Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey gutter
jeg vil gerne ha lidt hjælp fra nogen af de lidt mere garvet gutter her inde !

jeg har et problem jeg kan ikke sove om dagen/morgen der til skal der sige at jeg arbejder 12 timers nat

1.har været hos min læge han vil ikke hjælpe mig på nogen måde (ungen mennesker skal ikke fylde sig med sådan noget siger han)
2.hvorfor så ikke skifte arbejde tja jeg er et B menneske passe mig fint at arbejde om nattet og jeg er rigtigt glad for det arbejde jeg har
3. Hvor så med at ryge fed… da jeg ikke ryge alm eller til feste er det lidt svært for mig hehe

så jeg fik den ide at jeg ville ha nogen sove spiller som jeg kunne tag de dage hvor jeg ikke kunne sove

Så vis der nogen der kan hjælpe mig evt link osv

på forhånd tak :-)

mvh M

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey
Sovepiller og røg er en dårlig løsning.
Jeg arbejder selv nat engang i mellem og kender problemet... De fuldtids nattevagter jeg kender har alle købt mørklægningsgardiner. Grunden til at du ikke kan sove om dagen er lyset. Med mørklægningsgardiner snyder du kroppen til at tro at det er nat, det gør virkelig en forskel.

Junior medlem

hey

jeg har mørklægningsgardiner så der er helt mørkt og har også prøvet øre propper men det hjælper heller ikke det er lige som at jeg er over trat og ikke kan falde ned så jeg kan sove :-(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
ost skrev:
hey

jeg har mørklægningsgardiner så der er helt mørkt og har også prøvet øre propper men det hjælper heller ikke det er lige som at jeg er over trat og ikke kan falde ned så jeg kan sove :-(

Dyrker du nogen som helst form for motion/sport? Hvordan er din kost?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Vil anbefale masser af motion, frisk luft og sund kost. Endvidere så kan det af og til hjælpe, hvis man tager et vaaaarmt bad inden man går i seng. Er det helt umuligt så kan jeg osse anbefale baldrian. De har i hvertfald hjulpet mig som alternativ til sovemedicin.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
ost skrev:
så jeg fik den ide at jeg ville ha nogen sove spiller som jeg kunne tag de dage hvor jeg ikke kunne sove

Ingen problemer, tag du dig bare en spiller når du ikke kan sove, lægen behøver ikke give dig lov.
Ikke for at være unødigt stavenazi, den var bare for sjov til at lade passere ukommenteret.

En spiller hjælper tit mig :)

Ellers er google din ven, der findes nogle metoder som du burde kunne finde!

Baldrianrod er også super godt!

Held og lykke med det

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har ofte svært ved at falde i søvn. Dette skyldes at mit hoved ofte kører på højtryk når jeg hopper i seng, så selvom jeg er træt går der længe før jeg falder i søvn. Det hjalp virkelig meget med nogle meditationsteknikker, hvor du fokuserer på din vejrtrækning og derved får tankerne væk fra alt det som holder dig vågen (hvis det altså er tanker, som holder dig vågen)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som mange siger (og som også er sagt så mange gange), så er motion et rigtig god ting. Hvis man har svært ved at falde i søvn, kan det ofte være fordi, man har for meget energi. Løb en god tur så du kan få brugt energien.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Min bror havde noget te med hjem fra Letland og det må man sige ved ikk hvad det hedder kalder det godtnat te men søg efter det på nettet det er te med urter man bliver pænt træt af det og det smager fjong som normal te hvis man er til den slags :) ellers tag fra tusind og tæl ned til nul og sørg for at holde fast og koncentrer dig om at tælle og ikk tænke på andet så virker det sku ikk...

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
http://lifehacker.com/software/lifehack ... 309030.php

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]