Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg faldt netop over denne "artikel" på shoomery. Den er fra erowid.
I den står der at HBWR indeholder stoffer som omdannes til cyanid.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=7110

Kunne ikke lige umiddelbart finde noget her på siden, men tænkte det kunne være nyttig info.

(OBS. Ved ingenting om kildens troværdighed. Men "better safe than sorry")

Medlem
Brugeravatar

Hehe, arh.. Lav et ekstrakt hvis du vil slippe for det nasty.. Hvis du holder dig på max 10-15 dose skal du nok overleve. Hehe.

Medlem

Den med cyaniden er mig bekendt en røver, men alt er jo dødeligt hvis bare dosen er stor nok.
Det er derimod rigtigt at der ofte er en del fysisk ubehag forbundet med indtagelsen af HBWR - et ekstrakt skulle hjælpe på dette.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt. Hvis de rent faktisk indeholdt cyanid, så burde man vel også have advaret kraftigere herinde?
Ja, alt er vel dødeligt i de "rette" doser, men jeg tvivler på at folk vil forsøge sig med sådanne. Blev bare OBS da jeg læste om de forfærdelige gifte :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har selv oplevet nogle bivirkninger fra HBWR, som jeg mistænker for at kunne stamme fra eventuelle cyanidforbindelser. Dog lader jeg til at være den eneste der har oplevet dette - jeg har i hvert fald ikke set andre nævne det. Efter jeg forsøgte mig med ekstrakter har jeg ikke oplevet det.

Og det skal lige nævnes at der jo er cyanidforbindelser i ret mange planter. Det er ikke nødvendigt at råbe vagt i gevær, fordi du har opdaget én af dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg lever da endnu? :lol:

Cyanid findes btw også i bla. æblekerner, derfor man ikke skal knuse dem

Vasker og skrubber altid mine frø yderst grundigt for at fjerne alt det udenom som rigtigt nok virker kvalmefremkaldende, måske pga. cyanid, måske pga. noget andet. Giftigt er frugten ihvertfald

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der slet ikke lavet nogle undersøgelser på de forskellige LSA frø? Altså, med hensyn til deres giftindhold?

Mine erfaringer siger mig at HBWR har et højere indhold af gifte/tungere bodyload end morning glory? Er det samme gifte i dem begge? Effekt mæssigt, der ville jeg ALTID vælge MG, da jeg ikke har oplevet forskel... selvfølgelig skal man højere op i dosis. Ved ekstraktion ville jeg dog bruge HBWR pga. det højere indhold af LSA.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
For nu lige at tage det i omvendt rækkefølge, så er det vist almindeligt kendt at MG har et mindre bodyload end HBWR, men som du også siger, at HBWR er mere potente.

Med hensyn til indholdet af de forskellige frø, så er der så vidt jeg ved, ikke lavet nogle nyere undersøgelser. Jeg søgte for noget tid siden rundt i forskellige databaser som f.eks. PubMed, men størstedelen var undersøgelser foretaget omkring 1950-1960'erne, og havde udelukkende anført en gammel, gammel artikel af Hofmann (hvis jeg husker korrekt, det er som sagt noget tid siden), denne artikel lykkedes det mig vist kun at opstøve på tysk (hvis jeg overhovedet fandt den?) - jeg fik i hvert fald ikke noget ud af det.

Nåh, det blev vist lidt af en smøre, for nu lige at opsummere hvad jeg prøvede at sige ovenfor, så er der så vidt jeg kunne se, ikke lavet det store research på emnet, måske nogle etnobotaniske bøger kan fortælle noget nyt? Jeg regner med at læse lidt op på det, men jeg er pt. optaget af andre og mere skole-agtige emner, så det må vente et par uger endnu. Hvis jeg får taget mig sammen til at kigge på det, skal jeg gerne poste lidt om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville være super fedt hvis du gad det (i tilfælde af at du fandt noget spændende).

Medlem
Brugeravatar

"Some reports suggest they contain cyanogenic glycosides in minute traces" - http://en.wikipedia.org/wiki/Hawaiian_baby_woodrose

"the aglycone contains a cyanide group, and the glycoside can release the poisonous hydrogen cyanide if acted upon by some enzyme. An example of these is amygdalin from almonds. Cyanogenic glycosides can be found in the fruits (and wilting leaves) of the rose family (including cherries, apples, plums, almonds, peaches, apricots, raspberries, and crabapples" - http://en.wikipedia.org/wiki/Glycoside

Amygdalin contains 6% cyanide by weight. The enzyme, beta-glucosidase, required for release of the cyanide from the amygdalin molecule, is present in human small intestine and in a variety of common foods which leads to an unpredictable and potentially lethal toxicity when amygdalin or Laetrile is taken orally - http://en.wikipedia.org/wiki/Amygdalin

Nu kan jeg så ikke se ud af dette at det nødvendigvis er fordi der er Amygdalin i HBWR frø og dermed også kan frigøre cyanid pga. ensymerne i tarmen.
Så er spørgsmålet bare om ekstraktion fjerner de uønskede Cyanogene glycosider, som i øvrigt kun findes i små mængder i følge disse kilder.
Så skal det lige siges at jeg ikke har undersøgt kilder til kilder, jeg har kun fundet det frem for at høre hvad i andre mener om det og om nogen har updates på emnet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg fik voldsomme knæk i mine led i ryg, skuldre, nakke og ankler.
Det kom nærmest som anfald i ryggen hvor næsten alle ledene i rygraden knækkede samtidig..
den første uge efter knækkede jeg rigtig meget men det er ligeså stille begyndt og blive bedre det er en måned siden nu..
dosen var kun 6 HBWR frø men havde kun skrabet det yderste af med neglene så nok ikke godt nok..
har bare aldrig hørt om det med knækkende før..
men det var ihvertfald yderst ubehageligt sammen med kvalmen ubehagelig meget smerte og lidt trippede tanker..

