komme så langt ud i rummet som muligt, og slår bak når det bliver for meget. Du kører en lamfighter attitude, og det er sgu cool nok, men lad være med at pakke dig selv ind i illusioner. Illusioner klæder ingen. Du tager ketamin for at få de skumle tanker på afstand? Fair nok. Det er bare ikke en særligt psykonautisk indstilling. Det hele kommer for tæt på? Så skubber vi det da bare væk igen med ketamin. Så kan du sidde på en bakketop og iaggtage følelserne med en kiggert. Igen, fair nok. Men så føler du bare ikke følelserne længere!

Child of Aum skrev:
Kritik af andre er nogle gange skjult selvkritik og selvfølgelig har jeg selvkritik, men ikke med mit narkoforbrug eller min materialistke nødvendigheder. Det er mere ting jeg gerne vil have gjort som jeg enten ikke er istand til eller åbenbart ikke kan tage mig sammen til - til tider kan det være jeg måske ikke er god nok endnu og derfor kan jeg godt blive ret selvkritisk når jeg ikke kan samle den indre energi jeg ved jeg rummer...
Du kunne godt bruge noget selvkritik mht. dit narkoforbrug. Det bør sgu ikke være hævet over kritik. Nogen gange bruger man narko fornuftigt, andre gange ikke, så længe man kan skelne hvad der er hvad behøver det ikke udvikle sig til et større problem. Når man begynder at vikle sig ind i illusionernes spindelvæv, og ikke kan skelne det ene fra det andet, går det galt.

Child of Aum skrev:
Føler mig ikke hævet over andre mennesker, vi er alle lavet af det samme. Kan ikke forstår hvorfor du ser det, som jeg føler mig hævet over andre, fordi jeg har en indre ro og har gjort nogle observationer - gør hverken mig til et bedre eller dårligere menneske - men derfor må jeg godt være kritisk, især når jeg ser noget der går mig ret meget på.
Hævet over andre? Det har jeg aldrig sagt. Nu diskuterer du vist med dig selv :)

Child of Aum skrev:
Syntes tit man hører folk snakke om drømme sådan her "bla bla bla bla så vil jeg gerne have nogle børn, et godt arbejde indenfor bla bla bla bla og et hjem på bla bla bla bla...."

Jep, det er ikke drømme det der.... Det er bare normalt altså "normen" - den vi har fået smidt i fjæset da vi blev født og har fået den presset ned over hovedet lige siden.

"bla bla bla bla så vil jeg gerne ud og rejse og se bla bla bla bla"

Ja da - alle mennesker vil gerne ud at rejse og se noget nyt, det jo normen..... Opleve noget nyt "normen" blab blab blab.
Du fanger dig selv i modkulturens fælde, og jeg ved ikke om du selv har opdaget det. Samfundet har den her kvælende norm, der kræver styrke at bevæge sig imod. Men når dit liv bliver modkultur, når du definerer dig selv i modstrid med mainstream, så er du stadig enormt ufri: For nu er der pludselig masser af ting du ikke må - nemlig alt det flertallet gør. Tillykke, du har lige bebyrdet dig selv med et nyt sæt begrænsninger.
Problemet er, at mange af de ting flertallet gør, gør de, fordi det er skide fedt! Hvorfor vil folk gerne have børn? Fordi det er fucking fedt at få børn - fordi, at hvis folk ikke fik børn igen og igen og igen, så var vi her sgu slet ikke idag. Børn er godt, børn er menneskehedens fortid, nutid og fremtid. Arbejde er for at tjene penge, måske for at "realisere sig selv" (her er dog sikkert et større eller mindre element af slevbedrag, og det virker det til at du har gennemskuet). Men også fordi arbejde er vigtigt for os alle sammen. Hvis ingen arbejdede, well, så ville vores liv blive langt mere nederen. Arbejde skaber værdi og dækker materielle behov. Arbejde er grundlæggende godt, selvom det ofte ikke er det sjoveste i livet. Anyways, der er masser af guld i de ting du nævner, hvis man gør dem af et ærligt hjerne. Klart, hvis man aldrig lytter efter ens egen lyst og bare følger med strømmen, mister man noget meget værdifuldt, men hvad får du ud af at opstille en dualisme mellem dig og mainstrem? Mig = modkulturen, Samfundet = 100% nederen. Det er for sort vidt, mit kære barn af Ohm. Prøv at tænk hvis mainstream ikke fandtes? Hvad skulle du så læne din identitet op ad?

