Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
jeg har fundet mig et fint plastik rør som jeg nu har fået lavet om til en tjubang, men nu siger folk at jeg skal passe på med at ryge af den pga den skulle komme med nogle dårlige dampe hed vidst et eller andet med ppc eller pvc eller sådan noget, men så er det at det slår mig lidt, at det faktisk ikke rigtig bliver varmere end hvis jeg havde holdt det i hånden, men det er måske nok eller?

Dedikeret medlem

Ved sku ikke om røgen er varm nok til at løsrive noget fra et plastikrør. Men det klogeste ville da være at finde et andet rør, som er lavet af et mere "sikkert" materiale.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tja, men på den anden side så hvis det ikke skader så er det vel spildt arbejde at skulle til at lave en ny,

Medlem
Brugeravatar

Altså hvis ligtherens flamme på nogen måde røre selve slangen ville jeg absolut ikke røre den med en ildtang. Plastic slemter ret nemt, og man bliver overrasket hvor varm brænende tobak og hah faktisk er. Syntes det en dårlig ide.
Hvis det kun er røgen ved jeg ikek rigtigt, stadig nok klogest at lade være. Hvad har slangen været brugt til før? Altså dens oprindelig formål?

Og det da ikke spildt arbejde at lave en ny ! Det da sjovt! :D

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Så vidt jeg husker(hæng mig ikke op på det, det er andenhånds viden), så er det ikke røgens varme der opløser plastikken.
Det er det faktum at røg/tjære er basisk og derfor meget langsomt ætser plastikken en mikroskopisk smule, men den lille smule er nok til du får alverdens ulækre ting ned i lungerne.
Du dør ikke af lortet på stedet, men det er stadig skadelige stoffer du nemt kunne undgå. Invester i en glastjubang i stedet, de er møg billlige selv i rimeligt store størrelser og smagen er tusinde gange bedre end et plast rør :) Ellers kan du også sagtens bruge metalrør bare de ikke er belagt eller behandlet med noget slemt :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er ikke nogen slange det er et rør, det er ikke blevet brugt til andet,
det er de rør der sidder under håndvasker og lignende. men det er helt nyt fra byggemarkedet, men jeg må bare gå på nettet og lede og se om jeg kan få be/afkræftet jeres teorier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]