Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejz! :)

Nu har jeg læst lidt rundt på forumet og "fakta om stofer".
Og emnet DMT forvirrer mig.

"Alle" går og siger at DMT er verdens farligste og dyreste stof. At det er væsken i hjernen som giver dig drømme, og bl.a. de gamle egyptere strag det ud af kraniet fra de døde, for at opnå guddommelige virkninger.
Kan dette være sandt, da jeg nettop læser følgende:

Sådan som jeg har forstået det, er det idag blevet muligt at finde DMT i forskellige planter. Fx Mimosa Hostilis som vokser i amerika.
Er der planter i dk, hvor der kan findes DMT i? :arrow: ved ik om jeg læste forkert, men mener jeg læste noget om Rørgræs :?:

Man indtager det enten som en drik (Ayahuasca)
Som består af DMT (Mimosa Hostilis, eller måske rørgræs?)
og MAO-inhibitorer (fra Peganum Harmala?). som er nødvendigt ved oral indtagning.

-Men mest "tiltrækkende" virker det, at ryge det som der også står en del om.

Ved rygning;
Skal "mixen" her udelukkende bestå af de 10-60 mg DMT?
eller skal der her også indgå MAOI, og/eller skal det blandes med fx ristet tobak :?:

Et af de første spørgsml der ramte mig, da jeg fandt ud af, at der var planter som indholdte DMT, "verdens farligste stof :? ", var selvfølgelig hvordan man i alverden udvinder dette sjældne stof, i så små mængder, ud af disse nogenlunde normale planter :?:

Kan forstå at DMT er et farligt stof, og langt fra noget for begynder.
Har også langt fra overvejet at teste disse stoffer inden for de næste par år.
Men dette ekstreme emne optaget mig meget, så hvis i har nogle bemærkninger, svar eller rapporter der kunne være rellevant for denne tråd, ville det glæde mig meget :D

- Destructor

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er ikke særlig farligt. men effekten er voldsom. jeg har ikke selv prøvet det, men bare læs lidt rundt. efterhånden finder du ud af at skælne skidt fra kanel. vi har diskuteret det med DMT i danske planter. generelt vides der ikke nok til at det er sikkert at rode med det som nybegynder, for slet ikke at snakke om virkningen af selve stoffet.

Rick Strassman har skrevet en anerkendt bog om det "DMT: The Spirit Molecule".

Junior medlem

Halugenlampe skrev:
det er ikke særlig farligt. men effekten er voldsom. jeg har ikke selv prøvet det, men bare læs lidt rundt. efterhånden finder du ud af at skælne skidt fra kanel. vi har diskuteret det med DMT i danske planter. generelt vides der ikke nok til at det er sikkert at rode med det som nybegynder, for slet ikke at snakke om virkningen af selve stoffet.

Rick Strassman har skrevet en anerkendt bog om det "DMT: The Spirit Molecule".

okay mange tak :)
:offtopic: den er sørme billig på ebay!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil indskyde at DMT i sig selv nok er verdens mest ufarlige stof da det ligner/er en neurotransmitter hjernen selv producerer! Det forlader organismen enormt hurtigt (10-30 minutter i alt). Men ja det skulle være "as far as we can take you".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
det kommer an på dmt formen - syntestisk, naturlig mht virkningstiden..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HopIFjordeN skrev:
det kommer an på dmt formen - syntestisk, naturlig mht virkningstiden..

Hvad for noget? Det vil jeg gerne ha' en kilde på. Stoffet bør opføre sig ens, hvad enten det er fra syntetisk eller naturlig kilde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok, måske mig der tager fejl her, var af den opfattelse at fx 5-meo-dmt fx røget, var et hurtigere trip, kontra et ayahuasca trip fx... men det er alene pga MAOi måske?

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
HopIFjordeN :arrow: Fordi oral indtagelse som reglen virker længere tid end og ryge det. Sådan er det jo med næsten alle stofer.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HopIFjordeN skrev:
Ok, måske mig der tager fejl her, var af den opfattelse at fx 5-meo-dmt fx røget, var et hurtigere trip, kontra et ayahuasca trip fx... men det er alene pga MAOi måske?

5-MeO-DMT har en kortere virkning (og højere potens) end N,N-DMT. De mest gængse naturlige kilder indeholder fortrinsvis N,N-DMT. Jeg har prøvet både ekstraheret og syntetiseret DMT, og jeg synes ikke der var nogen mærkbar forskel i virkningsvarighed eller potens.
Ayahuasca kan heller ikke sammenlignes med at ryge DMT. For det første forlænger MAOi virkningen meget, og for det andet er oral indtagelse og rygning to vidt forskellige indtagelsesmåder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

enig - måske ringe forklaring i mit første indlæg - men nu blev der bare kastet med dmt i flæng, og ville bare påpege variationerne...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Hvis man tillægger N,N-DMT åndelige evner alt efter hvorfra det stammer, er vi ovre i det paranormale. Her mener jeg ikke den (åndelige) bevidsthedsudvidelse som DMT jo skaber, men hvis molekylet er det samme uanset hvorfra det stammer, ER det det samme stof der er tale om. Ked af hvis nogen blir trådt over tæerne af dette faktum ;) Man er selvfølgelig fri til at tillægge DMT fra ayahuasca særlige spirituelle værdier, men de holder nok ikke i videnskabelige diskussioner. Hvilket jo egentlig er en ganske kedelig slutning :)

HopIFjordeN: Ayahuasca er jo mange ting og blandinger, med diverse former for DMT, MAOi, og evt. natskygger oa. morsomheder. Men Primært er DMT-kilden N,N-DMT. MAOi (Harmala) bibringer ganske sikkert også sin egen farvning af trippet. Tror vi ellers er ret enige.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Destructor: Håber du har tid og lyst til at sætte dig ind i læsen om N,N-DMT.. Det er et af mine yndlings stoffer, men også det stof jeg respekterer mest af alle psykedeliske!
Mener "Antipodes of the mind" og "DMT the spirit molecule" er værd at læse.

-ZPE

Junior medlem

ZPE skrev:
Destructor: Håber du har tid og lyst til at sætte dig ind i læsen om N,N-DMT.. Det er et af mine yndlings stoffer, men også det stof jeg respekterer mest af alle psykedeliske!
Mener "Antipodes of the mind" og "DMT the spirit molecule" er værd at læse.

-ZPE

Er allerede ved at købe DMT the spirit molecule :)
glæder mig til atkomme igang

Dedikeret medlem
Brugeravatar

n,n-DMT og 5-MeO-DMT er slet ikke det samme. 5-MeO-DMT er aktivt nasalt & oralt, er mere potent, og mindre visuelt end DMT :)

Insane psychedelia user!

Electric skrev:
n,n-DMT og 5-MeO-DMT er slet ikke det samme. 5-MeO-DMT er aktivt nasalt & oralt, er mere potent, og mindre visuelt end DMT :)

Jeg har aldrig talt med nogen som har fået effekt af oral 5-MeO-DMT. Jonathan Ott siger at 30 mg gjorde tricket for ham, men det er omtrent den eneste kilde jeg har på tilfredstillende effekt ved oral administration. Jeg vil tro det er ganske individuelt om man kan få en oral effekt eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]