Getting closer to the Raving Elven button? ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 13:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jo portuz - vil jeg hjertens gerne - fordi jo - det ligner godt nok en chat med delay og det var altså ikke intentionen, men føler at jeg er blevet grov misforstået og føler samtidig at jeg et eller andet sted måske har formuleret mig så ringe, at det har stødt nico dybt inde i hjertet.

Men hvis du læser den første post - så er du rimelig godt inde i det.

Havde håbet min første post havde lagt op til en diskussion om mainstreamen i forskellige subklutere og forskellige normer, hvordan disse kan trække i mennesket som indirekte/direkte gruppepres til at udføre handlinger som egentligt ikke ligger dette menneske nært - jeg ville have snakket om hvordan en menneskeskabt ting som "norm" og "subkultur" kan fjerne virkelig mange mennesker fra deres idealer og gøre dem meget anderledes og måske direkte skade dem på den ene, eller den anden måde.

Tror bare det er endt i endnu en "SVIN ELVEN RAVER TIL" tråd.

I mit hoved er Nico blevet meget gal over han tror jeg sviner hans stil til - hvilket jeg ikke gør, jeg snakker bare om "normer" - og det er jo flere "normer" at rette sig efter - alt efter hvilken subkultur man "tilhører", stadigvæk er der dog en "norm" at følge, en mainstream at skille sig ud fra.

Hvilket jeg jo også nævner.

Drupe:

Undskyld min forvirring i udtryk, beklager jeg - der skulle have stået en meget kraftig psykotrop.
Hvis man står og skal til og mixe musik, så holder det fandme ikke man badtripper fordi der sker noget uventet. Hvis en astronaut planlægger en tur til en fjern fjern planet ikke, så kan der ske uheld på vejen, noget der ikke var med i planerne og hvis astronauten ikke har en eller anden form for "nødplan" så er han færdig, død, kaput. Det er man så heldigvis ikke på syre, men istand til at koncentrere sig om at det skal lyde ordentligt, tælle beats osv osv - så går det ikke at syren bestemte sig for at skfite kurs pga whatever, så trækker man i nødplanen fordi den oprindelige plan ikke er mulig - så vil du hen med din lamfighter påstand?

Ja jeg har været den vildeste Lamfigher, afbrænder, blæser, tramper - kald det hvad du vil - men alle mennesker bliver ældre - oplever flere ting og begynder at søge indad. Da jeg var yngre søgte jeg også den helt store psykedeliske oplevelse, men havde det simpelthen for skidt indeni til at det kunne lade sig gøre og det blev primært til et stimulans helvede - senere hen tog de psykedeliske stoffer mere og mere over og nu er de så dominerende at jeg faktisk næsten hader stimulanser, det er ihvertfald ikke det jeg bruger særlig mange penge på.

Ketamin er et disasociativt psykedelisk stof. Ja det giver syren en anden virkning, men jeg render ikke rundt med ketamin i lomme og er på syre, uden det er planlagt at jeg skal have keta - alt hvad jeg indtager iløbet af en nat er ret meget planlagt, jeg kigger på tiden, har klokkeslet til redoseringer af diverse, selv i komboer med 3-4 forskellige "stoffer" har jeg styr på samtlige redoseringer og sådan - enkelte gange har jeg kommet til at redosere med for meget og hver gang har jeg mærket at det var den gamle lamfighter der tog over - det er så ikke sket siden jeg "kom til" at tage 250mg MDMA i en redosering, her tidligere i år. Det var min sidste lamfight.

Men drupe du har helt ret, illusioner klæder ingen - derfor jeg kaster dem af mig - dermed også lamfighteren.

Men drupe - jeg forstår godt din holdning til mig - du har vel læst de fleste af mine LAMFIGHTER posts gennem tiden - helt sikkert - hvis det var det eneste jeg havde at dømme ud fra, hvis jeg ikke var mig og skulle dømme mig. Jep, var nået til den samme konklusion og det er helt iorden, jeg vil heller ikke umiddelbart stole på en med sådan et "ry" men vil dog lade tvivlen komme personen til gode.

Sidder på en bakketop med en kiggert? Nej sådan får jeg det ikke af ketamin, jeg kan græde på ketamin. Lagde til fragmental inde i chillouten og græd da june rashava spillede "it's you". På 1 maya mærke og omkring 180mg ketamin. Det var noget af det smukkeste jeg har oplevet i sommers - den gyldne fornemmelse, de visuals - den smukke klare rene stemme i mit hoved, damn - så trillede tårene. Men ok er jo nok bare en dum lamfighter.

