Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 321  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så har jeg endnu engang været flittig ude på markerne.. Denne gang er det blevet til lidt mere end sidst. Jeg smider nogen billeder op hvor de er lidt mere samlet end sidst.
Jeg er sikker på at næsten alle er SN men skulle i spotte et par stykker der ikke hører hjemme så må i meget gerne kommentere det, eventuelt med en cirkel omkring svampen(e) eller et request om nyt mere close up billede af et specifikt område.

På forhånd mange tak for hjælpen. :)

BilledeBillede
Billede 1

BilledeBillede
Billede 2

BilledeBillede
Billede 3

BilledeBillede
Billede 4

BilledeBillede
Billede 5

BilledeBillede
Billede 6

BilledeBillede
Billede 7

BilledeBillede
Billede 8

BilledeBillede
Billede 9

BilledeBillede
Billede 10

BilledeBillede
Billede 11

BilledeBillede
Billede 12

BilledeBillede
Billede 13

BilledeBillede
Billede 14

BilledeBillede
Billede 15

Junior medlem

HopIFjordeN: Billedet er en anelse sløret, men jeg kan med ret stor garanti sige, at du ikke har nogle spidse nøgenhatte der.

Resist: Har desværre ikke internet til at åbne de store billeder, men fra hvad jeg kan se på thumbnails'ne synes jeg, at du skal vente lidt med at indtage dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
yir - de er også kasseret, vidste dt jo godt, men det spinkle håb overvamdt fornuften:P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malthe skrev:
Resist: Har desværre ikke internet til at åbne de store billeder, men fra hvad jeg kan se på thumbnails'ne synes jeg, at du skal vente lidt med at indtage dem.

Jeg har frasorteret en 10-15 stykker som jeg var i tvivl om, men er meget sikker på de resterende ud fra de kendte karakteristiske SN kendetegn. Jeg kunne selvfølig også tage fejl men de resterende har alle en stiv nipple, kegleformet hat der er lukket meget sammen, beige/cremet farvet hoved samt den rigtige farve i stokken.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: skive
Kaktus Klausen skrev:
Psilocybe Azurescens, de findes nu i løvskoven, hvis nogen vil lede efter dem.

Er det nogen du har fundet vildt, eller er det en spawn bag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var ude med en kammerat og plukke lidt svampe i dag.
Vi er ret sikre på, efter at have kasseret alle mulige slags, at den her art vi endelig fandt, faktisk er SN. Næsten alle de svampe vi har fundet, ligner hinanden. Med få undtagelser, som vi dog stadig mener kan være SN.

Er der en venlig sjæl, der gider dobbelttjekke for os?
Better safe than sorry :)

Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Att: Amendir
Det ser ud til, at i er ved at være udlærte i SN sortering efterhånden. So im sorry, you are safe 8) God tur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er lidt nye billeder til at kærtegne jeres nethinder :wink:
Jeg beklager den dårlige kvalitet, mit regulære kamera havde ikke mere strøm.

Har jeg ret i min antagelse af at de alle er SN?

BilledeBillede
Billede 1

BilledeBillede
Billede 2

BilledeBillede
Billede 3

BilledeBillede
Billede 4

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det ligner Sløret nøgenhat. :lol: De er ok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Att: Amendir
Det ser ud til, at i er ved at være udlærte i SN sortering efterhånden. So im sorry, you are safe 8) God tur.

Super, mange tak!
Men altså, det her er altså første gang jeg overhovedet har ledt efter, endsige plukket SN.
Så jeg tager det som et stort kompliment :D

Det bliver et fedt trip tror jeg. Det er første gang jeg spiser svampe!