så stemmer for ekstrakt

men nogle der kan forklarre knækkeriet..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror det kræver at du forklarer lidt mere om "knækkeriet" først :wink:

Medlem
Brugeravatar

Jeg prøvede også at jeg stort set ikke kunne bevæge min underkrop i ½ time, fordi hver gang
jeg prøvede at bevæge mine ben var det som om jeg fik stød i min lægmuskler. Sjovt i starten, men pænt træls efter 20 min.

Edit: Dosen var på 8 Baby Woodrose

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jylland
lige for at brase ind i emnet, så forrig gang jeg tog HBW frø (og røg lidt skunk til som er et vidundermiddel mod kvalme :D) som jeg ellers havde prøvet et par gange før, men pludselig begyndte det at snurre EKSTREMT kraftigt over på de dele af kroppen jeg gerne ville bevæge (føltes som en slem gang myrekryp i kroppen, bare udenpå huden og i rigtig voldsom grad!) det var ikke så slemt når jeg bare sad stille, men forsøgte jeg at bevæge feks min arm snurrede det ekstremt i armen, det gjorde næsten ondt. og det tog en krig om at rejse mig og pisse (får altid ondt i blæren, også selvom jeg ryger skunk på det)
det skal lige siges jeg dog også tog 15 som jeg aldrig har gjort før, plejer at holde mig mellem 2 og 10

offtopic: er der andre der har oplevet at smøger smager lidt af mango/appelsin når i er på hbw frø? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg tror det kunne være super fedt at få en person ind i tråden der rent faktisk _ved_ noget, så kan alle os andre der egentlig kun har spam at byde på, måske holde vores mund?

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Jeg tror det kunne være super fedt at få en person ind i tråden der rent faktisk _ved_ noget, så kan alle os andre der egentlig kun har spam at byde på, måske holde vores mund?

Hvad/hvem hentyder du til?
Og hvad fik du egentlig ud af din post andet end at bevise du er et dobbeltmoralsk menneske?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare knækkende. Men ligesom hvis du knækker fingre, håndled osv. det var bare ukontrollerbart, og rimelig smertefuldt..
havde også røget rimelig meget hash på bong, for at sætte frøene igang (cirka 2 gram) men ved ikke om det også skulle kunne gøre noget..
men det startede med knæk i anklerne hver gang jeg tog et skridt så jeg valgte og sætte mig ned.. da jeg så lænte mig tilbage knækkede det næsten nede fra bunden af rygsøjlen og op til nakken.. fik ufrivillige bevægelser eller en form for stød igennem kroppen som ikke rigtig kan beskrives..
men hvis jeg bevægede nogle af mine led knækkede de.. det var godt og vel over hele kroppen nogle gange føltes det som om det boblede i mellem ledene..
men dagene efter knækkede jeg godt og vel hver gang jeg tog et skrid. Det er først begyndt og holde lidt op for cirka en uge siden..

Men har aldrig hørt om det før og kan heller ikke finde meget info om hvad man kan gøre ved knækkende led... Har spist fiskeolie vitaminer og kalk efter oplevelsen og er begyndt og fokusere mere på sundhed. Så lidt godt fik jeg vel ud af det.
bare blevet bekymret for om jeg kan have udløst et eller andet gigt stads. Men det skulle vel ikke værre muligt eller...?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
whoot? OK jeg vil forklare det som dine led der fucker op grundet den generelle afslappede følelse i kroppen :)
Du er ikke ekstra-hypermobil eller noget? Personligt bliver jeg MEGET afslappet i kroppen på grænsen til det paralyserende

Selv synes jeg det virker godt på smertende led som en del lider af, det er et helt ekstra trip sig selv at slippe for brokkerier fra nerverne.

Der er helt sikkert nogle giftstoffer i frøene som der ikke er i MG. Jeg er en del mere træt dagen efter uden ekstrakt end med, som tømmermænd. Om der er nogle farlige giftstoffer i må stå hen i det uvisse indtil videre, der er ihvertfald ikke nogen der lige med det samme får dig til at kradse af. Personligt så holder jeg mig til at dyrke dem i vinduet og trippe på diethyl-varianten indtil der er nyt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Shperma skrev:
Khazim skrev:

Hvad/hvem hentyder du til?
Og hvad fik du egentlig ud af din post andet end at bevise du er et dobbeltmoralsk menneske?

Jeg hentyder til at der er meget gætteri i denne tråd, og det kan man ikke bruge til noget som helst, da vi "sjovt nok" finder ud af at det var totalt wrong. Come on, lad os nu lige hæve niveauet igen, hvordan kom i ud af fuck forumet?

Medlem
Brugeravatar

Smutter til fuck forummet så, for at få svar på hvorfor jeg oplevede dette ubehagelige shit under mit baby woodrose trip.
- For herinde skal man da vide hvad der er galt før man spørger om det :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]