Mit narkoforbrug er ikke det vi skal snakke om her - det lyder som om " at når chancen er der til at hakke på COA's narkoforbrug - så skal den gribes"

Ok - jeg har taget 4 streger coke sammen med en kammie og 1 egern mærke siden weekenden til den 8 august - hvor jeg var til min sidste fest i år. Holder altid pause om vinteren - hader at trippe når der er koldt og det ene mærke jeg spiste - well - det var da et fedt trip, men det var bare mig og en veninde og en masse nussehalløj, meget intimt og meget hyggeligt. Coken var fordi han lige havde lidt i lommen og vi alligevel sad og røg fede. Hyggens skyld.

I forhold til du ikke kender mig drupe, så syntes jeg det er ret godt du kan sige hvad jeg kan skelne og ikke skelne imellem.

Citat:
Child of Aum skrev:
Føler mig ikke hævet over andre mennesker, vi er alle lavet af det samme. Kan ikke forstår hvorfor du ser det, som jeg føler mig hævet over andre, fordi jeg har en indre ro og har gjort nogle observationer - gør hverken mig til et bedre eller dårligere menneske - men derfor må jeg godt være kritisk, især når jeg ser noget der går mig ret meget på.


Det er så til nico - regnede med at du kunne forstå at jeg var færdig med at svare dig, når jeg havde kommenteret det sidste i din post. Fordi korrekt, det har du aldrig sagt. Men det har nico enten direkte eller indirekte.


Du fanger dig selv i modkulturens fælde, og jeg ved ikke om du selv har opdaget det. Samfundet har den her kvælende norm, der kræver styrke at bevæge sig imod. Men når dit liv bliver modkultur, når du definerer dig selv i modstrid med mainstream, så er du stadig enormt ufri: For nu er der pludselig masser af ting du ikke må - nemlig alt det flertallet gør. Tillykke, du har lige bebyrdet dig selv med et nyt sæt begrænsninger.
Problemet er, at mange af de ting flertallet gør, gør de, fordi det er skide fedt! Hvorfor vil folk gerne have børn? Fordi det er fucking fedt at få børn - fordi, at hvis folk ikke fik børn igen og igen og igen, så var vi her sgu slet ikke idag. Børn er godt, børn er menneskehedens fortid, nutid og fremtid. Arbejde er for at tjene penge, måske for at "realisere sig selv" (her er dog sikkert et større eller mindre element af slevbedrag, og det virker det til at du har gennemskuet). Men også fordi arbejde er vigtigt for os alle sammen. Hvis ingen arbejdede, well, så ville vores liv blive langt mere nederen. Arbejde skaber værdi og dækker materielle behov. Arbejde er grundlæggende godt, selvom det ofte ikke er det sjoveste i livet. Anyways, der er masser af guld i de ting du nævner, hvis man gør dem af et ærligt hjerne. Klart, hvis man aldrig lytter efter ens egen lyst og bare følger med strømmen, mister man noget meget værdifuldt, men hvad får du ud af at opstille en dualisme mellem dig og mainstrem? Mig = modkulturen, Samfundet = 100% nederen. Det er for sort vidt, mit kære barn af Ohm. Prøv at tænk hvis mainstream ikke fandtes? Hvad skulle du så læne din identitet op ad?

1: Det staves AUM det har intet med OHM at gøre, det fornærmer mig lidt, men du kan ikke gøre for din uvidenhed så det gør ikke noget.

2: Siger ikke det er forkert at få børn, siger det er normalt og jeg vil sgu da også have børn, men en drøm kan det sgu da ikke være - det er jo ikke noget der er svært at opnå - det er en dagligdags ting - en del af vores genetiske program - vores cellers vilje til at blive ført videre og overleve på den måde - men drømme - det er det ikke - snakker ikke om at børn er ufedt - snakker ikke om at folk der får børn er dumme - drupe - du misforstår mig også tror jeg.

3: Jeg må det jeg vil, har aldrig sagt jeg ikke gør ting som rigtig mange andre mennesker også gør, hvor læser du det henne? Jeg snakker om sociologiske normer for helvede da - fat nu hvad fanden det her topic handler om - det handler ikke om at jeg har det skidt eller noget - det handler om at verdenen - samfundet - livet - eksistensen har det fucking ad helvede til - jeg har det ganske fint.

