Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg har nogle planter som er over høsttidspunkt af hvad jeg ville bruge til at lave topskud af. de er simpelthen lidt for visne i det, så jeg trækker nol på dem istedet.

jeg har købt ca 2 liter isopropylalkohol i matas, og jeg tænkte på at gøre det sådan:

1. tage en 1½ liters plastflaske, skære bunden af.
2. putte en masse af det friske men halv-visne plantemateriale ind i flasken gennem det store hul i bunden.
3. sætte kaffefilter(et af de dér brune) fast på bunden med elastik
4. hælde isopropylalkoholen igennem toppen, og ryste mens væske løber ud gennem kaffefilteret i bunden og ned i en stor plastik skål.
5. hælde væsken fra skålen i et fad så det fordamper hurtigere.

men kan jeg godt bruge et af de der brune kaffefiltre? det ser ret tæt ud, kan i hvert fald ikke se nogen bittesmå huller eller noget. hvad kunne jeg evt bruge som ville være bedre, en gammel t-shirt? vil hullerne i stoffet være store nok? og skal det trække længere når planten er frisk? der er ikke meget væske i planten, og kan nok godt smuldre det ud til noget delvist pulverlignende.

havde tænkt mig at gøre det nu, så ville være taknemmelig for nogle hurtige svar ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Altså du kan hvis du ikke trækker for lang tid på materialet tørre det en smule i ovnen. Eller bare bruge det friskt. Fyld godt op i flasken og brug noget stof for enden. Du kan altid filtrere væsken bagefter i et kaffefilter hvilket tager en smule tid. Jeg vil sige max 20-30 sekunders gennemløb når du trækker i flasken.

Medlem
Brugeravatar

tak :) jeg brugte en sok. nu står den brune væske i en skål i vindueskarmen, med en radiator for neden. der er lidt over en halv liter temmelig brunlig/gullig væske. hvor lang tid tror i der går før iso'en er fordampen? ...ved godt varm stuetemp.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kan godt gå et stykke tid, sørg dog for god udluftning eller sæt skålen udendørs i en balje kogende vand. Allerbedst er en gryde af metal da det overfører varmen bedre end glas og keramik

Nu var sokken ren ikke? :)

Medlem
Brugeravatar

hehe, sokken var ren ;)

jeg har hældt det hele gennem en si og over i et fad, vandstanden er ca 3 cm, så havde nok fejlbedømt den halve liter lidt, der er nok snarere 3/4 liter. det står oppe på et skab lige under loftet, hvor der burde være mest varme, men jeg kan vel regne med at der går nogle dage?

hvordan ved jeg at alt isopropylen er væk? - regner jo med at slutresultatet stadig er lettere flydende :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sæt det i vandbad, så går det betydeligt hurtigere. Hvis du har en stor overflade tager det ikke særlig lang tid, måske til i morgen. Lugt til det, hvis det lugter af iso er der isopropylalkohol i. Det vil være ret så sticky når det varmes op

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det kan desuden være en fordel at det fordampede kommer hurtigt væk fra skålen. Med andre ord sørg for god udluftning, som Xpert allerede har påpeget, ikke kun for dit indeklima men også fordi det fordamper hurtigere.

Medlem
Brugeravatar

hm, fadet er rundt og vel 30 cm i diameter - there's the overfladeareal for you. som sagt ca 2 cm væske. men fadet i sig selv er kun 2-3 cm højere end væskestanden, så det er svært at placere i et vandbad, så tror bare jeg lader det stå som det er. mon ikke det kan nå at fordampe inden fredag?

Dedikeret medlem

Hullerne i stoffet/filteret behøver ikke være "store nok". Olien er opløst i alkoholen, og slipper derfor igennem uden problemer :). Du kan sagtens trække på frisk plante. Hvis du vil fremskynde fordampningen kan du varme alkoholen lidt på laveste blus på en kogeplade. Husk MEGET udsugning... det er meget usundt at indånde alkoholdampene.

P.S. det tager omkring en time at fordampe alkoholen, hvis du stiller det på et varmeblus. Ellers kan det tage flere dage.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Og bare lige for en sikkerheds skyld: man inddamper naturligvis ikke ethanol på komfuret hvis man har gasblus!!