Medlem
Brugeravatar

Hey min kammerat og jeg har været på vores 2. svampejagt. De er fundet på en fælled/mark med græssende kreaturer, kaniner og rådyr. Vi er ret så sikre på at det er SN, men er det? :P

A:
BilledeBillede

B:
BilledeBillede

C:
BilledeBillede

D:
BilledeBillede

E:
BilledeBillede

F:
BilledeBillede

Anden vinkel:
BilledeBillede

Close-up:
BilledeBillede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den vigtigste ting inden man tripper er at være sikker på sig selv, sikker på sine handlinger og bedømmelser. Hvis du er sikker i din sag, så er det SN. Hvis du ikke er sikker, så vent til du kan bedømme dem selv. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Okay det lyder fornuftigt Flimmer :D

Vi mødte en erfaren svampejæger og han gav os nogle tips. Men ville være sikker, og lavede en post herinde. Det var bare mere hvis der var nogle der kunne sige at der SLET ikke var tale om den fantastiske SN.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
det er de rigtige bare rolig :D

Medlem
Brugeravatar

Det glæder mig at høre, vi har været ude og samle flere idag. Så skal de bare tørres.. :) tak for svarene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja så var min kammerat og jeg igen ude at samle svampe! Det blev, på en lille time, til 100g friske SN. Herligt!

Så har jeg dog fundet en anden slags svamp der ligner SN rigtig meget, bortset fra farven og hatten... Ok, stilken er også tyndere... Faktisk ligner den slet ikke så meget igen!
Men jeg kunne godt tænke mig at høre om I kender den og ved hvad det er for en satan :)
Billede
De to yderst til venstre er jeg faktisk lidt i tvivl om det er misfarvede/gamle SN. Anyone?

Billede
Her er jeg igen i tvivl om de to yderst til venstre, samt den yderst til højre.
Resten lignede lidt deforme/misfoster SN.

Billede
Og så er der dem her. Peg endelig de SN ud I kan, jeg er nemlig i tvivl :)

Jeg har også et bonusspørgsmål (ok, det er faktisk ret vigtigt...):
BilledeBilledeBillede

Da jeg i går havde kategoriseret første høst, samt lagt det til tørring, så fandt jeg seks-syv af de orme på papirerne jeg havde brugt. Dagen efter fandt jeg også to orme i to rådne svampe.

Hvad er det for en funky orm?! Er det en slags maddike eller sådan noget?
Og vigtigst af alt: Er der grund til bekymring? Kan jeg spise de svampe de har været i (eller som de stadig er i)?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
er ret sikker på det er glanshat og ifølge steen larris kan man ved at æde 100 glanshatte få en effekt men tror bare du skal holde dig til spidsnøgenhat , og de der orme skal du ikke bekymre dig om bare læg svampene på et stykke papir og lig det på en radiator der står på 3 også forsvinder ormene, hurtigere end hvis du bare lægger dem til tørring på et bord men når svampene tørre ind forlader ormene svampene og ligger sig til at dø nogle centimeter væk fra svampen hvis de ik når lidt længere :D og ja spis du bare løs der skulle gerne IKKE være orme i når de er tørre :D

Junior medlem

HeY.

Har været ude med et par venner og plukke idag.
Vi fandt næsten ingen ting, og er ret sikker på, at det ikke er SN, men vil da lige helst være sikker.
Vi var på flere marker, men synes ikke det var til at finde noge (Kun andre svampe), selvom vi ledte på både heste og ko-marker.
Men:
BilledeBillede

BilledeBillede

BilledeBillede

Billederne er lidt slørrede, men hvis det er nødvendigt, kan skarpere billeder blive uploadet.

Junior medlem

du her helt ret det er ikke den rette art hehe.. helt ærligt hvis folk ser på di bilder der er rundt på nettet så ser man jo at det ikke ligner overhovet hehehe folk der ikke kan se forskel burde ikke trippe på svampe.. ikke hvis di skal finde dem selv :P

Junior medlem

blackskorpions
Hmmm..
Som du kan se, skrev jeg også jeg ikke troede det var SN, men ville være sikker.
Det var første gang jeg plukkede, og ville ikke spilde svampene på mine egne bedømmelser, hvis jeg så tog fejl, og smed hele dagens fangst ud.
Har set på sitet at der er mange forskellige varianter, idet formen kan ændre sig meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]