4: Jeg har knoklet pænt meget røv i mit liv - har været nedbryder - arbejdet ufaglært som smed/vvs - 4 år i køkken - rengøring - ufaglært på snedkerværksted - militæret. Så hvor får du nu den fra - arbejde er genialt - uden penge kunne jeg ikke købe det lydustyr jeg skulle bruge - uden penge står der ikke NAD på forstærkeren vel? Jeg elsker at arbejde, elsker at bruge mine muskler, derfor jeg træner 2 gange om dagen, 6 dage om ugen pt - senere hen bliver det til 3 gange om dagen - 6 dage om ugen. Jeg er begyndt i skole igen nemlig, hvis det er det her skal handle om mig og ikke det som jeg egentligt havde håbet vi kunne snakke om. Nu når min psykose af en eks er skredet - og jeg efterhånden er kommet helt over hende, så er jeg ikke halvt så stresset som da jeg var sammen med hende, så nu kan jeg endelig få den fucking studenterhue taget helt færdig - har altid været et af mine mål, men fuck hvor er det mainstream hva - fuck jeg er bare modkultur - damn mand, jeg hader bare mainstream.. JEPPERDI.


Forstår dig slet ikke drupe.. eller har du bare joinet nico i misforståelsens nedtur og så bare vil svine mig istedet for? Fordi 2 gange nu hentyder du til en svinerknap - som jeg til at starte med troede var ren "gas", men du er åbenbart ude på at få mig op i det røde felt - desværre makker - det gider jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2008 14:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Ja jeg havde været fuldt tilfreds hvis du havde brugt et andet eksempel end folk der hører full on fordi så havde det ikke berørt mig hvilket er grunden til jeg reagere?

Du siger du ikke vil bruge tid på at svine mig til men ibicil snothvalp der skal tilbage i skolen kan du dog alligevel få dig selv til at tast. Storartet. og nu er jeg en tudeprins?

Hvem er det der tuder når jeg siger du må være mere åbensindet og ikke dømme folk på førstehånds indtryk, dvs. tøjstil eller hvilke fester de kommer til, eller for den sags skyld hvordan de fyrer den af?

Som noget af det første du nævner overhovedet i denne tråd er at der sidder nogen og hader stofferne og de giver dem skylden istedet for dem selv? Undskyld mig men hvad er det for nogle mennesker du støder ind i på din sommertur, for alle jeg kender der bruges rusmidler om det fornuftigt eller ej ved godt at man kun er sin egen herre, og ikke at stofferne er din herre, så hvis det er nogen form for general opfattelse du har fået af menneskerne i din omverden, så havde jeg ihvertfald søgt efter at støde på andre folk som havde en smule form for realisme i sindet.

Dem du snakker om er i alderen 16-25 år? Hvordan kan du sætte tal på folks sind igennem deres fysiske alder? Har du aldrig set programmet" Er du klogere end en 10 årig"?
Derefter kalder du denne målgruppe direkte materalistiske så prøv at lav en tråd for folket her på psy imellem 16-25 år og spørg hvad der betyder mest for dem?

Child Of Aum Skrev:
Vi ser denne ensretning rigtig mange steder, vi ser mennesker der er bange for at falde udenfor og derfor gør alt for at være som alle andre. Hurtigt eksempel - Full-On geeks.... Har man set en danse, har man næsten set dem alle. Gælder faktisk for alle mennesker i technomiljøet - det er så få folk der virkelig tør give den ægte gas på et dansegulv - eller i mainstreamen - der er sgu ikke særlig mange mennesker derude, som virkelig er originale...

Hvorfor er dit eksempel Full on folket som er bange for at falde uden for? ( dette opfatter jeg som en pæn måde at kalde dem mainstreamers, fordi de søger tryghed igennem at identificere sig med deres medmennesker) Hvis du ikke mener det alligevel, som du efterfølgende har sagt?

Jeg kender flere der lider af Damp som du siger bliver i tilfælde stemplet som syge. De har fået ekstra hjælp fordi de har koncentrations besvær og får derfor også doneret afslappende ting ( som Retalin ) for at kunne samle tankerne og koncentrere sig om det de arbejder med. Er det hvad du opfatter som dårlig behandling, at man prøver at hjælpe folk med hvad de har svært ved?