Medlem
Brugeravatar

hm, det må være et projekt til imorgen :) men hvordan opbevarer i jeres olie? det er vel noget klæbrigt noget at have med at gøre...

Dedikeret medlem

Ganja-Man skrev:
hm, det må være et projekt til imorgen :) men hvordan opbevarer i jeres olie? det er vel noget klæbrigt noget at have med at gøre...

Det nemmeste er at samle det hele på en ispind (eller et brædde hvis du har MEGET :lol: ). Bemærk at det ikke er flydende, når du har fået alt alkoholen fordampet væk. Men det er dog meget klæbrigt. Dog bør det ikke klæbe hvis du bare sætter fingeren på. Men har du det imellem fingrene klæber det pga. fingervarmen ;).

Når du så har en dejlig klump på din ispind kan du bare tage noget tobak eller skunk (hvad du nu foretrækker at blande med) og så gnubbe det sammen til en masse dejlig "fugtig" tobak/skunk :P så er det jo lige til at fylde i joints, og nemt at opbevare. Det tager lidt tid at få det blandet ordenligt med tobak/skunken, men så er det også dejligt. :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ispind? lol. Prøv med små glas med skuelåg i forskellig stærelse

Medlem
Brugeravatar

jeg må se på hvordan konsistensen er når det er "tørt" altså når iso'en er væk. men hvis man putter det i glas, går der så ikke en del til spilde af det som sidder fast på siderne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej... Hvis du varmer det op kan du skrabe det af. Det smarte med glas er at overfladen er lukket så det ikke suger ind, det kan varmes op og renses for tilbageværende snask.

Medlem
Brugeravatar

oho, jamen... det sætter jo sagen i et andet lys! :) glas må det blive så.

Dedikeret medlem

Xpert skrev:
Ispind? lol. Prøv med små glas med skuelåg i forskellig stærelse

Du behøver da ikke grine af min metode! Den virker da ganske glimrende, og der går næsten intet til spilde. Jeg har prøvet det med glas-ampuller, hvilket jeg ikke synes er særligt smart. Det sidder jo fast, og man bliver nødt til at varme glasset op få nolen ud. Det er også svært at få en ensartet mængde ud. Desuden tror jeg da der går en del til spilde ved det at man jo opvarmer det (noget thc fordamper måske.).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
på en ispind i et glas, så er du på den sikre side!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ispinde er da normalt af træ, hvilket jeg ikke kan se er en fordel med noget der er mere klistret end honning, men OK. Hvis det virker

Når det er i glasset, behøver jo ikke at være et lille lorte-glas på 10ml, varmer du en nål op og kan derefter grave en passende mængde nol op. Eller krystallisere olien så den ikke klistrer så meget, eller opbevare den i fryseren og lyn-nolre den eller.... Tage en ispind :)

Aldrig varm hash/nol for meget op. Når jeg mixer hash varmer jeg klumpen sammen med mine fingre, brænder jeg nallerne er der for meget varme på. At varme nolen op til 30-40 grader er der ingen problemer i. Fordelen ved glas og metalnål er at det er nemt at rense og varme op men man må selvfølgelig gøre som man har lyst til

Dedikeret medlem

Xpert skrev:
Ispinde er da normalt af træ, hvilket jeg ikke kan se er en fordel med noget der er mere klistret end honning, men OK. Hvis det virker

Når det er i glasset, behøver jo ikke at være et lille lorte-glas på 10ml, varmer du en nål op og kan derefter grave en passende mængde nol op. Eller krystallisere olien så den ikke klistrer så meget, eller opbevare den i fryseren og lyn-nolre den eller.... Tage en ispind :)

Aldrig varm hash/nol for meget op. Når jeg mixer hash varmer jeg klumpen sammen med mine fingre, brænder jeg nallerne er der for meget varme på. At varme nolen op til 30-40 grader er der ingen problemer i. Fordelen ved glas og metalnål er at det er nemt at rense og varme op men man må selvfølgelig gøre som man har lyst til

Hvordan krystalliserer man olien??? :D Lyder rigtigt spændende

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]