Den gruppe du vælger at tildele navnet "Normen" fremstiller du nærmest som udskud, fordi de siger vi andre ikke er normale, men forstå nu ingen er ens, heller ikke to personer man vil anse for at være normale. Det er derfor Danmark er sådan et godt land for skæve eksistenser, at selvom de vil ryde staden, og de anholder pushere, graffitimalere får bøder osv. Så har de trods alt også været med til at bygge vores samfund op på en konstruktiv måde, så de skal vel også have plads til at få deres mening hørt? Kan godt forstå at du ser sort på denne gruppe da Danmarks politikere skulle være en repræsentant af den gruppe der har valgt den pågældende person, men hvis jeg skal være ærlig så tror jeg personligt at mange tænker han er mindst slem, og ikke iihh den person har præcis de samme meninger som mig. Derfor kan du ikke kalde disse mennesker ens, hvis de ikke har den samme opfattelse af alt omkring dem.

Du siger derefter at det faktisk er normens skyld at mentalt anderledes folk bliver syge, men tror du har misforstået det, fordi måske bliver man påvirket af uheldige oplevelser, men folk blive syge på grund af dem selv, fordi de ikke kan se tingene som de er, og intet andet. Du kan da ikke smide skylden for at nogle folk lægger på psykiatrisk afdeling, samt dem der burde, på alle andre der ikke gør eller bør.

Kan godt se det er uheldigt at der bliver brugt udtryk som at "blæse hjernen ud" når der rent faktisk går folk rundt som dig og opfatter det som en bogstavelig ting, fordi der skal der også være plads til dig, men så husk lige at behandle alle andre på samme måde.

Folk der begynder på at tage rusmidler, tror jeg ikke lige har opfattelsen af, nu tager jeg dette også får jeg selvtillid og føler mig som supermand. Tror nærmere de tænker det her er spændende, det har jeg ikke prøvet før, jeg vil gerne udforske det selv, da det er svært at vide hvad man skal tro på, med al den forskellige information man får omkring et enkelt emne, fordi hvad man selv oplever er vel mere til at stole på, frem for noget man får fortalt fra andre. Så derfor er formålet at udforske og hvis nogen kun har selvtillid på stoffer, er jeg ked af det for dem, men det må være et meget specielt sted du bruger din tid sådan en god varm sommer så?

Dog skal du da have ret i at det ikke er godt at hverken overforbruge eller blande forskellige rusmidler, da det ikke gør det mindre skadeligt for din krop. Så det kunne du jo nøjes med at have skrevet istedet for alt det andet tomme fyld i din post.


At folk "blæser hjernen ud" hver weekend er da også meget uheldigt, men bortset fra det er det jo ikke en skid bedre hvis man gør det på andre rusmidler, så længe du ikke gør ting med måde, så du gal på den, så velkommen til din egen verden. Hvis deres stofindtag opbygger deres selvtillid så er den vel lige så falsk som din opfattelse af unge i alderen 16-25 år.

Du har også ret i at man skal bruge stoffer så vidt muligt på den korrekte HR måde men hvorfor fortæller du det, efter du lige har beskrevet du har blæst hjernen ud hele sommerferien? er det ikke så dobbeltmoralskt at ingen kan tage det seriøst? Om du er psychonaut eller ridder af det runde bord er jeg ligeglad med, alt er hvad du gør det til og hvis du vil kalde dig selv andet end et helt normalt menneske er du velkommen til det, det er din egen opfattelse.

Child of Aum skrev:
Har ramblet derud af nu, ganske som jeg plejer, men det gør mig bare så gal at se en flok IMO IDIOTER, smadre narkomiljøet for os, der rent faktisk får noget ud af de stoffer vi bruger, om det så er på den fornuftige HR metode eller den lidt mere risikofyldte eksperimenterende psykonaut metode.

Okay du har ramblet derud som du ganske plejer, men du bliver irreteret på dem der smadre narkomiljøet? Har alle ikke ret til at prøve? er det ikke hvad der kaldes den frie vilje, måske bortset lige fra din lille selvdannede nazistat på øverste etage.... Og som Drupe sagde i sin post, så tror jeg måske du har misforstået betydning af Psykonaut, medmindre at en astronaut normalt sætter sig i en raket, fyrre derud af og satser på at komme tilbage igen på et tidspunkt? :)

Det med gruppepres og stofferne tog røven på dem vil jeg ikke udtale mig om på dine vegne så, det er ihvertfald ikke den slags mennesker jeg beskæftiger mig med, hvis nogen presser mig eller nogen jeg kender, siger jeg med glæde fra på min egen eller deres vegne.

Har ikke tid til at svare på resten af din crappy post, ved du hvorfor, fordi jeg skal ikke tilbage i skolen, men det skal du vist, så kan du jo joine mig er her i forvejen...

8)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team